Xania Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #441 Del Skrevet 12. januar 2007 Tippeliste magolia Burpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #442 Del Skrevet 12. januar 2007 Mmmm, har lesedag i dag så jeg stod ikke opp før klokka ti. Det er så fantastisk deilig å sove lenge! :-D Dagen blir så mye lettere når man slipper å jages opp av vekkeklokka etter litt for få timer på puta. Det blir liksom ikke helt det samme å sove på ettermiddagen... Har vært flink etter den sløve starten da - har handlet mat for hele uka og lest over 100 siden nå, så det blir nesten så jeg kan ta helg med god samvittighet. Men må prøve å lese litt mer i helga så jeg kan få tatt neste test ganske snart. Da er jeg ferdig med tre og har "bare" fire igjen. (Målet var å bli ferdig med fire før knøttet kommer, men det har vel vist seg å være litt vel ambisiøst. ) Har begynt å glede meg til permisjonen nå! Er bare fire og en halv uke igjen til den begynner! Lurer på om jeg klarer å slappe av da, eller bare går rundt og kjenner etter "vondter" som forteller at fødselen starter? :klø: Det blir så spennende å endelig få møte lille mageboeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #443 Del Skrevet 14. januar 2007 Har så smått begynt å pakke sykehusbagen, jeg da! Har en kollega som fikk en liten gutt sju uker før termin her før jul, så jeg har skjønt at det kan være lurt å planlegge i god tid... Liste over innhold kommer i neste innlegg, jeg elsker lister og den gode følelsen når man kan stryke ting fra lista! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #444 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Sykehusbagen Anbefaling fra Ullevål Til mamma: helsekort, lapp fra mor og barn undersøkelsen, blodprøvesvar lommebok, litt penger mobil mobillader fotoapparat lader til fotoapparat drikkeflaske med vann flaske med sportsdrikk new energy sjokolade ukeblad svart kosedress ammetopp 2 x tynn genser 1 x tykkere genser pyjamas slippers ullsokker 4 x boxershorts 4 par sokker 2 x ammebh ammeinnlegg i ull ammeinnlegg i papir toalettsaker Til baby: hettejakke/bukse (str 56) sparkebukse (str 56) 3 x body med lang erm (2 i str. 50, en i 56)bomullslue klorevotter 2 par sokker fleecedress til hjemturen bleier (fra apotekpakke) Til pappa: klesskift toalettsaker penger mobil mobillader Endret 21. februar 2007 av Xania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #445 Del Skrevet 15. januar 2007 Glemte helt å for 33 uker i går! Det nærmer seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 15. januar 2007 #446 Del Skrevet 15. januar 2007 Har du ferdigpakket bagen nå? Listen var iallefall lang og god! -jeg dobbelt sjekket nemlig med min egen, som nå står klar på soverommet ! ..hehe, men jeg har ikke med treningsmatte, er ganske utøyelig i kroppen for tiden!! Skulle så gjerne ha fått bruk for den snart! ......og jammen går ikke ukene fort for deg også Xania!!! 33 uker!! (litt vanskelig å hoppe for tiden...) Håper du får en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. januar 2007 #447 Del Skrevet 16. januar 2007 Legg igjen treningsmatta hjemme du, det er der du får bruk for den! Den fasen der du kan avhjelpe endel selv med yogaøvelser, er nok for det meste den fasen du er hjemme, spesielt hvis du skal føde på Ullevål. Der slipper du ikke til før du er godt igang. Det tar som regel MYE lenger tid med fasen fram til ca 4 cm åpning, enn perioden fra 4 cm til 10 cm. Og skulle du ha bruk for å gjøre øvelser i perioden på sykehuset, tviler jeg på om du bryr deg om at du må ta dem på senga eller gulvet! Vi hadde med mye rart vi trodde vi kom til å få bruk for i åpningsfasen på sykehuset, men selv om vi fikk fødestue allerede på 1 cm åpning, så var INGENTING brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. januar 2007 #448 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg tipper gutt! (jeg faar nesten aldri rett i disse "tippekonkurransene" her inne, da! ) Flink du er som driver med pakking av bagen! Det er jo sant at babyen likegodt kan komme foer som etter termin, saa smart aa vaere forberedt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 16. januar 2007 #449 Del Skrevet 16. januar 2007 Mmmm, har lesedag i dag så jeg stod ikke opp før klokka ti. Det er så fantastisk deilig å sove lenge! :-D Dagen blir så mye lettere når man slipper å jages opp av vekkeklokka etter litt for få timer på puta.← Du har så rett, så rett! Deeeeeeeeeeeeilig å ligge og dra seg om morran! ...særlig hvis man MÅ opp Glemte helt å for 33 uker i går! Det nærmer seg!! ← litt jeg også! Det er faktisk nærmere enn noen gang... Sprøtt å tenke på! Det er faktisk ikke SÅ lenge siden vi testa positivt Jeg tipper gutt! (jeg faar nesten aldri rett i disse "tippekonkurransene" her inne, da! ) ← Du tippa rett på meg da, Holly Håper du har en fin kveld, Xania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #450 Del Skrevet 18. januar 2007 Har du ferdigpakket bagen nå? Listen var iallefall lang og god! -jeg dobbelt sjekket nemlig med min egen, som nå står klar på soverommet ! ..hehe, men jeg har ikke med treningsmatte, er ganske utøyelig i kroppen for tiden!! ←Næææh, bagen er vel ikke akkurat ferdigpakket... Var så lur at jeg satte den på stua for der var det jo lett å putte oppi ting etter hvert, men nå er jo nesten hele leiligheten inkludert stua og bagen nedstøvet etter at mannen har pusset og pusset på rommet til knøttet. Jaja, det meste er vasket og pakket på nytt, og nå står bagen i boden på soverommet vårt. Der når ikke støvet den! Legg igjen treningsmatta hjemme du, det er der du får bruk for den! Den fasen der du kan avhjelpe endel selv med yogaøvelser, er nok for det meste den fasen du er hjemme, spesielt hvis du skal føde på Ullevål. Der slipper du ikke til før du er godt igang. Det tar som regel MYE lenger tid med fasen fram til ca 4 cm åpning, enn perioden fra 4 cm til 10 cm. Og skulle du ha bruk for å gjøre øvelser i perioden på sykehuset, tviler jeg på om du bryr deg om at du må ta dem på senga eller gulvet! Vi hadde med mye rart vi trodde vi kom til å få bruk for i åpningsfasen på sykehuset, men selv om vi fikk fødestue allerede på 1 cm åpning, så var INGENTING brukt! ←Takk for tipset, da lar jeg den ligge hjemme med god samvittighet. Tror det hadde blitt for mye å drasse på uansett. Ullevål er visst ikke så glad i at man har med seg mye stash heller. Jeg tipper gutt! (jeg faar nesten aldri rett i disse "tippekonkurransene" her inne, da! ) Flink du er som driver med pakking av bagen! Det er jo sant at babyen likegodt kan komme foer som etter termin, saa smart aa vaere forberedt! ←*Tipping er notert* Begynner å kjenne at det nærmer seg på kroppen. Har fått en god del lange kynnere nå og noen av dem er vonde også. Så jeg er forberedt på at det skjer noe før 6. mars (og blir sikkert kjempeskuffet hvis jeg går over tida. ) Du har så rett, så rett! Deeeeeeeeeeeeilig å ligge og dra seg om morran! ...særlig hvis man MÅ opp ← Så sant, så sant! litt jeg også! Det er faktisk nærmere enn noen gang... Sprøtt å tenke på! Det er faktisk ikke SÅ lenge siden vi testa positivt ←Nei, det er ikke lenge siden! Husker at i begynnelsen gikk tida så utroooolig sakte, men nå raser den jo bare avgårde... Det er jo bare bra, så slipper vi å bli så utålmodige. (Eh, lettere sagt enn gjort. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #451 Del Skrevet 18. januar 2007 Tippeliste magolia Burpen Holly Hobbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #452 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg ble faktisk påkjørt i går! Hadde vært på Sparkjøp i Ski for å kjøpe flere flanellsbleier og andre kluter (noe de selvfølgelig var utsolgt for), og da jeg sto krysset like nedenfor og ventet på at det skulle bli klart å kjøre ut kommer en svært Chevrolet og kjører i rumpa på meg! Ut kommer ei ganske så forstyrret dame med store øyne og sier "Næææi, jeg kjørte visst på deg... Gikk det bra?" Jeg måtte nesten le, hun var nok ganske sjokka. Heldigvis traff hun meg ikke hardt, så det ble bare noen skrammer i lakken på støtfangeren bak. Det var ikke så mye at beltet strammet seg, så det gikk bra med både meg og knøttet. Men vi måtte jo skrive skademelding, og da begynte det selvfølgelig å snø noe fryktelig så før vi var ferdige hadde jeg rukket å bli ganske frossen. Kjørte innom Ski Storsenter etterpå, og syntes jeg hadde fortjent en kaffe latte (og et skolebrød) å varme meg på da! Så ble det jo litt shopping også da. Fant meg to nye mammabukser på H&M (en svart med nålestriper og en svart jogge/kosebukse). De jeg har fra før begynner å stramme over magen nå selv om det er sånn bred strikk i livet. Magen har vokst noe voldtsomt de siste to-tre ukene! De nye buksene er passelige over magen, men for lange og litt for vide ellers. Men, men, de får holde (har ikke så mange andre valg, akkurat. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2007 #453 Del Skrevet 18. januar 2007 Nå nærmer det seg altså!! Jeg tipper Hvordan føles det, snart mor.... Håper babyen blir et sovetroll, at hun slektes på mammaen som elsker å sove Snuppa mi slektes på mannen! Skummelt at du ble påkjørt! Så godt det ikke gikk verre vennen! God helg litt på forskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #454 Del Skrevet 18. januar 2007 Tippeliste magolia Epica Burpen Holly Hobbie Da er det 50-50 på tippinga så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #455 Del Skrevet 18. januar 2007 Nå føles det bra å skulle bli mor, Epica! Har slitt litt med tanker om jeg skal klare å ta godt nok vare på en liten baby og senere et barn. Er litt planleggingsfreak, så det blir en stooor forandring når det kommer en liten en som stadig kan snu opp-ned på planene. Men jeg har vent meg til tanken tanken nå og gleder meg! Skummelt å bli påkjørt ja, skvatt skikkelig. Godt det ikke var noe verre, tenker nå jeg! (Har blitt skikkelig påkjørt bakfra en gang før, og det var skikkelig ekkelt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2007 #456 Del Skrevet 18. januar 2007 det å være mor er mye mindre pes enn jeg trodde, alt kommer naturlig også , hva man skal gjøre osv! det blir mest bare koooos jeg lover! sier jeg nå, så er hun 2 år og river ned alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #457 Del Skrevet 18. januar 2007 det å være mor er mye mindre pes enn jeg trodde, alt kommer naturlig også , hva man skal gjøre osv! det blir mest bare koooos jeg lover!←Det høres veldig bra ut! sier jeg nå, så er hun 2 år og river ned alt ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #458 Del Skrevet 18. januar 2007 Har fått godkjent permisjon og ferie på jobben nå, så da er det friiii fra 13. februar til og med 10. september! Lønnsopplysninger skal være sendt fra jobben til NAV også, så da regner jeg med å høre fra dem i løpet av et par uker. Godt med alt som er unnagjort! Nei, nå tar jeg kvelden her. Skal på apoteket ved jobben og se om de har Ortodent smokk der - de hadde ikke på "mitt" apotek, men kunne bestille hvis jeg ville ha. Vil ikke at knøttet skal vokse opp med skjeve tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. januar 2007 #459 Del Skrevet 18. januar 2007 Har fått godkjent permisjon og ferie på jobben nå, så da er det friiii fra 13. februar til og med 10. september! Lønnsopplysninger skal være sendt fra jobben til NAV også, så da regner jeg med å høre fra dem i løpet av et par uker. Godt med alt som er unnagjort! Nei, nå tar jeg kvelden her. Skal på apoteket ved jobben og se om de har Ortodent smokk der - de hadde ikke på "mitt" apotek, men kunne bestille hvis jeg ville ha. Vil ikke at knøttet skal vokse opp med skjeve tenner. ← Det med smokk er ikke nødvendigvis et problem da, er ikke alle babyer som tar smokk. Julegaven slekter nok på mamman sin akkurat der, jeg var visst en veldig smokkspytter. (Han spytter den ofte ut med en gang, men noen ganger trives han med å sutte på den i lange tider også. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 19. januar 2007 #460 Del Skrevet 19. januar 2007 God helg snuppa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå