Gå til innhold

Skifte tamponger i koma?


Gjest Jenta_22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Som grønn frosk skriver, når en pasient kommer inn bevistløs så legges det inn kateter med en gang og da vil evnt tampong bli fjernet. Ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Men herre, har du aldri dratt ut en tampong selv? Er da ikke såå vanskelig. Skulle tro kateter, venoflon, sprøyter er litt vanskeligere enn å dra i en tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta_22

Selvsagt vet jeg hvordan man drar i en tråd. Men på andre??? :overrasket:

Hvem har adgang til å gjøre denne jobben? Er det lov for mannlige sykepleiere? :wow:

Og hvordan fungerer studiet? Står det på pensum hvor viktig denne blodige jobben er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk

Hvordan "øver" man på det pensumet? Bytter jentene på å spille pasient?

Eller har dere en oppblåsbar Barbara med tampong som alle får prøve å trekke ut?

Jepp.. en oppblåsbar barbara. Og så har vi en oppblåsbar Ken som vi trekker ut ting fra analen på.

Ærlig talt. Det er en tråd. Man trekker den den ut. Det krever ikke undervisning eller intellektet til en hjernekirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jentene bytter på å være pasienter. Så demonstrerer foreleseren først, etterpå prøver studentene hver sin gang. Utrolig nok er det mange som stryker i akkurat dette når de går på sykepleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Selvsagt vet jeg hvordan man drar i en tråd. Men på andre???  :overrasket:

Hvem har adgang til å gjøre denne jobben? Er det lov for mannlige sykepleiere?  :wow:

Og hvordan fungerer studiet? Står det på pensum hvor viktig denne blodige jobben er?

Er det verre å dra ut en tampong enn det er å skifte bleier, vaske underlivet eller skifte stomiposte på andre? Dette er da dagligdagse ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk
Jentene bytter på å være pasienter. Så demonstrerer foreleseren først, etterpå prøver studentene hver sin gang. Utrolig nok er det mange som stryker i akkurat dette når de går på sykepleien.

Hmmm... selv sliter jeg bare når det er gulrøtter innsatt på tvers i analen. Da må jeg til med blåselampe og skalpell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta_22

Javel. Tenkte dere kanskje måtte øve på alle aspekter av jobben. Også de ekle tingene.

Jeg kan tenke meg at enkelte sykesøstre ikke forstår alvoret hvis dette ikke presiseres.

Men jeg har aldri hørt om tilfeller da dette har skjedd. Jeg er ikke sykepleier. Jeg er lesbisk, og har valgt et litt røffere yrke innen pengeinnkreving. Har havnet på sykehus to ganger, men ikke når jeg hadde mensen. Turde ikke å spørre dem. Og så har spørsmålet svirret rundt i hodet mitt helt siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Selvsagt vet jeg hvordan man drar i en tråd. Men på andre???  :overrasket:

Hvem har adgang til å gjøre denne jobben? Er det lov for mannlige sykepleiere?  :wow:

Og hvordan fungerer studiet? Står det på pensum hvor viktig denne blodige jobben er?

Er du en gutt som vil bli sykepleier? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk
Hvem har adgang til å gjøre denne jobben? Er det lov for mannlige sykepleiere?  :wow:

Jeg er lesbisk, og har valgt et litt røffere yrke innen pengeinnkreving. Har havnet på sykehus to ganger, men ikke når jeg hadde mensen.

En lesbisk pengeinnkrever som sikler etter de mannlige sykepleierne... Okidoki..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hmmm... selv sliter jeg bare når det er gulrøtter innsatt på tvers i analen. Da må jeg til med blåselampe og skalpell.

Virkelig? Det må jeg prøve neste gang vi får inn et slikt tilfelle. Selv finner jeg det lettest å sette pasienten ned i et dampbad slik at gulrota blir kokt. Da er det lett å skrape den ut med en vanlig skje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Virkelig? Det må jeg prøve neste  gang vi får inn et slikt tilfelle. Selv finner jeg det lettest å sette pasienten ned i et dampbad slik at gulrota blir kokt. Da er det lett å skrape den ut med en vanlig skje etterpå.

Blir ikke rompa også kokt da :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jenta_22

Jeg er mer nervøs for at han skal sikle. Så jeg lurer på om det er lov?

Kvinner skal jo kroppsvisiteres av kvinnelige tollere osv...

Han er vel proff og gjør jobben sin. Men det er jo ekkelt for kvinner.

Jeg har dame. Hun er av den ultra rosa femi typen. Jeg elsker henne. Men nok om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk
Hmmm... selv sliter jeg bare når det er gulrøtter innsatt på tvers i analen. Da må jeg til med blåselampe og skalpell.

Virkelig? Det må jeg prøve neste  gang vi får inn et slikt tilfelle. Selv finner jeg det lettest å sette pasienten ned i et dampbad slik at gulrota blir kokt. Da er det lett å skrape den ut med en vanlig skje etterpå.

Kan tenke meg at det fungerer ganske godt. Pluss at du får gulrotstuing til en deilig middag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg er mer nervøs for at han skal sikle. Så jeg lurer på om det er lov?

Kvinner skal jo kroppsvisiteres av kvinnelige tollere osv...

Han er vel proff og gjør jobben sin. Men det er jo ekkelt for kvinner.

Jeg har dame. Hun er av den ultra rosa femi typen. Jeg elsker henne. Men nok om den saken.

Tenke om damene som skal gjøre det er lsebiske? Da vil vel de også sikle. Kanskje man skal ha skilt på seg når man jobber innenfor helsevesenet om hvilken legning man har og hvor flink man er til å ta ut tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grønn Frosk

Mannlige og kvinnelige sykepleiere gjør just den samme jobben. På de samme pasientene. Uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ps. jeg opplevde engang på et sykehjem at klammer-gebisset til en gammel dame ikke hadde vært tatt it på flere år....

gjett om det luktet godt.. og gjett hvordan det så ut under :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg dusjet foran en mannlig sykepleier som var like gammel som meg, han var ganske lekker også. Men jeg tror ikke det var mye :wow: hos ham, heller litt :redd: i og med at jeg så ut som et lutrygget beinrangel med masse slanger festet til kroppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta_22

Det går bra med en annen kvinne, også om hun er lesbisk.

Men ikke menn! Det tror jeg de fleste kvinner er enige i.

Selvsagt er det situasjoner der man ikkehar noe vang, men de prøver vel å skaffe kvinnelige pleiere til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...