Gå til innhold

Prosjekt kropp 2

Miracl3

Anbefalte innlegg

Jeg vil også veldig gjerne være med her. 

Veier en del for mye, og målet er å gå ned 5 kilo.  Og for meg virkelig det praktisk talt umulig! 

Prøver å trene 3 ganger i uken, men har en relativt hektisk hverdag, og trening blir dessverre mange ganger nedprioritert. 

Men sukkersuget er enormt.  Merker at det blir mindre når jeg spiser jevnlig, men det klarer jeg ikke alltid.  Er ikke sulten om morgenen før i ti/elleve tiden.

Men nå kommer sommeren dere, og butikkene er fulle av fersk frukt, grønnsaker og bær.  Det bør jo hjelpe godt på vei!!

Tips til middager er å lage supper selv.  Ta deg en ettermiddag/kveld og kutt opp masse løk, purre, gulrøtter og andre ting du liker, og putt det i fryseren.  Når du vil lage suppe, koker du buljong, gjerne med litt currypaste, og putter i grønnsakene og gjerne kyllling eller annet.  Fisk er også godt.  Det er en enkel og kjempegod middag, som jeg nok tror er relativt sunn.  Grønnsakene bør nok helst være ferske og ikke fryste, men likevel bedre enn junk-food.

Er 167 cm høy og veier 70kg.  76 på det verste, så jeg har allerede klart 6 kg på mystisk vis...  Målet er 65kg.

:velkommen:

Jeg og du har samme mål, det er gøy. Gode middagstips du kom med der, å ja nå er det masse grønnsaker og frukt i butikken :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjedde forresten med den andre Prosjekt kropp-tråden? :klø:

:velkommen:

Det skjedde ikke så mye med den tråden. Noen falt fra, noen er ferdig med sitt prosjekt og trådstarter ble gravid. Til slutt var det nesten bare meg, Vampyra og Lizzie som var aktive i den tråden. Så det er godt med flere deltakere og ny giv. Selv om Lizzie og Vampyra er kjempe motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg notert meg at jeg skal prøve meg på mer fisk til middag. Jeg er ikke så veldig begeistret for fisk, så jeg må nok prøve meg litt frem.

Jeg har gått til innkjøp av brun ris, gulerøtter og ryvita knekkebrød i dag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Virker som en motivert gjeng dette her! Veldig bra :)

Selv har jeg meldt meg inn på treningssenter idag (første trening i morgen), også har jeg gått en tre kvarters kveldstur.

Vi snakker ikke om pizzarestene jeg spiste til middag... :sjenert:

Har litt reker i lake i kjøleskapet. Noen som har en bra og sunn oppskrift med reker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en motivert gjeng dette her! Veldig bra  :)

Selv har jeg meldt meg inn på treningssenter idag (første trening i morgen), også har jeg gått en tre kvarters kveldstur.

Vi snakker ikke om pizzarestene jeg spiste til middag...  :sjenert:

Har litt reker i lake i kjøleskapet. Noen som har en bra og sunn oppskrift med reker?

Rekesmørbrød 344 kcal

20 stk rensede reker

2 skive grovbrød

1 ss Majones, lett (Mills)

1 ts presset sitronsaft

1 ss dill

Snøfrisk og reker 248 kcal

1 skive rundstykker, grove

2 ss snøfrisk-ost med dill

10 stk reker

0.25 skive paprika, rød

Eller du kan bruke de i salat, eller omelett :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også gjerne være med her :) Er ikke så mye aktivitet på South Beach tråden, dessverre, og jeg trenger forumet som motivasjon.

Jeg har gått ned litt, men ikke nok. Startvekt og målvekt er merkelige greier, hva? Jeg er 166 og veier ca 59 kilo nå, ønsker å gå ned til minst 57, gjerne lavere - men der har jeg ikke vært på mange år, så jeg vet ikke om det blir riktig ( eller mulig :sjenert: )

På det "verste" har jeg veid 65 kilo. Vet at det ikke høres så ille ut, men på 62 hadde jeg en fettprosent på mangeogtredve.... og det høres jo helt vilt ut! Jeg har ihvertfall veldig godt av å gå ned minst 2 kilo!

Skal trene regelmessig fremover, mest styrke, men skal også forsøke å komme igang med sykling og annen kondisjonstrening.

Husk at det er mye lettere å motivere seg på sommeren! Da ser vi virkelig behovet, hver gang vi har lyst til å ha på en bikini, men ikke har lyst likevel :sjenert:

Og bare for å legge til: jeg er 30+++, så her er det ikke bare fett som er problemet, men bulker og slapp hud. *drikke mye vann - og kjøpe god body lotion* *og trene masse styrke!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tråd, jo! Kanskje ikke så dum idé, selv om jeg kommer til å savne den gamle.

Meg: 172 cm høy, startvekt 72 kg. Veier nå 66, har altså gått ned 6 kg. Mål: Vel, var det ikke 62 jeg bestemte meg for? :sjenert: Ikke så målbevisst, nei.. ;)

Spiser ganske greit, men har problemer med å holde meg unna fristelser. Liker å trene når jeg bare kommer meg ut, noe jeg gjør altfor sjelden. Det var vel det hele :)

Til alle nye: :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Jeg var mye innom i den gamle tråden, og må si at dere var flinke til å motivere og backe hverandre opp. ;)

Litt om meg: 162 cm høy, 56 kg. Jeg har egentlig ingen planer om å slanke meg, men føler at jeg trenger å stramme opp litt her og der (merk: mage, rumpe, lår). Jeg har ikke vært så mye aktiv etter at jeg sluttet med organisert idrett som 16-åring. Spesielt det siste året har det blitt en del stillesitting og jeg begynner å føle at jeg blir større og større for hver dag som går. :sjenert:

Det jeg synes er mitt største problem er at jeg fortsatt bor hjemme. Her er det som oftest "pappa" som bestemmer hva som er til middag, og han er desverre alt for glad i alt som er fett og salt. I august flytter jeg endelig hjemmefra, og da har jeg planer om å legge om kostholdet helt samt at jeg skal begynne å trene 3-4 dager i uken. Heldigvis har jeg en god treningskamerat i kjæresten min. Han har god erfaring innen båden trening og kosthold ettersom han har vært toppidrettsutøver. :sjarmor: Også er han så flink til å få meg til å yte det lille ekstra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å være med! :)

Sommeren er egentlig en perfekt årstid å slanke seg på. Man er masse ute, drikker mye vann og spiser lettere mat enn hva man gjør på vinteren. Dessverre finnes det også fristelser , og det er disse jeg må ta tak i..

Jeg har i hovedsak lyst til å gå ned ca 10 kg. Men dette er ikke et mål som må fullføres i sommer. Greier jeg det til utover høsten er jeg fornøyd! Samtidig ønsker jeg å bli gravid, så jeg tror ikke en streng diett passer for meg (det har det forsåvidt aldri gjort)

Jeg har klart å gått ned en del kg før. Gikk ned 8 kg fjor vår før bryllupet mitt. Nå er disse tilbake igjen. Surt! :sur: Men min feil det da...

Så jeg vet jeg kan, men at det tar litt tid!

Jeg har som mål å trimme 4-5 ganger i uka+at jeg dropper fet og usunn mat i ukedagene. det er helgene som er verst for meg! Og det er de som jeg må jobbe med!

Som delmål har jeg lyst til å prøve meg på 5 kg til 1. august. Kan det høres fornuftig ut?

Ja ja, her er det bare å gå fram med godt mot! Lykke til alle sammen!

Endret av Minnie27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem kilo frem til august kan høre bra ut. Veiedag er mandag siden det er flere her som følger vektklubb.no

Det er gøy at det er så mange som blir med. Sommeren er en god tid å slanke seg på. Masse god frukt og grønnsaker i butikker :)

Jeg inntar nå min frokost bestående av 2 knekkebrød. og kinesisk balansete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hei jenter!

Jeg var i den gamle tråden som gjest for en tid tilbake, men forsvant over i Alatariel-tråden. Kommer til å fortsette der, men det er alltid kjekt med litt ekstra motivasjon.

Jeg begynte på 66 kg, og veide på mandag 61.5. Målet da jeg begynte var 4-6 kg, og da jeg veide 62, bestemte jeg meg for å fortsette til 60. Så får vi se om alle klærne passe igjen da! ;)

Trening og kutte ut/kraftig ned på søtsaker er det som har hjulpet for meg. Stort sett spiser jeg sunt, men det er litt for lett å kosespise litt for mye om kveldene. Før trente jeg 2-3 ganger i uka, og nå trener jeg 3-4 ganger. Det høres vel ikke ut som en stor forandring, men jeg trener litt mer hver gang i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Jeg og vil gjerne være med :)

Har ingen slankeplan, men mer enn plan om å få faste treningsrutiner og spise sunt. Takket være innkjøp av kjøleskap med isbitmaskin og vanndispenser har jeg blitt mye flinkere til å drikke vann. Er flink til å spise sundt fram til jeg kommer fra jobb, da er det ofte en time eller to til vi spiser middag. Prøver å ha frukt tilgjengelig, evt spise et knekkebrød eller to før jeg drar fra jobb slik at jeg ikke blir fristet til å ta en is, spise kjeks etc.

Vekten min har vært ganske stabil de siste 3 årene. Pga av medisin og sykdom har den noen gang vært litt mer og noen ganger litt mindre, men den stabiliserer seg stadig på på den samme tallet.

Begynte å sykle til jobb i mai, og har syklet i snitt 3 dager i uken. Prøver å sykle så ofte som mulig, og prøver å unngå å bruke bilen på kveldstid når jeg skal besøke venner som bor i gang/sykkelavstand. Er veldig lett å ta bilen, men når jeg har bestemt meg for å unngå det er det lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Helgene har nok alltid vært min største synder også, men nå har jeg lært meg at helg er ikke ensbetydende med kos. Jeg ser på helgene som hvilken som helst annen dag, men kosen er at jeg har fri og kan gjøre deg jeg vil. Det blir noke noen ekstra kalorier en av dagene men jeg prøver å begrense meg og ikke bruke "helgeunnskyldningen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser gjerne litt ekstra god middag, eller litt sjokolade på lørdagene. Men det er ikke nødvendig egentlig :forvirret: Jeg skal bli strengere mot meg selv. det må jeg. Også i helgene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest 0
Jeg spiser gjerne litt ekstra god middag, eller litt sjokolade på lørdagene. Men det er ikke nødvendig egentlig  :forvirret: Jeg skal bli strengere mot meg selv. det må jeg. Også i helgene  :sjenert:

Ja for det er disse utskeielsene som kan ødelegge hele ukas jobb! Man må gjerne kose seg litt, men jeg har erfart at helgeunnskyldningene bare ødelegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

:ler: Må bare le litt, for jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i beskrivelsen av "helgeunnskyldningen"!

Forresten, noen av dere som skal være sporty og trene idag? Jeg skal gå hjem fra jobb (ca. 1 time), også tenkte jeg på å trene styrke i kveld.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Vanedis

Hvordan er den dvd-en til Kari J? Er den verdt pengene?

Jeg skal nå kose meg med kylling og brun ris. Jeg fant endelig brun ris i en Asis shappe nede i gata her. Men den bruker litt lang tid på å koke :sjenert:

Jeg må lære meg å trene, selv om jeg bare liker yoga :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...