Cata Skrevet 24. juli 2006 #261 Skrevet 24. juli 2006 Jepp, Tusle fikk kjempevondt i batteriet sitt og ville ikke la seg lade opp . Og, jo, jeg er imponert over treningsiveren.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #262 Skrevet 24. juli 2006 30min på steppen i dag og glemte å notere kalorier osv, men antar det var rundt 250. Vekt: 61,7 Fett%: 31 Vann%: 47,8 Mavefett: 5 (det sitter dønn det der!!) Muskelvekt: 40,4 Personlig score:5 (normal muskelmengde) Benmasse: 2,2 (gått opp 0,1) Hvileforbrenning: 1276kcal Metabolsk alder: 38 Veldig fornøyd faktisk, men det mavefettet er ikke lett å komme til livs!! MÅL: Bryst: 89cm Liv: 84,5cm Rompe: 99,5 Det skjer da ting, og det er godt. I tillegg til steppen i dag, har jeg tatt en liten runde på bompi. Ikke så mye, og ikke fullt program, men 3x10 med situps, 2x8 skrå situps, sideveis benløft 3x10 begge sider, armhevinger 3x10, rygg crunch 10(tror jeg). Jeg ser at jeg må bli flinkere på styrketrening, ellers blir jeg bare tynn og uten fasong, og det bortfaller for det synes jeg ikke er innmari fint. Lårene begynner å nærme seg litt for tynne, så de må jeg kjøre litt hardere, og rompa er i ferd med å bli flat, så den må også få litt mer vekt på seg.
Bettie Skrevet 24. juli 2006 #263 Skrevet 24. juli 2006 Du har jo jobbet ei uke alt. Trives du - så langt? Flott at Yme tar et tak med matlaginga. Og så er det godt å lese at eldstemann har fått et opphold, og at Liten er på plass igjen. Håper du får en fin uke.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #264 Skrevet 24. juli 2006 Trives godt i jobben, og det blir nok bedre også når alle kommer tilbake fra ferie. Nå er vi jo bare tre stykker på kundesenteret i byen faktisk. Jeg tror det kommer et par stykker tilbake neste uke, men da forsvinner hun ene som er der nå, for det er henne jeg tar over etter og hun skal over i en annen avdeling. Jeg får bruke resten av uken nå til å lære meg reklamasjoner og returer osv, for det er jo bare noen dager igjen til jeg bør kunne håndtere det også sånn nogenlunde. Jeg skulle lagt meg for et par timer siden, men så blir jeg sittende og se på tv da, og så tar jeg en telefon til ungen for å si natta i tilfelle jeg bare velter på sofaen sånn helt plutselig, og så ble jeg sittende å skravle med henne i en time... nå har hun gått for å ta av seg sminken så jeg skal ringe henne igjen om noen få minutter og si natta på ordentlig, og da er ikke veien lang derfra og inn i sengen. Trøttheten gikk over et øyeblikk, men jeg kjenner at nå er den her for fult igjen.. og om seks og en halv time hyler det i klokker og mobiler... Natta alle sammen, drøm noe riktig hyggelig så dere våkner med en god følelse i morgen - er ikke det deilig? (Jeg vil ha musikkanlegg på soverommet så jeg kan høre på stille musikk mensj jeg sover.. eller i hvert fall en stund til jeg sovner.. eller noen bølgeskvulp eller alfalyder eller ett eller annet som kobler ut hjernen..)
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #265 Skrevet 25. juli 2006 Internetten min har vært borte i hele dag, sier Yme. Nå først kom jeg på nett igjen og nå er klokka nesten 21. Jeg har ringt CanalDigital, det gjorde jeg da jeg kom hjem fra jobb, og de skal sende tekniker. Teknikeren var her i går også, han fant ingen ting, men det er vel noe med at da funket det, og nå er den jo i gang igjen så da funker den sikkert i morgen når han kommer også, så finner han ikke noe da heller. I dag har jeg tatt en time på stepperen, men ingen styrketrening. Jeg er støl i mage-, bryst- og armmuskler fra i går.... og det sier ganske mye om hvor svake muskler jeg har, for det var ikke akkurat hardt arbeid det jeg la ned i går.. Etter trening og dusj måtte jeg løpe en runde med støvsugeren igjen, det er helt kriminelt hvor mye hår det blir her pga kattene.... aaaaargh!!! Og så fikk hun stå og suge luft et kvarters tid som avslutning, i håp om at noe av det løstflyvende forsvinner. Det er ganske plagsomt når kattehårene kommer fra ingen steder og bare lanner på overleppa di nemlig... I går ble jeg sittende og snakke med Liten til halv ett som jeg nevnte, så i kveld må jeg bare komme meg i seng i litt mer grei tid. Jeg blir så innmari trøtt om morningen ellers. Det går greit nå, jeg kjennes ikke spesielt trøtt ut, men det er i morgen tidlig det blir helvete. Aaah.. jeg har en klesvask som må i trommelen også - det må jeg huske før jeg legger meg, ellers må jeg vaske den på nytt. Lukter jo ikke godt av tøy som har blitt liggende i maskinen. Egentlig burde jeg ta en skikkelig rydderunde der inne også, men der går grensen i dag - jeg får ta det i morgen. Og jeg skal få Yme til å ta oppvaskmaskinen i morgen, tømme og fylle. Det flyter på kjøkkenbenken og jeg gidder ikke å gjøre noe med det... jeg er sliten, jeg kjenner at jeg ikke har sovet nok de siste par nettene. Nå skal jeg lene meg tilbake i sofaen og se på tv litt, og så er det tidlig kveld. Nattta!!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #266 Skrevet 26. juli 2006 I dag har tekniker vært her for internetten min igjen, og denne gangen stupte han visst inn i boksen nede i gangen eller hvor den befinner seg og fikset problemet. Hvorfor kunne ikke den første teknikeren som var her for noe uker siden bare gjøre det? Og hvorfor har de ikke funnet den feilen for to og et halvt år siden? Nettet mitt har vært ustabilt siden jeg flyttet hit.... aaaargh... Canaldigital = Telenor, og der er det ikke service som er det viktigste. Ikke bare har det vært ustabilt heller, men jeg har faktisk ikke hatt den hastigheten jeg skulle hatt.... burde egentlig få et halvt års betalingsfritak for det der. I morgen kommer Snuppa hjem. Hun skal til politiet og se på noen bilder og så kommer hun hit. Avtalen er at hun ikke skal utfor dør hvis hun skal være hjemme, og det er visstnok helt ok for henne. Broren hennes er så rabiat at hun tør ikke gå ut uansett... syke forhold. Ellers er hun nå innstilt på at vi prøver å finnet et annet opplegg til henne. Hun vil ha psykiatri. Grunnen til at hun valgte det kollektivet hun er på nå for halvannet år siden, var at de ville bli fire jenter der. Nå er de to, og to gutter, og om et par uker forsvinner den andre jenta og det kommer en ny gutt. Og da føler hun ikke at hun har noe mer der å gjøre. Da blir det tre gutter og henne, skjønner godt at det ikke er interessant. Men det er ikke bare det - det er noe med at hun skremmer vannet av seg selv, og fordi hun omsider ser det som jeg har sagt lenge; at hun faktisk ikke egentlig får noe hjelp der. Det er et oppbevaringssted og kunne sikkert fungert fint som ettervern, men noe behandlingssted er det ikke. Så da håper jeg at det går an å få en psykiatrisk plassering til henne - jeg får ta det opp med barnevernet og høre om de kan ordne noe, eller om jeg må ta det via legen hennes på egen hånd. I dag stekte jeg tunfisk til middag, det er kjempegodt. Faktisk smaker det og kjennes ut som kjøtt. Litt tørt kanskje, men det hender jo en og annen kotelett er også. Så det står litt på tilbehøret da. Men det kan jo hende at jeg stekte dem litt for lenge også, jeg vet jo ikke noe om tilberedning av tunfisk. Men altså - godt var det. Nå er det film, og så er det sove. I dag har jeg ikke trent - har ikke noe energi til den slags..
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #267 Skrevet 29. juli 2006 Lørdag - deilig med helg når man har begynt å jobbe igjen. Nå har jeg allerede jobbet i to uker!! Det går veldig greit, og jeg har ikke hørt noe om at det har vært klager på at folk ikke har fått det de skal ha, bortsett fra feilplukk, men det er jo de på lageret som står for den biten. Det som er litt vanskelig for meg ennå, er det med returer, hvordan jeg gjør hele den prosedyren, og hva som er hva... der må jeg nok gå noen flere runder med en som har vært der lenger, for der er jeg utrolig utsikker. Man har jo de som har fått mer enn de får på faktura. Så har man de som som både har fått for mye og blitt fakturert for mye. Og så er det de som har fått feil varer, men det står riktig på ordren. Og så er det de som både har fått feil og blitt fakturert feil. Og så er de som har fått tilsynelatende riktig, men som mangler produkter... Alt dette klarer jeg ikke å holde fra hverandre... og noe av det er så lange prosedyrer, det er så mye som skal ordnes dersom en feil vare skal hentes igjen hos kunde. Og så må man se på prisen på det de har fått feil, om det er noe som er økonomisk lurt å hente igjen. Er det bare noe småtteri så lar vi kunden beholde det og bestiller nytt av det de egentlig skulle hatt. Liten er hjemme og holder seg innendørs. Ikke noe problem med henne. Eldstemann ringte nå og sa at nå drar han på legevakten igjen og får lagt seg inn. Han vil ikke et sted med masse folk, for det er jo noe av det han kan slite med, så vi får se hva de klarer å få til for ham da. Jeg synes det er bra at han gjør noe med saken sin i hvert fall. De par siste dagene har han hatt det helt forferdelig, og det er liksom ikke noe jeg kan få gjort for ham... Nå har jeg tre kattunger som leker oppå føttene mine. Og de har klørne ute, for sånne små nøster kan jo ikke trekke dem inn. Det er som å bli rispet med nåler. I dag er de fem uker, og jeg skal se om ikke Yme kan ta noen bilder av dem, de er helt herlige nå... så innmari søte. De skulle vært sånn alltid, da kunne jeg beholdt dem Vel, ha en fin helg, Ladies - nå lager jeg meg en kaffe og setter meg ut i solen. Når Liten står opp tar hun maskinen min, så jeg får finne på noe annet å gjøre. Støvsuge og vaske litt kanskje? Det er helt nedhåret her igjen....
Gjest synseren Skrevet 29. juli 2006 #268 Skrevet 29. juli 2006 Vil gratulere deg med ny jobb. Det var strålende nyheter fra din kant. Ha en fin helg !
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #269 Skrevet 30. juli 2006 Søndag formiddag. "Ungene" sover ennå, men jeg skal ta en liten vekkerunde om ikke så lenge. I morgen skal jeg tidlig opp selv, og da er det ingen fordel å ha unger som har snudd døgnet på hodet. Kattungene vokser så fort! Nå spiser de mat, og de bæsjer på gulvet. På akkurat samme sted som de andre gjorde i fjor sommer, rett ved verandadøren. Kattedoen står rett utenfor døren, og jeg vurderer å ta den inn, men kvier meg... det lukter jo så ille hver gang noen er på do. Men jeg må vel, de skal jo trenes opp, de små. Jeg satt en av dem oppi der i går, med det resultat at hun begynte å spise sanden. Jeg kan IKKE huske at de i fjor sommer gjorde det. I dag må jeg få trent litt igjen, nå har jeg ikke trent siden tirsdag. Energien er ikke helt den samme når man er oppe halv sju om morgenen og ikke tilbake her før ved fem-tiden. Det merkes ganske godt. Nå har jeg spist frokost, og nå skal jeg lage meg en kaffe og lese Dagbladet fra i går. Hmm... skal sjekke Lotto-tallene først, jeg glemte å følge med i går. Noen toppgevinst har det tydeligvis ikke blitt for da ville jeg nok hørt det, men det kan jo være en femtilapp eller så der... Ha en fin søndag!
kallamilla Skrevet 1. august 2006 #270 Skrevet 1. august 2006 Bare vipper deg opp fra side 2, jeg, Mysan. Syns det var for "gæli" at du var havna der Håper alt står bra til!
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #271 Skrevet 1. august 2006 Tusen takk, Kallamilla - jeg trives dårlig på side 2. Føler meg litt oversett der liksom. Tredje arbeidsuke er snart halvgått - hvordan er det mulig? Det har vært vanvittig travelt i dag, og jeg lurer på om det er normalen Jeg ble overhodet ikke ajour med innkomne ordre før jeg gikk hjem. Og mens jeg avløste på sentralbordet kom det inn en mann som skulle spørre meg om noe - jeg tror han stod der i fem minutter før jeg fikk spurt hva jeg kunne hjelpe ham med, for telefonene ringte i ett sett - hver gang jeg la på etter å satt over en person så ringte det. Straks jeg la på, ringte det på nytt. Helt vanvittig. Men jeg trives egentlig med å ha det sånn, så fremt det ikke blir sånn at jeg mister kontrollen og glemmer kunder jeg skal ringe opp.. det hender jo at jeg må undersøke ting for dem, og da er det ikke moro å glemme og ringe dem opp igjen. Jeg skriver jo ned på blokka mi, men innen jeg får tid til å ringe og gjøre det jeg skal så har jeg jo fylt tre nye A4-sider med ting og notater. For en halvtime siden reiste Liten tilbake, men kanskje kommer hun til helgen igjen - hun skulle spørre. I går var eldstemann innom, og han satt her i timesvis og spiste med oss, og vi hadde det kjempekos, så han er inne i en god periode igjen. Det er så deilig, det er så trist når han sliter så fælt. Og han og Liten hadde en kjempefin tone igjen, som før i tiden. Veldig bra. Nå har jeg nettopp hatt to kontrollveiere innom, de hadde begge gått litt opp i ferien, men det er helt naturlig. Man sitter jo mer i ro som regel når man er ikke er på jobb. På jobb er det jo straks litt gåing hit og dit, kanskje litt trappeflying, til og fra buss eller trikk/tog også videre. Jeg tenker de har matchvekt igjen neste måned. De kommer kun en gang per måned for kontroll. Nå er det tid for løse klær, et par skiver, og så er det TV! (Egentlig burde jeg skrive litt på mitt nye bokprosjekt - det jeg startet på for to-tre år siden avgikk ved døden.) Aaah... sliten!! Ha en fin kveld, alle sammen! (Burde jeg trene litt? Ja. Orker jeg? Nei)
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #272 Skrevet 2. august 2006 Får man i seg for lite mat og vann i løpet av dagen, blir man jævlig sliten. - mysan
Bettie Skrevet 3. august 2006 #273 Skrevet 3. august 2006 Så varmt som det er, er det lurt å drikke mye - men det vet du alt om. Så fint at det går bra på jobben. Klart du må få bruke litt tid på å sette deg inn i de ulike prosedyrene.
Cata Skrevet 4. august 2006 #274 Skrevet 4. august 2006 myyyyyysan! Hvor er du? Du har ikke tørstet i hjel for oss, vel? Drikk vann i bøtter og spann, så du holder deg pigg .
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #275 Skrevet 5. august 2006 Er her jeg da.. selv om jeg ikke har skrevet her inne på et par dager. Det har ikke vært noe å skrive om... og på torsdag stengte CanalDigital modemet mitt på grunn av manglende betaling. Jeg løp i DNB Nor i går og betalte rett inn på kontoen deres, og fakset kvitteringen fra banken ti over halv tre, fra jobben, og tenkte at alt ville være greit når jeg kom hjem fra jobb. Men nei da - fremdeles ikke noe nett. Så jeg ringte 06090 og fikk snakket med en newbie tydeligvis. "Nei, betalingen er ikke registrert, og vi åner ikke uten å ha registrert innbetalingen" Og så sa han: vent litt.. og så ble han borte, angivelig for å snakke med noen andre. Og kom tilbake: Nei, vi kan ikke gjøre det før betalingen er registrert. Så jeg sa: Da er dere det eneste firmaet i dette landet hvor en fakset kvittering ikke er gyldig som dokumentasjon på innbetaling. "Nei, men en fakset kvittering gjør jo ikke at betalingen registreres". "Det har aldri vært noe problem før" sa jeg. "Da må det ha vært én gang som var unntaket, for sånn gjør vi ikke". "Det er dummeste jeg har hørt" sa jeg, og la på røret. Maken til imbesil tulling! Litt senere ringte jeg igjen, og fikk snakke med en annen. "Har du nummeret du fakset fra da? Jeg må ha avsendernummeret for å kunne søke opp faksen". Nei, det nummeret vet jeg ikke, vi har tusen fakser på hovedkontoret, og jeg aner ikke nummeret, og jeg kan ikke reise ned til byen for å sjekke opp det. Får dere ikke faksene inn på papir? - Nei, de scannes inn, og kan bare søkes opp på nummeret de sendes fra. Javel, tenkte jeg - hvem sitter med ansvaret for innkomne fakser og ekspedere dem og følge dem opp? Så i dag ringte jeg igjen, og fikk snakke med en tredje person. Jeg fortalte ham at jeg trodde de fem første numrene i faksen jeg sendte fra kunne være 22XXX for det er det som er telefonserien. Mulig faksene er i samme serien... Han søkte og søkte, men fant ikke noe. Men han ville åpne for meg, og holde øye med at betalingen kom inn, og så fikk han heller ringe meg hvis den ikke ble registrert. Så nå har jeg nett, takket være en hyggelig fyr som heter Torgeir, Torleif eller Torstein... eller muligens Torbjørn, men det tror jeg ikke.. Jeg tilbød ham å scanne kvitteringen og sende ham på mail, men det var ikke nødvendig. Så det er forskjell på folk, alle gode ting er tre, og man skal ikke ta nei for et nei. Nå har jeg i hvert fall nett igjen, og glad er jeg. Og enda gladere er Yme. Jeg kan gjøre andre ting når nettet ikke funker, men stakkars Yme blir helt rådvill. Nå skal jeg hive meg rundt, samle sammen litt kattemøkk fra doen ute, og babydoen her inne, gå ut med søpla og ta en tur i butikken, og innom tippeboden for å levere lørdagens vinnerrekke. Når jeg kommer tilbake, skal jeg ta en runde med støvsugeren - hårene flyr igjen, og så må jeg få tatt en skikkelig treningsøkt på ballen, og så tar jeg en god time på stepperen i morgen. Jeg kjenner hvordan arbeidslivet fratar meg treningsorket på hverdagene, og det plager meg. Så jeg får gjøre en skikkelig innsats nå i helgen, sånn at jeg kanskje får bygget opp litt overskudd til også å orke mandagen og kanskje tirsdagen.. og derfra forhåpentligvis greie flere og flere ukekvelder. Ha en super lørdag der ute!
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #276 Skrevet 6. august 2006 Ingen spennende hendelser i dag, men jeg har vært litt flink og har tatt kjøkkenet skikkelig. Nå skinner vasken sånn som den skal, og det har den ikke gjort på månedsvis faktisk. Jeg har også tømt støvsugeren og dermed fikk jeg en helt ny maskin gitt. Den sugde nesten teppene opp fra gulvene, og har også fått stått noen minutter og byttet ut luften i rommet. Nå står middagen og putrer seg ferdig, og jeg har to sultne sønner som venter. Eldstemann er på besøk. De har vært en tur på stranda i dag, i stedet for å trene, mine to skjeggbevokste avkom. Hun lille er på vei sørover til Arendal på en liten sommerleir, og kanskje kommer hun hjem til helgen? Vi har ikke snakket om det, men det er kanskje siste helgen før skolen begynner... eller nei, det er vel en helg til, er det ikke det da? Jeg har også omsider fått lest ferdig boken min idag, som jeg begynte på for et par måneder siden eller kanskje mer - Enke for et år, av John Irving. Nå må jeg finne meg en ny bok å lese. Må ile ut på kjøkkenet igjen for å se hvordan det går med potetene, så vi kan få noe mat i mavene våre. Ha en fin søndag!
Bettie Skrevet 6. august 2006 #277 Skrevet 6. august 2006 Likte du boka? Det gjorde jeg. Jeg burde vært flink og støvsugd, men det har jeg ikke orket. Har bare dratt over gulvene litt og ryddet litt. Ønsker deg en god dag på jobben i morgen
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #278 Skrevet 6. august 2006 Hei Bettie - ja jeg likte boka veldig godt. Han skriver innmari godt den fyren. Det ble ikke noe trening på meg i dag, men jeg flyttet bokhylla i stuen litt nærmere vinduet, og fikk tv'n mer midt på veggen i stedet. Så litt muskler har jeg fått brukt. Jeg har en gammel teak bokhylle og den var plassert sånn at den liksom delte veggen for mye, og jeg har kommet til et punkt hvor jeg vil ha minst mulig opp etter veggene, og mens jeg venter på å ha penger til-, og å finne en passende bokhylleting som ikke rager oppover veggen så flyttet jeg litt på den, sånn at jeg nå har litt mer åpen vegg. Det ble mye bedre. Nå er den høye delen på bokhylla inne mot et hjørne i stedet for midt på veggen. Og så fikk jeg ryddet litt i den samtidig. Og så tok jeg badet en skikkelig omgang. Skrubbet ned veggen over badekaret og veggen ved siden av doen. Det er jo noe med disse gutta som skal stå og tisse og slenge den siste dråpen i veggen. De samme guttene skyller heller ikke såpen av veggen etter seg etter dusj. Begynner å bli trøtt - kryper under dyna!
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #279 Skrevet 7. august 2006 (endret) Sinnsyk pågang av telefoner på den arbeidsplassen. Det er ikke stille i to minutter noen gang. Nå er vi bare tre personer på jobb, og det merkes. Ordre som kommer inn på fax må hun i resepsjonen hjelpe oss med, og i morgen kommer hun som lærte opp meg for å hjelpe oss, selv om hun selv faktisk er på opplæring i en annen avdeling. Hun var oppe etter arbeidstid i dag og hentet en bunke med ordre som hun skulle legge inn før hun gikk hjem og jeg satt også til kl 17.00 i dag før jeg dro. Det er fullstendig sinnsykt! Telefonene som kommer inn er en blanding av etterlysninger av varer, nye ordre og feilplukk eller manko. Jeg synes det er skrekkelig mye feilplukk og manko. I dag har jeg sendt ut fem mankoordre, og jeg har bestilt tre returer pga feilplukk, og det er bare de telefonene jeg har fått og på én dag! I tillegg har vi Linjegods som surrer noe så jævlig med utleveringene. De splitter paller og styrer verre. Og det er ikke alltid kunden får pakkseddelen med den første sendingen de får, og da ringer de og lurer for da er det jo ingen ting som forteller dem at resten av varene faktisk er underveis. I dag hadde jeg en kunde som mottok varer for ca en måned siden, og i mellomtiden har hun vært på ferie. Pakkseddelen fortalte at alle varene var levert, men av seks varelinjer har hun fått to. Og det er altså en måned siden. Alle linjene står i ordren som de skal, og de står ferdig ekspedert på lageret og alt er sendt ut under ett.. så hvor pokker er de fire varelinjene hun aldri fikk? Nå burde man ikke undertegne før man har gått igjennom og sett at man har fått det man skal, men hvem gjør det når man får flere kolli samtidig og sjåføren må videre? Haha, jeg kommer til å bli like glad i Linjegods som jeg er i Telenor er jeg redd Nå skal jeg ta meg sammen og se om jeg ikke kan klare å trene litt. Må ta ballen i dag, selv om stepperen er så mye lettere å jobbe med.. kan jo ikke bare bli tynn heller, jeg må ha muskler.. Ha en fin mandagkveld! ----- Jeg syntes jeg holdt på en evighet, og så har det bare gått en halvtime. Den tiden må økes, en halvtime med motstand er jo ingen ting, men jeg blir sikkert støl i morgen allikevel. Får øke gradvis som jeg gjorde med stepperen. Fortsatt god mandagskveld til dere alle!! Endret 7. august 2006 av mysan
Cata Skrevet 8. august 2006 #280 Skrevet 8. august 2006 Du trimmer og du trimmer. Jeg får rent dårlig samvittighet her jeg sitter og henger. Jeg er kommet ett steg nærmere "ut-og-rusle-på-stranda-trimtur" når jeg kommer hjem. Har nemlig funnet meg turbukse som er passe lett, passe solid og kostet under 400 kronasjer . Dessuten har jeg fått bestilt meg hoteller til store deler av hjemveien. Skal jo sikksakke litt så det blir litt flere overnattinger enn nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå