Gå til innhold

Knerten og overraskelsene


magnhild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mange tanker. har jo som jeg har sagt før ikke vært innpå tanken om at det kunne dukke opp to i magen min. Men jeg gleder meg som en liten unge. Leser om tvillingsvangerskap og fødsler til øyet bir stort og vått. Og håper at alt skal gå så fint og ordentlig for seg som det er mulig.

Jeg skal inn på KK for dopplerkontroll. Ikke det at jeg vet hva det er, men det skal jeg nå uansett, i uke 25. Det blir ca 26. juni mener jeg. Og så skal jeg snakke med legen der om hva jeg skal gjøre videre i svangerskapet. Jeg regner med, og det gjorde jordmoren i går også, at jeg fortsetter til kontroller der på KK slik at de kan holde kontroll på blodtrykket mitt. Uff, jeg likte ikke at det ligger høyt allerede altså, men ut fra alt jeg har vært igjennom det siste halve året så er det ikke så rart, tror jeg. BT var i alle fall bedre på siste kontroll, så kanskje det har roet seg... Jeg får bare lytte til kroppen. I alle fall etter 30. mai, for da har jeg sommerferie... :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler er vel når de måler blodgjennomstrømningen i navlestreng og morkake :) Bruker vanlig UL-apparat, men setter på farger og lyd akkurat der navlestrengen er, så hører, ser og måler man litt. Vips vips. Nei altså, jeg er ikke så dreven i gamet. Men dette gjorde de på meg hver gang nå på slutten, og jeg mener det er det som er doppler.

Ok, svar uten særlig til innhold.

Tvillinger! :hoppe: :grine2: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det blir ultralyd igjen?? :hoppe:

Digger ul jeg!!

Er ikke helt sikker på at det er to sånn egentlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konstant høyt blodtrykk da det sto på mye i livet mitt, og med det du har opplevd, kan det jo også være mye derfor!

Håper formen din er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Herlighet!! Her var det nyheter jeg ikke har fått med meg!!

Så fantastisk spennende med tvillinger, og sikkert litt skummelt også ja, men det går nok fint! :babygutt::babygutt:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt satt ut om dagen.

MYE som er viktigere enn scrapping ja...

Nå ringte min onkel og spurte om han fikk lov til å betale tvillingvogn for oss. Han ville så gjerne gjøre det. Kanke si nei da. :sjenert:

Så nå har vi mange tusen til disp til ny vogn. Og jeg titter på biler og boder og klær og tvillingbilder :grine2:

Jeg er nok litt oppslukt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konstant høyt blodtrykk da det sto på mye i livet mitt, og med det du har opplevd, kan det jo også være mye derfor!

Håper formen din er bra...

Ja det var det jeg også regnet med. Men nå er det også sånn at kroppen min alltid har hatt høyt blodtrykk når det har vært litt hormoner i sving... P-piller er feks ikke bra. Så det kan også ha med det å gjøre at det er masse hormoner her nå. Men det er greit nok BT nå, og jeg blir fulgt godt opp. JEg stresser ikke (bare litt forran eksamen) og tar det med ro... Formen er faktisk veldig bra, men jeg begynner nok å merke at det er to. Men jeg klager ikke!! :grine2:

Herlighet!! Her var det nyheter jeg ikke har fått med meg!!

Så fantastisk spennende med tvillinger, og sikkert litt skummelt også ja, men det går nok fint!  :babygutt:  :babygutt:

:klem:

Det er skummelt og morsomt og skummelt og morsomt. Alt ettersom hva jeg tenker på. :sjenert: :grine2:

Nå sitter jeg og drømmer om en liten uke på en hvit strand med Erik løpende rundt og mannen ved min side. Han har en ekstra uke ferie han må ta ut før permisjonen, og det hadde vært deilig å få brukt den til ferieferie. Regner ikke med at jeg kommer til å være særlig mobil i sommer, så det hadde vært greit åfå den unna før sommeren setter inn... Men vi får se. Har egentlig ikke penger til det, men så er det siste gang vi har mulighet til å dra noe sted på lenge da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dobbel lykke i magen!

:babygutt: :babygutt:

Der hadde du kommet deg innimellom ja.

Tusen takk Cr@ash!!

Spennende dette!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ingen økonomi i å legge seg tidlig for å spare på lyset hvis resultatet blir tvillinger"

kinesisk ordtak

Kan vel kanskje være enig i den!!?? :grine2: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:ler:

Skriver under på den. Her måtte vi ha større bil og større hus :forvirret:

Skaff deg tvillingkontakter så du kan arve dobbelt med klær og utstyr. Og husk at noen butikker gir tvillingrabatter.

Men husk at tvillinger gir dobbel glede, så da går det nesten opp i opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg jeg.

Hus trenger vi ikke enda.

Men vi trenger ny bil og utebod med plass til vognen.

Jeg tror dette blir kjempemorsomt jeg!!

Og gleder meg noe helt utrolig til å treffe de to.

Er de like eller ulike?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Magnhild!

Jeg får legge inn en hilsen her også: Gratulerer med tvillinger! :klappe::overrasket: :grine2:

Mannen sin bror i Stavanger har jo tvillingjenter. Det var slitsomt første året, men etter det ble det bare bedre og bedre. Utrolig hvor mye glede de har i hverandre nå! De kontaktet en tvillingforening tror jeg, og der arrangerte de treff hvor man tok med klær for kjøp/salg. De har kjøpt masse fine klær til en billig penge, f.eks finklær og sånn som ikke blir slitt men som koster en formue.. Og vi har arvet det etterpå! :sjarmor:

Lykke til videre i svangerskapet, det skal bli spennende å følge med deg!

Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnhild!

Jeg får legge inn en hilsen her også: Gratulerer med tvillinger!  :klappe:  :overrasket:  :grine2: 

Mannen sin bror i Stavanger har jo tvillingjenter. Det var slitsomt første året, men etter det ble det bare bedre og bedre. Utrolig hvor mye glede de har i hverandre nå! De kontaktet en tvillingforening tror jeg, og der arrangerte de treff hvor man tok med klær for kjøp/salg. De har kjøpt masse fine klær til en billig penge, f.eks finklær og sånn som ikke blir slitt men som koster en formue.. Og vi har arvet det etterpå!  :sjarmor:

Lykke til videre i svangerskapet, det skal bli spennende å følge med deg!

Cumulus

Heisann ja!!

Takktakk!! :):overrasket:

Jeg håper jeg kan komme i kontakt med noen som jeg kan kjøpe brukt fra. Heldigvis så har vi jo masse etter både martin og Erik. Så litt klær har vi jo, men det e rjo bare en av hver... :sjenert: Det skulle jo være nok det da...

Ellers så håper jeg at svangerskapet blir bedre enn det forrige, og at jeg kan kose meg lenge. Selv med diger mage...

Drømmer om en sydentur nå før sommeren setter inn for fullt og jeg er for diger til å gjøre noe... :sjenert: Så når skattepengene kommer så kan det nok være at vi hopper på en tur... Har så lyyyst!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ingen økonomi i å legge seg tidlig for å spare på lyset hvis resultatet blir tvillinger"

kinesisk ordtak

Kan vel kanskje være enig i den!!??  :grine2:  :grine2:

:ler::ler2::icon_lol::hoho:

Håper dere får muligheten til å ta dere en siste rolig familieferie før ståa setter inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får bare lytte til kroppen. I alle fall etter 30. mai, for da har jeg sommerferie...  :ler:  :sjenert:

Kremt...nå må jeg ta frem voksen-stemmen min til deg.

Du må passe på deg selv om de to små. Husk at du har dobbelt-risiko-svangerskap; forgiftningsrisk og tvillinger. Du MÅ lytte til kroppen. Ingenting å spøke med.

Men heldigvis er det ikke lenge til 30. mai... ;)

Regner med at du vil få flere UL'er ja! Jeg var gjennom mange før gutta ble født. Etter uke 20 eller 24, skal vel helst livmorhalsen din måles annenhver uke, med innvendig UL.

Det er herlig å ha to inni seg! :klappe:

Regner med Jinx har linket deg inn på DG...

Jeg trodde doppler bare var den fosterlyd-tingen. Hva heter den da?

Er du større enn forrige svangerskap eller?

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt...nå må jeg ta frem voksen-stemmen min til deg.

Du må passe på deg selv om de to små. Husk at du har dobbelt-risiko-svangerskap; forgiftningsrisk og tvillinger. Du MÅ lytte til kroppen. Ingenting å spøke med.

Men heldigvis er det ikke lenge til 30. mai... ;)

Regner med at du vil få flere UL'er ja! Jeg var gjennom mange før gutta ble født. Etter uke 20 eller 24, skal vel helst livmorhalsen din måles annenhver uke, med innvendig UL.

Det er herlig å ha to inni seg! :klappe:

Regner med Jinx har linket deg inn på DG...

Jeg trodde doppler bare var den fosterlyd-tingen. Hva heter den da?

Er du større enn forrige svangerskap eller?

:klappe:

Jeg VISSTE jeg ville få kjeft...

Entan av deg eller Jinx...

Jeg passer på. Masse. Men jeg er i så utrolg bra form, så det er litt vanskelig å tenke på det hele tiden. Men jeg tenker masse på deg og Jinx, så det ligger i bakhodet hele tiden. Jeg skal på doppler i uke 24. Ikke noe før det. Syntes nesten at det var litt lenge til jeg da. Det er jo 5 uker jo!! Jaja, jeg tenker at de vet hva de gjør. De skal visst passe på meg deg oppe ja... Er litt betryggende det.

Og Jinx har lurt meg inn der ja Lillen ;) Hadde du trodd noe annet?? Det tok ikke lange tiden det nei.

den andre tingen heter vel ctg gjør den ikke det da? Mener det.

Og joda jeg er nok litt større nå enn tidligere, men ikke så ille stor tror jeg. Har laget magegalleri på sm altså ;)

Nå har jeg bare lyst til å se på vogner, biler, boder, klær, bilder og alt annet.

Skal nemlig ha eksamen på mandag... ALT er mye morsommere enn det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia
"Det er ingen økonomi i å legge seg tidlig for å spare på lyset hvis resultatet blir tvillinger"

kinesisk ordtak

Kan vel kanskje være enig i den!!??  :grine2:  :grine2:

:ler: Fin den!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...