Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Må seie at eg er rimelig irritert over å måtte betale NRK lisens. Eg ser so og seie aldri på NRK, og syns det e utrulige prisa dei har, som student blir en jo heilt blakk den mnd en må betale lisens. Har hørt mange historie om korleis dei slippe unna å betale. Innlegget er endret. Oppfordring til brudd på norsk lov er ikke tillatt. Reglene. Orakel - mod. Endret 19. mai 2006 av orakel
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Her på hybelhusa går det gjetord når dei er i området. Innlegget er endret. Oppfordring til brudd på norsk lov er ikke tillatt. Reglene. Orakel - mod. Endret 19. mai 2006 av orakel
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Jeg ser mye på NRK og NRK2 og syns det er fint med ett reklamefritt alternativ. Ser ikke noen grunn til å snike meg unna den regningen?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 andre gode forslag? ← Det finnes ikke gode forslag for å snylte på andre.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Fornuftige snusmumrikkar begge to! ← Ja noe så voldsomt også, fordi vi gjør opp for oss. Godt det ikke bare finnes snyltere i dette landet.
Gjest StoreSky Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Reklamefritt er det jaggu ikke. Mange programmene er jo åpent sponsa så da skjønner jeg iallefall ikke vitsen med lisens.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Reklamefritt er det jaggu ikke. Mange programmene er jo åpent sponsa så da skjønner jeg iallefall ikke vitsen med lisens. ← Vitsen er at det hadde vært mye mer reklame hvis det ikke hadde vært lisens.
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Fornuftige snusmumrikkar begge to! ← :klø: fornuftig snusmumrik fordi jeg ikke gjør meg til tyv for NRK lisens? Hvem syns du skal betale? "de andre"? Men det er kanskje morsomt og greit å stjele så lenge det er fellesskapet man stjeler fra?
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Reklamefritt er det jaggu ikke. Mange programmene er jo åpent sponsa så da skjønner jeg iallefall ikke vitsen med lisens. ← Vitsen med lisens er vel at de som jobber i NRK skal få lønn? Og at de skal ha penger til å kjøpe inn programmer for. Det blir jo litt som å ikke se vitsen med å betale for seg i butikken, de andre betaler jo for seg så hvorfor trenger jeg å gjøre det?
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 :klø: fornuftig snusmumrik fordi jeg ikke gjør meg til tyv for NRK lisens? Hvem syns du skal betale? "de andre"? Men det er kanskje morsomt og greit å stjele så lenge det er fellesskapet man stjeler fra? ← Ja, det syns eg faktisk. Dei som faktisk ser på kanalen kan betale. Eller vi kan evt betale i forhold til kor stor tid av døgnet vi ser på NRK1 og NRK2. Eg går med på å betale 5% av lisensen. Kun pga fredagane.
Gjest Hege Skrevet 19. mai 2006 #14 Skrevet 19. mai 2006 Altså, jeg ville nok heller bite i det sure eplet var jeg deg. Å bli tatt blir nemlig mye dyrere. Men jeg liker ikke den lisensen jeg heller. Eller årsvgiften for bil for den saks skyld.
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 Ja, det syns eg faktisk. Dei som faktisk ser på kanalen kan betale. Eller vi kan evt betale i forhold til kor stor tid av døgnet vi ser på NRK1 og NRK2. Eg går med på å betale 5% av lisensen. Kun pga fredagane. ← Hm. Jeg har aldri gått på sosialen, så da kan vel de som går der betale?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #16 Skrevet 19. mai 2006 Ja, det syns eg faktisk. Dei som faktisk ser på kanalen kan betale. Eller vi kan evt betale i forhold til kor stor tid av døgnet vi ser på NRK1 og NRK2. Eg går med på å betale 5% av lisensen. Kun pga fredagane. ← Ja, så fin løsning. Så innfører vi skattegradering. Da kan de som er kronisk syke betale 10% skatt mer enn andre - for de koster jo samfunnet mer penger. De som har barn betaler 5% skatt mer enn de uten barn for hvert barn de har - skole koster. De som har breie dekk må betale mer veiavgift enn de som har smale dekk. De som spiser usunt og røyker må betale 20% mer skatt enn de som lever sunt, for sjansen er stor for at de vil koste samfunnet mye penger ved sykdom - osv. Ja, sannelig var forslaget ditt godt.
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #17 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hm. Jeg har aldri gått på sosialen, så da kan vel de som går der betale? ← Yepp. Tak over hovudet og mat eller like nødvendig som TV-titting. Men just for the record: Eg er på ingen måte dobbelmoralsk her. Viss det var eit alterativ å kutte ut NRK for å slippe lisensen så hadde eg gjort det utan å stusse. Rett skal vere rett. Men å betale for ei vare eg ikkje brukar synast eg er heilt urimelig. Edit: Voldsomt til skrivefeil då! Endret 19. mai 2006 av Samantha
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #18 Skrevet 19. mai 2006 Ja, så fin løsning. Så innfører vi skattegradering. Da kan de som er kronisk syke betale 10% skatt mer enn andre - for de koster jo samfunnet mer penger. De som har barn betaler 5% skatt mer enn de uten barn for hvert barn de har - skole koster. De som har breie dekk må betale mer veiavgift enn de som har smale dekk. De som spiser usunt og røyker må betale 20% mer skatt enn de som lever sunt, for sjansen er stor for at de vil koste samfunnet mye penger ved sykdom - osv. Ja, sannelig var forslaget ditt godt. ← Ja, ikkje sant vel? Eg er ikkje så dum som eg kan virke som! Eg er ei bygdejente, så eg spyttar gjerne inn nokre prosent ekstra mht samferdsleposten på statsbudsjettet. *ringer Jens*
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #19 Skrevet 19. mai 2006 Yepp. Tak over hovudet og mat eller like nødvendig som TV-titting. Men just for the record: Eg er på ingen måte dobbelmoralsk he. Viss det var eit alterativ å kutte ut NRK for å slitte lisensen så hadde eg gjort det utan å stusse. Rett skal vere rett. Men å betale for ei vare eg ikkje brukar synast eg er heilt urimelig. ← Du bruker varen hvis du har tv eller tvkort.
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #20 Skrevet 19. mai 2006 Jeg blir litt matt av sånne tråder. Vi har det generelt sett så ufattelig godt, så jeg fatter ikke at det å være med på spleiselag som NRK lisens og veiavgift er noe å sutre over! Men kanskje det er sånn at jo bedre vi får det jo mer selvoptatte blir vi? Ingen vil være med på å betale eller bidra, men de aller fleste er jo svært interessert i hva de selv kan ha "rett på" fra samfunnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå