Gå til innhold

mysans innholdsløse drodling

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Tusen takk, Titti72.

Det gitt fint på jobb i dag og jeg tror ikke det blir så veldig vanskelig å komme inn i. Sentralbordet er en grei sak, og de fleste telefoner skal til kundesenteret.

Ordreprogrammet var veldig lettfattelig, og jeg tror nok at jeg er selvgående i løpet av uka. Ikke fullt utlært, men såpass at jeg kan betjene kunder uten å måtte spørre om hjelp hele tiden.

Ungen har vært logget på i dag også så jeg på hendelsesloggen i MSN, litt før halv to, så da er hun fremdeles i live og såpass våken at hun kan gå på nett. OG ikke minst befinner seg et sted med internettilgang, og ikke bare mobiler med skjulte nummere.

I dag satt hun pålogget i nesten en time faktisk, men hun svarer ikke på meldinger fra K heller, som jeg tenkte at hun prøvde å få kontakt med i går kveld da hun logget på.

Er det noen måte å finne IP-adresser på? Jeg må legge inn et spørsmål på data, for IP-adresser henger jo sammen med veiadresser så vidt jeg vet. Eller abonnenten som eier tilgangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke sånn at IP henger sammen med teleoperatør, da? :klø:

Og hvorfor i allverden svarer hun ikke når du "snakker" til henne på MSN? Hva er meningen med å holde seg skjult på det viset?

Forøvrig fint at jobben ser grei ut. Håper det er hyggelige folk som jobber der, sånn at du får et fint arbeidsmiljø.

Gjest gjest1
Skrevet

Grunnen til at hun ikke svarer er vel at hun føler seg utrolig teit nå, og vil helst ikke høre om det.

Nå har jeg trent i femtifem minutter så nå drypper det av meg. Jeg må hoppe i dusjen... (må trene for å holde hodet over vann...)

Gjest gjest1
Skrevet

hei og hopp -

Ungen har vær pålogget i dag også. Hun logget seg på akkurat da jeg dro ut for å besøke eldstemann på institusjonen hvor han har lagt seg inn. Et veldig hyggelig og rolig sted forresten. Og endelig i dag har han fått noe som har roet hodet hans. Han tåler skremmende høye doser, så de er så redd for å gi han så mye. Men nå skal de bruke noen dager til å utrede doseringer da, og så får vi ta det videre derfra. Han var i hvert fall i godt humør nå, og følte seg som et menneske.

Jeg har ikke nevnt at søsteren hans er på tur, for da ødelegger jeg alt for ham. Han må få lov å slippe og uroe seg for henne. Og så får jeg bare håpe at hun dukker opp så han slipper og finne ut at hun er vekk. Men går det så langt at hun etterlyses i avisene med bilde, så har hun tapt slaget i hvert fall.

Ellers går det bra på jobb. Jeg trives og det tror jeg at jeg kommer til å fortsette med.

Ha en fin kveld, jeg er gørtrøtt og skal straks krype under dyna faktisk... deilig å være så trøtt at jeg kan legge meg i "normal" tid..

Skrevet

:klem:

Til verdens mest tålmodige og sindige mamma!!!!

Tar av meg hatten for deg Mysan. Ny jobb, en sønn på institusjon og ei datter på rømmen.....skjønner ikke helt hvordan du henger sammen jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er ungen på plass igjen, men guttungen er jeg litt mer i tvil om. Han er ute og ypper på seg bråk, men jeg håper det går bra. Hvorfor kan han ikke bare holde seg der han har lagt seg inn? Hvorfor må han stresse med så mye dritt hele tiden?

Det er ikke rart det går i spinn for tiden?

Liten ringte selv i dag og ville komme hjem, så nå er hun hentet. Det var ikke akkurat det hun hadde tenkt seg, men sånn er det nå.

Jeg er drit sliten, og kommer til å legge meg ekstremt tidlig ikveld kjenner jeg. Det er så vidt jeg henger sammen her jeg sitter.

Skrevet

Da har du iallfall kontroll på 2/3 av "troppene". Det er da alltids noe. Men er i grunnen enig med deg i at han kunne holdt seg der han var innlagt til han hadde begynt å få orden på seg selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Innom med en klem. :klem: Du er et intelligent, varmt og godt menneske, Mysan.

Gjest gjest1
Skrevet

Hei søtnoser :klem:

jeg har ikke klart å legge meg ennå, jeg sitter og venter på pizza - jeg er helt innhul av sult... sånn er det når ungene trøbler til for meg, jeg blir kvalm av å spise... nå skal jeg veie meg bare for moro skyld, for buksa mi så rimelig slunken ut i dag morges.... et øyeblikk

-----

61,1 kg.

30%fett - greit innenfor det som er sunt

5 i mavefett - ikke noe bedre enn for en tid tilbake.

2.1 i benmasse - samme som alltid..

Muskler og vann husker jeg ikke, men metabolismen tilsvarer 38 år.

Hvis ungen nå kan holde seg i ro der hun er, og han andre kan slutte å være så irritabel og selvrettferdig og alt hva han er, så han kan holde seg i ro der han er også, så kanskje jeg kan komme igang med både mat og trening i regelmessige former igjen.. nå er jeg bare sliten og kvalm.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har jeg hatt en liten godnattprat med eldstemann som er pent plassert der han skal være. Venninnen hans dro nettopp hjem og han sitter og har en kompis på besøk.

Han hadde snakket med de ansatte på huset i sted for å høre hva han skulle gjøre med den gjengen han egentlig ventet på som skulle komme å ta ham... til meg i telefonen var han jo så kjepphøy og han var ikke noe redd for dem, de kunne bare prøve seg liksom...men altså, han drøftet det med pleierne der ute, som ringte politiet og ba dem patruljere litt i området. og han hørte aldri noe mer fra dem så...

Han får en bråte piller hver dag, og jeg hører at humøret hans er høyere enn det har vært på en stund så jeg håper dette går riktige veien nå. I august skal han på kurs i sinnemestring, og det er en bra ting, selv om han sier selv at det vel finnes en grunn til dette sinnet. Og det gjør det nok. Jeg fortalte ham nå om et par episoder fra han var liten, som jeg har fortalt ham før, om en gang da han var seks år og vi skulle til København i påsken, og den lille gutten sier i drosjen på vei inn til båten: Jeg tror ikke vi skal reise før vi er på båten, jeg....

Og noen år senere når lærer spør om pappa også kommer på foreldremøtet den kvelden: Pappa er vel aldri med, vel...

Liten gutt som har møtt mange skuffelser eller? Skuffet over pappan sin som han tross alt så veldig opp til? og som han savner så sinnsykt, selv nå tretten år etter at han døde... pappa som han ikke tillater seg å være sinna på....

Jeg ba ham ta opp hele den greia der med psykologen/psykiateren og få nøstet opp i det. han må tillate seg å være sinna på fyren. Han var ikke som andre normale pappaer som han så rundt seg hos vennene sine, og han levde så han døde av det også. Jeg tror nok at mesteparten ligger begravet i akkurat det området...

Selv husker jeg gubben med både sinne og glede, som den personen han var. Jeg var glad i ham, og jeg hadde falt for ham i dag også... selv om jeg nok ville rygget unna pga livsførselen hans i dag (hva skjønte vel jeg da jeg var tjueen?).

Men jeg hatet ham også. Og jeg savner ham. Men jeg savner ikke fylla hans og de kompisene han dro på. Men morsom var han, god til å lage mat var han. Han var en herlig person, men han hadde et problem som ødela roen, stabiliteten, tryggheten som man trenger, både som barn og voksen.

Men nå har jeg spist, er passe mett (Pizza AmeriParma kan anbefales på det varmeste) og nå må jeg legge meg synes jeg, jeg skal jo plutselig opp igjen om seks timer... sju timer, og i morgen blir jeg sittende mesteparten av dagen på sentralbordet helt mutters alene, og da er det kjipt å være trøtt..

Skrevet

Blir det ferdig middag framover, sånn innimellom?

Fordi du fortjener det! :)

Gjest gjest1
Skrevet
Blir det ferdig middag framover, sånn innimellom?

Fordi du fortjener det! :)

Han sier han skal lage middag til jeg kommer hjem i morgen i hvert fall, og det er da noe..

Han handler og lager og jeg sitter på jobb og taster ordre. Det blir bra.

Og ikke nok med det! Jeg oppdaget plutselig at det er torsdag i dag, og da er det jo fredag i morgen!!

Liten var nettopp innom med en voksen for å hente bagen sin og hilse på kattungene. Hun spurte før de dro hit om hun kunne få være hjemme noen dager, og daglig leder må jo være helt hjernedød for han mente at hun kunne godt få en uke hjemme hvis det var greit for meg. :overrasket::sur:

han VET at jeg jobber og at hun blir alene på dagtid og vi hentet henne fra bærtur IGÅR!! Han prøver å sabotere henne, spør dere meg. Det er som om han ØNSKER at det skal gå til helvete med henne, for da kan han få vist at han hadde rett.

Senest i går sa jeg til ham at jeg ikke ville ha henne med hjem fordi jeg har begynt å jobbe og vil ikke ta sjansen på å overlate henne til seg selv på dagtid akkurat nå. Så hvordan han kan si noe sånt til henne er for meg en gåte.

I går igjen presterte han å si at hun bare kunne skrive seg ut, etter at jeg faktisk har arrestert ham for det der to ganger tidligere. Man kan ikke be en rusa jentunge ta en sånn avgjørelse, og det ender jo med at hun helst ikke vil tilbake dit når han ikke ønsker henne der, ikke sant? Han er så teit den mannen at det ligner ingen ting.

Jeg skal sette meg ned litt nå i helgen tror jeg, og notere alle de merkelige tingene ved ham og måten han driver på og sende en mail til barnevernet, med kopi til Litens advokat og hovedbarnevernet i kommunen, som jeg ikke husker navnet på. Kanskje en liten kopi til tilsynet i vestfold også? Noen må jo riste litt i den mannen.

Til de to som kom for å hente henne i går hadde han sagt at de ikke kunne ta henne med makt. Hun måtte komme frivillig, og det er faktisk det reneste bullshit. Mannen på barnevernsvakten fortalte dem at det var bare tull, og at dersom ikke de ville ta henne med makt om hum motsatte seg å bli med, så ville han gjøre det, og han fulgte oss ut og så til at hun kom seg i bilen uten bråk, og gikk sammen med meg tilbake. Han ga de to ansatte beskjed om at de skulle be daglig leder finne frem bøkene og lese paragrafene litt bedre fordi han snakker tull og ikke vet hva som gjelder. Og etter 25år i "bransjen" synes jeg det er særdeles lite imponerende.

Nå skal jeg ringe eldstemann og si god natt og så skal jeg køye. Klokka er altfor mange.

Gjest gjest1
Skrevet

Da jeg kom hjem fra jobb i dag stod min fantastiske sønn på kjøkkenet og laget middag!! Jepp, Yme er best!! En skikkelig jegergryte med masse kjøtt i, og masse annet snop i tillegg til basisposen, og fløte... nå er jeg så mett at jeg knapt kan sitte oppreist. Joggebuksen kom fort på, og jeansen ligger nå pent på skittentøyskurven på badet...

jeg ryddet og støvsugde i går fordi Liten skulle komme hjemom og hente bagen sin, og hun kommer jo med voksne, så nå behøver jeg ikke det heller.

Nå skal jeg bare hente meg en halvliter vann, sitte her og la maten synke, og så skal jeg ta en skikkelig treningsøkt.

Tenk, jeg har vært i jobb en uke allerede!! Det gikk utrolig fort, og funker veldig greit. I dag har jeg lært at dersom jeg ikke blir helt ferdig med en ordre og ikke fjerne varelinjene i den før jeg avslutter den, så går den til lageret som den er.. så Sunnaas har fått to sendinger med nesten identisk innhold fra meg i dag. Og da vet jeg at det nok blir et par sånne til i begynnelsen av neste uke... :ler: For det der har jeg gjort mer enn en gang..

I dag har jeg sittet på telefonslynga for første gang, og vært blid stemme i andre enden når kunder ringer inn. Det gikk fint, de vet jo stort sett hva de skal ha... ei måtte jeg hjelpe gjennom netthandelen, hun satt og la inn ordren sin selv, og jeg som aldri hadde vært inne og sett på den for egen del en gang... Så da jeg var ferdig med henne måtte jeg jo logge meg på selv også og leke litt med bestillinger og endringer av antall også videre... så nå vet jeg i det minste hvordan det ser ut der inne, og hvordan den funker.

Ha en fin fredagskveld, alle sammen!

Skrevet

Flott at du har hatt en fin start på helga! Kos deg videre! :)

Skrevet

Flinke Yme som hører på oppfordringer og forer mor. Og så flott at det går greit på jobb. En uke og godt inne i arbeidet allerede.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Cata - ja Yme en ok kar, det skal han ha. Helt annen type enn de to andre. Hadde alle vært som han hadde vi hatt et rolig liv her i huset. Det er helt sikkert. Han finner ikke på noe tull han. Ham har god kontroll på hodet sitt og seg selv, og han tillater seg å bearbeide det som eventuelt skjer. De har jo opplevd omtrent det samme de tre ungene mine, men de to andre takler ikke motgang så godt, - motgang og nedturer. Det blir så personlig for dem. Veldig personlig. De kan liksom ikke bare børste det av skuldrene sine og gå videre...

Jeg har sovet i nesten tolv timer!!

Jeg hadde planlagt å stå opp ved ni- halv ti tiden i dag, og nyte morgenen i fred og ro med en kaffe på verandaen..balkongen.. eller hva den kalles den kassa jeg har utenpå veggen her. Ikke at det er forsent nå heller, og jeg skal nok gjøre det, men jeg er helt groggy i hodet av all den oversovingen.

Men nå går jeg og henter esken med pusebabyene i og setter den her på stuen, og så lager jeg meg en kaffekopp og tar med meg boken min ut i været..

Ha en fin lørdag der ute,

Endret av mysan
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Så er det søndag igjen da, og i morgen er det ny arbeidsuke for meg som er så godt vant med å gå hjemme. Jeg sov altfor lenge i dag, så jeg skal nok slite litt i morgen tidlig, men det får gå.

Nå har jeg vært en runde med støvsugeren i heimen, mens Yme er på trening. Det blir så sinnsykt mye kattehår her, og det svever i lufta og bare jeg klør meg på låret eller hvor som helst, så får jeg fingrene fulle av kattehår. Og jeg slapp nettopp opp for sånn klesrulle som man kjøper på klesbutikkene. Sånn med avrivbart papir vet dere, som klistrer til seg støv og hår og sånt. jeg vet jeg har en hel pose med nye ruller her, men hva hjelper det når jeg ikke finner den - og jeg har lett utallige ganger. Den er og blir borte!!

Så jeg tok støvsugeren en omgang på møblene også, der fungerer jo papirrullene suverent egentlig, faktisk bedre enn støvsugeren. Men jeg har en Kirby støvsuger også, med en turbobørste som tilbehør, og egentlig burde jeg ta en omgang med den, det er bare det at den bråker så inn i hampen den maskinen.

Nå står FilterQueen og skifter ut lufta i rommet, jeg lar henne stå i et kvarter eller mer her i stua, og så skal hun få ta noen minutter på soverommene og tilslutt kjøkkenet, så jeg i hvert fall blir kvitt noe av det løstflyvende håret. Hun står i ytterhjørnet av stua og suger inn all luften i en høyde av ca tjue cm over gulvet, og filtrerer den før den går utigjen i samme retning på toppen og i samme retning som hun tar den inn fra - på den måten får jeg sirkulasjon i luften og hun får renset bra opp. Jeg merker at det hjelper for det holder seg mer støvfritt en periode etter en sånn omgang.

Eldstemann var innom her tidligere og hilste på før han skulle ut på klinikken igjen, og jeg fikk snakket med en av pleierne som ringte hit rett etter at han dro. De er litt skeptiske til at han trenger så høye doser av medisiner, men jeg forklarte dem at sånn er vi i vår familie. Da jeg skulle inn å fjerne kulen i brystet for snart seks år siden, fikk jeg lokalbedøvelse, normal dose, og da hun begynte å skjære, kjente jeg faktisk kniven i huden, og det var vondt. Legen den gangen lurte jo på om det var trykket fra kniven jeg kjente, men jeg kjente at det sved, så det var ikke trykket. Så jeg fikk en sprøyte til og så gikk det greit. Det var fremdeles ganske vondt men ikke så innmari at jeg ikke klarte å leve med det uten å hyle og bære meg.

Når det gjelder mensen må jeg ha en paracet og en ibux og i 500mg varianten, ellers kan jeg like gjerne la være å ta noe i det hele tatt. Sånn er det med Liten også, og det sitter langt inne der nede også å gi henne noe mer enn det de selv anser for normal dose. Så jeg har sagt at dersom de ikke kan gi henne en av hver og med så mange milligram så kan de like gjerne gi henne et par sukkerbiter, sånn er det bare.

Liten skulle opp i fly i dag da jeg snakket med henne. Være med opp med de som skal hoppe. De kunne ikke få hoppe selv i dag, hun fordi hun har vært på tur nylig, og de setter som krav at man skal være rusfri en god stund før de får lov å prøve, men også fordi de ikke har penger akkurat i dag. Det koster visstnok tre tusen for et hopp... eller er det for kurset man må ha i forkant? Eller må de ha noe kurs for å henge på magen til noen? Ikke vet jeg, men sånn var det i hvert fall.

Hun har sendt sms-er til begge brødrene sine med unnskyldninger for at hun sårer dem med å dette ut som hun gjør, men de svarer henne ikke. De er så sure på henne. Hun vil prøve å bli venner med dem fordi hun vil hjem en tur tenker jeg. og jeg vet ikke om det er noe lurt at hun skal hjem på en stund i det hele tatt. Altså jeg kan godt ha henne hjemme i helgene, det går greit for da skal jeg ingen steder selv, og jeg kan godt nekte henne å gå ut, men ikke i uka, ikke tale om.

Det skal være et møte igjen i august, og jeg tror jeg skal ytre min bekymring angående manglende bedring hos henne. Hun MÅ et annet sted spør dere meg.

Det gikk fint i tre-fire mdr i våres fordi hun ikke var utfor dør, ikke sant? Så fort hun kom ut igjen så var det samme gamle dritten igjen, ergo har hun ikke kommet et skritt videre faktisk. Det er i hvert fall sånn jeg ser det, og jeg skal ta det opp med henne selv først og høre hva hun har å si til akkurat det, og så får jeg ta det med barnevernet og kollektivet.

Nå skal jeg flytte litt på Dronningen så hun får skifte ut lufta andre steder også. Ha en fin søndag der ute!

Endret av mysan
Skrevet

Hva er den *nys, host* Dronningen din for en innretning? Høres ut som noe som kunne vært aktuelt her i heimen etter at Lille Tusle fikk hjertestans....

Gjest gjest1
Skrevet

Har du Kirby? Herreguuuuud, du er heldig. *overivirg* Jeg føler meg så teit som er ung og rar og bor hjemme og ikke har bruk for en sååå dyr støvsuger, men faktisk, helt ærlig - en Kirby har vært på ønskelista mi de siste mnd. Ikke at jeg vet helt hvorfor, men saken fungerer ekstremt bra. (har prøvesugd nemlig. :ler: )

Har en venninne som mener jeg må søke Se&Hørs gladmelding om å få en Kirby til 20 000, for hvem andre på min alder har en støvsuger på ønskelista? (Og jeg har ikke katter, mann eller barn...)

Jeg er merkelig. :ler:

Ha en fin natt mamma-Mysan. (Måtte bare få ut det om støvsugeren. :hoho:)

Gjest gjest1
Skrevet
Hva er den *nys, host* Dronningen din for en innretning? Høres ut som noe som kunne vært aktuelt her i heimen etter at Lille Tusle fikk hjertestans....

Dronningen er en Filter Queen støvsuger som jeg overtok da foreldrene mine ikke gadd å ha henne lenger. Når det gjelder kattehår synes jeg teppebankeren på den er bedre enn på Kirby. Og så kan hun altså brukes som luftutskifter. Hun er en mangetusenkronersmaskin, akkurat som Kirby, så i støvsugerverdier er jeg ganske rik :ler:

Har du Kirby? Herreguuuuud, du er heldig. *overivirg* Jeg føler meg så teit som er ung og rar og bor hjemme og ikke har bruk for en sååå dyr støvsuger, men faktisk, helt ærlig - en Kirby har vært på ønskelista mi de siste mnd. Ikke at jeg vet helt hvorfor, men saken fungerer ekstremt bra. (har prøvesugd  nemlig.  :ler: )

Kirby er fantastisk, ingen tvil om det. Jeg kjøpte den da ungene var små fordi eldstemann har astma og Kirby'en har så kraftig sug at jeg kunne kjenne det gjennom madrassen hans. Det er noe med å få ut midden, ikke sant? ;)

Bakdelen med den er at den bråker noe inn i helvete... men effektiviteten står i forhold til lyden, så... men nå har jeg to suverene maskiner som jeg kan bytte på...

Men Cata - har tusle parkert allerede? Han er jo helt ny jo!!

Kvelden i kveld tror jeg ikke blir så lang. Jeg sov ca fire timer i natt fordi jeg sov så altfor lenge på dagen i går, og så ringte klokka mi 06:00. Det kjennes greit ut akkurat nå, men jeg vet at det plutselig går over.

Nå har jeg spist, og skiftet til noe som ikke strammer - jeg ble plutselig så innmari oppblåst i magen på slutten av dagen i dag.

Om ti minutter begynner Sex and The City og da skal jeg på stepperen... jeg må jo gjøre det FØR jeg klapper sammen her i sofaen, ikke sant?

Nå står Dronninga og suger luft igjen - jeg tror hun skal få et kvarter eller så daglig jeg, for det er så vanvittig mye kattehår i lufta her. Antakelig må jeg tømme henne også, det er sikkert fullt under filteret.

Nå skal jeg gå å fjerne øyenmakeup så jeg slipper at det smelter inn i øynene på meg når jeg trener. hej så lenge - er dere ikke bare imponert? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...