Gå til innhold

Skal aksjonerende flyktninger særbehandles?


Bønna

Anbefalte innlegg

Omtrent som en bygdefest på Snåsa. Ikkeno' å klage over. Hjem med dem, feigingene, sånn at vi kan konsentrere oss om våre egne kjempeproblemer! Bensinprisene, for eksempel. Og tollkvotene.

'Bygdefest på Snåsa' ! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Ok, men de spiller i grunnen på at det er farlig for dem å vende hjem av andre grunner enn den situasjonen du drar frem.

Sett fra dine linker streiket de altså for at det er farlig for alle mennesker å oppholde seg i Afghanistan - så derfor bør absolutt alle komme seg vekk derfra.

Noen som vil leie et telt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men de spiller i grunnen på at det er farlig for dem å vende hjem av andre grunner enn den situasjonen du drar frem.

Sett fra dine linker streiket de altså for at det er farlig for alle mennesker å oppholde seg i Afghanistan - så derfor bør absolutt alle komme seg vekk derfra.

Noen som vil leie et telt forresten?

Det er noen hundretusen afghanske flyktninger allerede som har rømt fra dette. De fleste er vel i Pakistan.

Poenget er - som man forsåvidt nå har fått fram - er at afghanere fra andre steder enn Kabul ikke kan sendes tilbake før man vet at det er sikkert der. En hver stat med innbyggere med en hvis medfølelse for andre sender ikke folk tilbake for å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Men norske soldater må vi ha der. Hvis ikke er vi ikke imot terror var det visst.

Besnærende spørsmål en av de sultestreikende stilte for noen dager siden.

Hvis det er fred i Afghanistan, hvorfor sender dere stadig nye soldater dit?

Av en eller annen grunn fikk han ikke svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver stat med innbyggere med en hvis medfølelse for andre sender ikke folk tilbake for å dø.

Men de hadde jo uansett tenkt å sulte seg ihjel her hos oss. Litt langt å reise bare for å dø likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de hadde jo uansett tenkt å sulte seg ihjel her hos oss. Litt langt å reise bare for å dø likevel?

Ja, det er sant det. De kom jo hit bare for å dø. Jeg tror de planla det lenge før de kom til Norge (for noen år siden, med andre ord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Besnærende spørsmål en av de sultestreikende stilte for noen dager siden.

Hvis det er fred i Afghanistan, hvorfor sender dere stadig nye soldater dit?

Av en eller annen grunn fikk han ikke svar på spørsmålet.

De norske som er der hjelper med å rydde miner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"En hver stat med innbyggere med en hvis medfølelse for andre sender ikke folk tilbake for å dø."

- rene definisjonen på dumsnillhet om man skulle sende verden et signal om at her er det bare å komme alle som har problemer. Tilslutt har vi like store problemer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En hver stat med innbyggere med en hvis medfølelse for andre sender ikke folk tilbake for å dø."

- rene definisjonen på dumsnillhet om man skulle sende verden et signal om at her er det bare å komme alle som har problemer. Tilslutt har vi like store problemer her.

Du kan slappe helt av, kjære gjest. Pakistan tar seg av brorparten av flyktningene (noen millioner). Resten av verdens land tar også av seg noen flyktninger.

Definisjonen av ignoranse og selvhøytidelighet er folk som tror at noe som skjer i fillelandet Norge sender noen som helst av signaler ut til verdens land. Spesielt i disse VM-tider.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et viktig poeng at FN ikke har godkjent hjemsendingene?

Afganerne ber om at FNs vurfering av sikerheten i Afganistan skal legges til grunn for om de faar bli i norge.

Det synes jeg er mer enn rimelig, som medlemmer i FN maa vi folge deres direktiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et viktig poeng at FN ikke har godkjent hjemsendingene?

Afganerne ber om at FNs vurfering av sikerheten i Afganistan skal legges til grunn for om de faar bli i norge.

Det synes jeg er mer enn rimelig, som medlemmer i FN maa vi folge deres direktiver.

Tullball! Norge som har et oljefond er en verdensmakt nå, og trenger ikke å bry seg om slikt.

I allfall tror nordmenn med hodet begravet i navelen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- rene definisjonen på dumsnillhet om man skulle sende verden et signal om at her er det bare å komme alle som har problemer. Tilslutt har vi like store problemer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så kategorisk Bønna. Jeg stemmer NEI, og er sosialist.  ;)

Men så er det heller ikke din stemme man hører blant kulturradikale rødvinsdrikkende sofasosialister fra middelklassen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen av ignoranse og selvhøytidelighet er folk som tror at noe som skjer i fillelandet Norge sender noen som helst av signaler ut til verdens land. Spesielt i disse VM-tider.

Dårskapens konge evner åpenbart ikke å se asylindustrien for hva det er, og forstår seg selvsagt ikke på markedssignaler og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Jeg får stadig større forrakt for disse middelklassemiljøene som kaller seg sosialister.

:riste: Saklig saklig :ironi: h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

:overrasket: for vi har jo ingen plikt til aa hjelpe andre i verden, vi skal bare tenke paa  om det er tomt for norvegia paa bunnpris...

Romantisk og heltemodig, men akk så naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skjønner ikke. Hvis det er så farlig å sende Afghanerne som kommer fra steder utenfor Kabul hjem, kan man ikke sende dem til Kabul, da? Hadde vært farlig å bo her jeg bor, men trygt i Oslo, hadde jeg jo flyttet til Oslo rimelig kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. Hvis det er så farlig å sende Afghanerne som kommer fra steder utenfor Kabul hjem, kan man ikke sende dem til Kabul, da? Hadde vært farlig å bo her jeg bor, men trygt i Oslo, hadde jeg jo flyttet til Oslo rimelig kjapt!

Tror du det hadde vært greit hvis Oslo fikk to-tre millioner flyktninger hvis Oslo ikke hadde nok sykehuskapasitet, strøm, vann, tilfredsstillende sanitære forhold etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det hadde vært greit hvis Oslo fikk to-tre millioner flyktninger hvis Oslo ikke hadde nok sykehuskapasitet, strøm, vann, tilfredsstillende sanitære forhold etc?

Hadde det virkelig kommet to til tre millioner flyktninger til Oslo tror jeg jammen meg det hadde blitt skuddpremie på innvandringsskruller.

For øvrig synes jeg flyktningene heller burde blitt tatt i mot av Pakistan framfor Europa. De er tross alt naboer og tilhører i stor grad samme folkeslaget. Og hvis Pakistan ikke er villig til å ta i mot flyktninger av sitt eget folkeslag, skjønner jeg ikke hvorfor vi fremmedetniske her i Europa skal gjøre det.

Dessuten hadde vi her i Europa kunne hjulpet betraktelig flere afghanere, med de midlene vi har til rådighet, dersom vi hjalp Pakistan med de finansielle kostnadene ved å huse de afghanske flyktningene.

Så mye for ”hjerterommet” blant innvandringsskrullene, altså. Det hele dreier seg egentlig om å få flest mulig fremmedetniske/fremmedkulturelle til Norge. For å få gjennomslag for en vanvittig skrudd ide. Det flerkulturelle/fleretniske fellesskap. :riste:

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...