Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Der diskuteres det høylytt om det er ok at barnehage personnellet går i bikinitopp og shorts på varme sommerdager. Selv ser jeg ikke problemet med det, har faktisk aldri tenkt over det en gang, før jeg så denne diskusjonen her. Hva mener dere er dette uetisk og respekløst ovenfor barna våres og oss som tross alt betaler for å ha barna i barnehagen?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 NEI.......hvorfor i alle dager skulle de ikke gå i det??
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Kan skjønne at enkelte reagerer på bikinitopp. Vi må huske at også her er det mange forskjellige menneskegrupper og religioner å ta hensyn til (på lik linje med de som f.eks ikke spiser svinekjøtt). Men en singlet og shorts (ikke av de korteste) burde barnehagepersonellet kunne bruke på varme dager. De skal jo også overleve sommeren.
Gjest arbeidsgiver Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Nei, ærlig talt. Er man på jobb så er man på jobb, renholdsverket driver da heller ikke og tar på bikinitopp i varmen. Shorts er OK, men det skal være skjorte/t-tkjorte/bluse på toppen. Ikke søren om noen skal ha dissende pupper over barna mine i barnehagen.
Gjest Pet Skrevet 4. juni 2006 #5 Skrevet 4. juni 2006 Bikini er da ikke arbeidsantrekk. På jobben min har det vært over 30 grader inne på sommeren, men jeg har da aldri vurdert å stille bikinitopp for det!
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 Kunne ikke falle meg inn å gå i bikinitopp i barnehagen, selvom det skulle bli hundre varmegrader. Bikini hører hjemme på stranden.
Gjest StoreSky Skrevet 4. juni 2006 #7 Skrevet 4. juni 2006 Ville heller aldri gått i bikinitopp på jobb. Hadde følt mef meget ukomfortabel når jeg skulle snakke med foreldrene...
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #8 Skrevet 4. juni 2006 Jeg syns det høres litt ekkelt ut. Bikini på stranda, singlet/kortermet topp på jobb! Jeg går på skole i et klasserom uten airkondition men du ser da ikke noen der kle av seg og sitte i undertøyet (bortsett fra den dagen i russetiden).
Kipa Skrevet 4. juni 2006 #9 Skrevet 4. juni 2006 Jeg synes ikke vi skal kunne gå i bikinitopp, er heller ingen som gjør det der jeg jobber. Grensen går ved singlet og shorts mener jeg. Synes heller ikke vi som jobber i bhg skal kle oss så veldig " sexy" med utringede topper og trange, korte gensere, det er jo dessuten litt unødvendig- selv om vi kan slumpe til å ha noen kjekke pappa'r i blant..
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2006 #10 Skrevet 4. juni 2006 selv om vi kan slumpe til å ha noen kjekke pappa'r i blant.. ← -ja noen av dem er jo til og med single....................
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #11 Skrevet 4. juni 2006 Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Greit nok at det i noen jobber bør man kle seg noe anstendig med tanke på klesskode, og i noen jobber må man ha på seg mye klær på grunn av at man trenger beskyttelse. F.ek.s mange i veivesenet som arbeider ute om sommeren går i bar overkropp eller i bikinitopp men bukse og røffe sko. De har på seg bukse for å beskytte bena og for at de må synes i trafikken. Men når arbeidet deres ikke utsetter kroppen eller bena deres så går de i shorts. Det finnes faktisk yrker hvor det er mer eller mindre rimelig å finne arbeideren i sommerslige klær. Barnehagepersonell er en av de. I de aller fleste barnehager de varmeste sommerdagene finner du barn i truser og badedrakter og personale i shorts og bikini. På de vanlige sommerdager så finner du personalet gjerne i shorts, skjørt og singlet og barna likedan. Dere kan da ikke sammenligne at de er ekkelt å gå på jobb på kontoret i shorts og bikinitopp eller i et bakeri eller Har aldri hatt problem med å snakke med hverken voksne eller barn som kommer innom hagen vår om sommeren, når jeg er i bikini mens jeg gjør f.eks. hagearbeid. Barna blir hverken traumatisert eller urolig av dette, og menn klarer å snakke med meg uten å hoppe til køys med meg. Synes heller de voksne skal ta tak i sine egne problemer jeg. Redd for pupper som disser ved siden av barna deres eller personell som er (for) sexy, så er det man selv som er problemet. Hva skal barnehagepersonell gjøre når de er på stranda med barna da? Eller er det ok med bikini da? Hvorfor? Er det greit med dissende pupper da? For barna er det revnende likegyldig. Det er voksne som har problemet. Det er greit at man skal ta hensyn til andre, men det må da finnes grenser. La banehagepersonell få gå i det som er behagelig og vær ellers takknemlig for den utakknemlige men viktige jobben de gjør. Sorry, men når kommentarer om bikini kommer i samme sleng som at de heller ikke får kle seg i sexy klær da blir jeg jaggu oppgitt. Regel nummer en om du vil jobbe i barnehage: - du må være stygg - du må være feit - du må kle deg posete - du må gjøre alt for å ikke være tiltrekkende Barnehagepersonell bør gå i burka! (en som ikke er sexy selvfølgelig) Seriøst: Hvem tar skade om barnehagepersonell går i slike klær? En ting er helt sikkert, og det er at det ikke er barna i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #12 Skrevet 4. juni 2006 Jeg trives ikke i slike klær når jeg er på jobb og skal snakke med foreldre. SÅ mye kjøligere blir man da ikke av å ha på bikini fremfor singlet. Tror uansett ikke barn tar skade av det, men man bør være obs på at folk kan synes det er litt merkelig/useriøst, og noen vil finne det ubehagelig. På stranda med barn er derimot bikini naturlig arbeidsantrekk, for de som ønsker det.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #13 Skrevet 4. juni 2006 For min del kan de ansatte gå i hva de vil så lenge de passer godt nok på barna mine Tror neppe du vil finne mange ansatte som går med minimale bikinioverdeler, de jeg har sett har gått med litt større topper.
Kipa Skrevet 4. juni 2006 #14 Skrevet 4. juni 2006 jeg tror heller ikke barn tar skade av det, men synes ikke man skal det- det er min mening da. Er ikke så veldig prippen ellers, men akkurat der kanskje! ;)Synes det er greit med et skille på by'n klær og bhg klær jeg! Og det med pappa'ne var jo bare tull! - enig i gjest over at det er jo ikke mindre varmt med bikini enn singlet.
Morgan Skrevet 4. juni 2006 #15 Skrevet 4. juni 2006 Gud hjelpe meg! Klart de skal få gå i bikini hvis de vil,vel! Det finnes ikke,så langt jeg vet,noe uniform for kindergardens. Hva ER problemet?
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #16 Skrevet 4. juni 2006 Problemet er at det passer seg bedre til en slapp dag på stranda og ikke på arbeid. Håndkle er behagelig å gå med etter du har dusjet og ikke viser det noen kjønnsorganer heller. Er det ok å troppe opp på jobb med det, da?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #17 Skrevet 4. juni 2006 Problemet er at det passer seg bedre til en slapp dag på stranda og ikke på arbeid. Håndkle er behagelig å gå med etter du har dusjet og ikke viser det noen kjønnsorganer heller. Er det ok å troppe opp på jobb med det, da? ← Ja, hvis man jobber i barnehage. Barna tar jo ikke skade av det, og det er ikke uniformsplikt.
Gjest Piper Skrevet 4. juni 2006 #18 Skrevet 4. juni 2006 Gud hjelpe meg! Klart de skal få gå i bikini hvis de vil,vel! Det finnes ikke,så langt jeg vet,noe uniform for kindergardens. Hva ER problemet? ← Finnes det uniformer for: Lærere Renholdningsassistenter Tolker Butikkansatte Legesekretærer Journalister Fotografer Barne- og ungdomsmedarbeidere Sosionomer Barnevarnspedagoger Logopeder OSV, og er det like greit for de å gå med bikini på arbeidsplassen sin? Jeg må si jeg hadde blitt sjokkert om jeg kom i barnehagen for å hente barnet, og sett at de ansatte gikk med bikinitopp. Om det er feil er jo en helt annen side av saken, emn det bare passer seg ikke. Bikini er noe man bruker når man soler seg, er på straden og bader på ulike steder. Men hadde noen troppet opp i det på jobb, ville jeg nok blitt sjokkert og tenkt mitt. For har det med varmen å gjøre, så er det nok ikke mye varmere å gå med en topp. Man må ikke gå med bikinitopp. Og er det like greit at de går med bikiniunderdel også, for en shorts må jo da være varmere å gå med enn en bikinibukse. Beklager, men det blir rett og slett for dumt, om man skal begynne å sprade rundt i binkini på jobb. Om en da ikke er ansatt som badevakt.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #20 Skrevet 4. juni 2006 Ser for meg en ansatt ta opp en to-åring som river av hele stroppen i et ubevoktet øyeblikk når det kommer noen pappa'er for å hente ungene sine...nei, synes ikke det passer seg veldig godt, nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå