Gå til innhold

Produkter som ikke finnes mer


Gjest taia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Lurer på hva det er for pålegg du tenker på. Karamell? Og skulle det smøres på? Og lå i kartong?

Jeg så noen nevne Coco Bahia tidlig i tråden. Coco Bahia (kokos) og New Love (tuttifrutti) var flaskebrus som ble produsert av Mac rundt 1980. Tror ikke det var vanlig å selge annet enn fra det lokale bryggeriet på den tiden.

Da jeg var liten het tyggisen Sweet Mint. Var rosa og var pakket inn enkeltvis med en snurr i hver ende. Hvitt papir med små rosa hjerter. Det var fin bobletyggegummi og varte i dagesvis. Hadde en hel samling i vinduskarmen på kjøkkenet. Og bruspulver i små papirposer til 25 øre. Disse skulle man egentlig lage brusdrikk av ved å helle det i et glass vann. Men den varte så mye lenger hvis man sugde på fingeren og dyppet den.

Jeg mener jeg så bokstavkjeksen nylig. I eske som man kan brette om til bil, akkurat slik jeg husker den :)

Da jeg var liten het tyggisen Sweet Mint. Var rosa og var pakket inn enkeltvis med en snurr i hver ende. Hvitt papir med små rosa hjerter.

Ja, den husker jeg godt også. Smakte nydelig, men var jo hard som stein før man fikk tygget den skikkelig i gang. Rart at ikke flere tenner røk og for veggimellom. Men vi tålte vel mer dengangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærdrops, sitrondrops, konfektdrops (hm, var det ikke det de het? - de fylte dropsene)

til og med kamferdrops og kongen av Danmark savner jeg nå om dagen.

Er gravid med drops-dilla og trodde man fikk tak i alle disse enda, men nei, finner dem ikke noen steder. Hvis noen har tips om hvor; kom gjerne med det! Er i Oslo :)

Eurospar og spar har de... Mulig ultra og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Blåbær-Kvikklunsjen.. Den var god :)

Ahh, du er ikke den eneste som har det savnet! Jeg har faktisk vurdert å starte en underskriftskampanje for å få den tilbake, men jeg var sikker på at jeg var den eneste som ville ha den tilbake... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner Blåbær-Kvikklunsjen.. Den var god :)

Synd at sånne utgaver bare er for en begrenset periode. Selv savner jeg Daim med mørk sjokolade. Den var god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 øres karameller,i rosa,hvit,blå,lyseblå,rød og svart nå får en bare smørbukk..

sorbits tyggis,rødtopp pålegget 3 muskitær(er ikke sikker på hvordan det skrives) sjokoladen.'franske vafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Fox eksisterer enda. Hvertfall i navnet, kan hende at de er innpakket anderledes. Men jeg husker de tre variantene du nevner. Fox var store sitronkarameller, Nox var vel lakriskarameller og Rex var karameller med sjokoladesmak hvis jeg ikke husker feil. :)

Fox og Nox eksisterer ja, og de er pakket inn på akkurat samme måte som før. De koster 4 kroner, i hvert fall der jeg jobber (Europris). I tillegg har vi en tredje variant, som heter Rox. Det er rosa bringebærkarameller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye jeg savner, men her er et lite utvalg

* Soho-sjokoladen

* Stratos med nøtter i

* sånne små lakris kuler som min mor kalte muselort, tror det het noe med hekse-et eller annet. Noen som vet hva jeg mener?

* Originalchips fra Maarud

* Chicken'pomms (?)

Har hørt at chicken pomms fortsatt selges noen steder, noen som vet om et sted i Bergen eller omegn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, du er ikke den eneste som har det savnet! Jeg har faktisk vurdert å starte en underskriftskampanje for å få den tilbake, men jeg var sikker på at jeg var den eneste som ville ha den tilbake... :sjenert:

Nei, du er nok ikke den eneste der nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en hel del, men husker dessverre ikke navnet på så mye av det! :trist:

- Pære-is med sjokolade på toppen..

- Ananas brus..

- Alle de gamle bugg tyggisene..

Kan ikke vi prøve å få tilbake pære-isen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg savner en hel del, men husker dessverre ikke navnet på så mye av det! :trist:

- Pære-is med sjokolade på toppen..

- Ananas brus..

- Alle de gamle bugg tyggisene..

Kan ikke vi prøve å få tilbake pære-isen??

Ananasbrusen er ikke død! Oskar Sylte mineralvannfabrikk i Molde produserer Ananasbrus. Den er kjempegod. Du får kjøpt den også utenfor området rundt. Flere butikker i Oslo har den, og tror den finnes også i andre byer.

Anbefaler også Brus med pæresmak fra Oskar Sylte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hårspray jeg brukte for rundt 4-5 år siden, som de ikke selger lengre.

Den var så god !! Funka suverent og den lukta MANN, så jeg kunne bare drømme meg bort :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...