Gå til innhold

Betala du NRK lisens?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Når du kjem med anklagelsa om at eg ikkje e istand til å sjekke opp lovdata
Jeg har ikke med et ord nevnt hva du er i stand til.

At jeg imidlertid uttaler meg om hva som ikke forundrer meg er en helt annen sak.

Synes du forresten dette har noe med hovedspørsmålet ditt å gjøre?

Gjest gjesta
Skrevet

;)

Synes du forresten dette har noe med hovedspørsmålet ditt å gjøre?

Like masse med hovedspørsmålet å gjere som når du tvila på min evne til å leite i lovdata ja... ;)

Skrevet

Orakel då!!! :grine:;)

Neida.... Sorry altså... Eg tenkte faktisk virkelig ikkje over at det var snakk om å bryte ei lov.

:ler: Trur vi får ta tipsa på PM, Robinie.

Gjest Gjest
Skrevet
;)

Like masse med hovedspørsmålet å gjere som når du tvila på min evne til å leite i lovdata ja... ;)

Snakk om gnål. Hvorfor må jeg skrive det samme til deg gjentatte ganger tro?

Repetisjon - jeg har ikke skrevet et ord om dine evner.

Gjest Gjest
Skrevet
Neida.... Sorry altså... Eg tenkte faktisk virkelig ikkje over at det var snakk om å bryte ei lov.

Alle forsøk på å snike seg unna offentligt pålagte avgifter/skatter bryter norsk lov. ;)
Gjest gjesta
Skrevet
Orakel då!!!  :grine:  ;)

:ler: Trur vi får ta tipsa på PM, Robinie.

Ikkje eg heller altso.. rett og slett.. så eg skal fortsette å betale!

meeeeen, eg står inne for at eg heller villa gitt 1350kr(?) i kvartalet til tiggaren på gata enn til nrk avgifta.. (ivertfall etter at eg e ferdig med å være stundent)

men klart.. ei lov e ei lov.. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Trur vi får ta tipsa på PM, Robinie.

Kg's regler gjelder også for pm (ref. Gry). ;)
Skrevet

Pokker og!

Robinie, eg ringer deg neste gang lisensfolka luskar i buskene. OK?

Skrevet

Det stemmer. Orakel - mod.

Gjest gjesta
Skrevet
Pokker og!

Robinie, eg ringer deg neste gang lisensfolka luskar i buskene. OK?

Eg har betalt, så dei skal gjerne få komme inn til en kopp kaffe og sjå dagsnytt ilag med meg ;)

Skrevet
Eg har betalt, så dei skal gjerne få komme inn til en kopp kaffe og sjå dagsnytt ilag med meg ;)

Hehe! Høyres hyggelig ut.

Bra det fins nokre studentar med moralen i behold fortsatt.

Skrevet
Jeg blir litt matt av sånne tråder. Vi har det generelt sett så ufattelig godt, så jeg fatter ikke at det å være med på spleiselag som NRK lisens og veiavgift er noe å sutre over! Men kanskje det er sånn at jo bedre vi får det jo mer selvoptatte blir vi? Ingen vil være med på å betale eller bidra, men de aller fleste er jo svært interessert i hva de selv kan ha "rett på" fra samfunnet.

Jeg ser poenget ditt, men i dette tilfellet er jeg ikke enig. Jeg ser aldri på NRK eller NRK2, og jeg blir tvunget til å betale for disse kanalene som jeg aldri ser på, og som jeg heller ikke får lov til å velge bort. Hadde jeg kunnet velge bort disse kanalene, så hadde jeg gjort det på dagen. For meg blir altså dette litt som om noen sender deg en parabol i posten uoppfordret og tvinger deg til å betale for den selv om du aldri skal bruke den. Hadde man overført lisens-tankegangen til alle andre varer og tjenester, hadde forbrukerombudet tatt affære med en gang.

Skrevet

Lisensen er jo egentlig "kringkastingslisens" da, ikke nrk lisens. Problemet er at den er så dyr og reglene er så urokkelige. Man kan si den opp om man skal bort, men da må man være borte AKKURAT de og de månedene, man kan feks ikke betale halv lisens i to perioder, om man er borte fra midt i en periode til midt i neste. Da må man betale fullt for begge. Selv om man er borte 6 mnd tilsammen.

Man må betale egen avgift om man bor hjemme når man ikke er mindreårig, og egentlig må vel alle i et kollektiv betale hver sin avgift, selv om man ikke er fler personer i husholdningen enn en vanlig familie.

Gjest gjesta
Skrevet
Lisensen er jo egentlig "kringkastingslisens" da, ikke nrk lisens. Problemet er at den er så dyr og reglene er så urokkelige. Man kan si den opp om man skal bort, men da må man være borte AKKURAT de og de månedene, man kan feks ikke betale halv lisens i to perioder, om man er borte fra midt i en periode til midt i neste. Da må man betale fullt for begge. Selv om man er borte 6 mnd tilsammen.

Man må betale egen avgift om man bor hjemme når man ikke er mindreårig, og egentlig må vel alle i et kollektiv betale hver sin avgift, selv om man ikke er fler personer i husholdningen enn en vanlig familie.

Eg skal bu heime en periode i sommar, kor eg, mamma og pappa og søstra mi på snart 18 bur.. der e en tv..

skulla alle da egentlig betalt kvar si avgift?? den høres no drøy ut..

No har no eg for min del betalt, for eg fikk ikkje redusert avgifra sjølv om eg flytta no.. (måtte unasett betale fram til slutten av august)

Skrevet

synes også det er fryktelig teit at man må betale full pris for nrk-lisens når man bor på steder der man kun får inn nrk1 og ikke nrk2.

siden spørsmålet på tråden var "betala du nrk lisens"? svaret er ja.. lisensmannen kom på døra like etter at jeg flytta hit jeg bor nå så da var det bare å registrere tv'n sin å betale da.. men vi slapp bot siden vi ikke visste at tv'en måtte registreres på ny adresse .. :sjarmor:

hadde det ikke vært for at han kom ville jeg heller ikke betalt lisens!

Skrevet

joda vi betaler... men synes egentlig det er litt dumt.. Da vi har både viasat og canal digital og betaler blant annet for NRK til disse en gang i måneden...

I tillegg kommer lisensen!!!! :frustrert:

men, men... må man så må man.

Lukke øynene når man betaler regningen.....så er det fortere glemt ;)

Skrevet

Dere som klager på lisensen, hører dere på radio? Lisenspengen går dit og!! Og det hjelper ikke å ikke ha tv, for har en internett så kan en se tv over nettet og må betale lisens!

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Hvor betaler man for denne lisensen og hvor mye koster det? :rodme:

Har ikke tenkt noe over det en gang siden jeg flyttet for meg selv jeg. Bare kobla opp tv'en. Help? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...