Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Men i all verden, Kvinneguden - bad jeg om svar ? Jeg sa bare hva jeg mente og hvordan jeg ser på den særbehandling som finner sted når det gjelder de kongelige her i Norge.

Som sagt tidligere så kunne det vært fint at du kanskje dokumenterte det du sa om monarkiets oppslutning ..

Miloine skrev:

Kjære deg, nå snur du diskusjonen litt på hue!

Poenget er ikke hvor stor hytta til slutt blir, diskusjonen gjelder hva avisene skal blåse det opp til at det skal være.

Informasjonssjefen på slottet (Astrid Versto) tilbakeviser påstanden om at hytta skal være på 6 - 800 m2 og anser dette som urealistisk.

Disse tallene er jo aldri kommet fra slottet.

Skulle det bli noe av denne hytta på Flekkerøya, er denne arealstørelsen helt urealistisk, sier Versto

Anslagene kommer fra en pr.kåt sivilarkitekt (Maria Kielland Krag)

Du må lese hele saken! Ikke stykkvis og delt.

Ok - så fordi Versto sier det så er det sant ? :ler:

Hvis du leser alt jeg skriver - istedet for å ta det "stykkevis og delt" (som du beskylder meg for) så ser du at det jeg henger meg opp i er særbehandlingen som foregår så snart medlemmer av kongefamilien har noen ønsker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men i all verden, Kvinneguden - bad jeg om svar ? Jeg sa bare hva jeg mente og hvordan jeg ser på den særbehandling som finner sted når det gjelder de kongelige her i Norge.

Du mener at kongelige ikke burde få særbehandling?

Er det andre land som behandler dem mer som folk flest?

Hva hadde vært poenget med adel og kongelige om de ikke fikk særbehandling................... De står jo nettop i en særstilling..

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Ok - så fordi Versto sier det så er det sant ?  :ler:

Hvis du leser alt jeg skriver - istedet for å ta det "stykkevis og delt" (som du beskylder meg for) så ser du at det jeg henger meg opp i er særbehandlingen som foregår så snart medlemmer av kongefamilien har noen ønsker...

:murvegg: Du gjentar deg selv til det kjedsomlige......

Du ler av at jeg siterer det Versto har hevdet, det er ille at du faktisk ikke ser at vi faktisk ler av deg som tror på alt avisene skriver. *le smiley*

Se heller på hva tråden handler om, eller start din egen tråd om dine meninger vedrørende kongefamilien og deres goder.

Endret av Miloine
Gjest Gjesta
Skrevet
Kvinneguden - fint om du kan forklare hvilken røverhistorie dette er basert på?

Skal vi se... - dette var i går kveld.

(to be continued)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Men i all verden, Kvinneguden - bad jeg om svar ?

...og dette var 15 timer og opptil flere svar senere.

Ba du om svar? Hva synes du selv?

Endret av Kvinneguden
Gjest Lise-Lotte
Skrevet

En fordel og lese alle innleggene mine før du begynner å kommentere, Miloine.

Og du - jeg tror slett ikke på alt avisene skriver - men jeg setter pris på en som tør ytre sine meninger og ikke slikke folk oppetter ryggen som så mange andre gjør. Om bygningsmassen er på 600 eller 800 kvadrat er ubetydelig i denne sammenheng. Det vanvittige er at myndighetene atter en gang ser ut til å gi etter for "press" og gi de kongelige medhold i særbehandling.

Men jeg må si at det er en smule komisk å se deg sluke rått hva slottet ved Astrid Versto uttaler ...

Gjest Lise-Lotte
Skrevet
...og dette var 15 timer og opptil flere svar senere.

Ba du om svar? Hva synes du selv?

Kvinneguden - jeg aner ikke. Gidder ikke å gå tilbake og lese dine og mine innlegg en gang til - det er egentlig totalt uinteressant. Jeg står ved det jeg har sagt fra begynnelsen av - det er helt uhørt og vanvittig at de kongelige nok en gang ser ut til å bli særbehandlet i sånne saker. Det har skjedd før og det kommer til å skje igjen ... mange, mange ganger.

Gjest Miloine
Skrevet
En fordel og lese alle innleggene mine før du begynner å kommentere, Miloine.

Og du - jeg tror slett ikke på alt avisene skriver - men jeg setter pris på en som tør ytre sine meninger og ikke slikke folk oppetter ryggen som så mange andre gjør. Om bygningsmassen er på 600 eller 800 kvadrat er ubetydelig i denne sammenheng. Det vanvittige er at myndighetene atter en gang ser ut til å gi etter for "press" og gi de kongelige medhold i særbehandling.

Men jeg må si at det er en smule komisk å se deg sluke rått hva slottet ved Astrid Versto uttaler ...

Vi har skjønt at du ikke liker at myndighetene gir kongefamilien fortrinn som vi andre aldri vile ha fått!

Nå har du i hvert inlegg du har skrevet nevnt dette!

Det blir kjedelig å lese det samme gang på gang, vi har lest alt du skriver før.

Kom med noe nytt! Kom med noe opsiktsvekkende.

Gjest Gjesta
Skrevet
Kvinneguden - jeg aner ikke. Gidder ikke å gå tilbake og lese dine og mine innlegg en gang til - det er egentlig totalt uinteressant. Jeg står ved det jeg har sagt fra begynnelsen av - det er helt uhørt og vanvittig at de kongelige nok en gang ser ut til å bli særbehandlet i sånne saker. Det har skjedd før og det kommer til å skje igjen ... mange, mange ganger.

Det er vi enige om. Saken som "diskuteres" i denne tråden er påvist oppspinn, men at det har skjedd før og vil skje igjen er vi som sagt helt enige om.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

:klø: lise lotte

(mitt siste inlegg kom 2 ganger -kanskje en grunn til det)

Endret av Miloine
Gjest Gjest
Skrevet

:ler: Sier du som sluker rått det alle avisene skriver :roll:

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Hvilke aviser er det jeg sluker rått?

Nå er jo tallene ikke tatt helt fra løse luften. Tallene kommer ved at kommunen summerte dagens bygningsmasse og la til antatt fremtidig behov ...

Men det som skremmer meg mest er at så mange av dere synes det er helt greit at folk mister tilgang til et så stort og verdifullt friområde ved at det skal omreguleres ...

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jo tallene ikke tatt helt fra løse luften. Tallene kommer ved at kommunen summerte dagens bygningsmasse og la til antatt fremtidig behov ...

Men det som skremmer meg mest er at så mange av dere synes det er helt greit at folk mister tilgang til et så stort og verdifullt friområde ved at det skal omreguleres ...

Det var jo ikke tilfelle det som ble sagt, hører du ikke etter eller??

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

:ler: Dette er jo snart rene underholdningen. Dette står og lese i Fædrelandsvennen online idag:

Tallet på 600-800 kvm er kommet fram som en følge av at vi har summert eksisterende bygningsmasse og antatt nytt behov, skriver rådmannen i sin pressemelding.

Dermed er det ikke tatt helt utav luften slik dere så gjerne vil påstå.

Skrevet
:ler: Dette er jo snart rene underholdningen. Dette står og lese i Fædrelandsvennen online idag:

Dermed er det ikke tatt helt utav luften slik dere så gjerne vil påstå.

Rådmannen har satt tall på hva rådmannen tror de trenger ja.

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Det bare viser at tallene ikke var tatt rett fra løse luften ...

Skrevet
Det bare viser at tallene ikke var tatt rett fra løse luften ...

I forhold til hva de konkrete personene dette gjelder ser for seg for selg selv, eller de lokale myndigheter og deres antakelser?

Skrevet

Javel?? Dette står om pressemeldingen :

Slottet har ikke kommet med noen angivelse av bygningsbehov. Det er heller ikke kommet angivelse av hvor store sikkerhetssoner som er nødvendig, heter det i en pressemelding rådmann Tor Sommerseth i Kristiansand kommune sendte ut like før midnatt lørdag.

– Slottet har ikke kommet med noen offisiell henvendelse der de har angitt hvilket arealbehov de har. E-posten datert 3. april 2006 fra Kristiansand kommune til Slottet kan misforstås dit hen at Slottet har meldt inn behov. Dette er ikke riktig. Kommunen har lagt til grunn at slottet har ønsket ny bygning for sikkerhetstjenesten. Tallet på 600-800 kvm er kommet fram som en følge av at vi har summert eksisterende bygningsmasse og antatt nytt behov, skriver rådmannen i sin pressemelding.

Gjest Gjest_Lise-Lotte_*
Skrevet

Ja, det var jo det jeg skrev - det var slutten av den pressemeldingen jeg refererte til over her. Antagelig er det noen ved rådmannens kontor som har lekket ut denne informasjonen. Hvorfor skulle ellers noen bare "anta" at bygningene ble så store?

Skrevet (endret)
Ja, det var jo det jeg skrev - det var slutten av den pressemeldingen jeg refererte til over her. Antagelig er det noen ved rådmannens kontor som har lekket ut denne informasjonen. Hvorfor skulle ellers noen bare "anta" at bygningene ble så store?

hehehe... Det er jo det man har gjort: Antatt...

Dessuten er det vel rimelig at sikkerhetstjenesten også har plass til å bo når de er der...

Endret av storebror*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...