Shiloh Skrevet 6. februar 2007 #481 Del Skrevet 6. februar 2007 36+2 Tipper det ikke går så fort nei! Å så spennende... Ååå det er bare så KOOOOOS å være hjemme med babyen! Ha noen fine dager videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 7. februar 2007 #482 Del Skrevet 7. februar 2007 Gruer meg til fødselen jeg også. Ikke sånn at jeghar angts, men vondtene!! Helt klart vondtene! "Resten" var ikke så ille synes jeg, men de riene kunne jeg ha klrt meg uten Har du snakket med jordmor om det? Det er ikke lenge igjen til termin nå for oss begge! Det blir så spennende!! Blir arti å se om de kommer før terminen eller etter. Eller kanskje på termindaton? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 7. februar 2007 #483 Del Skrevet 7. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #484 Del Skrevet 7. februar 2007 Epica , marthepia og magolia! Var hos jordmor og snakket om fødsel i dag, ja. Veldig greit å få en gjennomgang av hva som skjer, og litt info om smertelindring. Ullevål tilbyr badekar, lystgass, akupunktur, steriltvannspapler og epidural. Fikk avlivet et par myter også - har hørt at så mange blir kvalme av lystgass, men jordmor mente de aller, aller fleste som ble kvalme ble det på grunn av smertene og ikke gassen. Mener også å ha lest at epidural går over til barnet slik at det gjerne blir veldig slapt etter fødselen, men det stemte heller ikke. Eneste ulempen var at riene kunne stoppe opp slik at man må ha riestimulerende middel. Jeg håper å kunne klare meg med minst mulig smertestillende, men har ikke akkurat tro på at jeg klarer meg helt uten. Foreløpig er ønskelista badekar, lystgass og akupunktur. Epidural kun hvis jeg føler at jeg ikke orker mer... Kanskje på tide å skrive ønskebrev med det og litt annet etter hvert? Tror jeg venter til permisjonen, må jo ha noe å gjøre da også. Ellers var alt fint på kontrollen. Har litt vann i bena, men ikke mer enn normalt for tida (ødem0-1). Jordmor klarte ikke å rikke på hodet til babyen lenger, noe som betyr at det har festet seg! Så nå er alt klart til at knøttet kan komme! (Men vi håper h*n venter mars begynner. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #485 Del Skrevet 7. februar 2007 Etter jordmor-timen gikk jeg og mannen ut og spiste lunsj. Vi har funnet ut at vi må nyte muligheten til å gå ut og spise, reise på besøk, kose oss hjemme alene og sånt nå før knøttet kommer. Det kommer til å bli et helt nytt liv med en liten en i huset, men jeg håper vi klarer å finne tid til hverandre også :kys_2: og ikke bare være foreldre. Tror det skal gå bra, bare vi er bevisste på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #486 Del Skrevet 8. februar 2007 Er det muuulig å bli så trøtt?? Har ikke klart å våkne ordentlig enda, selv om det ikke er mange timene til arbeidsdagen er over. Er heldigvis ganske ferdig med det som skal gjøres før permisjonen begynner, så jeg kan trappe ned nå de siste tre dagene. Har oppdatert all dokumentasjonen og hatt opplæring med en kollega, så nå har jeg i alle fall gjort det jeg kan for at de skal klare seg uten meg det neste halvåret. Lurer på hvordan det blir å komme tilbake på jobb igjen, det er jo konstant omorganiseringer her så det blir jo litt spennende... Men først skal jeg kooooose meg hjemme i 29 uker! Gjett om jeg skal sove lenge på tirsdag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 8. februar 2007 #487 Del Skrevet 8. februar 2007 Etter jordmor-timen gikk jeg og mannen ut og spiste lunsj. Vi har funnet ut at vi må nyte muligheten til å gå ut og spise, reise på besøk, kose oss hjemme alene og sånt nå før knøttet kommer. Det kommer til å bli et helt nytt liv med en liten en i huset, men jeg håper vi klarer å finne tid til hverandre også :kys_2: og ikke bare være foreldre. Tror det skal gå bra, bare vi er bevisste på det. ← Det trur eg er uhyre viktig! Mannen min og eg er einige om å prøve å få tatt oss nokre storby-weekendar når lille ville er stor nok til å greie seg utan mamma og pappa ei helg. Det håpar eg vi kan få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 8. februar 2007 #488 Del Skrevet 8. februar 2007 Grattis med hodefest! ( Det hørtes merkelig ut...) Hørtes ut som en fin jordmortime. Greit å få god info om smertelindringstilbudet ved sykehuset man skal føde! Jeg håper også at jeg klarer meg med så lite smertestillende som mulig. Ikke fordi jeg vil leke helt eller noe, men fordi jeg rett og slett lurer på hva kroppen min tåler, og hvordan den reagerer på det den skal gjennom! Koselig med lunsj med mannen Viktig å være kjærester oppi det hele også. Både nå, og etter fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 9. februar 2007 #489 Del Skrevet 9. februar 2007 God hel, Xania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. februar 2007 #490 Del Skrevet 9. februar 2007 Goood helg, snuppa! Jepp - det er viktig å kooooose seg masssse før babyen kommer. Det blir mye kos da også - men på en litt annen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #491 Del Skrevet 13. februar 2007 Ahhh, første dag i permisjon i dag! Sov over ti timer i natt, og det har jeg jammen tenkt å fortsette med til knøttet kommer! Koste meg med frokost, frokost-tv og avisa til langt på dag, det er virkelig herlig med en rolig start på dagen. Vanligvis er det jo bare om å gjøre å komme seg ut døra for å rekke jobben... (Ja, jeg er vanligvis ganske trøtt og treig på morgenen. ) Snart blir det vel helt andre boller på morgenkvisten. Nå sitter jeg bare og slapper av etter middagen mens mannen tar seg en liten lur - er ikke bare, bare å holde seg våken når man begynner på jobb klokka seks... Etterpå blir det en liten tur på Ikea - skal se på gulvteppe til barnerommet. Rommet blir ganske så stilig når det blir ferdig, tror jeg. Nå er det ferdig hvitmalt, med et limegrønt skrivebord som eneste møbel foreløpig. Snart kommer en tre meter bred skyvedørsgarderobe på plass (så er lagringsproblemet løst!!) og da mangler vel egentlig bare gardinstang og noen koselige bilder på veggene. Grønne gardiner og lampett er allerede innkjøpt, så det blir hvitt/limegrønt som gjelder - i alle fall til knøttet er gammel nok til å komme med egne meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. februar 2007 #492 Del Skrevet 13. februar 2007 Gratulerer med permisjon! Gledar meg til eg kan komme etter!!! Barnerommet hørtes kjempe-kosleg ut!! Gledar meg til vi kan begynne å innrede noko slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. februar 2007 #493 Del Skrevet 13. februar 2007 Limegroent og hvitt hoertes kjempestilig ut! Blir sikkert et koselig rom for den lille! Kos deg videre i permisjonstiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 13. februar 2007 #494 Del Skrevet 13. februar 2007 Grattis med permisjon... Koooos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 14. februar 2007 #495 Del Skrevet 14. februar 2007 Herlig med permisjon! Godt å få sove lenge også! Får du til å sove godt på nettene du? Du våkner ikke av at du må snu på deg og må på do å tisse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 18. februar 2007 #496 Del Skrevet 18. februar 2007 Håper alt står bra til! ...for alt vi vet, kan du jo ha født allerede... Ser på sladrisoverikten i terminklubben at du ikke har noen. Vi får holde ut i spenning da! Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 18. februar 2007 #497 Del Skrevet 18. februar 2007 Å nei!!?!? ingen sladris!!!!! *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #498 Del Skrevet 19. februar 2007 Sorry å måtte skuffe dere jenter, men her er det absolutt ingen tegn til at noe som helst er på gang. Bare jeg som har hatt en liten nett-pause. Dårlig gjort akkurat nå, jeg vet... Det er ikke mye spennende som skjer om dagen, tusler bare rundt og venter på at knøttet skal bestemme seg for at i dag er dagen å komme ut! Selv om h*n gjerne kan holde seg i magen til vi runder mars er både jeg og pappaen utålmodige nå! Det er jo bare 15 dager til termin, så knøttet tar vel ikke akkurat noen skade av å komme nå. Føler jeg er rimelig klar for fødsel nå, men innser at jeg likevel kommer til å få sjokk når jeg skjønner at den faktisk er i gang. Hvordan er det egentlig mulig å forberede seg til noe man ikke aner hvordan kommer til å bli??:klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #499 Del Skrevet 19. februar 2007 Sykehusbagen er pakket så godt det lar seg gjøre - det er jo noen ting som er i bruk og ikke kan pakkes på forhånd. Får skrive en stor feit lapp med de tingene som må pakkes i siste liten og legge den et lurt sted. Vil jo være tilnærmet kriiiise om for eksempel mobilen blir glemt hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #500 Del Skrevet 19. februar 2007 Herlig med permisjon! Godt å få sove lenge også! Får du til å sove godt på nettene du? Du våkner ikke av at du må snu på deg og må på do å tisse? ←Sover absolutt ikke bra om nettene, nei. Må på do 2-4 ganger og våkner uendelig mange ganger uten at jeg vet hvorfor... Sovner heldigvis ganske fort igjen, men er jo absolutt ikke uthvilt etter 7-8 timer med slik søvn. Blir som regel 10-11 timers netter nå i permisjonen, og da er jeg uthvilt på dagen. :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå