Gå til innhold

Hvorfor lage tråder hvis man ikke tåler svaret


Gjest Gamle Alex

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle Alex

Nå har det vært en del tråder herinne hvor TS ( trådstarter) skriver inn et innlegg og ber om råd.

TS får mange ¨råd noen usaklige kommnetarer, kjeft , ros og flere råd. Så blir TS snurt og sier feks" nei, gidder ikke mer, takk for meg" eller ber om å få tråden slettet.

Er dere slik i det virkelige liv også? Hvis noen er uenig med dere, blir dere snurt og sier ," nå gidder jeg ikke mer og går"?

Blir dere like snurt?

Hvorfor be om råd og hvis man har egentlig ikke vil høre på andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Piper

Jeg tror en del ønsker å få bekreftet at det de har gjort er det rette, men når noen sier i mot de er det ikke like gøy. De har kanskje ikke tenkt tanken på at noen ville mene noe annet, og derfor blir de litt satt ut.

Jeg tror en del er slik i det virkelige liv også, som bare rett og slett ikke tåler at noen sier i mot de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For å tenke over HVORDAN man gir kritikk eller kommer med en annen mening enn trådstarter, det kan man neppe forvente av en gammel KG traver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamle Alex
For å tenke over HVORDAN man gir kritikk eller kommer med en annen mening enn trådstarter, det kan man neppe forvente av en gammel KG traver?

Regner med at det er meg du mener og du har faktisk et godt poeng. Man skal tenek etter hvordan man legger frem rådene sine.

Så det er klart det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg vet ikke, men jeg syns det er stygt av folk å gå på personangrep når man f.eks har blitt dumpet eller kræsjet bilen, da er man ekstra "ømfintelig" for sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det der er en sånn jente-greie. Jenter/damer er stort sett ute etter støtte, og å få "tømt seg" - menn er ute etter løsninger, og tåler dermed i større grad å få kritikk og andre synspunkter enn sine egne... (menn liker også å få tømt seg, da, om enn på en litt annen måte... :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg syns det er stygt av folk å gå på personangrep når man f.eks har blitt dumpet eller kræsjet bilen, da er man ekstra "ømfintelig" for sånt!

Er det meg du mener? Sorry! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Er dere slik i det virkelige liv også? Hvis noen er uenig med dere, blir dere snurt og sier ," nå gidder jeg ikke mer og går"?

Blir dere like snurt?

Jeg har opplevd det i det virkelig liv også, ja. Også gjort det selv. Iblant trenger jeg tid til å fordøye det jeg har fått kastet mot meg, og da trekker jeg meg unna. Jeg er i alle fall mer sårbar og lettere overveldet i det virkelige liv, enn på nettet.

På nettet er det jo mye lettere å trekke seg unna og ta den tiden man trenger, uten å vise det åpenlyst, så jeg skjønner ikke alltid helt hvorfor folk blir så innmari snurt over å få andre menneskers meninger på noe de ber om meninger om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare innom

Jeg må ærlig innrømme at jeg reagerer på måten enkelte svarer på. Spesielt i det som i utgangspunktet er ment å være en seriøs diskusjon.

Kjeft og usaklige kommentarer hører ikke hjemme under en seriøs diskusjon, der en skal argumentere saklig (gjerne med humor og litt snert), men ikke slå under beltestedet.

På nettet ser man ikke "motstanderens" ansiktsuttrykk, og en hører heller ikke tonefallet det blir sagt i, derfor må en være litt mer forsiktig med hvordan en ordlegger seg.

Jeg har ingenting i mot heftige meningsutvekslinger, og synes det er morsomt å argumentere for min sak når noen er ueninge med meg, men når "meningsmotstanderen" begynner å "rope", banne, skjelle ut, be noen om å få seg et liv osv., da skjønner jeg at h*n ikke har noe mer fornuftig å tilføre diskusjonen, og kutter mer enn gjerne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvilken tråd du tenker på, gamle Alex... Jeg vil bare si at jeg ikke støtter det at noen starter en tråd, ikke får de svarene h*n hadde lyst på for så å stenge tråden, men i enkelte tråder her inne får TS ufortjent mye pepper. Etter min mening gjaldt det også denne aktuelle tråden.

Ja, det er fullstendig lovlig å være uenig. Men enkelte bør virkelig tenke over hva de skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamle Alex

Jeg er helt enig når det kommer til dritslengingen, men spør man om råd og legger frem en situasjon må man tåle forskjellige meninger om løsninger og handlinger.

Det er for dumt å bli snurt og lei seg for hva noen sier til en på nett.

Det er vel ganske innlysende hvilke tråder jeg sikkert til ;) men ville ikke legge ut link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er vel ganske innlysende hvilke tråder jeg sikkert til ;) men ville ikke legge ut link.

Det første som faller meg inn er tråden om den "brysomme" utvekslingsstudenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for dumt å bli snurt og lei seg for hva noen sier til en på nett.

Alle er forskjellige, og alle reagerer forskjellig. Om en bruker her legger ut en tråd med f. eks. personlige problemer, og får drittslenging og hets tilbake, er det heller vanskelig å ikke bli lei seg. Jeg sikter ikke til en bestemt tråd nå, men det er lov til å tenke før man går i gang med den verste drittslenginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Man blir jo lei seg, det er ikke så vanskelig å forstå det, men trådstarter i denne spesielle tråden det henvises til bør også kunne tåle noe av det som kommer, selv om det ikke er klapp på hodet og klemmer i fleng.

Jeg mener, man må tåle og bli lei seg uten å løpe og sladre. Det er barn som sladrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Nei, man bør ikke det, men noen er mer såre enn andre, og særlig hvis de får direkte kritikk. Sånn som: "nå postet du dette spørsmålet for tre mdr siden også, og du fikk de samme svarene da, og ennå har du ikke gjort noe med det. Din oppgave er å ta vare på barnet ditt og beskytte det, og det har du ikke gjort".

Jenta var fortvilet, og redd for å si fra. Ingen ting blir bedre av sånne meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamle Alex
men er man så bekymret er det jo veldig rart at man ikke tar tak i det ...........ok sporer av min egen tråd. Endret av Gamle Alex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...