Gå til innhold

Pi@ Trollmor


Pi@

Anbefalte innlegg

Gjest miiip

Babybæsj er ekkelt nok! ;) Men de (babyene, altså) fører med seg så mange andre gleder, så det er ikke akkurat noe jeg går og bekymrer meg over... :ler:

Følger med deg fra svigers!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luky: Eneste dumme med å være oppe så lenge er at jeg har snudd døgnet, men det hadde jeg i grunnen gjort fra før av...:ler:

miiip: Så babybæsj er ekkelt? Jeg har sett for meg at alt babyer gjør er supersjarmerende, det å bæsje også...Kanskje jeg må revurdere det synet ;). Godt du ikke blir helt borte sjølom du er på ferie. :klem:

Eeyore: Det tok visst helt av med bæsjeprat. Tydeligvis et veldig populært tema :ler:. :klem:

Sambo syntes det var litt vanskelig å skjønne hvorfor vi ikke bare kunne teste nå, det var jo tross alt ukesvis siden jeg hadde EL :ler: (som forøvrig var for ca ei uke siden). Han er søt som tror at det er så lettvint å bli gravide :hjerte:. Spurte om han syntes at det var skummelt at vi skulle prøve nå framover, men det syntes han ikke fordi nå har vi jo bestemt oss for at vi skal ha barn nå :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Morsmelkbæsj er ikke så veldig ekkelt! Mer søtt enn ekkelt. :ler: Det blir vel verre når de begynner med litt mer fast føde. ;) Det var mye eklere å vaske opp en kasserolle med ris som hadde stått på komfyren siden torsdag... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rognebær: Kankje jeg ikke trenger å revurdere "babyer er supersøte uansett"-synet mitt allikevel :ler:. Muggen oppvask er :kvalm:, har hatt altfor mye av det i mitt liv... :sjenert: (hva sier det egentlig om meg.... :legrine: ).

AUUUUU jeg har puppespreng :grine:. Skjønner ikke hvorfor det er nødt til å være slik vær måned. Hadde jeg vært gravid så hadde puppespreng vært velkomment, men nå som jeg er bra sikker på at jeg ikke er det, så trenger jeg ikke ha det! Jeg har helt glemt hvordan menssyklusen fungerer i forhold til de ulike hormonene og slik. Kanskje jeg må oppdatere meg litt på det og dermed finner svar på hvorfor det kjennes ut som det er noen som stikker nåler rundt inni puppene. De blir "store", faste og fine om ikke annet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kikke litt i fysiologinotatene mine og jeg har kommet fram til en hypotese rundt puppesprengen :) (mye som er mer interesant enn å skrive diskusjon...)

Etter EL begynner kroppen å produsere større mengder med hormonet progesteron, i en vanlig syklus uten befruktning vil denne produskjonen nå en topp rundt ei uke etter EL. Dvs rundt den tiden et evt befrukta egg når livmora, når det ikke kommer noe egg vil progesteron produksjonen avta igjen og man får etterhvert mensen. Hvis ett egg fester seg i livmora vil produksjonen av hormonet fortsette. Min hypotese går da ut på følgende: produksjon av progesteron fører til ømme pupper :) .

Hadde vært kjempemorsomt om noen med mer inngående kunnskaper i fysiologi kunne bekrefte avkrefte min hypotese ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har vi gått fra bæsj til puppespreng, ja :ler:

jeg har plutselig funnet ut at jeg må gjøre en del på jobb før jeg drar på ferie til helgen, så jeg får vel ile tilbake til arbeidet.

håper du har en fin-fin onsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler:

Du er så utrolig bra!!! Og minner meg sånn om bestekompisen min!!!

Jeg har også svinevondt i puppene og håper virkelig det er fordi jeg skal føde SNART!!! Snart-snart-snart............(driver å pumper hjernen min med sånne ord som nå,snart og ut i håp om at det hjelper...)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra P: Mange interesante ting som diskuteres i dagboka mi ;). :klem:

Skytte: Siden du hadde kjempevondt i puppene nå så måtte jeg lese litt til om progesteron. Hormonet stimulerer vekst av mjølkekjertlene, sikkert derfor jeg får større pupper før mensen når hormonproduksjonen er på topp. Fant desverre ikke ut om det betyr at du føder snart :ler::klem:

iss: Jeg er smart vet du :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh nå slo pluteslig en ny hypotese rot i hue mitt :overrasket:. Jeg bruker alltid å få ømme pupper ca en uke etter EL som er kjempeømme noen dager før det blir borte. Kommer litt igjen dagen jeg får mensen. Min første hypotese gikk ut på at økningen i progesteron produksjonen hadde skylda i dette. Denne produksjonen avtar fram mot mensen, derfor blir puppene mindre ømme igjen (klarer ikke helt å forklare hvorfor puppene skal bli ømme når jeg får mensen, men det er ikke alt her i verden jeg skal forstå....). Den nye hypotesen min går ut på at hvis jeg blir gravid, en gang, så vil puppene være ømme hele tida fram mot IKM pga at progesteron produksjonen ikke avtar når man blir gravid.

Ergo håper jeg puppene holder seg ømme!

Ja, jeg er sær :hoho:

Ja, jeg er nerd :hoho:

(men dere som er innom er her frivillig ;).)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo syntes det var litt vanskelig å skjønne hvorfor vi ikke bare kunne teste nå, det var jo tross alt ukesvis siden jeg hadde EL :ler: (som forøvrig var for ca ei uke siden). Han er søt som tror at det er så lettvint å bli gravide  :hjerte:. Spurte om han syntes at det var skummelt at vi skulle prøve nå framover, men det syntes han ikke fordi nå har vi jo bestemt oss for at vi skal ha barn nå :).

Skjønne mannen da!

Måtte kikke litt i fysiologinotatene mine og jeg har kommet fram til en hypotese rundt puppesprengen  :) (mye som er mer interesant enn å skrive diskusjon...)

Etter EL begynner kroppen å produsere større mengder med hormonet progesteron, i en vanlig syklus uten befruktning vil denne produskjonen nå en topp rundt ei uke etter EL. Dvs rundt den tiden et evt befrukta egg når livmora, når det ikke kommer noe egg vil progesteron produksjonen avta igjen og man får etterhvert mensen. Hvis ett egg fester seg i livmora vil produksjonen av hormonet fortsette. Min hypotese går da ut på følgende: produksjon av progesteron fører til ømme pupper  :) .

Hadde vært kjempemorsomt om noen med mer inngående kunnskaper i fysiologi kunne bekrefte avkrefte min hypotese ;).

Se, du er like smart som professoren allikevel :ler: Synes dette var en kjempegod hypotese. Selv har jeg ikke ømme pupper før mesen, så vil jeg da få det ved en evt. graviditet dr. Pi@? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker teorien din jeg, så vi får håpe puppene dine fortsetter å være ømme leeenge :ler: Søte mannen din da, det er mye gutter ikke vet om graviditet ja, men de lærer fort da :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) HEi hei :)

Innom med en liten hilsen :)

Den kommentaren di fra mannen ang El var jo bare herlig da :legrine:

Det nærmer seg jo IKM dagen din også nå

så jeg krysser fingrene jeg for at det blir positiv test :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tenk at vi faktisk håper at vi skal få ømme pupper - det er jo egentlig ikke spesielt behagelig :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :vinke:

Måtte bare innom å skrive en liten hilsen til deg :)

Håper puppene holder sei ømme og knallstore ;)

Skal du og teste neste fredag?? :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss: Takk :kyss:

Eeoyre: Hmm du må ikke komme å stille så vanskelige spørsmål :ler::klem:

Lucky: Han skjønner sånn ca når jeg har EL, og det er ikke værst. Kan ikke forvente at han skal skjønne alt det der. Hvis puppene mine fortsetter å være ømme så kommer jeg til å bli helt slik: :sprettoy: tenker jeg :ler:. :klem:

shatika: Koselig at du er innom. :klem:

angelou: Kan ikke love noen positiv test, men jeg kan love å ha prøvd veldig mye i PP2 til du kommer tilbake fra ferie :sjarmor::klem:

Petra P: Vi kan ikke bare håpe på ømme pupper, vi må fakisk håpe på ømme pupper som holder seg ømme :ler::klem:

Liljen: Så koselig med hilsen :). Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg skal teste, jeg får se det an på puppene :legrine:. :klem:

I dag har jeg utekontor :briller2: . Det er sol fra skyfri himmel (men jeg sitter i ulltrøya...). Håper det holder seg gjennom helga slik det er meldt. Har ikke noe imot å sitte på verandaen med solbriller og skrive på oppgava jeg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Pi@ - doktor; hvis man har hatt ømme pupper i ei uke fram til IKM da, og så går det over uten at mensen kommer - finner du noen forklaring på det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...