Gå til innhold

Limbo & Knerten's Dagbok

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heihei Limbo!

oi nå kommer snart babyen deres jo! Hjelp så fort tida har gått..

Godt å se at alt står bra til med deg og lillejenta.

Håper det samme med mannen din og moren din :D

Ser dere holder på i hagen. Vi også! Sliter med det pokkers ugresset. Mannen min spraya på noe ugressmiddel men det ser foreløpig ikke ut til å ha hjulpet noenting. Så det må vel sterkere krutt til tenker jeg :-?

Må jo få det fint utenfor til 17 mai ilalfall. Nåja det ser ikke så ille ut, men det er liksom greit å få vekk alt ekkelt ugrass.. Skal forresten ha dugnad også i nabolaget nå på torsdag, så da blir det fint rundt om i fellesarealene også :D

Vet forresten ikke om jeg kommer på onsdag. Må se an formen den dagen- har flere dårlige enn gode dager for tida. SÅ alt går i snegletempo her i gården. Men men det er bare å holde ut for nå er det bare litt under 3 mnd igjen..

Men er formen bra så kommer jeg selvsagt :enig:

Ser at du har lyst å føde i badekar- jeg skal iallfall be om fødestue med badekar for smertelindring, for det tror jeg er bra. Vil helst ikke ha epidural- det er siste utvei for min del iallfall!!!

Men som du sier- man vet jo ikke før man er der i den situasjonen, og hvem vet hva man vil da????

Nåvel- du får kose deg nå når du er gått ut i permisjon.

Klem fra viwi 29+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

T-30 :D :D :D :D

Ja i dag er det kun 30 dager igjen til termin. Nå går det fort her gitt. Jeg har nå klart å være ganske effektiv synes jeg selv da. Har fått vasket og strøket alt babytøy og lagt det i skuffene. Og det eneste som mangler nå er stellebord og det skal vi kjøpe inn neste uke det :wink: Vi er jo veldig heldige som får det i gave.

I dag har jeg ikke de store planene, men skal få vasket gulvene og baderommet. Så skal tepper og dyner hives ut til lufting da vi har så fint vær her i Stavanger. Det må jo bare nytes nå som vi har sjansen da.

Ellers er det jo ting som skjer hjemme i familien også. Moren min har fått diagnosen Tykktarmskreft og nå starter behandling neste uke. Det er ikke noe kjekk beskjed å få, men hun var veldig foreberedt på at dette kunne være utfallet. I hvertfall er hun i systemet og den viktigste behandlingen har startet opp allerede med operasjonen hun hadde Palmesøndag.

Vi må bare se fremover og nå i dag kommer ny valp hjem til den vordende mormor og så er det jo termin for første barnebarn om 30 dager :D - det liker vi veldig godt.

Det er veldig mye aktivitet her inne med Hummla mi og hun sparker og vender på seg i et kjør. Det er jo herlig også. Sover dårligere om nettene nå, men det var egentlig ventet så jeg får bare finne meg i det. Kan i hvertfall hvile litt på dagene nå som jeg er ferdig på jobb.

T-30 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

30 dager til termin. :o

De siste dagene kommer sikkert til å føles uendelig lange... :ler:

Krysser fingrene for at det går bra med moren din. :kysse:

Klem fra Maya30 :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi oi oi - nå var det lenge siden jeg skrev i dagboka mi. Jeg begynte med et innlegg her sist uke og hadde skrevet sååå mye og så bestemte den hersens pc'n seg for å streike. Så jeg flippa litt ut og hadde litt behov for en pause før jeg startet med nytt innlegg. Vel siden sist har jeg vært hos legen og kan vel starte med tallene derfra først.

Dato: 13.05.2003

Uke: 36+2

Vekt: + 4 kg siden sist (totalt 12 kg nå :o )

BT: 120/75

HB: 12,8

Urin: Negativ

FL/MIN: 148

Symfyse/Fundusmål: 33 cm

Leie: Hun har lagt seg med hode ned :D

Ny legetime blir 27 Mai og da får vi se hvordan det går. Det er under tre uker til termin, men for min egen del har jeg plusset på to ekstra uker. Da er jeg forberedt på å gå over tiden og jeg blir ikke så stressa av det.

Nå er jeg 37+3 og T-18 og her er jeg iflg. BAM:

I dag er det onsdag 21. mai. Du går nå i 38. svangerskapsuke og har 18 dager (2 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

Babyen er nå rundt 48cm lang og veier 3000 gram. Du merker sikkert nå at du lett blir andpusten. Det er fordi barnet ditt gir et konstant press mot mellomgulvet slik at lungene ikke får brukt kapasiteten like godt som ellers. Derfor kompenserer lungene ved at du må trekke pusten oftere slik at du får nok surstoff.

Jepp jeg kjenner meg igjen her. Om nettene kan jeg nesten ikke trekke pusten så det går i korte intervaller her for tiden, men formen kan jeg vel ellers ikke klage på. Jeg føler meg i fin form og nå ser jeg frem til nurket som skal komme. Hun sparker og spreller der inne hver dag og det er bare helt skjønt.

Nå tenker jeg jo selvfølgelig mer på fødselen som skal komme og det blir spennende å se hvordan jeg takler den. Har begynt å grue meg bittelitt, men det er vel ganske normalt det da. Nå er det ingen vei tilbake og nå må jeg bare få ungen ut om noen uker uansett koste hva det koste vil :D

Tusen takk for hilsner Maya og Klips - alltid koselig. Nå skal jeg prøve å være litt flinkere her inne.

T-18 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

T-18 :D !!!!! Det er ikke så mye nytt å melde fra om her egentlig. Jeg ruger ennå kan man vel si og sover veldig dårlig om nettene. Jeg benytter meg godt av permisjonen nå til å sove på dagtid. Utover søvnen så har jeg egentlig ikke de store plagene.

I dag har jeg jammen shoppa litt mer jeg. Kjøpte to helsetepper og i morgen skal jeg hamstre innpå litt flere laken til nurket samt underlag i tilfelle lekkasje fra den lille :wink:

Har fått vaska alt som heter barnetøy og dyner osv osv og det skal være klart og i går så vaska jeg ut av stellebordet og det ser så flott ut nå. Har fått satt bort kremer og talkum på ei hylle så der er det ryddig nå.

Ellers så skal svigerinna mi som har termin 10 juni ha keisersnitt 2 juni. Hun hadde en dårlig følelse når de sa at nurket lå med hode nede for hun mente den lå med rumpa ned. Så hun fikk ekstra UL og der viste det seg at grunnet feil på livmoren kan hun aldri føde "normalt" og barna vil alltid legge seg med sete ned. Helt utrolig at dem ikke oppdaga det for to år siden når det samme skjedde da og hun måtte ha keisersnitt. Heldigvis har jeg ingen slike følelser selv og er ganske sikker på at hun fremdeles ligger med hode ned her hos meg.

T-18 i dag og har nedtelling til den store gullmedaljen. Nå er det bare å ruge ferdig og vente på til hun bestemmer seg for å komme ut. Jeg stresser når i hvertfall ikke og må bare ta det helt med ro frem til fødselen.

T-18 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-18...??

Oi...som tiden går for deg! Eller kanskje ikke...

Bra du ikke føler stress ihvertfall!

Høres ut som du har det bra ellers...bare synd med nettene.

Høres ut som alt er klart for nedkomsten også!

Er så misunnerlig altså :wink:

Jeg håper du får noen fine to-tre uker frem til fødselen, Limbo!

Det blir spennende...

Masse lykke til

fra Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei Limbo !

Nå må du skrive i boken hver dag slik at vi kan få den store diskusjonen den dagen du ikke skriver. ( Og vi mistenker at du har reist for å føde )

Det er ikke lenge igjen nå, men jeg ser du er forberedt. Det har jeg også alltid vært. Rett og slett fordi jeg trodde at alt måtte være i orden i hjemmet når jeg skulle ligge på sykehuset.

Da minstemannen vår kom, satt jeg på sofaen og så at vinduene måtte vaskes og så måtte jeg støvsuge og vaske badet slik at ikke barnevakten skulle ha det rotete. Så ble jeg plutselig veeeeldig søvnig, så jeg gikk og la meg for å sove litt før jeg skulle begynne på husjobben. Vel, da jeg våknet to timer senere av telefonen var det for sent. Det var min mor og jeg måtte legge på for da gikk vannet.....

Men jeg overlevde det å ikke ha det helt perfekt !

Dersm jeg skulle få flere, ville jeg nok tatt det litt roligere. ( As if )

Lykke til klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Limbo.....

Huff! - jeg har nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet en hilsen her på leng, men den forb*** pc` n min har tatt helt kvelden, så nå må jeg snike meg til her og der.

Håper du har det bra og at Madeleine trives i magen enda. Marius har det helt fint - det er hakket værre med mora hans som nå er dyktig lei av stor mage og vonde kynnere. Men nå har vi jo fått stiftet litt bekjentskap med fødeavdelingen, og det ser ut til at Marius er klar for en hjemmefødsel - hehe. Hver gang vi kommer dit så ombestemmer han seg og vil ikke ut likevel......... Det blir litt strevsomt i lengden, men det er tydeligvis han som er sjefen :)

Du får holde meg litt oppdatert da, for du kan som jeg jo føde nårsomhelst nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei

Jøss så koselig med alle meldingene i dagboka mi da :D Her begynner jeg å lure på om jeg er i ammetåka allerede for jeg trodde jeg hadde T-18 i går, men sannheten er jo at jeg er T-16 i dag da. En dag mindre og gjett om det er bonus i disse dagene da.

I dag har jeg vært på kjøpesenter og kjøpt babybok der vi skal lime inn bilder og masse informasjon om lillemor og så har jeg kjøpt meg krabbeteppe m/pute også. Nå bør jeg ha nok. Tror jeg skal holde meg borte fra kjøpesentrer og byen nå for jeg bruker jo bare penger jeg. Mannen får nesten grå hår i hode han av det, men det er jo bare nyttige saker da.

Sover fremdeles dårlig om nettene, men jeg sover litt på dagtid så det går rundt. Stakkars mannen min jeg har vridd og vendt på meg de siste nettene og rappet dyna hans så det blir ikke mye avslapping der.

Nå ser vi også etter ny bil og tenkte at neste uke skal vi prøvekjøre litt i hvertfall så får vi se hva vi ender opp med. Den bilen vi har nå er ikke så gammel, men vi vil ha en litt større bil samt mitt vrak skal også selges.

Her ruger jeg for fullt ennå og som sagt T-16 idag. Blir nok her en del uker til ennå. Ca. 2 uker til termin +/- da :D

T-16 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

T-15 :D

Tusen takk for hilsen i dagboka mi Kipa :D . I natt har jeg sovet ganske godt og har ikke hatt skyttel trafikk på toalettet hver eneste time, men som dreven i gamet vet jeg at i natt komme jeg sikkert til å springe like mye igjen.

I kveld skal vi på kino og se Matrix Reloaded. Sa til mannen at det blir nå eller så må vi heller se den på DVD. Så det skal bli koselig det. Blir liksom siste gangen på en god stund vi går på kino sammen nå og bare har oss to å tenke på også da.

Her skinner sola foreløpig, men de har meldt regnvær så jeg får vel bare gjøre det beste ut av dagen. Får komme oss ut en liten tur nå. Det er spark og sprell her inne så det er ei lita ei som koser seg med frokosten jeg inntok for en time siden nå :wink:

Tuddelu og T-15 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her er det stille i gården. I dag har vi vært på middag hos svigers. Det er deilig å kunne slippe å lage mat akkurat nå kjenner jeg. Sist helg var vi hos mine foreldre og hadde middag så det har vært to helger det vi har bare kost oss.

I går var vi på kino og så Matrix Reloaded. Grei skuring, men lyden i Sal 5 her i Stavanger var vanvittig høy og jeg hadde så dårlig samvittighet for lillemor etterpå. Merket at det var reaksjon på lyden, men jeg dekket magen godt til med både min jakke og mannens jakke.

I dag er jeg T-14 og i den ære har vi tatt noen nye magebilder som man kan se her:

Limbo og Magen T-14

Så vi sitter her ennå to stk og venter på at lillemor snart vil komme ut, men det er bare å smøre seg med tålmodighet. Nå blir det ny legetime på tirsdag så får vi se hva doktorn har å si.

T-14 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

I dag er det T-13... :o

Fornuftig av dere å benytte denne siste tiden til å finne på noe sammen bare dere to. :hjerter:

Tenk på den siste tiden som en periode med medbrakt barnevakt... :ler:

Spennende å følge med deg og kjekt å se at du skriver mer...

Du vet: spekulasjonene kommer med en gang vi ikke hører noe... :wink:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei dagbok og hei Maya :D

Ja jeg fikk litt dårlig samvittighet her sist uke når jeg så det var ratt meg så lang tid å skrive så jeg tenkte - æh må bare få farten opp nå. Lillemor har ikke våkna ennå, men jeg kjente en del liv i natt. Har sovet relativt dårlig i natt også og har hatt litt mageknipe og så har jeg drømt om at jeg skulle føde. Kanskje ikke så rart siden det er rett rundt hjørnet nå.

Uansett iflg. BIM så skal jeg være her nå :D

I dag er det mandag 26. mai. Du går nå i 39. svangerskapsuke og har 13 dager (2 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

Babyen er nå 49 cm lang og veier ca 3200 gram. Alle babyer blir født med blå øyne, det kan ta opptil ett år før de blir brune på de som har arvestoff til det

Nå skal jeg ut en tur - tenkte å ta turen til mamma og pappa og få litt selskap der og så må jeg fikse opp vugga når jeg kommer hjem og stryke de siste plaggene til lillemor her :D

T-13 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Limbo!!

Tenk T-13 dah!!!

Ja nå kan det jammen skje noe hver dag som helst... Det er så spennende :hoppe:

Ser ut som du har det bra selv om du sover dårlig om natta.. Det er jo bra da- få deg bare masse hvile på dagen iallfall sånn at du er klar for "maratonløpet" :D

Her i gården har jeg så mye energi at tilogmed mannen min syns det er rart... Må liksom få gjort unna ting nå mens jeg orker.. Det er jo begrensa hvor mye jeg orker å ligge ute i blomsterbedet å luke pga magen da.. Men ihelga gjorde jeg det- gjett om jeg ble støl etterpå. Trodde jeg skulle kveles :hoho: for det var ikke så mye luft som kom ned i lungene mine da nei....

JO formen er ganske ok. Er litt sånn småkvalm, men det er ikke verre enn at jeg tar det helt med ro på morgenen og så blir det bedre utover dagen.. Det er så deilig å slippe å spy iallfall...

Du får ha lykke til framover nå- gleder meg til å se når det skjer noe hos dere :D

Klem fra viwi 32+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

T-12 og ny kontroll rapport fra meg:

Dato: 27.05.2003

Uke: 38+2/T-12

Vekt: + 14 kg totalt

BT: 115/80

Leie: HF (Hode festet)

FL/MIN: 140

Symfyse/Fundusmål: 34 cm

Ny legetime er neste torsdag 5 Juni

Er ganske fornøyd med at hodet er festet nå og at hun gjør seg klar til avgang. Nå er det bare å avvente og slappe godt av. I går så gjorde jeg klar vogge med sengetøy og den ble såååå fin :D og så har jeg fått vasket ut av skuffer og kommoder samt jeg har fått strøket siste rest av babytøyet.

Tusen takk for hilsen Viwi :D Ja nå skorter det jammen meg på tiden og så lenge jeg kan slappe godt av så er det herlig.

T-12 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

T-11 og vi er fremdeles her begge to i samme kroppen. Har sovet litt til og fra i natt, men tok igjen alt når mannen gikk på jobb i morges. Da rappa jeg dyna hans og dytta den godt under den ene halvdelen av ryggen. Da sover jeg godt gitt. Så nå har jeg tenkt meg ut og skal kjøre ut til bakeriet for å kjøpe noen ferske rundstykker og bare nyte solskinnet som vi foreløpig har her i Stavanger.

Har kjent litt mensekramper i løpet av natta, men det ser ikke ut til at noe skjer så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

Lørdag skal jeg ha siste undervisningsdag for Katekese barna i Kirken så det blir spennnende å se hvor lenge jeg holder meg på bena :D

T-11:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, du skal jo bli mamma snart!! :P:P

Jeg driver å oppdaterer meg, har vært borte siden lillemor kom til verden.

Må bare ønske det all verdens lykke til!! Du har noe fantastisk å se frem til, bare husk å ta vare på disse siste dagene.

Det ble veldig vemodig da magen plutselig forsvant og ingen sparket og romsterte mer..

*iler på soverommet og ammer*

Til gjengjeld har du verdens deiligste lille gull i armene, som faktisk har bodd der inne i magehuset!!

Ps: Du kan lese om livet med lillemor på generell dagbok...

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Spennende dager for deg nå ?

Det kan jo skje noe hvert minutt...

Husker godt selv hvordan det var. Vente, glede seg, grue seg og ønske å være tilbake i uke 20.

Sammentrekningene er bare livmoren som forbereder seg til fødselen. Min erfaring er at dess lengre tid med kynnere, dess kjappere fødsel.

Lykke til da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...