Eeyore Skrevet 12. november 2007 Forfatter #2581 Del Skrevet 12. november 2007 Helgene går så altfor fort altså! Og nå er snart halve november gått uten at jeg har klart å registrere det... Flytting om 2 uker Kan ikke ligge på latsiden fremover nå. Har fått pakket litt mer i helgen, og tenkt litt mer på fremdriften. Men alle eskene vi har pakket tar jo plass de også... Igår fikk Heffalompen sin første farsdagspresang. Hadde kjøpt "Verdens beste pappa. Hakkespettbok for småbarnsfedre" til han. Og kortet som han fikk har jeg gått lenge og gledet meg til å gi. Jeg har dilla på elefanter og på dette var det på utsiden to elefanter som så på stjernehimlen og laget et hjerte med snablene. Inni gikk de og trillet på en elefantunge i en halvmåne :rødme: Heffalompen var også helt i hundre i går kveld, da han for første gang klarte å høre hjertelyden med en tom dorull. Og jeg ble fryktelig misunnelig Men noe får jeg vel unne ham, siden jeg får oppleve alt det andre Og nå har jammen med de underlige gravid-drømmene omsider dukket opp også... Igår drømte jeg at Heffalompen kom hjem og hadde kjøpt hund. Den var kjempesøt og han syntes så synd på den, for ingen andre ville ha den fordi den hadde 3 ører Så Heffalompen er nå på jakt etter en hund med 3 ører som han kan kjøpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 12. november 2007 #2582 Del Skrevet 12. november 2007 Så bra drøm Den boka er kjempefin, sambo har lest den fra perm til perm flere ganger, jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. november 2007 #2583 Del Skrevet 12. november 2007 Ååå så søte dere er, dere to :rødme: Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å jobbe der du gjør, uten å hamstre med deg alle mulige ting hjem. Jeg har helt dilla på kort, papir, penner og gudene vet hva.. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 12. november 2007 Forfatter #2584 Del Skrevet 12. november 2007 Alt som ikke skal være med her kastes på søppeldynga.. Gidder ikke drasse med meg unødvendig rot. Fikk ikke solgt brudekjolen da, så da må den være med på flyttelasset.. Kanskje jeg kan skaffe meg et monter og ha den i. Haha Er alle rom innflytningsklare i nye huset deres? Vi må male barnerommet i hvert fall. Og så må vi på ikea og kjøpe innebyggingsskap og benkeplate til kjøkkenet. Vi skal til Vestby på søndag for å ta noen mål på kjøkkenet. Selger er heldigvis så hyggelig at vi får stikke innom før overtagelsen Du trenger ikke ha dårlig samvittighet du da, yoga-damen. Du som er så flink atte Joda, kastes skal det, men da trenger man henger... Den står fortsatt i deler i garasjen til svigers... Huset er egentlig innflyttingsklart ja, men vi bestemte oss igår for at vi vil male soverommet vårt og kontoret først, men det burde være gjort i en fei. Stable bare alt inn på barnerommet og gjesterommet først og så sover vi først på kontoret tenker jeg, og maler det etterpå. Så bra drøm Den boka er kjempefin, sambo har lest den fra perm til perm flere ganger, jeg også Heffalompen er ikke så veldig belest (selv om jeg prøver så godt jeg kan...) Men akkurat den boka tror jeg selv han skal komme igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 12. november 2007 Forfatter #2585 Del Skrevet 12. november 2007 Ååå så søte dere er, dere to :rødme: Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å jobbe der du gjør, uten å hamstre med deg alle mulige ting hjem. Jeg har helt dilla på kort, papir, penner og gudene vet hva.. Hehe. Nå har jeg jobbet i bransjen siden jeg var 18 da, så jeg har vel egentlig hamstret fra meg. Har en hel skuff full av kort og dill... Men jeg må nok innrømme at det hadde vært moro med en jente jeg kunne kjøpe stæsj til ja... Har merket at det ikke er like mye til de tre nevøene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 12. november 2007 #2586 Del Skrevet 12. november 2007 Sambo er heller ikke den som leser mye akkurat, men han kom seg igjennom den boka, og har hatt mye moro med høytlesning fra den til diverse mennesker som har vært på besøk, så den falt absolutt i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. november 2007 #2587 Del Skrevet 12. november 2007 Nå har jeg jobbet i bransjen siden jeg var 18 da, så jeg har vel egentlig hamstret fra meg. Har en hel skuff full av kort og dill... Men jeg må nok innrømme at det hadde vært moro med en jente jeg kunne kjøpe stæsj til ja... Har merket at det ikke er like mye til de tre nevøene mine. Hehe, ja da skjønner jeg at du har hamstrert fra deg Blir spennende å se i mars/april da, om det blir en liten jente eller en liten gutt Jeg er mest vant til jentebarn, siden vi har hatt mye med niesen vår å gjøre. Hun nærmer seg 3 år nå. Men nå har vi jo også fått en nevø, så vi prøver å omgås mye med han også. Ikke alltid like lett med en sjalu niese hengende over skuldrene, så vi må fordele oppmerksomheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 13. november 2007 Forfatter #2588 Del Skrevet 13. november 2007 Da har jeg vært på siste time med gravidyoga før jul. Skulle ønske det varte lenger for det er så deilig å være der en gang i uken. Jeg får nok kjøpe meg en DVD og være flink hjemme. Tenkte å bruke gavekort fra bokklubben på yoga pakke med matte og ball. Apropo har ikke fått det siste gavekortet mitt jeg... Meldte meg jo inn dagen før det gikk ut. Ring og klage imorgen! Må klage litt flere steder imorgen, for fikk regning fra yogaen også idag, og det betalte jeg på forhånd første gangen, så de har visst ikke helt orden på regenskapet sitt Imorgen skal Heffalompen og jeg i banken for å ordne med lånepapirenene. Håper det ikke blir noe tull nå på slutten. Når jeg tenker meg om så har ikke vi skrevet under på noe skjøte heller vi... Merkelig, skulle ikke megleren deres ha tatt seg av det? Ja, ja blir litt av en ringerunde imorgen dette. Tror jeg tar natta nå jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 14. november 2007 #2589 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg ringte nettopp til Helsestasjonen i Vestby for å høre om sånn svangerskapskurs, og fikk negativ tilbakemelding De har visst ikke kapasitet til å ha slike kurs, så det var ikke satt opp noen i nær fremtid. Synes det er veldig dumt. Vi hadde tenkt til å gå på det sammen, mannen og jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. november 2007 #2590 Del Skrevet 14. november 2007 Er det ikke noen private som arrangerer slike kurs da? Det er det her jeg bor nemlig. Kan jo hende de på helsestasjonen vet om noen? Når jeg spurte jordmora mi om slike kurs så sa hun at de skulle holde et kurs som gikk over to kvelder, men hun anbefalte også ei annen dame som arrangerte kur på privat basis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 14. november 2007 #2591 Del Skrevet 14. november 2007 Hun visste ingenting hun damen jeg pratet med på helsestasjonen. Men jeg lurer på kontakte føden på fredrikstad hvis det er der jeg får fødeplass. Men det vet jeg ikke før jeg har pratet med jordmor, og det er ikke før 20. des. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. november 2007 #2592 Del Skrevet 14. november 2007 Håper det ordner seg da Du får vel helt sikkert omvisning på føden der du skal føde gjennom sykehuset dersom du ikke får det gjennom et slikt kurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. november 2007 #2593 Del Skrevet 14. november 2007 Hun visste ingenting hun damen jeg pratet med på helsestasjonen. Men jeg lurer på kontakte føden på fredrikstad hvis det er der jeg får fødeplass. Men det vet jeg ikke før jeg har pratet med jordmor, og det er ikke før 20. des. Det er jordmorforeningen eller noe sånt som arrangerer omvisning og kurs i Fredrikstad. Først er det omvisning, så er det noen timer "kurs" med info. Jeg fikk info om dette av jordmoren min. Hvis ikke du får det, ta kontakt med sykehuset eller en annen helsestasjon i Fredrikstad så får du mer beskjed om tid og sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 14. november 2007 #2594 Del Skrevet 14. november 2007 OK, takk for info! Jordmoren jeg går til på Ringerike sa at på Ringerike var det allerede fullt for januar.. så jeg er redd for at det skal være fullt i Fredrikstad også. Ps. Ikke meningen å kuppe dagboken din Eeyore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 14. november 2007 Forfatter #2595 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg ringte nettopp til Helsestasjonen i Vestby for å høre om sånn svangerskapskurs, og fikk negativ tilbakemelding De har visst ikke kapasitet til å ha slike kurs, så det var ikke satt opp noen i nær fremtid. Synes det er veldig dumt. Vi hadde tenkt til å gå på det sammen, mannen og jeg.. Det er vel kanskje ikke så rart når de bare har 50% JM-stilling... Er det ikke noen private som arrangerer slike kurs da? Det er det her jeg bor nemlig. Kan jo hende de på helsestasjonen vet om noen? Når jeg spurte jordmora mi om slike kurs så sa hun at de skulle holde et kurs som gikk over to kvelder, men hun anbefalte også ei annen dame som arrangerte kur på privat basis Noe må det jo finnes ja Hun visste ingenting hun damen jeg pratet med på helsestasjonen. Men jeg lurer på kontakte føden på fredrikstad hvis det er der jeg får fødeplass. Men det vet jeg ikke før jeg har pratet med jordmor, og det er ikke før 20. des. Jeg fikk nr til det omvisningskurset i Fredrikstad når jeg var der på UL, så jeg skal ringe dit og høre imorgen jeg Det er jordmorforeningen eller noe sånt som arrangerer omvisning og kurs i Fredrikstad. Først er det omvisning, så er det noen timer "kurs" med info. Jeg fikk info om dette av jordmoren min. Hvis ikke du får det, ta kontakt med sykehuset eller en annen helsestasjon i Fredrikstad så får du mer beskjed om tid og sånt! Hvis de har svangerskapskurs i kombinasjon med omvisningen, så hadde jo det vært kjempefint OK, takk for info! Jordmoren jeg går til på Ringerike sa at på Ringerike var det allerede fullt for januar.. så jeg er redd for at det skal være fullt i Fredrikstad også. Ps. Ikke meningen å kuppe dagboken din Eeyore Det går bra vet du. Godt vi har noen erfarne med oss her. Og jeg hadde tenkt å vente til januar med å melde meg på, så det er godt du tar tak, så vi ikke ramler utenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. november 2007 #2596 Del Skrevet 14. november 2007 OK, takk for info! Jordmoren jeg går til på Ringerike sa at på Ringerike var det allerede fullt for januar.. så jeg er redd for at det skal være fullt i Fredrikstad også. Ps. Ikke meningen å kuppe dagboken din Eeyore Tror de har ett kurs i mnd ca, vi fikk iallefall to datoer å velge mellom da det ble på tide med kurs for oss. Vi var på kurs 5. mai, og terminen var 26. mai. De fleste på kurset hadde termin i juni, juli og noen i august. Så tydeligvis var vi sent ute, men det var av praktiske grunner... 7 dager etter kurset fødte vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 14. november 2007 Forfatter #2597 Del Skrevet 14. november 2007 Idag har jeg i alle fall fått ordnet 3 av de 4 tingene jeg hadde på planen igår. Lånet er endelig i orden, med livs- og villaforsikring. Så nå kan kan huset brenne ned, vi blir uføre eller stryke med og det skal allikevel gå bra. Heffalompen fikk litt frysninger nå vi satt i banken og tenke "worst case". Det er jo ikke koselig å snakke om, men veldig viktig. Særlig så tenker jeg mye på det nå som jeg er gravid og med kompisen min som døde i sommer. De hadde heldigvis alt iorden, så hun kan beholde huset de nettopp hadde kjøpt. Fikk snakket med megler også, så de skulle sette igang prossessen med tinglysning og overtakelse. Han hadde tydeligvis ikke hørt noe fra selger, og visste ingen ting om at vi skulle flytte inn neste helg Så nå må jeg bare sende en erklæring på eierfordelingen så skal alt være greit Og yogaregningen fikk jeg slettet uten noe om og men Så for meg at jeg måtte opp der med kontoutskrift og greier, men det ordnet seg fint etter en telefon. Så da er det bare dumme bokklubben igjen... Men de stenger jo telefonen kl 15 og det rekker jo aldri jeg å huske på . Jeg er sånn som ringer til alle offentlige kontoerer fem på fire Nå begynner jeg faktisk å glede meg litt til å få pakket ferdig og flytte :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 14. november 2007 #2598 Del Skrevet 14. november 2007 Godt å få ordna litt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 14. november 2007 #2599 Del Skrevet 14. november 2007 Hehe. Jeg hadde ikke tenkt noe på det før jordmoren min sa at det var rundt i januar vi burde gå, men at det allerede var fullt hos dem. Får håpe vi får plass på den omvisningen da. Supert om du ringer og forhører deg i morgen, så kan jeg eventuelt ringe og bestille "plass" hvis det er nødvendig å gjøre nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 14. november 2007 #2600 Del Skrevet 14. november 2007 Så effektiv du er, da. Sov godt i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå