Gå til innhold

mysans innholdsløse drodling


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Fikk jobben. Skal inn å undertegne papirer på mandag, og begynner neste mandag. Deilig deilig deilig!!!

I går var min venninne her med veskene sine, og jeg hadde samlet noen venninner som ikke har reist bort ennå, så hun ble da kvitt noen.

Og jeg fikk mensen i går, og fikk så utrolige smerter utpå kvelden at jeg kjente jeg ble kvalm, jeg kaldsvettet og jeg måtte legge meg på badegulvet en stund... så hentet Yme smertestillende til sin skralle mor og så ble det litt bedre. Det satt jo fremdeles to damer på balkongen. De dro halv tolv,jeg kviknet til igjen og klarte å sette meg ut igjen til dem og fungere normalt...

Men ved tolvtiden la jeg meg...

Klokken sju i dag morges ble jeg vekket av Ungen som lurte på om jeg kunne ringe kollektivet og be dem ringe henne på det nummeret hun ringte fra.

- Hvor er du da?

Nei, hun skulle egentlig blitt hentet i går kveld,men så var telefonen hennes blitt stjålet så da hadde de ikke fått tak i henne.

Nå er det sånn at jeg har et tapt anrop fra henne på min mobil litt før halv tolv i natt, så uansett hadde hun telefonene lenge etter innetiden på kollektivet.

Jeg har snakket med kollektivet, og de tror hun er i Oslo, og nå er det bare å vente og se. Hun skulle komme hjem på to ukers sommerferie i dag.... dette er bare helt teit gjort av henne, men hun overrasker jo stadig.

Rettelse: Det tapte anropet var litt før halv to, ikke halv tolv...

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Gleder meg til å begynne og jobbe, selv om det er tusenvis av produkter og forholde seg til og hektiske dager. Men jeg begynner på en forholdsvis rolig tid, så da går det sikkert greit sånn at jeg har litt tid på meg før jeg blir sittende alene på min telefon. Jeg rekker jo et par uker opplæring før hun forsvinner hun jeg skal overta etter, og de er flere andre der...

Ikke hørt noe mer fra ungen - lurer på hvor hun er og hun driver med... jeg liker ikke dette her. Greit at hun kanskje har blitt frastjålet mobilen sin, men kan klarer alltids å få lånt en melding eller noe fra en eller annen.

Jeg er svimmel og utafor idag... helt på siden av meg selv... og jeg hadde gledet meg til å få henne hjem, og nå er hun bare borte igjen... skal det aldri gi seg??

Jeg orker ikke å ha det sånn lenger, og jeg hater at den rabiate storebroren hennes skal få rett hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobben mysan, jeg "visste" du kom til å få den. :) Er det førstkommende mandag du begynner, eller er det mandagen deretter. (Litt surrete i huet i dag, jeg, så jeg klarte ikke helt å nøste opp i den setningen.

Synd med det andre, men hun kommer forhåpentligvis til rette igjen om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

mandag 17. begynner jeg, men førstkommende mandag skal jeg inn å undertegne papirer. Da skal jeg høre om lønna samtidig, for den har vi ikke snakket om i det hele tatt. De har en tariff de følger, så det er sikkert greit nok, men kunne jo være kjekt å vite hva man har å forholde seg til.

ikke hørt et pip fra ungen ennå, så jeg bare håper hun har det bra og er sammen med folk hun faktisk kjenner.

Jeg håper hun gir lyd fra seg i dag, på en eller annen måte. En eller annen har en mobil med både tellerskritt og batteri, det er ikke mulig at alle rundt henne sitter der uten. Aldri i verden. Prøver hun og påstå noe sånt så juger hun.

Jeg er tidlig oppe i dag, jeg la meg tidlig i går. Jeg har fremdeles litt vondt i magen kjenner jeg, men ikke verre enn at jeg i hvert fall går oppreist.

Nei, nå er det kaffe og frokost.... og jeg klør som en gal inni venstre håndflate, nå er jeg helt ildrød der av å klø meg...

Ha en super lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det blitt no' sol på deg i dag da? Og hva er det du har vært borti siden du klør i håndflata? Ikke gå hen og bli allergisk mot noe nå da. Det er nemlig veldig ubehagelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg fikk vel alltids litt sol på vei til og fra butikken, men jeg har ikke hatt nesa ute på balkongen engang... det blåser ganske kraftig, og jeg gidder ikke sitte der og lese hvis vinden skal rive sidene ut av hendene på meg... ikke at jeg har lyst selv om det ikke hadde blåst heller.

Jeg er slapp, giddaløs, småsint, frustrert og ganske redd. Ungen har fremdeles ikke gitt lyd fra seg, og jeg lurer på hvor lang tid det skal gå uten at jeg vet noe som helst. Dette er ikke innmari moro...

Men jeg lover at jeg skal blåse hue av henne så snart jeg har henne i nærheten. Dog ikke over telefon for da forsvinner hun vel bare. Men hun skal få høre i store ord hva jeg mener om denne totale ansvarsløsheten og gi-faen mentaliteten hennes Hun vet forbannet godt at vi alle blir redd for henne, og hun vet også hvorfor.

Til tre forskjellige personer har hun også navngitt en eks og sagt hun er sammen med han... han har forøvrig ikke sett eller snakket med henne på lenge, det har jeg sjekket opp.

Hun skal få høre at dersom noe virkelig alvorlig skulle skjedd med henne nå, så ville han være den første som fikk besøk av politiet, og sånt har man ikke lov å gjøre mot folk. Makan til tankeløshet!! Og JUGING!! Pokkers juging!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først - gratulerer med jobb. Jeg håpet og trodde at du ville få den.

Føler med deg i uroen for Ungen. Håper du snart får et livstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ikke et eneste lite pip ennå... Det begynner å nærme seg tre døgn og jeg begynner å bli skikkelig redd. Det gikk så bra med henne nå, og så ringer en eller annen dust av en "venn" og greier å ødelegge alt for henne. Jeg har en mistanke om hvem det er, det er ei jente, og jeg skal kaste ut noen følere i dag fordi jeg vet at noen av J's venner også kjenner henne og kanskje vet hvor hun holder til. Det er verdt et forsøk å sjekke det, er hun ikke der så er jeg fullstendig grønn, men hun må faktisk finnes nå ellers går dette lukt til helvete, og alt hun har jobbet for i det siste går rett i dass... det der lille neket av en såkalt venninne skulle jeg gjerne druknet i Akerselva, hun holder seg aldri for god til å få J ut på kjøret igjen selv om hun påpeker at nå er det slutt. Hun er ei skikkelig drittjente. Men J liker henne for hun er jo så morsom..... haha.. jeg ler jeg og :frustrert: IKKE!!

Arrrgh... jeg må finne henne nå, det er noe dritt at hun ikke har telefonen sin lenger.. alt blir plutselig helt umulig da...

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest de siste sidene av dagboken din og jeg vet akkurat hvor forferdelig du har det nå. Selv har jeg en sønn med de samme problemene - og lurer ofte på når vi skal få et normalt liv igjen. Det å ha søvnløse netter, engstelse og fortvilelse blir etterhver en vane - en vane jeg ikke unner noen å ha.

Vet ikke hvor gammel datteren din er - men hvis hun er over 18 så er det så fortvilende lite vi som foreldre kan gjøre.

Når jeg har tid og overskudd skal jeg lese hele dagboken din - håper det datteren din dukker opp i løpet av dagen.

Ønsker deg en så fin dag som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe politiet og etterlyse, kanskje? Når jenta har vært vekk så lenge som tre døgn (snart) så tror jeg de er nødt til å betrakte det som en forsvinning selv om hun er over 18.

Tross alt så lot hun jo frivillig høre fra seg sist.

Er ikke for å gjøre deg mer nervøs altså, men politiet har jo flere øyne og ører i arbeid enn det du alene har så de har større sjans for å "fange henne opp" ved en tilfeldighet. For jeg er helt enig, dette begynner å bli lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Ava, så leit å høre at du sliter med de samme tingene...

Hun er over atten og hun bor på et kollektiv, og på en frivillig paragraf. Hun har vært der i halvannet år, og nå gikk det faktisk veldig bra, og hun skulle kommet hjem på ferie på fredag som var. Men torsdag får hun tydeligvis en telefon fra noen som kom og hentet henne. Jeg har mine mistanker om hvem det kan være, for det er ikke hvem som helst som kjører helt dit ned og vet hvor hun er. Dette lille krabbeskalet av et kvinnfolk går ikke av veien for å tilby jentungen dop selv om hun vet at hun prøver å nyktre og få seg et liv. Hun er helt kronisk, hva faen er det som rir henne?? Hun har Oslo full av andre hun kan ruse seg sammen med, hvorfor kan hun ikke bare la J være i fred og få orden på livet sitt??

J synes at denne jenta er morsom, og det er hun sikkert. Blid og artig... men hva hjelper det når hun ikke tar fem øre for å rive livet til J fra hverandre, og hvorfor ser ikke J hva som skjer? Hvorfor blir hun ikke selv så forbanna på dette at hun kutter henne ut?? Jeg skjønner ikke noe.

Jeg skal spørre henne hvis jeg får en sjans: Vil S det som er best for deg? Eller gir hun egentlig beng i hvordan fremtiden din blir så lenge hun har det morsomt sjøl??

Jeg vet hva svaret blir: Jamen det er ikke sånn hun tenker....

Nei, antakelig tenker hun ikke i det hele tatt. Men J har andre venninner som har lekset opp for henne tidligere når hun prøvde å tilby henne dop. De fortalte henne i store og ganske klare ord hvor "støgg" de syntes hun var som gjorde det...

og fikk avverget det den gangen...

Jeg tror ikke J var innstilt på å sprekke nå, da hun ble med dem. Jeg tror nok at hun hadde ment å være tilbake til kollektivet på kveldstid igjen, og reise hjem dagen etter... men så blir fristelsen for stor når alle rundt henne har det så kult i rusen sin, ikke sant? Og så går det til helvete, og hvorfor kan ikke den jenta bare begripe at hun faktisk ikke er sterk nok til å stå imot, og derfor ikke kan ha kontakt med sånne folk? Er S verdt å dø for? Jeg skal spørre henne hvis jeg får muligheten noen gang.

Jeg sier "hvis" for jeg vet at hun er ustoppelig. Finner vi henne ikke og får stoppet henne så kan dette gå lukt til helvete veldig fort.

----------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Mysan. Ring til politiet og spør dem. Jeg gjorde det i natt da jeg kjørte rundt og lette etter sønnen min. En koselig politikvinne kikket i journalen og sa at de ikke hadde notert noe på ham idag - hun gav meg tips om hvor jeg kunne lete - selvom sønnen min er 20 år - og myndig.

Svært ofte forstår de foreldrenes fortvilelse og hjelper til mer en de faktisk skal iflg. lover og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hun er etterlyst. De meldte henne savnet på fredag.

Jeg har vært i kontakt med politiet nå og gitt dem et par adresser de gjerne kan sjekke på, og et navn de gjerne må sjekke også. De to adressene er steder hun er hentet tidligere, og navnet jeg ga dem kjenner de antakelig godt, det er den jenta jeg har nevnt, S.

Jeg har også gitt dem telefonnummer til en fyr hun har vært hos et par ganger, og et telefonnummer til en kompis av ham dersom han ikke skulle ha det nummeret lenger.

Etterpå skal jeg se på maskinen til Yme om det ligger noen ok bilder av henne der som jeg kan sende dem, så de vet hvem de ser etter og kjenner henne igjen om de ser henne. Ellers tror jeg ikke hun er veldig mye ute og tråkker gatelangs for hun er altfor redd for broren sin til å sjanse på at han finner henne. Hun tror nok han vet at hun er vekk. Hvilket han ikke vet, og det vil jeg helst også holde skjult i det lengste.

Hvis hun blir riktig sulten eller røyksjuk så kanskje hun er dum nok til å bruke visakortet sitt. Man kan jo bestille pizza og røyk på Visa selv om det ikke er penger på konto. Og da blir jo leveringsadresser registrert. Jeg skal ta en prat med banken i morgen og høre om de kan hjelpe meg, fortelle dem historien og håpe at de kan være til hjelp. Ellers får jo politiet ta den jobben også.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg, mysan. Det er jo ganske ille å ikke vite. Håper hun dukker opp snart,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

jeg har ikke hørt et pip ennå, og liker det ikke. Tidligere har hun jo hatt mobilen sin så jeg har kunnet komme i kontakt med henne, og hun har jo som regel tatt den når jeg har ringt. Nå, uten det bindeleddet blir jeg helt utafor... jeg vet jo ingen ting om hvor hun er, om hun lever, om hun har det greit.... ingen ting.

Jeg håper og ber om at hun må få et lite glimt av vett og komme frem helt selv, før dette går helt galt. Jeg håper hun blir så sliten at hun går på barnevernsvakten helt selv og ber dem ringe kollektivet for henne. Hun har gjort det før etter en sånn tur.

Søte, gode jenta mi... hun er egentlig en engel og det er så fryktelig at hun skal slite med sånne problemer som dette her. Jeg fatter ikke hvorfor..

Det er så fryktelig at hun skal ha så dårlig impulskontroll. Hun klarte seg jo så bra nå. Hun skulle jo komme hjem på fredag og være hjemme i to uker. Hun og jeg skulle jo til byen og handle dagen etter. Vi skulle kose oss... dette har hun ikke planlagt, dette skyldes den teite impulskontrollen hennes.

Hun skulle vært hjemme nå. Ligget i senga si der inne... kost med kattungene. Dette har blitt så feil.

Jeg håper at politiet kan finne henne, og ta henne med seg. Jeg skal se om jeg kan finne det nye kontonummeret hennes i dag, med visakortet, og kanskje få banken til å sjekke om hun har brukt det, og i såfall hvor. Det er ikke sikkert de vil gi meg de opplysningene, men politiet kan vel få dem? Har hun bestilt pizza, så vil jo leveringsadressen komme frem, og da kan hun antakelig bare hentes.

Jeg skal se gjennom posten min med engang og se om det ligger noen bankutskrift her så jeg finner kontonummeret hennes, og så får jeg se hva banken eventuelt kan hjelpe meg med.

Finner jeg ingen bankutskrift så kan jeg vel ringe dem direkte, så finner jo de opplysningene utfra personnummeret hennes.

Så er det bare om å gjøre at hun har brukt kortet da...

----------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå er jeg mildt sagt forbannet!

Jeg snakket nettopp med politiet i Oslo. Jeg ringte nemlig for å høre om ikke de kunne sjekke med banken om visakortet hennes var brukt disse dagene, for banken ville ikke gi meg de opplysningene.

Han jeg snakket med fortalte først at hun nok ikke var innmeldt der hos dem, for hun skal innmeldes der hun savnes fra, og det er jo Re kommune, Vestfold Politidistrikt, og så er det dem som må sende savnetmeldingen videre ut i landet.

Så han satte i gang å lete i forskjellige registre og det viste seg at de ikke hadde henne registrert verken her eller der, MEN de traff henne i går faktisk på en adresse på Haugerud i Oslo, så jeg fikk adressen og navnet på han hun er hos, og nå har jeg gitt beskjed til kollektivet, både daglig leder og avdelingsleder om at de må se å få henne meldt savnet en gang til, og be politiet der nede få gitt melding til Oslo pronte, for da drar de direkte opp og henter henne.

Jeg mener bestemt å huske at dette har skjedd ved en tidligere anledning også. De melder henne savnet, og så stopper det der, de andre distriktene får ikke beskjed. Om de melder i Tønsberg eller Revetal vet jeg ikke, antakelig Revetal for det er i Re kommune hun bor, men leste vi ikke i avisen nå i våres om ett eller annet ang politiet på Revetal? At de har én person på vakt og når han er inne så kan han ikke være ute samtidig eller noe sånt? Husker ikke, men ett eller annet med den politistasjonen var det i hvert fall. Fullstendig udugelig!! Noen burde anmelde dem, og det tror jeg jamen jeg skal gjøre. Forrige gang var det jo heller ikke før jeg ringte for å sjekke ett eller annet at det ble oppdaget... makan til surr!!!

Nå skal jeg google litt og se hva jeg finner om den saken jeg mener å ha lest om.

Da håper jeg de får hentet henne i løpet av ettermiddagen så hun kommer seg tilbake dit hun skal. Så kan hun sitte der og angre på at hun ødela sommerferien sin i år. Kanskje hun NÅ kan lære at hun må kutte all kontakt med dophuene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har det gått to timer og jeg har ikke hørt noe mer.

Det daglig leder fortalte meg i en sms var at hun ble meldt savnet på fredag, både i Tønsberg og i Oslo. Rart da at hun ikke er registrert noe sted, eller hva?

Nå stoler ikke jeg helt på ham, og det ville forundret meg, men det ville ikke overrasket meg om han faktisk ikke har meldt henne savnet, bare for å kunne bevise at han hadde rett, og vi andre hadde feil under rettsaken hennes, da det ble bestemt at hun ikke skulle over på tvangsparagraf.

Jeg tror nemlig han har store problemer med å innrømme at han kan ta feil. Han gjør et stort nummer av at han har tatt feil EN gang i sitt liv, og den dagen har han dato på, og så føyer han til at den feilen rettet han opp igjen heldigvis.

I andre sammenhenger også hvor man prøver å arrestere ham for slett utført arbeide når det gjelder kollektivet og ungene så sleiper han seg unna som den glatteste ål. Jeg lurer på om jeg skal ta en telefon til advokaten til J og høre om man burde gjøre en undersøkelse hos politiet i Tønsberg, hvorvidt han var der og meldte henne savnet eller ikke på fredag. Og gjorde han det ikke så bør han faktisk anmeldes. Som jeg ser det, er han en fare for ungene på grunn av sitt eget ego. (Og det er ikke bare meg som reagerer på ham, og det faktum at han er skrekkelig barnslig når det gjelder sånne ting).

Er den mannen villig til å gå over lik for å bevise at han har rett? Det lurer jeg på.

Forrige gang hun forsvant og havnet hos barnevernsvakten, rett etter at hun vant saken sin, nektet han de andre ansatte og reise inn å hente henne. Hun kunne værsågod komme av seg selv når hun var så dum og stikke av. Heldigvis overstyrer de ham bare når han er sånn. Der og da var hun rusa og ganske på bærtur, og jeg ga ham klar beskjed om at han ikke kan overlate valget om å komme tilbake til kollektivet eller ikke til henne i en sånn tilstand. Joda, det kunne han, var svaret jeg fikk. Jeg tror mannen er litt gal jeg. Jeg må be avdelingsleder om å holde litt øye med ham tror jeg, sjekke og dobbeltsjekke at han faktisk gjør det han skal.

Nå skal jeg ringe kollektivet og høre om det skjer noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

hun har ringt kollektivet og sagt at hun har det bra, at de nå skal prøve å spore mobilen hennes og at hun deretter reiser hjem hit, til meg.

Jeg fortalte han jeg snakket med hele historien om manglende savnetmelding også videre, og hvordan jeg fikk vite adressen hun befinner seg på og han visste ingen ting, men kunne da fortelle at hun selv hadde ringt dem. Og det er jo en bra ting da, midt oppi alt.

Jeg ringte avdelingsleder og hun var helt i sjokk og skjønte ingen ting, men skulle ringe Tønsberg politi med en gang og høre om de nå hadde fått inn en ny anmeldelse av saken. Og så skulle hun ringe meg tilbake.

I mellomtiden ringer daglig leder og sier han nettopp har snakket med avdelingsleder og at hun hadde anmeldt saken over telefon på fredag, og at dersom hun ikke hadde kommet til rette innen i dag så skulle hun reise til Revetal og levere en skriftlig anmeldelse der. Er det noe som skurrer her, dere??

---

Nå ringte nettopp telefonen to ganger, men det ble lagt på så jeg fikk bare summetonen. Er det ungen som prøver å ringe meg? Eller var det avdelingsleder som prøvde og som ble avbrutt av det kom inn en annen telefon hos henne fra daglig leder? Som hørtes veldig spak og unnvikende ut da jeg snakket med ham nettopp.

Det han videre fortalte var at han hadde snakket med barnevernsvakta i Oslo, og de hadde så mye å gjøre nå at de ikke kunne overføre saken til politiet før ikveld, så han mente at jeg skulle sitte her og vente og se om hun dukker opp, og hvis ikke det, så skal politiet ta en tur på den adressen og se etter henne.

Skurrer dette mer og mer? Er det noen andre enn politiet som ikke har gjort jobben sin?

Jeg lurer på om jeg skal ta en telefon til Tønsberg politikammer og sjekke opp selv jeg faktisk. Historien rundt dette henger ikke helt på greip. Om han nå har ringt avdelingsleder før hun rakk å ringe meg tilbake så får hun vel beskjed om hva hun kan si og ikke si antakelig, og da kommer det an på hennes lojalitet overfor han da, hvilken historie jeg får servert denne gangen.

Politiet i Oslo sa til meg at det må foreligge en formell anmeldelse før de kan gjøre noe.

Hvordan kan da daglig leder påstå at en telefon fra kollektivet på fredag skulle være nok til at Oslo fikk beskjed og mulighet til å gjøre noe?

Da jeg nevner for politiet i Oslo at jeg vet at barnevernsvakten har fått beskjed, sier han at det ikke hjelper dem, og nå sier daglig leder at han har snakket med barnevernsvakten og de skal gi politiet beskjed om å hente henne i kveld.

Nå ringer jeg Tønsberg og hører hva som skjer, om anmeldelsen kom inn før for ti minutter siden i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...