Burpen Skrevet 23. februar 2007 #581 Del Skrevet 23. februar 2007 Velkommen hjem med lille Kaja! Nydelig navn, til ei helt sikkert nydelig tulle Flott fødselshistorie, høres ut som behagelige omgivelser på abc! Håper alt går bra med med Oliver idag, og at han syns det er gøy med en bitteliten lillesøster Ønsker dere en strålende helg, alle fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 23. februar 2007 #582 Del Skrevet 23. februar 2007 VELKOMMEN HJEM SIAM FAMILIEN OG LILLE KAJA Blir rørt av fødselsrapporten! Gleder meg til å se lille Kaja, da virker lillesnuppa mi som en kjempe tenker jeg. Hva var målene på Kaja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 23. februar 2007 #583 Del Skrevet 23. februar 2007 Velkommen hjem Nydelig navn på lillejenta. Er så spennende å lese fødselshistorier. Det høretes ut som en fin fødsel til tross for laaang ventetid. Hun kom til slutt Gratulerer med prinsessa di! Nå er jeg utålmodig.. og litt redd for smertene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #584 Del Skrevet 23. februar 2007 Takk for besøk, jenter, her kommer resten av fødselshistorien. Brannalarmen gikk og vi måtte evakuere. Jeg satt i badekaret og morkaken var enda ikke født, så her var det bare å trykke den ut og få skylt meg sånn nogenlunde ren før det var å sette seg i rullestol med dyne over. Mannen løp i forveien i bar overkropp med Kaja på armen. Rullestolen var litt klønete å trille, og dyna hang seg opp i hjulene hele tiden, så det var litt av en tur over til B-fløyen. Det sto vi noen minutter før vi fikk høre at det ikke var brann allikevel og vi kunne komme oss tilbake til fødestuen. Det var en fødsel jordmoren aldri kommer til å glemme! Her ble jeg sjekket for rifter, men det var bare to bittesmå som ikke trengtes å sy, så det var veldig deilig. Så måtte Kaja få prøve puppen, og vi fikk litt tid for oss selv på rommet. Den superstolte farfaren var på plass inne på føderommet en time etter fødsel. Han bare måtte se henne før han skulle i et møte... Etter en stund ble Kaja målt og veid, og hun var 3445 g og 51 cm lang, 35 cm hodeomkrets. Helt perfekt, altså!! Vi fikk et par korte besøk den dagen, og et på formiddagen dagen etter. Legen kikket på henne på morgenen etter, alt var bra bortsett fra at hun kjente klikkelyder i hoften, så vi blir innkalt til ul av hoftene for å sjekke om det kan være hoftedysplasi. Men jordmoren mente at den legen henviste veldig mange, og at vi ikke trengte å bekymre oss. Jeg synes det er greit å få sjekket det, det er jo en enkel behandling om det skulle være det. Hun har jo ligget i sete en stund inni magen, og de er jo mer utsatt for det. De to nettene vi har hatt henne nå har gått ganske greit. Hun vil ikke roe seg om hun ikke ligger helt inntil meg, og helst med en pupp i munnen. Jeg sover litt dårlig da, men litt søvn blir det jo. Regner med at det går seg til etterhvert, det er ikke bare bare å være helt nyfødt i denne store, kalde verden. Hun har ikke villet ligge for seg selv på dagen i dag heller, så det har blitt mye bæring og holding. Hun vil gjerne amme mye, men spiser ikke så lenge av gangen, det er mest nutting på puppen. Har blitt litt sår på den ene brystvorten, så jeg får prøve å koble henne fra når hun ikke spiser lenger. Oliver er nok litt sjalu, men mest av alt er han ikke så veldig interessert. Mannen har tatt seg av han i hele dag, så han har ikke manglet oppmerksomhet. Jeg har selvfølgelig også gitt han oppmerksomhet, men jeg er jo ikke like mobil når hun henger i puppen hele tiden. Det blir veldig spennende å være alene med dem om en stund. Ellers synes jeg kanskje hun tisser litt lite, og det synes jeg er rart med tanke på hvor ofte hun ammer, og at melka er kommet godt i gang. Det har heller ikke kommet noe bæsj annet enn beken som kom i går. Husker ikke hvordan det var med Oliver, men jeg kan høre på sykehuset i morgen. Da skal vi tilbake for å ta føllings prøve. Det er nesten skremmende hvor lite vi husker av hvordan det var da Oliver var like gammel, men jeg får grave frem den gamle dagboka mi og sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. februar 2007 #585 Del Skrevet 23. februar 2007 Velkommen hjem med Kaja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 23. februar 2007 #586 Del Skrevet 23. februar 2007 Blir jo voldsomt "baby syk" igjen av å lese om lille Kaja, da KOS DERE MASSE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. februar 2007 #587 Del Skrevet 23. februar 2007 Velkommen hjem igjen! Så nydelig navn lillesøster har fått. Og veldig rørende fødselshistorie! :grine2: Husker selv hvordan det var den første tida som tobarnsmor, med ei jente som hang i puppen stadig vekk. Jeg pumpa meg, så ga mannen henne flaske mens jeg dro på tur med storebroren. Det var kjempedeilig... Koooos dere videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 23. februar 2007 #588 Del Skrevet 23. februar 2007 Helt herlig å lese om familien på 4!! Jeg har sendt deg en PM.. kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. februar 2007 #589 Del Skrevet 24. februar 2007 Skikkelig rørende fødselshistorie Siam Blir skikkelig babysyk av å lese her...jeg ser virkelig hva jeg har å glede meg til! Håper dere får en flott helg, den første som tobarnsforeldre!! Ps..det var et nydelig navn dere hadde valgt til den vesle jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 24. februar 2007 #590 Del Skrevet 24. februar 2007 Herlig!!! Lillesnuppa tisset ikke før 5 dagen så det er nok normalt Ikke noe å bekymre seg for!!!! Bæsjen kommer nok også snart Koooooos dere masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 25. februar 2007 #591 Del Skrevet 25. februar 2007 Så fin fødselrapport! Brannalarm under fødselen...? Da hadde jeg fått litt noia tror jeg Trodde man tok alt veldig greit når man hadde barn fra før, kunne og viste alt liksom. Men man glemmer kanskje mye og det blir som å få barn for første gang allikevel? Håper egentlig det, for den følelsen vil jeg gjerne oppleve flere ganger Et flott navn dere har valgt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. februar 2007 #592 Del Skrevet 25. februar 2007 Velkommen hjem med vesle Kaja Og takk for at du deler fødselshistorien med oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #593 Del Skrevet 25. februar 2007 Å, det er så fantastisk!! Jeg koser meg så med den lille familien min. Kaja spiser masse, og bæsjer masse også nå, det tok ikke lange tiden før bleiene begynte å bli fulle av morsmelkbæsj, så da er alt i orden. Hun er så knøtteliten, og jeg klarer ikke å se meg mett på det lille ansiktet. Søte jenta mi. Det er så fantastisk å se henne når hun er god og mett og hun sovner i armene mine. Det er stort sett det dagene og nettene hennes består av, spise og sove. Hun er våken kun korte perioder av gangen, men i kveld har hun vært våken ganske lenge. Håper hun sparer litt søvn til natten... I natt sov hun i hvert fall 3 timer i slengen mellom ammingene, og hun sov også en lang periode i egen seng. Så i dag er jeg ganske uthvilt. Mannen har tatt Oliver på morgene, så jeg har kunnet sove så lenge jeg har villet. Det er ganske deilig, men ikke noe jeg bør venne meg til... Om ikke lenge må han tilbake på jobb, og da blir det slutt på den luksusen. Han skal faktisk avgårde allerede i morgen, skal til Trysil med jobben og skal ha en overnatting. Men mamma kommer og er "pappa-vikar" så da blir det ikke så ille. Må stå opp med Oliver, men kan sikkert legge meg litt nedpå senere om det blir nødvendig. Lillejenta har begynt å fylle ut huden sin på hendene nå, den var så altfor stor da hun ble født. Men nå har væskenivået i kroppen tydeligvis tatt seg opp, så nå er hun ikke fullt så skrukkete lenger. Hun smilte skikkelig til meg i dag. Jeg har fått små smil tidligere, men i dag var det flere hjertelige smil etter at hun var god og mett, og hun lå og sløvet i fanget mitt. Oliver har blitt littegrann mindre sjalu også, synes jeg. Jeg har hatt skikkelig vondt av han når jeg har sett at han er lei seg for at jeg ikke kan bli med han når jeg ammer f.eks. Uff, det er vondt å være sjalu, så jeg håper det er helt borte snart. Men mannen har jo vært hjemme og gitt han masse oppmerksomhet, så da har han ikke hatt så bruk for meg. Det blir spennende å se hvordan det går når vi blir alene. Jeg har/har hatt ørebetennelse siden vi kom hjem fra sykehuset. Jeg våknet natt til lørdag med skikkelig vondt i begge ørene, men heldigvis forsvant det etter to paracet. Men jeg har hørt dårlig siden da, men nå er det ene øret bra igjen, satser på at det andre kommer etter asap. Kjedelig å være skikkelig forkjølet nå, men sånn er det vel. Jeg har nok fått det samme som Oliver har hatt den siste tiden. Vi var forresten på Ullevål på lørdag ettermiddag for å ta føllings prøve og veie. Og da veide hun 3370, så hun har ikke gått ned mye. Greit å se at melka virker. Om ikke lenge har vi vel en liten rund baby, og ikke en tynn en slik som nå. Oliver la i alle fall fort på seg etter fødselen, og med det matinntaket hun har drøyer det nok ikke lenge. Jeg har gått ned 8,5 kilo siden rett før fødsel. Merker godt at kroppen er lettere, og at jeg ikke har den harde ballen på magen. Nå er det bare en myk pølse... Jeg nyter virkelig å ikke være gravid. Det er skikkelig deilig å kunne bøye seg ned, og energinivået er betraktelig høyere. Nå får jeg faktisk gjort småting i huset som jeg har hatt lyst til å gjøre lenge. På slutten av svangerskapet var det meste et ork, jeg måtte bare får gjort det viktigste, så fikk heller småtingene være. Men noen stor ekspedisjon eller store prosjekt skal jeg ikke begi meg ut på. Jeg gleder meg til snøen forsvinner og det blir enklere å komme seg ut. Men det laver ned ute, og det har snødd siden vi kom hjem fra sykehuset, så det ser ikke ut til at det kommer til å skje med det første. Jeg har ikke vært utenfor døren (bortsett fra turen til Oslo på lørdag) siden vi dro fra sykehuset. Jeg har ikke hatt lyst til å være ute med ørene mine, og jeg har ikke noe stort behov for å dra Kaja ut heller. Sånn, det var noe av det jeg har tenkt på de siste dagene, selv om jeg skulle ønske jeg kunne nedtegne hvert minutt av hvordan vi har det så jeg kan gjenoppleve det senere. Akkurat nå har vi det så fint, og det råder harmoni og ro i heimen. Det er nesten så jeg tenker at det er synd vi ikke skal ha flere barn for fødsel og barseltid er så utrolig spesielt. Det er bare å nyte det mens jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 25. februar 2007 #594 Del Skrevet 25. februar 2007 Så herlig å lese, Siam! du høres virkelig lykkelig ut... Håper ørene dine blir helt bra snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. februar 2007 #595 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg blir rent rørt av å lese det du skriver, jeg.... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 26. februar 2007 #596 Del Skrevet 26. februar 2007 Enig med de andre, utrolig rørende lesing - jeg leeengter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #597 Del Skrevet 26. februar 2007 Takk for besøk Burpen, Cr@sh og Kipa! I natt hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse. Oliver våknet i to-tiden og gråt. Jeg gikk inn og merket ganske fort at jeg var helt svingstang. Det var akkurat som å være ombord i en båt i høy sjø. Jeg klarte ikke å holde Oliver, jeg måtte bare sette han tilbake i sengen og sette meg ned på gulvet for det var like før jeg falt. Jeg sjanglet inn på badet og var helt surrete i hodet. Og samtidig hadde jeg fått øyekatarr på det ene øyet, og begge øynene var fulle av seigt puss og det ene var skikkelig hovent. Jeg fikk tilkalt mannen, så han fikk trøstet Oliver. Han ble skikkelig skremt og ba meg ringe legevakten. Snakket med dem, og det var ikke så mye man kunne gjøre, bare ta kontakt med lege dagen etter, eller ta kontakt med dem igjen om jeg ble værre. Jeg ble heldigvis ikke noe værre, men fikk tilbakefall i ørevondten i det ene øret. Men en paracet hjalp. Jeg var redd for å smitte Kaja og spre øyekatarren til puppen, så jeg sov litt urolig i natt. Det var så mye gørr og tårer som kom fra øynene og det er fort gjort å pille borti med hendene. Da vi endelig fikk lagt oss igjen, begynte en røykvarsler å si i fra om at batteriet begynte å bli tomt! Mannen begynte letingen etter den skyldige røykvarsleren, men den ga seg før han fant den. Den starter vel i natt igjen.... Kaja sov heldigvis søtt gjennom alt sammen. Mannen skulle egentlig ha vært borte, men ville heller være hjemme hos sin syke kone. Jeg føler meg egentlig ikke å dårlig, så jeg fikk litt dårlig samvittighet... Mamma kom som avtalt så det har vært masse avlastningshjelp her i dag. Jeg fikk en legetime tidligere i dag, og legen likte ikke ørene mine, og jeg har blitt satt på en ganske kraftig penicillinkur, i tillegg til dråper til øynene, og jern siden jeg har lav blodprosent... Legen kommenterte at jeg så sykelig blek ut og mannen og mamma sier jeg er gulhvit i ansiktet... Komplimentene hagler om dagen Men som sagt, føler jeg meg ikke særlig dårlig, men det er sikkert lurt å ta det helt med ro. Særlig nå som det er mange rundt meg som kan hjelpe. Uvant å ikke skulle skrive hvor langt jeg har kommet i svangerskapet nederst på dagboksiden... Kaja 5 dager. (sånn den får erstatte for en liten stund) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. februar 2007 #598 Del Skrevet 26. februar 2007 For en natt, Siam... Skummelt med svimmelhets-hendelsen din! Håper det var et engangstilfelle... Godt at det hjalp med tablett for øret, og får satse på at øyekatarren går fort over. Godt å ha både mamsen og mannen rundt, tenker jeg Håper du snart får tilbake en normal ansiktsfarge, sånn at komplimentene kan hagle på ordentlig... Jeg er sikker på at du ser flott ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. februar 2007 #599 Del Skrevet 27. februar 2007 Høres ikke ut som du er helt i toppform, nei... Det er mye som herjer i kroppen etter en fødsel, så det beste er nok å ta det med ro og la andre avlaste deg. Heldig som har mannen og mamma'n din til hjelp da... Med penicillin går jo betennelser i hvert fall fort over, så håper jeg svimmelheten din blir borte kjempefort... Ta vare på deg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 27. februar 2007 #600 Del Skrevet 27. februar 2007 GRATULERER! Flott navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå