Gå til innhold

Snodige forestillinger


Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Haha fantastisk tråd dette her :ler:

Jeg trodde at andre ikke kunne høre det når man nynnet inni seg (altså med lukket munn). Denne illusjonen ble knust når en gutt i klassen så skikkelig rart på meg, der jeg satt og nynnet i vei, under en prøve eller noe sånt i andre eller kanskje til og med tredje klasse.

Jeg husker også at da min mor fortalte meg at Michael Jackson var neger trodde jeg hun tullet med meg. Han var jo hvit jo!

Og så trodde jeg at My Little Ponnies bodde på skyene så jeg så etter de hver gang vi skulle fly..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang familien dro til Sverige da vi var små, sa mamma at det ikke var så stor forskjell mellom Norge og Sverige og at det ikke var så stor forskjell på landene ved grensa. Jeg trodde visst at det var en vegg mellom landene eller noe :D Pluss at når jeg tegna i barnehagen, tegnet jeg alltid et tjukt blått felt øverst på arket, og så var det hvitt helt ned til det grønne gresset, for himmelen var bare øverst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Her en noen av mine:

- Hadde kjempe lyst til å bo på barnehjem. Og Annie var favorittfilmen min - så ikke noe motsetting i dette...

- Var livredd for høye menn med mørke øyne, hår og bart. Og det er sånn pappa og favoritt onkelen min ser ut - ingen mottsetning i dette heller :gjeiper:

- Livredd for lokkemenn. Dvs. slemme menn som prøvde å lure småjenter inn i bilen sin med marsipangriser(!). Lokkemenn ble kjent igjen utfra at de kjørte hvit eller grønn bil og var høye menn med mørke øyne, hår og bart.

- Hvis du lagde grimaser stivnet ansikte slik som grimasen.

- Sivil ingeniør og bussjåfør var samme yrket. Og forstod ikke hvorfor det aldri blr pappa sin tur å kjøre buss. Han måtte være fryktelig dårlig på jobbe sin... :sjenert:

- Gamle mennesker var rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overbevist om at dersom mamma eller pappa tok en edderkopp (e.l.) med papir og skylte den ned i do, så kom den kravlende opp igjen når jeg satt der. Ble helt hysterisk.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har ledd så mye som av denne tråden her :legrine:

Når jeg var liten trodde jeg at:

- gutter ikke hadde tiss, for de så nemlig ut som Ken-dokka nedentil.

- hvis man gravde et dypt nok hull i bakken, så kom man til Kina.

- når det var kaldt så var det fordi Hufsa (fra Mummitrollet) var i nærheten.

- Cowboyer var farlige, og hvis jeg sov med vinduet åpent så ville en gjeng cowboyer klatre inn vinduet og ta lasso rundt meg og sikte på meg med pistol.

- i Afrika fantes det ingen voksne, bare sultne tynne barn, slik som på tv. Og masse dyr, slik som i dyrehagen.

- jeg skulle gifte meg med pappa. for han var den eneste snille mannen i verden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sikker på at jeg var mongolid, siden de som var mongolid ikke visste selv at de var det, da var sjansen rimelig stor for at jeg også var det siden jeg ikke visste det (forstå det den som vil)

Det trodde jeg også :ler:

Og så var jeg ganske sikker på at alle rundt meg var hekser og bare lot som som de var familiemedlemmer, noe som gjorde at jeg var ganske skeptisk til besteforeldrene mine en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillefisk

Jeg trodde at negere var dekket med føflekker og overbeviste min lillebror om dette.. :sjenert:

Jeg trodde at rosa skyer var giftige

Jeg trodde at doen var hjemsøkt og at spøkelset kom opp når jeg skyllte ned. (Jeg turte ikke skylle ned, eller la på sprang når jeg skyllte ned.)

Jeg trodde at fraglene bodde i en gammel bod/skur som lå ved siden av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror trodde at det kunne klekkes kyllinger fra egg, og tok egg fra kjøleskapet og gjemte de bort i kleskapet blant luer og skjerf slik at de skulle klekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mange negre i den lille byen jeg kommer fra da jeg vokste opp, så de var litt "eksotiske". Husker jeg hadde veldig mange spørsmål om de i alle fall.. Min onkel fikk overbevist meg om at hvite mennesker har brun avføring, mens brune mennesker har hvit avføring. :roll: Makan til ting man skal lures med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ganske tidlig at gutten skulle putte tissen inn i tissen på jenta, men jeg kunne ikke skjønne i hvilket hull!?! :klø:

Vel, akkurat det er jeg faktisk litt usikker på, også etter å ha passert førti. Helgarderer for sikkerhets skyld... :ler:

Moderen advarte meg mot å blåse i "ballonger" som jeg fant ute, fordi "menner tisset i de". Selv om jeg var kjent med kondombruk fra før tidlige tenår, koblet jeg ikke dette før tretti kakelys sto og funklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig tråd:D

Eneste jeg kommer på er at jeg trodde at dersom folk "kjørte seg ihjel" så var det at de kjørte så fort at de gikk i oppløsning.

Trodde også at jeg kunne flytende engelsk. Var jo bare å lage en vri på det norske ordet. Penal var "Pei-nal", telefonkatalog ble "TeileFÅNkeitaLÅG", gravemaskin "GreiveMaishin". :biggrin:

Søskenbarnet mitt sa da han var liten og så en svart mann på bussen for første gang "MAMMA? KORSJN PLANET KOMMER HAN MAINN DER FRA?" KJEMPEhøyt mens han pekte på den stakkars mannen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, fantastisk

Når mamma fortalte meg at jeg kom til å få mensen når jeg ble stor, var jeg overbevist om at jeg ville ha mensen hver eneste dag, for resten av livet den dagen jeg ble tenåring. Jeg var knust, og grudde meg leenge til den dagen.

Jeg trodde at når jeg trakk ned i do så kom Bloody Mary i speilet. jeg turte aldri å se meg i speilet etter jeg hadde trukket ned, og løp ut med engang for å vaske hendene et annet sted.

Fetteren min fortalte meg mye fælt da jeg var liten. Han sa engang til meg at hjernen vår ble styrt av små grønne menn, men at alle mennene i hjernen min hadde blitt påkjørt av en bil og at det var derfor jeg var så dum :sukk:

Engang på bussen hjem fra skolen da jeg gikk i 1. klasse fortalte de store barna hvordan barn ble til. Jeg var helt sikker på at de voksne selv kunne bestemme om de skulle ha sex eller få barna på annet vis, for foreldrene mine hadde hvertfall ikke hatt sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min fortalte meg mye fælt da jeg var liten. Han sa engang til meg at hjernen vår ble styrt av små grønne menn, men at alle mennene i hjernen min hadde blitt påkjørt av en bil og at det var derfor jeg var så dum :sukk:

HAHAHA, så søtt. Ser for meg at du står der med en finger i munnen og tenker over det mens du ser i taket. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mye moro her! husker en periode da jeg var liten da jeg var så redd for at noe skulle skje med pappa. Når vi var ute å kjørte og han skulle inn på posten, var jeg helt sikker på at noen hadde drept han der inne og tatt ansiktet hans. Så da han kom ut begynte jeg å spørre masse spørsmål så jeg var sikker på at det var han.. (Hva heter jeg?, hva heter du osv..) så skulle han på butikken, og samme spørsmål da han kom ut derfra igjen..! :smilbla:

Jeg var også livredd for pappa da jeg var liten :fnise: Jeg var så redd for at det skulle komme noen slemme og sette nervevrak sprøyte på pappa når jeg ikke passet på. Da ville pappa havne i rulletsol og få spasmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når koffertene kom på bagasjebåndet, så trodde jeg de ble borte hvis folk ikke tok de. Altså at de som går inn igjen bare ble borte, for bak "slusen" var det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig forvirret over at NRK kunne sende reklame for hva som skulle skje neste onsdag på Dynastiet, når det ikke hadde skjedd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en periode kunne jeg ikke fordra fargen gult - på noe. Gikk rundt og pekte og sa "æsj" til alt som var gult. Var ca. fem år da.

Husker at da jeg var 15 syntes jeg det virket utrolig ekkelt at mannen skulle putte tissen sin inni tissen til dama. Tenk om han tisset inni der! Det hørtes helt absurd ut, hele greia, og ganske kjedelig for dama. Husker ei venninne sa i 17-års alderen at hun og kjæresten hadde gjort "det" i omtrent en halvtime dagen før, og jeg spurte: "Var det noe godt, da?" Jeg så for meg at det var ganske kjedelige greier for henne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å se på Dallas som liten, og trodde at han som hadde hovedrollen het Dallas. Jeg trodde også at mamma syntes at barne-TV var like spennende som jeg syntes og passet på å si fra til henne hver gang det begynte så hun ikke skulle gå glipp av det. :ler:

I nabolaget var det et skummelt hus som venninnen min og jeg fant på at det bodde hekser i. Hver gang vi skulle gå forbi der løp vi så fort vi kunne og var virkelig livredde.

Jeg gledet meg voldsomt til å begynne på skolen, for da skulle jeg lære så mye! Det var litt kjedelig å finne ut at vi skulle bruke et år på å lære en og en bokstav i alfabetet, da jeg allerede hadde kunnet lese i to år...

Jeg trodde også at damer bare ble gravide av seg selv, og at de måtte spise p-piller for å unngå det.

Vi var flere som trodde på foreldrene til en venninne som sa at de aldri hadde kysset. ”Men – dere har jo to barn?” sa vi. ”Ja, men selv ikke da kysset vi,” sa de. Luringene... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...