Salt'n Skrevet 10. desember 2006 #3501 Del Skrevet 10. desember 2006 Dette blir nok de mest smertefulle dagene i mitt liv.... Men selfølgelig verd det... ← Det er ingenting å være redd for! Jovisst er det vondt , men men det er utrolig hvor fort du glemmer smerten. Med det samme tuppa ligger på magen din er alt glemt! Nå i etterkant husker jeg ikke smerten, men er derimot stolt og glad for å ha vært igjennom det. Godt å kjenne urkvinnen i seg! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2006 #3502 Del Skrevet 10. desember 2006 Det kommer til å gå kjempebra. Snart har du verdens beste julegave i armene og da er alt glemt. Bare ta det som det kommer, og jobb med kroppen - ikke mot. Kommer til å tenke masse på deg i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 10. desember 2006 #3503 Del Skrevet 10. desember 2006 Dette går så bra skal du se! Når man er umoden så tar det jo ofte litt tid før det blir modent, og man kan jo ikke føde uten å være moden... Det var realiteten.. Når du er midt oppe i det så tror jeg du tenker annerledes på det - da er du så fokusert på jobben du skal gjøre uansett hvor lang tid det tar! Noen modner jo veldig fort også, så du må ikke ta sorgene på forskudd vennen. Og som du og de andre sier, uansett hvordan det blir, så er det SÅÅ verdt det!! Nå får du bruke dagen og natta på å slappe riktig godt av, nyt siste dagen 'alene' med mannen, og samle det du kan av krefter. Ønsker deg masse lykke til, og gleder meg til å høre mer fra deg! (hvis Susan skulle havne på føden også, så må du gjerne sende melding til meg altså!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. desember 2006 #3504 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Du må nok hvertfall ha verdens beste mage å være, hvertfall Ikke gru deg, vennen ...i morgen skal du (sannsynligvis) få treffe snuppa di, du skal bare føde litt først! Håper du sover nå, og får hvilt godt ut til morgendagens maraton! Husk at vi er mange her som heier deg fram Kos deg med mannen resten av dagen Siste dag alene uten snuppa :hjerte: :hjerte:Så kommer den første dagen i resten av deres liv som familie :hjerte: Endret 10. desember 2006 av Burpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 10. desember 2006 #3505 Del Skrevet 10. desember 2006 Modning trenger ikke å gjøre vondt.... Jeg var IKKE moden og hadde knapt 1 cm når jeg kom på sykehuset kl 17 den onsdagen. kl 00 ble snuppa født. Og det var først 6-10 cm åpningsriene som gjorde vondt!!! Før det snakket jeg med folk i mobilen og lo sammen med mannen.... Viktigst er å jobbe MED kroppen. Slippe alle hemninger løs og la kroppen ordne alt selv. Mannen kommer til å være der sammen med deg og la han massere, hente ting etc som du vil! Dette går så bra så! Lykke til imorgen ! Skal tenke masse på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 10. desember 2006 #3506 Del Skrevet 10. desember 2006 Dette klarer du vennen! Jeg husker heller ikke smerten nå i etterkant. Men jeg gjør det gjerne igjen! Tenk på den herlig premien da JEg synes pressriene var værst jeg... Lykke til!! Skal tenke masse på deg i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 10. desember 2006 #3507 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå kjempe fint vennen. Dessuten, det er bra å grue seg litt for da er du mer klar over hva som venter, og sjansen for at du blir positivt overrasket er mye større. Dette kommer til å gå helt fint, og best av alt; når snuppa ligger i armene dine er alt annet glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. desember 2006 #3508 Del Skrevet 10. desember 2006 Da jeg var hos venninna, sa hun at fødselen ikke var noe å grue seg til. Det er bare en stund, og så har du verdens beste premie! (Og hun hadde rier i over ett døgn, og fikk ikke bedøvelse!) Så jeg synes ikke du skal grue deg heller! Dette går kjempefint! Jeg gleder meg til å høre fra deg når du har født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. desember 2006 #3509 Del Skrevet 10. desember 2006 Blir spennende i morgen... og det er ikke no' å grue seg til.... Det er en fantastisk opplevelse å føde barn - og du bør mye heller glede deg! (Lettere sagt enn gjort, kanskje.... - jeg vet... ) Hvil masse i dag, og tenk positive tanker. Jeg ble satt i gang med førstemann - og det var en positiv opplevelse! Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. desember 2006 #3510 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg sier som de andre: Dette greier du og det blir verd smerten!! Det trenger ikke å bli vondere enn en vanlig fødsel, og det virker som det varierer veldig både hvor vondt det blir og hvor lang tid det tar. Og husk at det som står om 2 - 3 dager er i verste fall da Nå vet du i det minste at prinsessa kommer! Og ellers fikk jeg høre om en slektning av sambo som fødte tidligere i denne uka. Hos henne startet fødselen av seg selv natta før hun skulle bli satt igang, så det kan skje med det også! Jeg tror forresten vi får urkrefter når vi føder, så jeg tror ikke det er så ille. Du har mannen sammen med deg og masse flinke folk på sykehuset. Bare rop og skrik og jobb med smerten. De hjelper deg gjennom det og du kommer til å være kjempesterk selv også! Også finnes det masse smertelindring å få. Det er sikkert lurt av deg å sove nå, så du er mest mulig uthvilt. Det sies også at det er bra å spise godt på forhånd, så du har masse næring i kroppen! Ønsker deg masse lykke til og jeg kommer til å tenke masse på deg imorgen, jeg også! Og nå er jeg blitt reservesladris for Susan Sto Helit, så slipper du å tenke på det oppi dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellanice Skrevet 10. desember 2006 #3511 Del Skrevet 10. desember 2006 Lykke til på slutten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #3512 Del Skrevet 10. desember 2006 Takk alle! Dere er så gode! Jeg har roet meg litt nå Er så godt å ha dere nå, oppi dette litt nye litt skumle... Det er jo en FANTASTISK overraskelse i enden av tunnelen.. Jeg skal prøve å tenke positivt og fokusere mest på det. Godt å høre andre erfaringer med igangsetting som ikke er så negative.. Jeg fikk sove en time istad.. Håper bare jeg klarer å sove i natt, så jeg får ladet batteriene til imorgen.. Jeg skal skrive mer senere.. Nå må jeg hoppe i dusjen, så blir det take-away og en koselig og avslappende kveld med mannen.. (vi hadde nettopp som siste forsøk på å få igang ting..) Det blir fantastisk å bli en familie...... Tenk at jeg ENDELIG skal få møte snuppa mi!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 10. desember 2006 #3513 Del Skrevet 10. desember 2006 Ville bare innom og gi deg en Lykke til i morgen! Dette går bra! Som jeg skrev i den andre boka di, så må det ikke nødvendigvis være vondere å bli satt i gang. Forskningsresultatene som Gro Nylander pekte på tydet i alle fall på det. Jeg forundrer meg litt over den selektive hukommelsen vi kvinner har. Utrolig hvor fort vi (tydeligvis) glemmer! Jeg gleder meg til å se i mars om jeg også er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 10. desember 2006 #3514 Del Skrevet 10. desember 2006 Tenk så spennende, i morgen er det slutt på ventetiden og du får møte snuppa ganske snart! Når det gjelder fødselen må du bare prøve å overlate kontrollen til kroppen din istedenfor hodet, og la ting gå sin gang. (Lett å si for meg som ikke har født enda... Men du husker sikkert litt om dette fra gravide-yogaen.) Så får du jo masse støtte og hjelp fra jordmor og mannen så du er jo ikke helt alene om den store oppgaven. Masse lykke til i morgen! Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. desember 2006 #3515 Del Skrevet 10. desember 2006 Å, jeg er så spent på dine vegne, vennen! Jeg har nesten litt reisefeber, jeg... Du klarer deg SÅ fint!! Jeg bare vet det Man får nok krefter man ikke visste man hadde... Og tenk for hvert minutt med vondter, så er det ett minutt kortere til du får treffe snuppa Kommer til å følge masse med her i morgen! Har sagt til sambo at han bare kan prøve seg på å skru av nettet... Jeg kommer sikkert innom seinere i kveld også, men uansett,- LYKKE, LYKKE TIL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #3516 Del Skrevet 10. desember 2006 Sladrisen min er lillesky itillegg til Susan Sto Helit Gi en stor til Ida fra meg Skrållan! Godt sove ja? Takk for lykkeønskninger alle! Det er sant Xania.. Er bare så skummelt når jeg ikke vet hvor lenge og hvor intense smertene blir... :hår: Glemmer fort abelille! Håper du får vondter snart Susan Sto Helit! Kjipt når de forsvinner.. Krysser fingrene og tror du slipper å gå over tiden såmye som meg.. Godt å høre cappocino... Jeg tenker alltid det verste.. Ja Bustis, jeg gruer meg. Men gleder meg også, masse! Takk Bellanice! Takk for tanker Ephemera! Ja søs skrev sms til meg istad, og man får visst adrenalinkick når man føder. Og hun SOV mellom riene! Jeg skal tenke positivt Cr@sh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 10. desember 2006 #3517 Del Skrevet 10. desember 2006 Kjære, søte Epica! Masse masse lykke til i morgen! Jeg skal følge spent med! Nååååååååå er jenta snart her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #3518 Del Skrevet 10. desember 2006 Burpen vennen! Ja jeg håper jeg får uante krefter.. Trenger det så tidlig på mårningen! Tuuuusen takk for lykke til! Tenk om snuppa er hos meg imorgen! Så rart å ikke vite hvordan hun ser ut eller noe.. Jeg vet jeg kommer til å grine som en FOSS når jeg får henne på brystet.. Godt å høre Salt'n! Alltid interessant å høre om andres erfaringer. Godt å vite det fins epidural, lystgass etc.. Jeg skal prøve å jobbe MED kroppen monja. Er nok veldig sant det du sier der.. Håper jeg modner fort Seterjenta. Man vet jo aldri hvordan det blir... Får tenke positivt! Håper jeg får ligge på barselhotell med mannen & snuppa etterpå.. Takk LinKri! Ja man glemmer nok fort når man får nurket! Ikveld blir det Gylne Tider.. Og kanskje siste kveld alene med mannen.. Helt sprøtt å tenke på..! SURREALISTISK.. Jeg skal snart få møte lille sparketrollet i magen! Ååå..jeg er så utrolig glad i henne.. Og gleder meg til å endelig VISE hvor mye hun betyr for meg.. Jeg får tårer i øynene av å tenke på det.. Jeg skal få holde henne inntill meg snart.. :hjerte: Den fantastiske skjønne jenta.. Vet hun vil bety ALT for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 10. desember 2006 #3519 Del Skrevet 10. desember 2006 Vil bare ønske deg lykke til i morra, Epica! Dette klarer du så fint atte, det er jeg 110 % sikker på! Men skjønner at du gruer deg litt. Jeg gruer meg også, selv om jeg ikke er blitt gravid enda engang! Kommer forresten til å tenke på deg i morra, og sjekke dagboka di med jevne mellomrom. Lykke til enda en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #3520 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Takk Svimle! Jeg gleder meg mer og mer, selv om jeg også gruer meg.. Gruer meg til det ukjente.. Men skal klare det! Takk Bippe! Det blir en fantastisk opplevelse.. Må bare gjennom endel smerter og annet først.. Men for en PREMIE.. Absolutt verd det ~Alwa~ ... Igjen, takk alle, for støtte & tanker & lykkeønskninger! Jeg skal holde dere oppdaterte så godt jeg kan! Endret 10. desember 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg