Gå til innhold

Knerten og overraskelsene


magnhild

Anbefalte innlegg

Jeg kommer inn hit jeg da.

Var ikke helt sikker på om jeg ville starte en egen gravidedagbok.

En til... Har allerede noen dagbøker her.

Men i dag snudde verden seg litt. Vi var på UL og fikk vite at det er TO :babygutt::babygutt: i magen!! Så nå må jeg ha en egen dagbok for å skrive ned tanker og alt som skjer.

Jeg er nå 18+5 og har som sagt to gutter i magen.

Ellers så har jeg Erik som er født i oktober 03 og så er jeg gift en snill mann som passer på meg og som fikser masse for meg!! ;):sjenert:

Ja det får være nok akkurat nå.

Jeg er fortsatt veldig sjokket over nyheten i dag...

:ler: :grine2: :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

Næmen!!! :grine2:

Tvillinger!!! :grine2:

Gratulerer med to inni der!! Oi oi oi, hva skal man si!! :grine2:

Så i går kveld at du skulle på UL i dag, og har tenkt på deg. Men at det skulle være to stykker i magen din, det tenkte jeg da ikke på!

18+5, da er du nøyaktig tre uker forran meg, jeg er 15+5 i dag! :)

Ha en riktig god 17. maifeiring sammen med dine kjære, Magnhild! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babygutt::babygutt:

Dobbel lykke det jo!! :grine2:

Gratulere sååå mye!!!! Lurer litt på åssen tanker du hadde under ultralyden jeg da, så dere det selv, eller hva?? *nysgjerrig* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!! :hakeslepp:

Så spennende! :hoppe:

Så skummelt! :hår:

Så fantastisk! :bursdag::dagens-rose::smilyblomst:

Endret av Fakse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg roet med såpass at jeg kan klare å skrive litt. Litt om dagen... :ler: Som ble litt annerledes enn vi hadde regnet med! :ler:

Vi stod tidlig opp, for begge var utrolig spent på hva UL ville bringe. Vi håpet på jente, men ville også godkjenne en liten gutt til. Det viktigste var jo at det var en fin baby inni magen. Var som sagt tidlig oppe, fikk Erik opp og koste oss masse med han før vi leverte han i barnehagen. Så dro vi på sykehuset. Var ute i god tid, det er ganske greit siden det er heller dårlige forhold på parkeringssiden på KK. Så vi fikk kjøpt brus og satt oss ned. Men siden vi var først ut, så kom vi inne 15 min før. Det var deilig. Misliker sånn venting på kontor egentlig.

så kom vi inn og ble mottatt av en veldig hyggelig jordmor. Vi satt oss ned og pratet litt om fødselen og svangerskapet forrige gang, og ble veldig beroliget da de hadde sett på journalen og bestemt at jeg skulle følges tett opp pga fare for svangerskapsforgiftning. Og så var det opp på benken. Masse iiiiiskald guffe ble smurt over hele magen og vi var spent som bare det. Og i det jordmoren setter dingsen (den der hun stråler meg...) på magen så ser vi et hode, en strek og noe som også ligner på et hode. Jeg utbryter; Det der er To!! Og jordmor ser på meg og spør: Vet dere om det er to?? Jeg svarer; men er det ikke det da?? Hvorpå jordmor svarer; Joda det er det. Dette er to hoder det... :overrasket: det var utrolig lett å se. En skikkelig klar skillevegg mellom ungene.

så da var vi litt spent da på om det var en eller toeggete, om det var risikosvangerskap på meg, eller om det kan gå helt greit. Det viste seg at det var to gutter. :overrasket::overrasket: Enda mer overrasket, jeg har jo bestilt en jente jeg da. Og gutta har hver sin morkake og hvert sitt fostervannhulrom. Derfor er dette ikke et risikosvangerskap. Så lenge de har hvert sitt matfat, så skal det visst være greit. Men siden det er to gutter, og de har hver sin morkake, så kan de ikke si om det er en eller toeggete tvillinger. ( :overrasket: Tvillinger...) Men det får vi nopk vite i september oktober en gang.

Så resten av dagen i dag har jeg sett såån ut :overrasket: eller sånn :grine2: eller sånn :hoppe: og litt sånn :klø: Og det vil jeg nok gjøre ganske lenge enda tenker jeg. Og jeg har tenkt og planlagt og tenkt litt mer. Vi må ha ny bil tror vi. Vi regner med det i alle fall. Og plassen her i huset er liten, men det skal vi fikse en stund. Ommøblere, og pakke vekk litt så skal det gå fint det. Og så må vi ha en ny utebod slik at vi får plass til tvillingvogn. Og så er det jo alt det vi må ha da. Vi trodde jo at vi hadde alt utstyr vi... Men neeiiidaaa... vi må jo ha dobbelt opp jo!! :ler: Jeg blir litt sprø ja, men dette blir morsomt og spennende!!

Jeg gleder meg og gruer meg.

Det blir tungt og slitsomt!

Men mye moro også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen vennen :hjerte: :hjerte:

Begynner å lure på om dette er smittsomt :ler:

Hurra! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen vennen :hjerte: :hjerte:

Begynner å lure på om dette er smittsomt :ler:

Hurra!  :grine2:

Da var det i alle fall du som startet denne smitten... :grine2:

For sånn ca 3 år siden! :sjarmor:

Jeg synes dette er så morsomt!!

Jeg lå og tenkte på deg og lillen på benken hos jordmor!

Dere har klart dere og da skal jammen meg jeg også klare det!! :D

Endret av magnhild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Må bare inn og for å gratulere deg. Du er så heldig, det er en velsignelse å få tvillinger. Kjenner igjen mine egne reaksjoner, akkurat sånn følte jeg det da jeg fikk se mine to små undre i magen. Og nå har jeg to store undre i tenårene. Dere har en flott tid foran dere, det er helt fantastisk å oppleve å få to babyer samtidig. Å se på båndene mellom dem, hvor stor glede de har av hverandre, og hvor like og forskjellige de faktisk er . Og når du tenker på at disse to faktisk har vært inni din mage samtidig, blir man fylt av ærefrykt for hva kroppen faktisk klarer. Ikke vær redd for at dere ikke klarer det, for det gjør dere helt sikkert

Lykke til. Jeg kommer nok til å sniklese litt i denne dagboken, for dette er så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jøss, det var virkelig en god nyhet ja. Tenk du skal bli 3-barnsmamma da!

Kos dere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Tittet litt i den andre dagboken din, så titter innom her også. Jøsses, tipper det var en gedigen overraskelse ja! :) Men moro da!

Gratulerer så mye, både til deg, mannen og den vordende storebror! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen!!! :hoppe:

Er fortsatt veldig forvirret, men også helt utslitt.

Det tar på å bli kjempeoverrasket altså!!

Skal ta meg en runde i gravidedagbøker i morgen, men nå skal jeg sove littt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, masse med to gutter i magen :blomst:

- takk for sms tidligere i dag. Ble ganske så paff da jeg fikk nyheten.

Ikke rart du allerede har fått bekken-vondter. Du har vel dobbelt opp med hormoner også nå da (eller?).

Gleder meg til vi kan treffes (jeg er bortreist fra 28-31) - men etter det da er jeg klar ;)

Masse klemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, og gratulerer så masse med to små gutter i magen! :babygutt: :babygutt:

For en overraskelse! Og så utrolig gøy på samme tid! De kommer nok til å få veldig mye glede av hverandre.

Men skjønner at det går trill rundt for deg nå! Alt man må tenke på av utstyr og plass osv...

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...