Gå til innhold

Kronprinsparets hyklerier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hva med afrikanske ledere som har en privatflypark som kan brødfø halve afrika?

Sånne sammenlignenger er så lavmåls at det knapt kan tas seriøst.

La oss si at kronprineparet dropper hele hytta, og at pengene går til mat i Afrika. Hvem skal fortsette å kjøpe mat etter at hyttepengene er brukt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også den hytta blir litt drøy, særlig når det egentlig ikke er lov å bygge i strandsonen i Norge. Den loven er det tydeligvis ingen som bryr seg om, alle får disp hvis de søker. Området burde vært regulert som offentlig friområde i steden. På Sør og Østlandet er tilgang til sjøen for offentligheten en mangelvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Det tenker jeg er ei lita hytte!

For øvrig enig med Gjest i at mange afrikanske statsleder kunne omprioritert litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, og kronsprinsparet gir sannsynligvis penger i mange tusenersklassen også, kanskje mere enn de fleste, og vi må tenke på at de er en stor familie, der barna kan få stor boltreplass , de kan jo ikke løpe fritt sånn som andre barn! forstår dere det single det uten barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og kronsprinsparet gir sannsynligvis penger i mange tusenersklassen også, kanskje mere enn de fleste, og vi må tenke på at de er en stor familie, der barna kan få stor boltreplass , de  kan jo ikke løpe fritt sånn som andre barn! forstår dere det single det uten barn?

Penger gis over statsbudsjettet. Tviler på at kronprinsparet driver privat u-hjelp....

De er vel ikke større familie en folk flest? To voksne og tre unger er vel ganske vanlig. Forøvrig er jeg gift, med barn på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexy Sadie

Er det noen oversikt et sted over hvor mange boliger kongefamilien disponerer?

Trenger de egentlig flere fritidseiendommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise-Lotte

Jeg synes den lederen var utrolig bra skrevet og ikke minst beundrer jeg folk som tør si hva de mener - nikkedukker har vi mer enn nok av.

Hva med afrikanske ledere som har en privatflypark som kan brødfø halve afrika?

Sånne sammenlignenger er så lavmåls at det knapt kan tas seriøst.

La oss si at kronprineparet dropper hele hytta, og at pengene går til mat i Afrika.  Hvem skal fortsette å kjøpe mat etter at hyttepengene er brukt opp?

Det er ikke snakk om at pengene istedet skal gå til u-hjelp - det er snakk om å vise edruelighet og måtehold - akkurat DET er kronprinsparet ikke flinke til i praksis. Jeg er så enig med ham som skrev at det er lov å bruke hodet selvom man er kongelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:overrasket:

Jeg forstår ikke problemet. Hva har all verdens fattigdom og gatebarn med at det norske kronprinsparet har sagt ja takk til tilbudet fra Kristiansand kommune om at de får seg en hytte i kommunen?

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Trenger de egentlig flere fritidseiendommer?

Det er det vel streng tatt opp til dem selv å vurdere.

Det er uanstendig av andre som ikke kjenner dem å stille slike frekke spørsmål, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de trenger å ha en hytte i det heletatt. Hvis de absolutt må ha en hytte er det i det minst rimelig at den har utedo og ikke innlagt strøm.

I tillegg til dette skulle jeg gjerne sett at de solgte alle bilene sine og donerte pengene sine til vanskeligstilte barn i Romania samt at Kongen fant seg en ny hobby. Seile rundt på sjøen på den måten, nei hørt på makan.

Når vi først skal stikke nesene våre et sted den ikke hører hjemme synes jeg kanskje det er på tide de får seg en ordentlig jobb også. De menneskene har jo ikke gjort et ærlig dagsverk i hele sitt liv. Sonja i kassa på Rimi umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes ikke de trenger å ha en hytte i det heletatt. Hvis de absolutt må ha en hytte er det i det minst rimelig at den har utedo og ikke innlagt strøm.

I tillegg til dette skulle jeg gjerne sett at de solgte alle bilene sine og donerte pengene sine til vanskeligstilte barn i Romania samt at Kongen fant seg en ny hobby. Seile rundt på sjøen på den måten, nei hørt på makan.

Når vi først skal stikke nesene våre et sted den ikke hører hjemme synes jeg kanskje det er på tide de får seg en ordentlig jobb også. De menneskene har jo ikke gjort et ærlig dagsverk i hele sitt liv. Sonja i kassa på Rimi umiddelbart.

:overrasket: Så uhøflig, har du noen spesiell grunn til å være det?

Kjenner du disse menneskene? Kanskje de leser her?

Det spiller vel ingen rolle hva du synes om hva de trenger...det blåser de sikkert en lang marsj i. Det er heldigvis ikke din oppgave og lage lister over hva de trenger og ikke trenger.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:overrasket: Så uhøflig, har du noen spesiell grunn til å være det?

Kjenner du disse menneskene? Kanskje de leser her?

Det spiller vel ingen rolle hva du synes om hva de trenger...det blåser de sikkert en lang marsj i. Det er heldigvis ikke din oppgave og lage lister over hva de trenger og ikke trenger.

:roll:

Her trengs det sliping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det ble det. Jeg føler meg ikke flau hvertfall.

I min verden er ironi noe man bruker i virkeligheten med folk man kjenner til, slik at man forstår at det er ironi. Tonefall, blikk, stemmeleie, osv., gir raskt uttrykk for ironi.

På internett kjenner man ikke de andre (kanskje bare noen få), og da finnes det slike symboler som dette: :sarkasme: , som er et sarkasmesymbol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...