Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #41 Skrevet 19. mai 2006 Så derfor mener du at det er helt greit at også du lurer deg unna?? Snakk om idioti. ← Kan ikkje vi prøve å diskutere og ha forskjellige meininga uten at du skal kalle det idioti?? blir så fullstendig off-topic.. syns det e bra med en diskusjon og forskjellige meininga, men ikkje når det skal begynnast å slenge dritt! for eg RESPEKTERA dine meininga, og kalla ikkje deg idiot.. så da syns eg du og kan respektere at andre har ulikt syn på saken.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #42 Skrevet 19. mai 2006 Kan ikkje vi prøve å diskutere og ha forskjellige meininga uten at du skal kalle det idioti?? blir så fullstendig off-topic.. syns det e bra med en diskusjon og forskjellige meininga, men ikkje når det skal begynnast å slenge dritt! for eg RESPEKTERA dine meininga, og kalla ikkje deg idiot.. så da syns eg du og kan respektere at andre har ulikt syn på saken. ← Sorry, jeg er dårlig på å respektere snyltere.
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #43 Skrevet 19. mai 2006 Eg er ikkje noko særleg glad i NRK-lisensen, nettopp fordi NRK ikkje er noko "viktig" på lik linje med helsevesenet og sykkelvegar. Eg synest faktisk at det burde vore slik at NRK var ein kanal me kunne velja om me ville ha på fjernsynet vårt, på lik linje med andre kanalar det går an å kjøpa tilgang til. Men nå er det forsåvidt ikkje slik det fungerer med andre kanalar heller, ein må jo vanlegvis kjøpa store pakkar med veldig mange kanalar, og eg ville med glede ha kvitta meg med halvparten av våre kanalar dersom eg fekk betala mindre enn eg gjer nå. Men sjølv om eg ikkje likar NRK-lisensen, så gjev jo ikkje dette meg rett til å bestemma at då er det greitt at eg bare bryt lova og ikkje betaler! Dersom alle som var imot lisens organiserte seg og fortalte dette til NRK/politikarane, så hadde kanskje lisensen forsvunne? Eg forstår ikkje kvifor folk meiner at dei har ein rett til å bryta dei lovane dei ikkje likar. ← Er det ei lov som seie at en MÅ betale lisensen?? (no betala eg, så bryte uansett ikkje ei lov, men synes alikavel at det e sure pengar)
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #44 Skrevet 19. mai 2006 Sorry, jeg er dårlig på å respektere snyltere. ← Har du lest innlegget mitt eller? eg BETALA lisensen, men syns at det e sure penga..
apple Skrevet 19. mai 2006 #45 Skrevet 19. mai 2006 Er det ei lov som seie at en MÅ betale lisensen?? ← Eg trudde det, men kanskje eg tok feil?
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #46 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Nettopp - og andre har andre prioriteringer. Er det som er saken med å leve sammen i et samfunn - vi gir og tar sånn at alle kan få det greit. ← Nja, no trur eg dei fleste vil vere ganske enige med mine båsar over kva som er viktig og mindre viktig. Men eg er heilt enig i at ein del av det å leve i eit samfunn er å gi og ta. Eg meiner uansett at NRK-lisensen er noko stort tøv. Og du, gjest, meinar det motsatte. Eg trur nesten vi må bli enige om å vere uenige Tråden handlar om kordan ein kan sniike seg unna og ikkje OM det er moralsk riktig å snike seg unna. Nokre tips til Robinie: Gi meg gjerne tilbakemelding om du testar dette ut. Innlegget er endret. Tips om hvordan bryte norsk lov er ikke tillatt. Reglene. Orakel - mod. Endret 19. mai 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #47 Skrevet 19. mai 2006 Er det ei lov som seie at en MÅ betale lisensen?? (no betala eg, så bryte uansett ikkje ei lov, men synes alikavel at det e sure pengar) ← Ja, det er det. Hadde det ikke vært en lov for det, så hadde det ikke vært straffbart og latt være å betale. Du finner sikkert utav det på www.lovdata.no
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #48 Skrevet 19. mai 2006 Har du lest innlegget mitt eller? eg BETALA lisensen, men syns at det e sure penga.. ← Jeg har lest innlegget ditt - hvis du ikke har endret det i ettertid. I hovedinnlegget kommer du med oppfordring til lovbrudd, så ifølge reglene på KG burde det slettes.
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #49 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har lest innlegget ditt - hvis du ikke har endret det i ettertid. I hovedinnlegget kommer du med oppfordring til lovbrudd, så ifølge reglene på KG burde det slettes. ← Link til loven da, så skal eg heller vurdere saken!!
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #50 Skrevet 19. mai 2006 Eg meiner uansett at NRK-lisensen er noko stort tøv. Og du, gjest, meinar det motsatte. Jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener om Nrk-lisensen, jeg har forklart hvorfor vi må betale den. Tråden handlar om kordan ein kan sniike seg unna og ikkje OM det er moralsk riktig å snike seg unna.Ja, tråden handler om å begå lovbrudd og hjelp til å begå lovbrudd - det er en tråd i strid med reglene her.
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #51 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener om Nrk-lisensen, jeg har forklart hvorfor vi må betale den. ← Tråden starta no med mi meining om at eg va irritert over at eg måtte betale--->mi meining om lisensen..
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #52 Skrevet 19. mai 2006 Ja, tråden handler om å begå lovbrudd og hjelp til å begå lovbrudd - det er en tråd i strid med reglene her. ← Kan ikkje heilt skjønne at ein bryt ei lov berre fordi ein har gardinene igjen og ikkje latar opp døra på eit par dagar. Uansett så syns eg det er latterlig om ein så i utgangspunktet uskyldig tråd blir sletta.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #53 Skrevet 19. mai 2006 Tråden starta no med mi meining om at eg va irritert over at eg måtte betale--->mi meining om lisensen.. ← Tråden starter ved at du ramser opp en rekke muligheter for å slippe å betale lisens.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #54 Skrevet 19. mai 2006 Personlig setter jeg pris på nyheter (både lokal-, riks- og verdensnyheter), dokumentarer, debattprogrammer og programmer som f.eks. Tv2 ikke hadde kjøpt fordi det er for lite markedsverdi på dem. La meg igjen understreke viktigheten av nyhetene. Hvem vil sitte igjen med tv3/TvNorge aka realityTV, og Tv2 som kun produserer drittserier som Hotel Cæsar samt en kvasidokumentar i ny og ne. Ja til mangfoldet. Jeg kan godt se Simpsons og, men gud bevare meg vel hvis det ikke skulle finnes programmer som ga rom for litt mer tankevirksomhet enn det. Og det er kanskje bare meg, men jeg finner ikke slike programmer på tv2, tv3 eller TvNorge. Jeg betaler lisensen med glede for å slippe at det bare sendes programmer som majoriteten vil se på. Spesielt siden jeg noterer meg at sport og reality-serier er veldig populære, og få ser ut til å like dokumentarer.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #55 Skrevet 19. mai 2006 Kan ikkje heilt skjønne at ein bryt ei lov berre fordi ein har gardinene igjen og ikkje latar opp døra på eit par dagar. jeg blir ikke overrasket over det. Uansett så syns eg det er latterlig om ein så i utgangspunktet uskyldig tråd blir sletta. ← Den blir nok ikke slettet - har vært flere modder innom. Iflg. reglene skal den slettes, men vendingen den har tatt viser med all tydelighet hva flere mener om trådstarters moral - så det er jo bare fint at den står.
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #56 Skrevet 19. mai 2006 Tråden e redigert på grunn av reglane her.. og greit det.. men da kan den vel og redigerast når eg føle et personlig angrep fra gjest???
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #57 Skrevet 19. mai 2006 jeg blir ikke overrasket over det. Den blir nok ikke slettet - har vært flere modder innom. Iflg. reglene skal den slettes, men vendingen den har tatt viser med all tydelighet hva flere mener om trådstarters moral - så det er jo bare fint at den står. ← Så det er å bryte love? Wooooops! Eg som er ein ellers så lovlydig borgar. Joda, no er jo alt som har med den forferdige umoralske snyltinga sletta, så då er det vel ikkje noko gale med tråden. Såg ikkje at delar av innlegga var sletta før etter at eg skreiv det siste innlegget.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #58 Skrevet 19. mai 2006 Tråden e redigert på grunn av reglane her.. og greit det.. men da kan den vel og redigerast når eg føle et personlig angrep fra gjest??? ← Jeg har ikke angrepet deg. Du må tåle at folk er uenig med deg når du starter en såpass kontroversiell tråd.
apple Skrevet 20. mai 2006 #59 Skrevet 20. mai 2006 Lov om kringkasting - Kap. 8. Omsetning av materiell, avgifter, inndriving m.v.
Gjest gjesta Skrevet 20. mai 2006 #60 Skrevet 20. mai 2006 Jeg har ikke angrepet deg. Du må tåle at folk er uenig med deg når du starter en såpass kontroversiell tråd. ← Når du kjem med anklagelsa om at eg ikkje e istand til å sjekke opp lovdata, og at eg skal stikke og sjå en BB episode og himla med augene, så ser eg på det som et person-angrep jo.. og det e jo og blitt sletta, så det e nok fleire som e enige med meg i det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå