Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Vi skal på visning igjen i kveld. Her i Trondheim. Fant en ganske fin, rimelig sokkel på andre siden av byen, 70 kvadrat. Nå begynner vi å bli så desperate på å finne nytt sted å bo at vi vurderer å bli i Trondheim et år til... :sjenert: Virker jo klin umulig å få leilighet på hjemstedet, er så mange om beinet der. Så da kan det jo være like greit å bo her et år til, så flytter vi til hjemstedet neste sommer istedet. Da kan vi jo kanskje kjøpe istedet for å leie og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leiligheten var fin, men soverommene var alt for små... det "store" soverommet hadde ikke plass til babyseng engang. Vi kan jo ikke akkurat la lilletassen sove i telt i hagen, så vi får se om vi finner noe annet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og Ida på bytur! :) Ble en liten prøvelse da, for frøkna er jo så glad i å shoppe! :ler: Hun ville helst løpe rundt og plukke seg ting, men det går jo ikke.... ;) På Exit var det kjempesalg, så det ble litt klær til både mine og andre sine unger! :ler: Fant en kjempestilig dongerijakke til Ida der og, til bare 100 kr, og jeg aaaner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte den! :klø: Nå angrer jeg, så det spørs om jeg ikke må tilbake en tur snart - alene! :ler: Ellers kjøpte jeg meg en ny kort tights, bruker endel tights for tiden så det er kjekt å ha flere å velge mellom! :) Ble litt velværeprodukter på Body shop og! Etterpå dro vi for å møte en venninne og hennes familie for å spise is! :) Jenta hennes er også født i okt 06, så ungene leker så bra sammen! Ida sov ikke noe på dagen i går, så hun var skikkelig utkjørt da vi kom hjem! ;) Satte seg i fanget til sambo, og sovna på 3 sekunder! :ler: Hun kunne ikke få sove da da, for klokka var 17.30... så sambo tok henne med til en kompis istedet, så fikk jeg hvile litt og. Fikk syyyykt vondt i bekkenet av å traske rundt i går, var nesten så jeg ikke klarte å gå skikkelig. Men i dag kjenner jeg ikke noe igjen, heldigvis! :rosasmil:

Ida våkna kl 6 i dag, så vi er innmari trøtte begge to... hun hadde nok trengt å sove litt lenger, siden hun ikke sov i går. Men jeg håper hun vil sove lenge når hun skal ha duppen sin i dag, for da skal jeg og sove! ;)

Det er så masse liv i magen, så kraftig med liv, at sambo blir litt småskremt hver gang han kjenner på kula! :ler: Tassen sparker så hardt allerede, at jeg klynker meg i søvne når han driver på... Han er fæl på å dytte ut knærne ved navlen min, der huden er tynnest, og det er AU! Lurer på hvordan det blir fremover, når han blir enda større og sterkere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida har vært så rar i dag... så innmari klengete og kosete. Hun har begynt å grått om jeg har gått på do, og vil aller helst være med og sitte i fanget mens jeg er på do... :sjenert: Hun var likens da sambo kom hjem, hylgrein da han skulle støvsuge og ville bare sitte og kose i fanget hans. Men hun er ikke dårlig tror jeg, hun har ikke vært varm i allefall. Håper hun er seg selv igjen i morgen, er rimelig slitsomt å være alene sammen med henne når hun er sånn.

I morgen kjører vi til hjemstedet for helga. Skal i bursdag både lørdag og søndag. Det blir hyggelig, særlig på søndag! :) Da er det nemlig 1-årsdag til jenta til en av mine beste venninner! :)

Jeg er så trøtt i dag at jeg har mest lyst å gå og legge meg allerede nå... men om jeg gjør det, så våkner jeg vel kl 4 i natt og er lyyyys våken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å lekt meg litt i PhotoScape i dag, er helt nybegynner enda da! ;) Får ikke til å beskjære bildet som jeg vil, så det må sambo hjelpe meg med.

Men her er magen 31 uker, og Ida som er så glad i den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint et bilde! :)

Her er også gutten opptatt av magen. Kysser på den og snakker til babyen. Men jeg er usikker på hvor mye han egentlig forstår av hele greia.

God tur hjem i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint et bilde! :)

Her er også gutten opptatt av magen. Kysser på den og snakker til babyen. Men jeg er usikker på hvor mye han egentlig forstår av hele greia.

God tur hjem i helga!

Takk for det! :)

Jeg er litt usikker på akkurat hvor mye Ida forstår og, men hun pleier å peke på magen min når vi spør henne om hvor babyen er. Også koser hun magen, og spiller musikk for den noen ganger! :) Hun legger til sides klær og leker som hun har vokst fra, og sier at babyen skal få det. Tror hun skjønner litt, men at det faktisk kommer en baby i september kan komme som et sjokk på henne! :ler: Blir spennende å se!

Takk takk, ha en kjempefin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint ett bilde!! :rødme:

God helg!! :sol:

Takk skal du ha! :)

Litt sent ute for å ønske deg en god helg, så du får ha en flott uke istedet! :)

Skjønn lita jente dere har :hjerte: Og kjempefin mage og ;)

Tusen takk for det! :rosasmil:

Da har vi kommet oss til Trondheim i går. Eller, vi kom hjem i går kveld da, men da var vi så trøtte og slitne alle mann at vi la oss tidlig. Ida var visst skikkelig sliten, for hun har sovet hele natta i si ega seng i natt - og det skjer sånn ca en gang hvert skuddår! :ler: Men det var gooooodt, selv om sambo breia seg ut så jeg ikke merka at det ble bedre plass i senga... i tillegg skulle han absolutt ha en albue i ansiktet mitt hele tiden... :ler2:

Vi har kosa oss mye i helga. Fredag ettermiddag dro vi til hjemstedet, og tilbragte kvelden sammen med søstrene mine. Lørdag formiddag var vi i bursdag, Ida fikk leke litt med søskenbarna sine og noen fremmede barn. Etter det dro vi på kjøpesenteret, for jeg skulle hatt noen nye bh'er, men det fant jeg ikke. Så da dro vi bare hjem, og slappa av litt før vi fikk besøk av bestissen min og mannen hennes! :) Søndag rydda og vaska jeg hjemme hos mamma før hun og pappa kom ned fra hytta, og så spiste vi middag før vi dro i 1-årsdag! :) Ungene koste seg, og det gjorde vi voksne og! Etter det kjørte vi rett hjem igjen. Merker på kroppen at jeg er sliten, så i dag blir det avslapping her hjemme. Kunne trengt en avslapningshelg snart, får se om jeg får brukt førstkommende helg til litt avslapning. Er bare 2 uker til vi skal på ferietur også nå, vi gleder oss veldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida er virkelig utslått i dag... hun la seg til vanlig tid kl 12 i dag, og sover enda! ;) Jeg har vært inne hos henne og prøvd å vekke henne, men hun grynter bare og sover videre! :sove: Får la henne sove til kl 15, men da MÅ hun våkne. Lille sovedyret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom :)

Så fin mage du har, og så fin lita jente! :hjerte:

Håper alt står bra til.

Hei! :) Lenge siden jeg har sett noe til deg nå! Håper alt går bra med deg og lillegullet! :)

Tusen takk for mage-og jenteskryt! :rosasmil: Hun er mamman (og pappans) lille øyensten, det er sikkert og visst! :hjerter:

**************************************'

Her flyr dagene. I dag tenkte jeg å være husmor, jeg begynte faktisk ganske bra også. Fikk støvsugd, skifta på senga til Ida, tatt ned klær og hengt opp nye - men så ble det stopp... jeg satt på badegulvet og sorterte litt klær i de minste størrelsene etter Ida, og da fikk jeg plutselig støvsugeren i hodet!! :kjefte: Den datt ned fra plassen sin i skyvedørsgarderoben, og så klart fikk jeg det tunge krapylet midt i planeten! Men altså, heller meg enn Ida som satt rett ved siden av meg.. jeg så stjerner, og ble svimmel med en gang. Nå er jeg smårar i hodet, og litt susete på en måte.. Er glad Ida sover nå, og sambo slutter på jobb kl 15!

Lurer litt på om jeg skal lure med meg sambo på shopping på lørdag... :lur: Han trenger nye sko, som jeg har sagt at jeg skal kjøpe til han. Også vil jeg på Ikea og kjøpe kommode til Tassen, så jeg kan begynne å vaske klærne hans og gjøre i stand litt mer. Får se om jeg klarer å lure han med meg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henter frem utstyrslista mi igjen...

Dette mangler vi til lillebror kommer:

- Ammepute

- Brystpumpe (Medela elektrisk tenkte jeg)

- Kommode til klærne hans (har tenkt på Malm fra Ikea)

- Vippestol

- Soveplass på dagtid (vi kan sikkert låne en kurv som Ida hadde, men jeg liker den ikke, og Ida likte den ikke... så jeg vil ha noe annet. Har fått tips om en vugge fra Barnas hus, som kan gjøres om til en benk etterpå. Me wants!)

- Stor jente seng til Ida, så lillebror kan få sprinkelsenga

- Søskenbrett til vogna

- 2 sengesett til senga, og 1 laken til senga. Alt greit til vogna

Tror det er det... klær har vi nok av inntil videre, får evt kjøpe mer etter fødsel. Må også huske å kjøpe dette etterhvert:

- Bringebærbladkapsler

- Weleda fødselsforbredende olje

- Medela eller Chicco ammeinnlegg (ull har jeg etter Ida-perioden)

- Amme-bh'er? (har 4 fra sist, men vet ikke om de vil passe enda. Evt kjøpe etter fødsel)

- Ny joggebukse jeg kan ha i sykehusbagen

- Bag eller trillekoffert?

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 uker! :hoppe:

Har fremdeles rimelig vondt i hodet... har vært hardt å være alene med Ida disse dagene, så med en gang sambo har kommet hjem så har jeg lagt meg ned på sofaen for en liten dupp! ;) Ida er ikke helt i form i dag, litt småvarm og snørrer mye, så hun er ganske rolig i dag. Godt for oss begge to! :)

Har klart å overtale sambo til bytur i morgen! :fnise: Gleder meg masse! Skal hente Liberopakka på Lindex i samme slengen og, spennende! :)

Ellers går jeg rundt og er ganske glad om dagen! :rosasmil: I dag fikk jeg høre at en god venninne skal ha nr 2 i mars, tvillingsøs skal på UL på mandag, og neste søndag skal vi på ferietur! :) Herlige dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på skole! :) det var vel ingen bombe da, siden jeg hadde søkt på åpent studium! :ler: Så nå har jeg søkt om lån/stipend, og har gjort klart for å fikse at jeg får fødselsstipend. Når vi kommer hjem fra ferietur, så må jeg huske å søke permisjon fra skola... da er vi jo nesten allerede i august, og jeg går ut i perm i løpet av august. Dette skoleåret kom som julkvelden på kjærringa! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du kom inn. Står på venteliste jeg..nr 16 på sykepleier. Men det var en forandring siden i fjor, da jeg var på venteliste nr 250 :ler:

Til neste år kommer jeg inn, med alderspoengene. Skjønner ikke hvorfor det skal være så høyt snitt i trondheim. Hører ikke så mye positivt om skolen så...

Var i byen idag vi å. På torget en tur og en liten runde i gågatene. Så på kino. Det var så herlig vær idag! Herlig temperatur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kom inn. Står på venteliste jeg..nr 16 på sykepleier. Men det var en forandring siden i fjor, da jeg var på venteliste nr 250 :ler:

Til neste år kommer jeg inn, med alderspoengene. Skjønner ikke hvorfor det skal være så høyt snitt i trondheim. Hører ikke så mye positivt om skolen så...

Var i byen idag vi å. På torget en tur og en liten runde i gågatene. Så på kino. Det var så herlig vær idag! Herlig temperatur!

Så kjedelig at du står på venteliste... men det kan jo hende du kommer inn likevel, du er jo ganske langt oppe om du står som nr 16! :) Skjønner ikke hvorfor det skal være så høyt snitt her jeg heller... men det er vel en populær by å studere i da! :)

Var dere også i byen i går? Det var kjempeherlig vær å spasere rundt i! :sol: Jeg hovna litt opp i føtter og hender pga varmen da men, artig læll! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss ut av huset på handletur før kl 11 i går, ny familierekord tror jeg! :ler: Vi kjørte først til jobben til sambo, gratis parkering der! ;) Så da spaserte vi fra Piren og ned til sentrum. Dro først på Torget, kjøpte nytt undertøy til meg (endelig fant jeg bh som passer til melkejura!) og sambo, Ida fikk seg en hatt (det var det eneste hun ville ha, haha), lillebror fikk seg fleecedress vi skal bruke som en del av hentesettet og sambo fikk seg nye sko! :) Jeg kjøpte også fødselsforbredende olje og bringebærkapsler på helsekosten, så da er jeg ferdig med det. Vi dro innom Princess og handla det siste vi trengte der og, 2 sengesett og et laken, også tok vi med et helseteppe til. Så tusla vi litt rundt i byen, i gågata og sånn. Ida sovna i vogna si da vi gikk tilbake til bilen, så vi gikk og titta litt på båtene ved havna mens vi venta på at hun skulle våkne! :) Var jo så fint vær! :) Så dro vi til KBS-senteret, der jeg skulle hente Liberopakken på Lindex.... men der var de tomme, så jeg må hente den en annen plass. Vi kjøpte oss is istedet, og satte oss uttafor senteret og mata spurvene! Det syntes Ida var kjempeartig! :rosasmil: Deretter dro vi til Ikea! Fant en kommode som passer supert til lillemann, så den kjøpte vi! Ble ikke Malm da, som jeg har titta på.. ble en som ligner ganske mye, men er smalere - og billigere! :ler: Også kjøpte vi ny saftmugge! :ler: Etter det skulle vi kjøpe maling, men der var det stengt... Så da dro vi hjematt, slitne alle mann!

Sambo brukte ettermiddagen/kvelden på å sette sammen kommoden, mens jeg kapitulerte litt på sofaen.. bekkenet var rimelig smertefult etter all gåinga i byen. Ida la seg litt tidligere enn vanlig, for hun var så trøtt. Så da koste vi voksne oss med grønnsaker og dip, og Da Vinci-koden i dvd-spilleren! :) Orka ikke se hele da, så vi skal se resten i kveld! :)

I dag har vi hatt kjempefint vær! Veldig varmt, men mye vind så det har ikke vært uutholdelig. Har vært litt skyer og, deilig! ;) Jeg fikk ånden over meg i dag, og har begynt å vaske babyklærne! :hoppe: Har vaska 2 fulle maskiner, og noe av det ligger allerede i nykommoden hans! Herlig å begynne litt, blir litt mindre stressete på slutten da! ;) Har også sortert klær jeg har vokst ut av, som skal leveres til Fretex. Det ligger en diger søppelsekk i bilen nå, stappfull av klær som sambo skal levere i morgen! Dagens gode gjerning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 33 uker :hoppe:

Noen dager synes jeg at lillebror kan bare komme nå, men andre dager synes jeg han kan vente til starten på august! ;) Håper i allefall ikke at han dryger så lenge, begynner å bli litt lei nå.... :sjenert:

Mandag fikk vi besøk av mamma, pappa og tvillingsøs! Søs kom rett fra ultralyd, jeg blir tante til ei lita jente i desember! :rosasmil: Jeg og Ida ble med dem på shopping, og Ida fikk seg en kjempefin sykkel med støttehjul! Gjett om hun var kry over den! Tirsdag skulle vi da prøve nysykkelen, men da ble Ida plutselig redd den! :ler2: Så det holdt visst lenge å trille den, og kose litt på. Ellers har vi ikke gjort så mye denne uka... Vært ute i finværet i dag og i går, i dag er det så varmt at jeg tror jeg dævver! Måtte ta en iskald dusj istad, så nå sitter jeg her i miniminikjole og svetter... :eeeh:

I morgen drar vi til hjemstedet, som første stopp på ferieturen vår! :) Sambo gikk ut i en ukes ferie i dag, og den uken skal først benyttes i Sverige! Vi gleder oss masse, er Idas første utenlandstur! :ler: Kommer hjem på tirsdagskvelden, og på onsdagskvelden er det 70-årsdag til mormora til sambo. Det er egentlig lagt opp til at alle skal overnatte da, men vi velger å dra hjem siden vi kommer fra Sverige kvelden i forveien - og bekkenet mitt antageligvis er vondt. Og dessuten frister det ikke å "feste" med mange 70-80-åringer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...