Gå til innhold

Pi@ Trollmor


Pi@

Anbefalte innlegg

Nå kommer mitt innlegg #2000 :overrasket::sjenert::)

Gullet: Vi kommer ikke til å gjøre så mye denne måneden regner jeg med, men kjører på for fult i august ;). :klem:

Vi snakka litt om prøving denne måneden i går, men det var vist bittelitt skummelt skjønte jeg :ler:. Egentlig er det helt greit fordi jeg skal levere masteren den 15. og IKM er den 5. Tror det kunne vært veldig forstyrrende å vente på mensen sånn like før jeg skal levere den store oppgava. Dessuten så fant vi ut at neste EL er ca den dagen jeg skal levere oppgava, det blir en fin feiring :). Jeg rekker ingen runde på by'n den dagen fordi jeg skal jobbe dagen etter, så bra at det blir litt markering av dagen.

Sambo spurte i går om jeg gruvde meg til å føde, men det gjøre jeg ikke. Det kan nok tenkes at jeg kommer til å gjøre det når jeg blir gravid og det nærmer seg, men jeg synes ikke det virker noe skummelt (tror jeg har lest over hundre fødselshistorier og sett filmer og bilder osv...), eneste jeg er redd for er keisersnitt. Jeg er faktisk livredd keisersnitt, jeg har aldri hatt noen form for bedøvelse og aldri blitt skjært i. Det er SKUMMELT :redd:. Jeg gruer meg til å ha sex for første gang etter at jeg har født, det har jeg tenkt ganske mye på faktisk. Latterlig ting :ler:. Så har jeg tenkt en del på svangerskapet selvfølgelig. Jeg er veldig redd for at jeg kommer til å bli veldig plaga med ryggen, sliter jo en del nå. Har ikke så veldig stor tro på at jeg klarer å jobbe hele svangerskapet i den jobben jeg har nå. Butikkjobb som innebærer gåing og ståing hele dagen. Merker det godt i ryggen nå, og jeg kan ikke tenke meg at det blir bedre med en voksende mage. Håper ikke at jeg blir så dårlig at jeg ikke klarer å bevege meg litt, tror jeg kommer til å bli gal hvis jeg ikke får trent noe gjennom et helt svangerskap :forvirret:. Så har jeg tenkt på svangerskapsdepresjon og fødselsdepresjon, jeg har jo vært deprimert og er redd for å gå det igjen. Føler meg helt frisk nå, men man kan aldri vite...

Det eneste jeg faktisk ikke bekymrer meg for er lang prøveperiode, det er jeg veldig innstilt på at det kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg snuppa!!!

ÅÅåå nå blie jeg så glad at det kom noen tårer her altså. For dette vet jeg at du har ventet så sårt og lenge på. Så nå :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: jeg som en gaaal her.

Ååå snille, søte, gode Pi@ skal begynne prøvingen. :grine: .

Jeg så dette først inn hos iss, men det var føst når jeg kom inn til deg at det gikk opp for meg du har begynt prøvingen. :klem:

Og, du: ikke dårlig samvittighet nå for at du vasket hele huset og ikke skrev på oppgaven. Man trenger faktisk litt skrive-fri for at man skal ha fremgang.

Ha en super fin dag (håper det er bedre vær hos deg enn det er her nede)

Super- :klem: fra meg til Pi@-snuppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har tenkt gjennom mye ja :) Og det er jo kjempebra, enig med at keisersnitt høres skummelt ut. Har aldri blitt skjært i selv, så frister ikke det. Men jeg synes jo ikke fødselen høres så god ut heller jeg da. Selvom jeg har lest en del historier :forvirret: Men hvis jeg ligner på mamma, så er ungene ute på null komma niks, så får håpe det :)

Godt dere ikke stresser så ille med å bli gravide da, er nok lurt å gjøre ferdig oppgaven først ja :)

Ha en fortsatt fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan: :hoppe: Ja, er det ikke helt fantastisk :legrine::klem:

Lucky: Rart det der at jeg ikke synes det virker noe skummelt med å føde, eneste jeg synes virker kjedelig er den nesten 3 timer lange turen til sjukehuset. Tror ikke det er det minste moro å humpe i en sjukebil med veer :overrasket:. Jeg stemmer for at du arver din mors fødsler. Vet ikke hvor lang tid mamma brukte på å få meg, men det gikk bra fort med lillebroren min. Jeg prøver i allefall å innbille meg at det er bra å gjøre ferdig oppgava først, men jeg hadde ikke hatt noe i mot å begynne meg en gang :sjenert:. :klem:

I dag har jeg sett tidenes søppeltv mens jeg spiste middag: sommerquis på tv2. Erre muli sier jeg bare :overrasket:. Snart må jeg se på mere søppeltv, da kommer supernanny. Synes det er SÅ festlig fordi det er det samme HVER gang. Ler meg skakk. Hun sier tilogmed de samme tingene. Synes betegnelsen dokusåpe på teksttv var veldig passende. Dessuten begynner det en ny serie i kveld, tror jeg må se på den også. Ser ut til at det kan bli dårlig med trening på meg :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Det er ikke skummelt med keisersnitt når man er i narkose! ;)

Hahaha. Nei, det er jo egentlig ikke noe å spøke med, det er en stor operasjon. Det er ganske kjipt etterpå med etterrier i livmoren og luftsmerter i tarmen og slim i halsen (behov for å hoste) og kjempeømt sårområde samtidig. Så det er nok å anbefale å få ungen ut den vanlige veien. Men veldig greit at det finnes en nødutgang når ting ikke går som de skal! Håper du klarer å ikke bekymre deg for det allerede nå!

:klem: og god natt. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Så mange tanker du har gjort deg allerede! Så bra! Jeg tenkte akkurat som deg rundt fødselen, at jeg ikke gruet meg i det hele tatt! Selv om jeg skulle føde uten smertestillende dersom alt gikk etter planen. Jeg var nesten litt oppgitt over meg selv, for jeg tenkte "Når jeg tenker at det kommer til å gå så himla greit, kommer jeg til å få mitt livs sjokk når jeg ligger der og bare ønsker meg bort, bort, bort!"

... men jo mer fødselen nærmet seg, jo mindre gruet jeg meg. Jeg var aller mest spent og nysgjerrig på hvordan i huleste det ville være, og på å møte bøtteknotten - endelig!

Og så ble det akkurat sånn som jeg hadde tenkt: Veldig vondt, men overkommelig, og noe som ga en enorm mestringsfølelse, et kjempekick! (I alle fall etter at jeg hadde hvilt meg litt...) Tror du som er godt trent har et veldig bra utgangspunkt, i alle fall, og så tror jeg man har det langt bedre under svangerskapet dersom man ikke gruer seg!

Jeg var i grunnen stort sett bare redd for at ikke jeg selv og kroppen min skulle ha styringen på det hele: At fødselen ikke skulle starte av seg selv sånn at jeg skulle bli satt i gang og på en måte bli styrt av medikamenter og helsepersonell, eller at det skulle bli seteleie og jeg måtte ta keisersnitt, at fødselen skulle stoppe opp etc. Jeg tenker som miiip at keisersnitt er en stor operasjon som kan innebære mange komplikasjoner, men at det er fantastisk at det går an i de tilfellene hvor ungen ikke kommer ut på "vanlig" måte. Alternativet er jo ikke akkurat hyggelig å tenke på!

Jeg var forresten også redd for at fødselen skulle ta så lang tid at jeg ikke hadde krefter igjen. Det gjorde den egentlig, det vil si, jeg hadde ikke krefter igjen fordi jeg spydde opp alt. Men på mystisk vis fantes det krefter der likevel - skikkelige monsterkrefter! Det er utrolig fascinerende!

Nei, nå ble det mye skravlings her, men det var ment aller mest som motivasjon. :tommelsmil:

Blir gøy å følge med! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miiip: Jeg synes heller ikke det virker SÅ skummelt med keisersnitt i full narkose. Det er keisersnitt UTEN full narkose som høres mest fælt ut :redd:. Jeg går ikke rundt å bekymrer meg for det, men jeg kommer nok til å spørre litt rundt keisersnitt hvis/når jeg blir gravid. Det er faktisk merkelig hvor lite jeg bekymrer meg for tida :klø:. Nå har jeg forsikra meg om at sambo ikke forandrer mening, så da er det ute av verden. Jeg har heller ikke bekymra meg for at vi ikke kan få barn, jeg har tenkt på det før, men ikke i det siste :klappe:. Vi må nesten begynne å prøve først før jeg kan tenke på det :sjenert:, jeg er forberedt på at det kan ta tid :). :klem:

Rognebær: Tusen tusen takk for det lange fine innlegget :legrine:. Jeg har tenkt veldig mye, både på graviditet og fødsel men ikke minst på det å være mamma. Hvordan jeg ønsker å gjøre ting, hvilke verdier jeg ønsker å gi barnet og masse annet. Jeg og sambo har også snakka en god del om det, og vi har grunnverdiene felles :). Foreløpig er det faktisk lite vi ikke er enige om. Høres ut som om dine tanker FØR fødselen er veldig like som mine ;). :klem:

Om to timer skal jeg klippe meg :hoppe:. Det gleder jeg meg til, det trengs virkelig.... Burde være litt flink før den tid og studere litt :sjenert: og ikke være her!

Æsj jeg har fått så vondt på baksida av venstre låret. Klarer nesten ikke sitte fordi det liksom knyter seg. Virker som om det er noe galt i en muskel og så stråler det nedover i beinet :sur:. Riktig ubehagelig. Kjennes ut som om jeg trenger å tøye, men jeg finner ikke helt ut hvordan jeg skal gjøre det. Kankje jeg har fått mark i lårmuskelen :ler:, det kribler litt og så klarer jeg ikke helt å sitte stille når det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Du Pi@ du Pi@!!!Mark i lårmuskelen ja :ler:

Syns det hørtes værre ut enn keisersnitt jeg! Men så hater jeg tanken på sånne krypdyr da...Og igår fikk jeg helt anfall da jeg fikk en edderkopp på genseren,frika helt........... :sjenert: Nesten så jeg ikke klarer å tenke på det enda...

Så koselig at du og sambo er helt 100% enige nå! Da er det bare å peise på :sjarmor: Og du har jo en kjempebra innstilling til at det kan ta sin tid,så skal du se at vips så sitter du der!!

Hehe,kjenner til sånne snikturer på apoteket og duverden så glad jeg ble for å finne ut at jeg kunne bestille el og graviditetstester på nett!!

Men folat har jeg ikke tenkt på å gjemme meg for å kjøpe,det glemte jeg visst :ler: Er jo bare å si at du har mangel på det hvis noen skulle spørre!

Håper du får jobba litt ved siden av dine koselige innlegg her!Du er nå bare skjønn da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musesyke og mark i lårmuskelen :overrasket: Du får det jammen til du :ler: Får håpe beinet ditt er bedre nå da, og at du er fornøyd etter frisørbesøket :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt oppgitt over meg selv naa, for denne gangen var jeg virkelig paa etterskudd! :sjenert: Men i allefall - saa flott at du endelig er blitt proever, det unner jeg deg av hele mitt hjerte! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skal bli spennende naar det klaffer - noen rekker jo saavidt aa proeve foer den sitter, saa aldri si aldri!

Lykke til fremover med proevingen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Så fint at du og sambo er enige i grunnverdiene når dere skal bli foreldre! Det tror jeg mannen og jeg er også, selv om vi ikke har snakka så veldig mye om det. Familiene våre ligner nok endel på hverandre og vi har hatt gode oppvekster begge to, så vi vil nok ta med oss mye derfra...

Jeg synes det er hyggelig å kunne snakke med deg på MSN av og til! Håper at det ordner seg så du kommer bra i mål med oppgava uten å måtte slite deg helt ut i sommer.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig viktig å ha de samme tankene rundt barn og oppvekst ja. Jeg og min kjære har også snakket om det og er enige.

En venninne av meg har akkurat tatt keisersnitt med lokalbedøvelse, og hun syntes det var mye bedre enn å føde vanlig (som hun gjorde forrige gang). Sa det var litt rart for hun kjente at de snittet, romsterte og dro ut ungen uten at det gjorde vondt. Rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: Jeg er faktisk ikke redd for krypdyr, men jeg synes mark er litt ekkelt (viktig innenfor zoologien: krypdyr og mark er to FORSKJELLIGE ting. Insekter tilhører Arthopoda (leddyr), mens mark tilhører Mollusca (bløtdyr)) Jeg vet du har lurt hele livet på dette Skytte :ler:. Bløtdyr er EKKELT, krypdyr helt ok. Jeg får faktisk jobba litt i tillegg til å være her :sjenert::klem:

Lucky: Ikke så veldig mye bedre i beinet :sur:, men jeg tror jeg har funnet ut hva som er problemet.... Jeg har brukt en sånn fothviler, og den har nok vært litt for høy slik at jeg har sittet med musklene på baksida av lårene i spenn. Tror det er derfor det har blitt vondt. Nå har jeg tatt vekk den og sitter og dingler med beina (ikke akkurat noen lange modelbein på meg :ler:) og det kjennes bedre ut. :klem:

Epona: Jeg er veldig fornøyd med klippen :sjarmor:. Klipt opp håret litt igjen og tatt vekk slitte tupper, og så har jeg fått tilbake panneluggen min. En sånn lang rett pannelugg. Den er veldig meg, så jeg tror jeg kommer til å ha den en stund (sjølom det sikkert straks er veldig ut :forvirret: ). :klem:

HH: Takk :). :klem:

miiip: Jeg tror det er veldig viktig å være enig om grunnverdiene. Er nok ikke lett å oppdra barn sammen hvis det svikter på det området. Jeg synes også at det er veldig veldig koselig å snakke med deg på msn :). :klem:

Eeyore: Det er nettopp det at man kan kjenne romsteringa og alt det andre som skremmer livet av meg i forhold til keisersnitt med lokalbedøvelse. Tror jeg hadde kommet til å freeka helt ut :overrasket:. :klem:

Sambo skrev ut langtidsvarselet til meg i går. Regn, regn, regn, regn osv. Helt perfekt vær for mastergradsstudenter som skal levere oppgava om en måned og to dager (sug i magen og angst :redd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Nå ble både mark og alt annet enda mer ekkelt!! For noen heslige beskrivelser *grøss* Leddyr og bløtdyr høres like blæh ut!!

Men nå kan jeg briefe rundt med ny kunnskap en dag :sjarmor: Og DET er alltid kult!

Håper du får ei superduper helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...