Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Trollet har funnet seg en kjempeteknikk for å vippe i bb-stolen. Trekker beina oppunder seg og sparker rytmisk slik at han får kjempefart :legrine:. Endelig er tida over da vi måtte vippe med foten, men ikke så lett å få i han grøt :ler:

:ler:

Her har vi vippestol på batteri, så han sitter bare og later seg der :) Og nattamming ja, gruer meg som en hund til å venne av med det. Han er jo så glad i puppen!

Sovner trollet deres av seg selv om kveldene nå? Det får ikke vi til i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Morsomt at han er i farta! Her satt vi jo enden av stolen inn mot noe hun kunne sparke mot, og slik vippa hun selv... Skjønningen sitter nå i stor stol hun, ble så komplisert med å gi grøt i vippende tillstand :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impala: :klem:

Umuriel: Så svær Trollet er så tror jeg han trenger den treninga :fnise. Nei, han sovner ikke alene. Han legger seg fortsatt samtidig med oss. Han trenger ikke puppen, men må ligge inntil for å sove lengre enn en times tid. Hvis han ligger alene så våkner han bare igjen. Vi har ikke styra noe med dette på lang tid, funker fint for oss nå. Viktigst for meg er at han sovner av seg sjøl på dagen og det har han gjort siden han var 3mnd. Vi legger han bare i vogga eller vogna og så sovner han :). :klem:

iss: Gleder meg veldig til Trollet blir stor nok til å sitte i stor stol. Blir så koselig å ha han ved oss ved matbordet :). Tror den matinga kan bli en utfordring når den skal gjøres med vipp :ler:. :klem:

malle: :vinke::klem:

I stad var Trollet skikkelig sulten. Han satt på fanget med ansiktet mot meg og så tok han tak i begge puppene og dro seg mot meg mens han lette febrils :rulle:. Ble dårlig fangst i kløfta med ganseren på :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad var Trollet skikkelig sulten. Han satt på fanget med ansiktet mot meg og så tok han tak i begge puppene og dro seg mot meg mens han lette febrils :rulle:. Ble dårlig fangst i kløfta med ganseren på :legrine:

:legrine: Så herlig da.

Og hei forresten, er sjelden gjest her inne. *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsten her tar tak i håret mitt og drar meg mot seg når han ksal gi meg en ordenltig våt, deilig suss han da. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet er kjempefornøyd, han får se på tv.... :sjenert:. Ellers er han ganske så sutrete for tida. Er nok tennene som er på vei. Veldig uvant at han er slik.

I går fikk vi joggevogn. Har bare prøvd den i litt snø og bare mens jeg gikk, men den virker veldig bra. Tror den tar seg fram "over alt", bortsett fra inne i butikker for den er laaang.

I går etter babysvømminga spiste Trollet tre pupper og en full posjon med grøt i løpet av 3 1/2time :overrasket:, men jeg amma bare TO ganger i løpet av natta :juhu:. Tror det bare har skjedd en gang før! Veldig fornøyd.

pondusa: :klem:

iss: Han har visst det :ler:. :klem:

malle*2: Så herlig :rødme: :klem:

LB: Ja, jeg er veldig heldig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som han spiser :overrasket:

Hvor mye veier han nå da?

Så bra at antall nattamminger ble mindre. Kanskje han får i seg litt mer på dagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impala: For to uker siden så veide han 9310g og var 70cm og da var han slank.... nå har han blitt mye tjukkere igjen :dåne:. Han har ligget på den helt øverste streken på kurven hele veien. Så han er enorm for alderen. Synes han spiser omtrent like mye pupp på dagtid, men det hjelper helt sikkert med grøt :). :klem:

To amminger på natta varte bare i to netter :roll:. I natt var det tre igjen. Mye makking og skriking. Merker det her opplegget sliter mye mere på meg enn å amme hundre ganger, går bare rundt som i ei tåke, men kan ikke gi meg heller for da kommer Trollet til å begynne å trille rundt :fnise:.

Nå er bagen på Emmaljungavogna for kort når vi bruker voksiposen (og det gjør vi hele tida). Han kan ikke strekke seg ut, ikke sikkert det er så farlig for han å måtte gjøre det, men jeg tror vi skal finne fram sportsdelen straks :). Veldig glad vi kjøpte en så stor vogn.

Trollet smakte litt grønnsaksmos i går, og som alt annet så gled det ned......før det kom opp igjen :ler:.

Nå begynner Trollmor å skrike snart :legrine:. For omtrent 1min siden så snudde Trollet seg fra ryggen til magen av seg sjøl for første gang :juhu:. Eneste dumme var at jeg ikke fikk det med meg, var opptatt her :sjenert:. Skjønte ikke så mye når sutringa plustelig ble helt stille og han lå "feil vei" :fnise:

Kommer antageligvis til å bli borte fra nett i 1 1/2 uke framover. Skal til Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig plugg du har du da ja :ler:

Glad for at vi har stor vogn jeg også ja. Håper bagen holder til over påske jeg da, men det er ikke sikkert, for skinnposen tar jo litt plass.

Det er så gøy når de snur seg altså :-D

Snuppa snudde seg fra rygg til mage rett etter nyttår, og andre veien nesten 1 måned etter det. Nå virker det som hun har glemt fra mage til rygg-delen litt, men hun husker det innimellom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig han høres ut! Må være fantastisk å følge dem fra de er så små, til de blir mer og mer selvstendig og greier flere ting.

Mammaen min skrev ned alt mulig slags rare ting i en bok hun hadde for seg selv. Morsomme situasjoner og slikt fra vi var ukene gammel og framover, med dato, og kanskje et bilde. Og så brukte hun dette når vi hadde konfirmasjon og slikt. Utrolig koselig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: De har næringsvett når de begynner å ta for seg før klærne er fjernet ja!! :ler: Lillemann har begynt å dra opp genseren min når han blir skikkelig utålmodig!! :dåne: Han ER bare 5 mnd enda!! :ler:

Stor flott trollunge du har Pi@! :) Skjønner godt at det er kav med den skrikinga på natta..jeg blir helt zombie etter bare 1 sånn natt...men helsesøster mente at man bare må stå på..det tar ikke så lang tid før de skjønner tegninga vanligvis! :fnise:

Håper dere koser dere på bytur! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stor fin gutt du har :) Bra dere kjøpte så stor vogn da, vi har kombivogn, og den holder nok akkurat så lenge den må med den lange gutten vi har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...