Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klemmer:

Hvil deg så mye du kan, og kos deg med turer i passe rolig tempo. Det er godt å komme ut, men det er lov å ta det saktere enn før i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke sagt noe om at nettene hadde blitt bedre :fnise:. De to siste har jeg ikke sovet noe særlig. Har gått i pupp, pupp, pupp og så et par pupper til....... :dåne:. Han er jo umettelig den gutten. Jeg er sikker på at jeg har nok mjølk, for han har blitt SVÆÆÆR :ler:, men skulle ønske jeg hadde sluppet å amme så ofte. Er fortsatt 1-2timer mellom ammingene døgnet rundt. Bruker å ha en litt lengre soveøkt først på natta, heldigvis og så sover han godt når vi er ute å triller. Er så utrolig glad for det, ellers hadde jeg blitt gal. Fått meg en liten trilletur hver dag og synes det går bedre og bedre :). Ellers har jeg kommet litt i kontakt med magemusklene mine med skrå situps og mageinndragning. Går utrolig mye lettere enn jeg hadde trodd.

I dag skal vi ha helsesøsterstudent på hjemmebesøk. Litt sent, men.... Tenkte jeg skulle spørre litt om den amminga, ellers vet jeg ikke riktig hva jeg skal snakke om. Jeg må innrømme at jeg ikke har den altoppslukende mammafølelsen ennå, men jeg synes det er veldig vanskelig å snakke om. Klarer nesten ikke snakke med sambo om det en gang, han har nemlig den altoppslukende pappafølelsen. Helt forelska han :rødme:. Han er slik jeg trodde jeg skulle bli :sjenert:, og det har vært litt vanskelig synes jeg.

Skytte: Tusen takk. Synes sjøl han er helt nydelig også :sjenert::klem:

Umuriel: Velkommen :). Jeg har bare gode ord å si om UNN de gangene jeg har vært der. Håper du også blir like godt ivaretatt og får en like god fødselsopplevelse. :klem:

pondusa: :klem:

Eeoyre: Det varte ikke så lenge :ler:. :klem:

Fjellrypa: Det blir naturlig saktere enn før, men det er godt å bli litt svett :). Kommer til å trenge ei god stund på å komme meg i form igjen. Trodde virkelig ikke at jeg hadde blitt i SÅ dårlig form :sur:. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din ammingen er sånn som min jordmor sa det kom til å være, men her er det ikke sånn i det hele tatt. Hun sover gjerne 4-5 timer i slengen på natta, men på dagen er det ofte ikke mer enn 1 time mellom hver amming da.

Håper gutten din også begynner å sove litt mer på natta, for da blir man ikke så sliten, selv om det ikke blir så fryktelig mange timer for det.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slitsomt å amme såpass ofte, håper det bedrer seg etter hvert!

Mammafølelsen kommer etter hvert den, bare vent til han begynner å smile til deg og pludre ivei! Ikke noe uvanlig eller rart i at man ikke føler sånn som "alle" tror/mener at man skal gjøre!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vennen., den følelsen du snakker om kjenner jeg har virkelig kommet nå! Og Skjønningen er 4 mnd! Altså, jeg har vært veldig glad i henne og alt det der, men den forelska følelsen som du sikkert snakker om har jeg ikke kjent så godt før hun startet å smile og glise og le!

Så den kommer nødvendigvis ikke sekundet de kommer ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forelska - følelsen kommer helt sikkert etterhvert. Tror faktisk det er mange som har det litt sånn som deg jeg, men det er jo ikke så mange som snakker noe om det - er jo liksom litt tabu det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at Trollet skal våkne slik at jeg kan amme og så komme meg ut på trilletur. Virker nesten som han tar "langsovinga" nå. Passer ikke helt bra :kjefte:. I natt har jeg fått sovet mye :hoppe:, trengte virkelig det. Amma "bare" 4 ganger. Føler meg veldig opplagt etter ei slik natt :).

Kanskje det er på tide at jeg får flytta dagboka mi :sjenert:. Ikke så greit å få gjort alt når jeg først har bittelitt tid til å være her inne.

Nå tror jeg det er en som er i ferd med å våkne :juhu:, og nå regner det :sur:. Typisk.

Impala: Mulig barnepleieren sa det samme til meg at det var slik det kom til å bli........... men ikke lett å få med seg alt. Og det er forskjell på å få høre ting og oppleve det sjøl :sjenert:. Trollet har faktisk forskjell på natt og dag. Sover litt lengre på natta og mye mere våken på dagen, men ikke akkurat som din lille prinsesse da... :klem:

Petra P: Takk :klemmer:

La Traviata: Det bedrer seg helt sikkert etterhvert. Trollet har blitt mye mere våken med blikket di siste dagene og seg ordentlig på oss, merker at det varmer et mammahjerte :rødme: :klem:

iss: Takk for at du sier akkurat det der :legrine::klem:

angelou: Du har helt sikkert rett :).

Veide forresten Trollet i går. 4880g :dåne:. Ikke noe smågutt lengre :fnise:. I dag har han faktis ei 62 bukse ¨på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loffen: Han gjør visst det :ler::klem:

I dag føler jeg at jeg nesten har fått ei treningsøkt ut av trillinga :juhu:. Ble svett i allefall. Jeg har ikke sjans til å gå sakte, må gå så fort jeg klarer :fnise:.

Jeg hadde gleda meg vilt til å kjøpe masse nye klær etter at Trollet kom ut, men jeg passer jo de gamle klærne mine så jeg har brukt opp hele budskjettet på trille/treningsklær i stedet :trene:. Måtte kjøpe meg nye trillesko (gore tex joggesko), ei jakke og noen nye ulltrøyere. Hadde jo sett for meg at jeg måtte kjøpe meg mengder med tunikaer, men jeg ser jo omtrent ut som jeg gjorde før graviditeten. Vekta er den samme, litt mere mage og litt slappere, men det gjør ikke noe, og så er det noen muskler som mangler. Veldig overraska over hvor fort jeg ble normal igjen med den gedigne magen jeg hadde. Er bare noen få bukser, som var trange fra før, jeg ikke får på meg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig å lese om hverdagen din med trollet. Man blir jo bare enda mer babysyk av det da :rødme:

Mange klemmer til Pi@-mor :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, bare et par uker gammel og allerede str 62! :) Vi har fått beskjed om at det ikke er noen smågutt vi venter, så jeg lurer nå på om vi i det hele tatt får brukt str 50... Godt vi ikke har kjøpt så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvd "terrengegenskapene" til vogna. Godt vi ikke kjøpte ny vogn, for jeg tviler på at den blir salgbar etter at jeg er ferdig med den :ler:. Funka fint å gå på traktorvei, men er veldig slitsomt å gå i oppoverbakke :sprettoy:. Ble svett i dag også.... I morra skal vi bare på en bitteliten rusletur.....tror jeg :sjenert:.

Veldig morsomt for Trollet har begynt å feste blikket og flytte øyne og hode etter oss, en finger eller ei leke :). Ennå mer morsomt er det når han ligger på magen på stellebordet og "trener". Han er veldig sterk i nakken og har løfta hode siden han var nyfødt, men han har litt problemer med å fokusere blikket samtidig som han løfter hode. Da går øynene i kryss :fnise:. Gleder meg veldig til han smiler ordentlig, nå er det bare i søvne :).

Blir første døgnet vi skal være helt alene, for sambo er på jobb. Han skal heldigvis ha ferie neste uke. Har gått fint hittil, men spent på hvordan det skal gå i natt når jeg må opp og skifte bleie OG amme. Største utfordringa på dagtid alene er faktisk å få mat i meg, for jeg glemmer det rett og slett og prioriterer litt dårlig :plystre:.

shatika: :):klem:

Umuriel: Vi kjøpte heldigvis bare noen få plagg i str 50, og så lånte jeg en del. Brukte den størrelsen til vi kom hjem og så var det slutt... Trollet var jo 53cm da han ble født :overrasket:. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, husker åssen skjønningen sovnet ved puppen og lå og smilte i søvne før hun smilte i våken tilstand! Og idag morges måtte jeg vekke henne halv tolv, og da lå hun sånn og smilte og øya flakka og var sååå salig :ler:

Du må spiser! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iss: Jeg har vært flink til å spise i det siste, så flink at jeg har lagt på meg litt igjen :sjenert::klem:

Det går bedre og bedre å være mamma :danser:. Begynner å skjønne litt mere hvordan Trollet fungerer, og da er det litt lettere :). Han har sovet godt om nettene i det siste. Bare puppa en tre fire ganger. Vi står fortsatt opp sent og så er det frokost og pupp, deretter er det trilling. Etter det går det slag i slag med pupp og mat og tv-titting :ler:. På kvelden er det en del sutring. Han har ikke vondt i magen, men har fryktelig puppesjuken. Vil bare ha mat, mat og atter mat. Synes det var fryktelig frustrerende i starten, men nå har det vært slik i lang tid så da vet jeg at det kommer. Gjør ikke så vondt i mammahjertet når han skriker litt så lenge jeg vet at det er mat han vil ha.

Nå venter jeg på at han skal våkne slik at vi får puppa og kommet oss ut. Det er strålende høstvær. Liker virkelig høsten, og i år har det vært helt fantastiske farger i fjellet. Mye finere enn vanlig :sjenert:, men det er sikkert bare fordi jeg ikke kommer meg på tur i år :fnise:. Tenkte jeg skulle finne fram pulsklokka igjen på mandag. Begynne å "trene" litt igjen :juhu:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Sprekingen! Høres deilig å komme inn i en rutine med fast tur. Og jeg er imponert over at du har begynt med svettetrening allerede! :klem:

Jeg kan også skrive under på at det tok litt tid før den forelska mammafølelsen slo inn, i starten var jeg litt i ørska og hadde nok med å prøve å finne ut av hverdagen. Men etterhvert kom det, og nå synes jeg det blir sterkere og sterkere for hver dag, så jeg lurer på når jeg skal sprekke... :sjenert::ler:

Stor :klem: og kos dere videre! Bra at dere gjør det allerede. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...