Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Må seie at eg er rimelig irritert over å måtte betale NRK lisens.

Eg ser so og seie aldri på NRK, og syns det e utrulige prisa dei har, som student blir en jo heilt blakk den mnd en må betale lisens.

Har hørt mange historie om korleis dei slippe unna å betale.

Innlegget er endret. Oppfordring til brudd på norsk lov er ikke tillatt. Reglene. Orakel - mod.

Endret av orakel
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her på hybelhusa går det gjetord når dei er i området.

Innlegget er endret. Oppfordring til brudd på norsk lov er ikke tillatt. Reglene. Orakel - mod.

Endret av orakel
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg ser mye på NRK og NRK2 og syns det er fint med ett reklamefritt alternativ. Ser ikke noen grunn til å snike meg unna den regningen?

Gjest Gjest
Skrevet
andre gode forslag?

Det finnes ikke gode forslag for å snylte på andre. :frustrert:
Skrevet
:ler: Fornuftige snusmumrikkar begge to!
Gjest Gjest
Skrevet

Ja noe så voldsomt også, fordi vi gjør opp for oss. Godt det ikke bare finnes snyltere i dette landet.
Gjest StoreSky
Skrevet

Reklamefritt er det jaggu ikke. Mange programmene er jo åpent sponsa så da skjønner jeg iallefall ikke vitsen med lisens.

Gjest Gjest
Skrevet
Reklamefritt er det jaggu ikke. Mange programmene er jo åpent sponsa så da skjønner jeg iallefall ikke vitsen med lisens.

Vitsen er at det hadde vært mye mer reklame hvis det ikke hadde vært lisens.
Gjest Embla s
Skrevet

:klø: fornuftig snusmumrik fordi jeg ikke gjør meg til tyv for NRK lisens? Hvem syns du skal betale? "de andre"? Men det er kanskje morsomt og greit å stjele så lenge det er fellesskapet man stjeler fra?

Gjest Embla s
Skrevet

Vitsen med lisens er vel at de som jobber i NRK skal få lønn? Og at de skal ha penger til å kjøpe inn programmer for. Det blir jo litt som å ikke se vitsen med å betale for seg i butikken, de andre betaler jo for seg så hvorfor trenger jeg å gjøre det?

Skrevet
:klø: fornuftig snusmumrik fordi jeg ikke gjør meg til tyv for NRK lisens? Hvem syns du skal betale? "de andre"? Men det er kanskje morsomt og greit å stjele så lenge det er  fellesskapet man stjeler fra?

Ja, det syns eg faktisk.

Dei som faktisk ser på kanalen kan betale. Eller vi kan evt betale i forhold til kor stor tid av døgnet vi ser på NRK1 og NRK2. Eg går med på å betale 5% av lisensen. Kun pga fredagane.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er imot lisens og betaler ikke

Skrevet

Altså, jeg ville nok heller bite i det sure eplet var jeg deg. Å bli tatt blir nemlig mye dyrere. Men jeg liker ikke den lisensen jeg heller. Eller årsvgiften for bil for den saks skyld. :)

Gjest Embla s
Skrevet
Ja, det syns eg faktisk.

Dei som faktisk ser på kanalen kan betale. Eller vi kan evt betale i forhold til kor stor tid av døgnet vi ser på NRK1 og NRK2. Eg går med på å betale 5% av lisensen. Kun pga fredagane.

Hm. Jeg har aldri gått på sosialen, så da kan vel de som går der betale?

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det syns eg faktisk.

Ja, så fin løsning.

Så innfører vi skattegradering.

Da kan de som er kronisk syke betale 10% skatt mer enn andre - for de koster jo samfunnet mer penger.

De som har barn betaler 5% skatt mer enn de uten barn for hvert barn de har - skole koster.

De som har breie dekk må betale mer veiavgift enn de som har smale dekk.

De som spiser usunt og røyker må betale 20% mer skatt enn de som lever sunt, for sjansen er stor for at de vil koste samfunnet mye penger ved sykdom - osv.

Ja, sannelig var forslaget ditt godt. :roll:

Skrevet (endret)
Hm. Jeg har aldri gått på sosialen, så da kan vel de som går der betale?

Yepp. Tak over hovudet og mat eller like nødvendig som TV-titting.

Men just for the record: Eg er på ingen måte dobbelmoralsk her. Viss det var eit alterativ å kutte ut NRK for å slippe lisensen så hadde eg gjort det utan å stusse. Rett skal vere rett. Men å betale for ei vare eg ikkje brukar synast eg er heilt urimelig.

Edit: Voldsomt til skrivefeil då! :ler:

Endret av Samantha
Skrevet
Ja, så fin løsning.

Så innfører vi skattegradering. 

Da kan de som er kronisk syke betale 10% skatt mer enn andre - for de koster jo samfunnet mer penger. 

De som har barn betaler 5% skatt mer enn de uten barn for hvert barn de har - skole koster. 

De som har breie dekk må betale mer veiavgift enn de som har smale dekk. 

De som spiser usunt og røyker må betale 20% mer skatt enn de som lever sunt, for sjansen er stor for at de vil koste samfunnet mye penger ved sykdom - osv.

Ja, sannelig var forslaget ditt godt. :roll:

Ja, ikkje sant vel? Eg er ikkje så dum som eg kan virke som!

Eg er ei bygdejente, så eg spyttar gjerne inn nokre prosent ekstra mht samferdsleposten på statsbudsjettet.

*ringer Jens*

Gjest Gjest
Skrevet
Yepp. Tak over hovudet og mat eller like nødvendig som TV-titting.

Men just for the record: Eg er på ingen måte dobbelmoralsk he. Viss det var eit alterativ å kutte ut NRK for å slitte lisensen så hadde eg gjort det utan å stusse. Rett skal vere rett. Men å betale for ei vare eg ikkje brukar synast eg er heilt urimelig.

Du bruker varen hvis du har tv eller tvkort.
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg blir litt matt av sånne tråder. Vi har det generelt sett så ufattelig godt, så jeg fatter ikke at det å være med på spleiselag som NRK lisens og veiavgift er noe å sutre over! Men kanskje det er sånn at jo bedre vi får det jo mer selvoptatte blir vi? Ingen vil være med på å betale eller bidra, men de aller fleste er jo svært interessert i hva de selv kan ha "rett på" fra samfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...