Gå til innhold

Snodige forestillinger


Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde at det var småe mennesker som bodde inne i Tv-en. :forvirret:

At vi ikke måtte vifte med noe hvitt til nord-lyset for da kom det å tok oss.

Jeg skulle spare barne-timen på radioen og slo av, gjett om jeg var skuffa da barne-timen ikke var der når jeg skrudde radioen på igjen :overrasket:

Når jeg hadde fjernet mandlene da jeg var 5 år, turte jeg ikke spise mandler for da festet de seg i halsen og vaks seg stor igjen.

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at sigøynere hadde allt inne i skjørtene sine. :overrasket: At kjeler, soveposer, baljer, lamper og mye mer hang på kroker som var festet til skjørtene! :sjenert::legrine:

Og at de stjal alt de så, til og med søppel! :overrasket: Måtte forte oss å kaste søppel før de tok den. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg så mye på reklame da jeg var liten. Jeg var sikker på at pappa hadde et forhold til ei dame som hette Elida (shampomerke) bak mammas rygg. Hun hadde en fransk mann som hette pierre robert. Pappa og Elida hadde en sønn sammen som hette Tommy :frustrert: (han bare hette det for alle hette tommy før)

Jeg ble lynende sint en julaften jeg fikk guttesokker i pakke. Tenkte "Jaha, pappa! Har du forvekslet gavene til meg og tommy?"

Rart jeg tenkte sånn, for han og mamma var jo alltid ute sammen da de gikk ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola
Jeg så mye på reklame da jeg var liten. Jeg var sikker på at pappa hadde et forhold til ei dame som hette Elida (shampomerke) bak mammas rygg. Hun hadde en fransk mann som hette pierre robert. Pappa og Elida hadde en sønn sammen som hette Tommy :frustrert: (han bare hette det for alle hette tommy før)

Jeg ble lynende sint en julaften jeg fikk guttesokker i pakke. Tenkte "Jaha, pappa! Har du forvekslet gavene til meg og tommy?"

Rart jeg tenkte sånn, for han og mamma var jo alltid ute sammen da de gikk ut :ler:

Si meg, røyka du mye sterke saker da du var liten (mindre)? :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaa, det var tider det! :-D Da jeg var ung og dum! Nå vet jeg at jeg ikke har klitoris! ;-D

(noen andre enn meg som er griselei av å skrive det ordet? Jeg bør copy/paste det hoho)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten skjønte jeg såpass at man måtte ha sex for å få barn, og at det tok 9 måneder før barnet kom ut. Det jeg _ikke_ fikk med meg var at sexen ikke varte i 9 måneder. Jeg var hellig overbevist om at mannen måtte ligge med tissen inn i dama (forklart på barnemåten) i 9 måneder. Husker jeg syns så synd på de eldre søsknene mine som måtte være "foreldreløse" i 9 måneder mens jeg lå i mammas mage.. :klaske: Douh... Det verste var at jeg lærte dette til alle vennene mine i barnehagen og, og jeg var dessverre uhyre flink til å overbevise andre, så det var mange feilinformerte barn ute og gikk ja... :ler:

det tok også sin tid før jeg forstod at jenta har tre hull, og ikke bare ett...:P

Dessuten var jeg hellig overbevist om at det eneste man gjorde på skolen var å bake lefser ... :sjenert: Det er fordi det samiske ordet for lekser ligner veldig på ordet lefser, så når alle sa at vi måtte gjøre myyyye lekser på skolen så jeg for meg at vi bakte lefser.. var litt glad da jeg rett før skolestart skjønte at jeg tok feil :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de voksne sa at vi ikke fikk bade i elva fordi det var strøm der, så trodde jeg de mente elektrisitet. Det forklarte jo også vannkraft på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Da jeg var ganske liten, trodde jeg at ordene lage og bake hadde nøyaktig samme betydning. Når folk snakket om å lage barn, var det dermed naturlig å tro at man bakte barn. Jeg så for meg at foreldrene mine hadde stått i stua og knadd og trillet deig slik at jeg og broren min ble til.

Da jeg fant ut hvordan det egentlig stod til (ved å lese om det i Trond-Wiggos "Kroppen", tror jeg (lærte å lese tidlig)), drev jeg og opplyste vennene mine som lenge trodde at barn kom med storken.

Husker også at jeg var helt i sjokk da jeg skjønte at vi bodde i Europa. Jeg som trodde at det var i Afrika. Det var som om hele min verdensoppfatning ble snudd på hodet. Ble også sint på foreldrene mine som ikke hadde fortalt det før.

Trodde også en stund at jeg ville komme til helvete, fordi foreldrene mine var ateister. Barn i barnehagen som opplyste meg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Husker jeg så på Østkantfolk da jeg var liten. Der var det en dame som hadde blitt gravid ved et "uhell". Jeg trodde da at alle kunne bli gravide (uten å ha sex), og at det også kunne ramme meg, fordi det "bare skjedde". Ble litt engstelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok litt tid før jeg skjønte forskjellen på Afrika og Amerika. Afrika var greit, der var det løver og sjiraffer og menneskene var svarte og het afrikanere. Når jeg hørte noen nevne amerikanere trodde jeg de hadde talefeil, og at de egentlig mente afrikanere. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overbevist om at det bodde en Draug i doet vårt. Do-Draugen! Det var nemlig noe galt med rørene inne på badet vårt så det ulte og bråkte noe fryktelig når vi trakk ned. Husker at jeg og søsteren min pleide å mate ham med dopapir. :ler:

Også så jeg for meg at når de voksne skulle lage barn, lå de der bare heeelt rolig ved siden av hverandre, med mannetissen inni dametissen og ventet på at den bittelille babyen skulle svømme fra mannen inn i magen til damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker en gutt sa til meg(vi var ca 6-7 år) at han hadde funnet en pose med blader som det var pupper på.. Jeg trodde han mente at det var blader fra TRÆR som hadde "pupper." Husker enda hvordan jeg trodde bladene så ut. :ler:

Også trodde jeg at bak åsen hjemme, hvis man gikk å gikk å gikk kom man til Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg visste ganske tidlig hva pule var og hvordan det var med og bli gravid og hva kondom var og slikt, MEN..jeg trodde at når mannen skulle ha på seg kondomen så tok han kondomen på seg før han gikk på besøk og skulle pule..

farmor fikk overbevist meg om at det var ein draug nede ved sjøen som spiste småbarn som gikk alene nede ved sjøen. (for at jeg ikke skulle finne på og leke nede ved sjøen alene)

jeg skulle alltid bo hjemme hos mamma og pappa og gifte meg med pappa når jeg ble stor.pappa skulle lage flere rom til meg oppe på loftet til jeg ble voksen så skulle jeg flytte fra rommet mitt og opp på loftet (flyttet hjemmefra da jeg var 17 år sammen med sambo, tihi :sjarmor: )

jeg og vennina mi skulle ALDRI i livet få barn selv, vi skulle ikke gå gravide og føde, vi skulle adoptere vi og ingen skulle fortelle oss noe annet!!! (hun ble gravid som 19 åring..og jeg er fast bestem på og få barn helt selv en gang etter jeg har rundet 24 år..

hadde også en rar forestilling om at jeg var litt mer tilbakestående enn de andre i barnehagen.. :klø:

jeg trodde at hvis mamma og pappa trengte penger så gikk de bare i banken og spurte så bare fikk de det de ville ha...noe jeg skulle ønsket at det hadde fungert av og til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(er under 160 og har et heeelt lyst barn..og lever utroolig nok lykkelig fordet!)

Det er jo helt vanvittig. Tenke seg til, en hvit kvinne som lever lykkelig med hvite barn? RASISME! RASISME! RASISME! :ironi:

Det får meg til å spørre hva som egentlig ligger bak slike barndomsdrømmer. Moren min, som er nordlending, har fortalt meg at da hun var liten drømte hun å flytte til sørlandet. Når hun ble litt eldre drømte hun om hvor fantastisk det ville vært å dra på ferie til Florida i USA.

Vi er produkter av vårt samfunn og vår samtid, og mammas barndomsfantasier kan nok ha en sammenheng med dette. Mamma vokste opp i en tid hvor nordlendinger ble sterkt diskriminert av søringer, og hun var et ektefødt barn av Marshallplanen. Noe som forklarer både hennes positive forhold til både Sørlandet og den aktuelle amerikanske staten.

Hvilket bringer oss tilbake til forfatters barndomsønske om å få mulattbarn. Er multikulturalisme og raseblanding vår tids svøpe? Slik at det instinktivt blir reagert mot innvandringsmotstand, fordi det er inn i tiden, lissom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at de som gikk ut av ungdomsskolen var over 20 år. Så trodde jeg at damer alltid hadde mensen, og at det gikk an å kjøpe babyfrø i butikkene. Hvis du spiser egg får du skjegg, for det pleide pappa å si, derfor var jeg livredd for å få i meg et egg. Dessuten trodde jeg at det fantes Carebears oppe i skyene og at jeg kunne få fluesopp mellom tærne hvis jeg ikke tørket meg ordentlig der. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...