Gå til innhold

Hvorfor er vi så redd for å bli kalt rasist?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Miloine
Jeg synes at holdningen til muslimer i denne tråden er farget av negative handlinger utført av noen muslimer. Å for eksempel påstå at de har som mål å ta over Norge er vel ikke noe de fleste muslimer står for.

Det er helt i orden å kritisere ekstremistene, men å si "nei til innvandring" pga dem blir feil.

Enig!

Alle som går med hijab er underdanige muslimer!

:ler:

Folk flest kan se begge sider av en sak, bare den ikke har noe og gjøre med lommeboken eller fordommene deres

Du er sikkert så full av fordommer at du ikke vil høre begge sidene av en grammofonplate engang

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Vel, når den islamske "misjonsbevegelse" blir fremstilt som noe ondsinnet og helt nytt i historisk sammenheng, så er det tydeligvis nødvendig å minne om det motsatte. Religioner har blomstret opp og visnet hen og vil fortsette med det... Norge ble kristnet for 1000 år siden. I dag er vi nærmest sekularisert. Om neste trend er at en økt del av befolkningen er muslimer, så er vel ikke det verdens undergang....

Poenget mitt var at selv om mennesker har blitt halshugd i den kristne guds navn, så betyr ikke det at det er noe mindre galt at mennesker blir halshugd i noen andre guders navn.

Jeg tolket innlegget ditt (og andre sine innlegg) som at det ikke gjør noe at det kommer folk og påtvinger sin religion på oss, for det har jo blitt gjort i århundrer allerede så da er det ok liksom...(??)

Kanskje vi skal lære av historien heller, og ikke akseptere at noen tvinger religionen sin på andre.

Og ja, selv om nordmenn ble omvendt til kristendommen og vi har statskirke, så er vi veldig lite religiøse idag. Og er ikke det bare bra? Tror dere ikke at det har veldig mye å si for kvinnefrigjøringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg oppfatter det faktisk ikke slik at noen mener ekstremistene innen islam er ok fordi det også finnes ekstremister innen kristendommen.

men islam og muslimer fremstilles, slik jeg tolker det, som verdens onde, og DET blir feil siden de gjør akkurat det samme som kristne har gjort i uminnelige tider.

OG, det som er viktig ved det, er jo å se at selv om det finnes ekstremister som sørger for å bli sett og bli oppfattet som store og farlige, så MÅ det jo være mulig å skjønne at dette ikke dreier seg om "alle muslimer".

derfor er det endel av oss som prøver å speile situasjonen med vår egen.

så ja, det finnes muslimske ektremister, og nei, det er ikke ok det de gjør og det er ikke ok å prøve å tvinge sin tro og sine regler over på andre.

men det sier like lite om "alle muslimer" som det at det finnes kristne ekstremister, som gjør prøver å tvinge sin tro og sine regler over på andre og som har voldt mye ondt og spilt sin del av blod, sier om "alle kristne".

det er ihvertfall mitt poeng, å ikke tro man kan dømme en hel gruppe for noe en gjeng ekstremister/gærninger gjør, til tross for at det hovedsakelig er denne gjengen med gærninger man ser og føler på redselen.

forstå at de ikke representerer alle innen gruppen de selv viser til, det ER ikke alle i den gruppen som er enige med dem.

uansett om det er snakk om muslimer, kristne eller hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor43
Men ærlig talt folkens, ville dere ha godtatt at muslimer hadde overtatt norge? det høres sånn ut, og da er det ille, og det er min mening, og det bør jeg få lov å mene!

Enig :klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maa si dette, det har bygd seg opp i meg lenge!!!

I nettdebatt traaden i dagbladet og i diverse diskusjons forum er folk hele tiden forbannet over aa bli kaldt rasister, fordi de er redde for innvandring.

Okay, det er lov aa vare redd for ekstrimisme, men HALLO!!!

De flese av disse menneskene skirver unyanserte, direkte idiotiske meldinger, som redsel for sharia lov i norge, og overtagelse av landet.

Vi har faen nesten ikke innvandring i forhold til resten av europa. Vi har plikt som verdensborgere til aa hjelpe mennesker i nod. Det er klart det er surt naar folk utnytter systemet, men det gjor ikke at vi kan slutte aa bidra til en bedre verden.

Det ER rasistiske ideer aa tro at folk fra en annen religion er mer kriminelle og kjipere enn oss bare fordi det tror paa allah.

Det er mange problemer aa ta tak i i norge og verden, men aa isolere oss som en oy i europa er neppe svaret.

BTW. Er det greit at amerikansk burger kultur tar over landet??

Endret av Firegirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita

Jeg tror ikke det finnes noe land der det er mer rasisme enn her i Norge. Tragisk at folk kan dømme andre slik bare pga uvitenhet! Og det å være muslim handler om å være et godt menneske, men det virker som bl a trådstarter tror det motsatte! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, Tanita?

Ta en tur til Sverige. Eller Danmark. Eller Tyskland. Eller Frankrike. Eller Italia. Eller Australia. Eller Japan. Og jeg kan fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Vel, etter å ha bodd sammen med en som ikke er norsk har jeg fått sett det på nært hold og han har bodd i flere land før det, og aldri opplevd makan... Flere sier det er verst i norge. Må jo være en grunn til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynazismen i Sverige er stor i forhold til i Norge, og høyreekstreme parti er såpass store at de kan stille til valg. Den danske innvandringsdebatten har en helt annen klima enn her. Muligens ting kan føles verre i Norge da vi er så få og landet er lite.

Videre har andre land litt større urbane byer hvor folk er mer vant med andre kulturer, men kommer du litt ut og til byer på størrelse med hva vi har her på bjerget så tror jeg ikke det er noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror ikke det finnes noe land der det er mer rasisme enn her i Norge. Tragisk at folk kan dømme andre slik bare pga uvitenhet! Og det å være muslim handler om å være et godt menneske, men det virker som bl a trådstarter tror det motsatte!  :sur:

Det er nok det! usa er et riktig foregangsland når det kommer til rasisme. De praktiserer gamle ideer nesten like mye idag som før da "svarte" ikke hadde lov til å sitte foran i bussen, eller sitte på de riktige benkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men ærlig talt folkens, ville dere ha godtatt at muslimer hadde overtatt norge? det høres sånn ut, og da er det ille, og det er min mening, og det bør jeg få lov å mene!

Jeg synes ikke at noen skal "overta" landet, og skjønner ikke helt hvordan noen skulle klart det heller. Beklager, men det er ikke en realistisk frykt i min verden at "de skumle muslimene" skal snike seg rundt og plutselig er Norge en islamsk stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du  er sikkert så full av fordommer at du ikke vil høre begge sidene av en grammofonplate engang

På den annen side er jeg sikker på at du er så full av fordommer at du ikke klarer å se et innvandringskritisk poeng om det så traff deg midt i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religioner har blomstret opp og visnet hen og vil fortsette med det... Norge ble kristnet for 1000 år siden. I dag er vi nærmest sekularisert. Om neste trend er at en økt del av befolkningen er muslimer, så er vel ikke det verdens undergang....

Hutier drepte tutsier. Robert Mugabe dreper hvite farmere. Hitler drepte jødene. Jødene dreper palestinere. Muslimer dreper jøder. Verdenshistorien går sin gang. Og jævlig kult er det. :ironi:

Ja, og la oss heller ikke glemme å være FOR kvinnelige og homofile prester selv om vi hater Kirka og kristendommen.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sier det er verst i norge. Må jo være en grunn til det?

Så nå er du blitt selvfolkehaternes yppersteprestinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...