Gå til innhold

Limbo & Knerten's Dagbok

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Gjeeeeeeeeeeeeeeesp :D Er trett i dag - fatter det ikke egenlig, men kroppen er rar den. Sov kjempegodt i natt. Var verre med mannen som sliter seg gjennom nettene med hvalross i senga :hoho: Det er slik jeg føler meg nå kan man si.

Er vanvittig tungpusta nå om dagen og sliter meg fint gjennom dagene til tider. Nurket har vært i aktivitet siden søndag og har det riktig så travelt der inne. Jordmor sa jo at de sparker selv om de sover så det var ikke tegn på at de nødvendigvis kom til å være urolige barn. Jeg satser på at den lille blir som meg jeg.

Jeg er sovedyr og har alltid vært det. Mamma sier at jeg sov gjennom nettene når jeg var 8 uker gammel + jeg sov gjerne litt på dagen også. Man kan vel si at det har ikke endret seg så alt for mye nå heller. Sover litt når jeg kommer hjem om dagen og så legger jeg meg kanskje litt tidligere også. :o

Formen kan jeg vel ikke si så mye på. Den er fin den og det ser ut som jeg glatt skal komme meg gjennom neste måned med arbeid også. Krysser fingrene for det. Da har jeg ikke vært hjemme en eneste gang i løpet av svangerskapet foruten den gangen jeg fikk virusinfeksjon som ikke hadde noe med dette å gjøre. Could happen to anyone :D

Nå lager jeg opp en liste over alt vi må kjøpe inn til nurket - det blir litt å hamstre inn nå de tre neste månedene. Vel det var siste nytt fra Stavanger leiren :D

28+4 :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Limbo.

Åh - er det ikke deilig å se at ukene går og vite at det bare nærmer seg for hver dag - fødselen altså?

Jeg er litt omvendt av deg, for jeg er ikke så trøtt lenger. Kjenner egentlig at energien er på topp, og når sola skinner er det extra deilig. Må passe meg litt da, for jeg presser meg litt mer enn jeg bør noen dager. Men det er jo sååå mye som skal ordnes i stand før Marius kommer. I helgen skal mamma og bestemor omme og hjelpe meg litt med husvask. Det skal bli deilig å få tatt vårrengjøringen nå, så er det ferdig.

Vel, du får ha en gooood helg da, og så håper vi at været gir oss bare kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

29+1 og nå er jeg her iflg. BIM:

I dag er det mandag 24. mars. Du går nå i 30. svangerskapsuke og har 76 dager (11 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

Babyen er nå ca 37 cm lang og veier rundt 1300 gram.

Lungene er ferdige og barnet ligger og trener pustemusklene ved å trekke vann ned i lungene for å fylle dem. Når babyen fødes klemmes dette vannet ut av lungene ved at brystet presses ned gjennom bekkenet slik at vannet skvises ut av babyen- ganske fantastisk innrettet!

Hjerterytmen til babyen ligger nå normalt mellom 120 og 160 slag pr minutt.

Grrr prøver igjen :roll: Typisk hadde akkurat skrevet det innlegget så røyk hele den fjottete pc'n min her. Jaja det er bare å sette i gang atter igjen.

Tusen takk for hilsen Misty :D Sove - å joda jeg er kontinuerlig trett og har vært det i 26 år nå :ler: Er et skikkelig murmeldyr og elsker å sove til min manns store fortvilelse. Før svangerskapet så tok jeg litt ginseng og jeg som ikke drikker kaffe ble jo helt hypa opp og så våken. Men som moren min sier. Jeg sov jo nettene igjen da jeg var 8 uker gammel + litt på dagtid så søvn har jeg alltid likt.

Helga vår har vært fin og rolig den. Vi har bare slappet helt av. Mannen går inn i en hektisk periode på jobb. Heldigvis så skal ikke han reise utenlands nå da firmaet har gitt forbud mot utenlandsreiser. Det liker jeg i hvertfall. Hadde ikke følt meg helt komfortabel med at han reiste til Houston eller Afrika akkurat nå nei.

Fredagen laget vi oss en god wok middag og bare slappet godt av. Lørdagen var vi innom Baby Kos på Hillevåg og vi har tenkt å leie belte som fester bærebaggen i bilen. Kosta 60 kroner i mnd. og det lønner seg fremfor å kjøpe akuratt dette da. På kvelden laget vi oss en kjempegod middag bestående av pasta og salat og hvitløsk baguetter. Vi leide Asterix og Obelix på film. Veldig lett underholdning for to sløve sjeler.

Søndag gikk vi en tur langs Mosvannet her i Stavanger og mannen fikk prøve ut sitt kamera på endene. Heldigvis var det noe annet et meg som var motive denne gangen. Så hadde vi et kakestykke på Kunstmuseet før vi gikk hjem. Sovna på sofaen da jeg sov dårlig natt til i går og så skeiet vi ut med en Pizza på kvelden.

Det var vel helga for vår del. Har en relativt hektisk uke fremfor meg. I dag blir det besøkt til mormor og morfar, i morgen blir det svømming, onsdag blir det Snart Mamma treff (håper vi blir mange), torsdag blir det svømming igjen og fredag har jeg ikke bestemt noe ennå.

Det var siste nytt fra leiren her. Nytt legebesøk er nå på fredag så får vi se hvordan utviklinga er der :blunke:

29+1 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vill bare si tusen takk for beroligende hilsen fra deg. :kysse:

Godt å høre at det er andre som har hatt blødninger og så har det gått BRA!!! :sjarmor:

Godt å høre om disse tilfellene der det går bra også...

Fokuserer sikkert på det nagative når du leser om negative hendelser...

Nå har jeg lest positive hendelser - så da er alt positivt... :wink: :o :sjarmor:

Godklem fra Maya30 6+3 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har vannet gjort sitt inntog i kroppen min. Merket at gifteringen satt ganske stramt på fingen her i går og i dag tok jeg den veldig tunge avgjørselsen: MÅ TA AV GIFTERINGEN :cry: har ikke hatt den av en eneste gang jeg siden vi giftet oss. Men håper nå at vannet forsvinner og at jeg igjen kan få på ringen etter fødselen :D

Ellers er formen ganske okay den. Er litt baktung (dvs: tung i rompa) det er hardt å løfte baken fra stolen :ler: Så i dag skal jeg være så flink at jeg skal svømme rett etter jobb - det kommer til å gjøre seg det.

Å ja så shoppet vi jo litt sist torsdag. Kjøpte et nytt bilsete til bebisen 0-15 mnd. Kunne også brukes som vippestol sa damen i butikken. Er av merket Maxi Cosi. Er kjempefornøyde vi nå. Har kommet et steg lenger. Neste måned blir det nytt stellebord. Er så heldig at mamma og pappa ville sponse stellebord på oss. Jeg har sagt at det kan vel være en bursdagsgave til meg det siden jeg har bursdag om noen uker :D

Ikke mer å fortelle om her :wink:

Og så var vi 29 uker og 2 dager på vei da :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg LIMBO

Gleder meg kjempemasse til imårrakveld! Skal bli koselig å treffes..

Ser at du er begynt å få ødemer- sikkert ikke så veldig kjekt, spes ikke når gifteringen må av. DET ser jeg IKKE frem til... Syns det er litt leit å måtte ta den av jeg da... MEn det går jo an å ha den i smykke rundt halsen da....

Sannelig ikke lenge igjen nå til babyene våre melder sin ankomst. Kjenner energien kommer med fine været også og så føles det ikke lenge igjen.

DEILIG MED VÅR!!!!! :hoppe:

Ha en fortsatt fin dag da- klemmer fra meg :wink:

viwi 23+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En ny milepæl er nådd. Vi er 30+1 i dag og i følge BIM så er vi nuh her:

I dag er det mandag 31. mars. Du går nå i 31. svangerskapsuke og har 69 dager (10 uker) til termin Søndag 8. juni 2003.

Babyen er nå 38,5 centimeter lang og veier 1400 gram. Du vil kanskje merke ubehag dersom du blir liggende flatt på ryggen. Dette heter venacava syndromet. Det er rett og slett at livmoren nå begynner å bli så stor at den kan klemme av for hovedpulsårens tilbakeføring av blod slik at du blir svimmel og faktisk kan besvime.

Fredag var det ny legekontroll og i uke 29+5 var dette utfallet av kontrollen:

:hoppe: Dato: 28.03.2003

:hoppe: Uke: 29+5

:hoppe: Vekt: + 8 Kg totalt i svangerskapet

:hoppe: BT: 120/75

:hoppe: HB: 12,2

:hoppe: Urin: Negativ (Positiv sist gang)

:hoppe: FL/Min: 146 (legen sa den kunne høres på 10 m avstand)

:hoppe: Symfyse/Fundusmål: 28 cm og rett på streken igjen

Ellers tok vi ny RH test som skal sendes til sykehuset så får vi se hva de har å si. Formen er veldig bra. Har ikke nevneverdig av ødemer så det var helt normalt at jeg ikke fikk ringen på meg.

Lørdag shoppet jeg til den store gullmedaljen og nå har jeg fått shoppet:

:hjerte: Tre nydelige luer

:hjerte: En flott liten rosa drakt (første rosa jeg har kjøpt)

:hjerte: brillebukser

:hjerte: bittesmå sokker

:hjerte: bodyer

Var også på kino i helga og så Kopps. Tror det er lenge siden jeg har ledd så godt av en film :ler: anbefales. Veldig lett underholdning, men noen ganger er det bare så herlig.

Søndag var daffedag. Mannen jobba fra 9-19 i går så jeg var overlatt til meg selv. Fikk hengt opp klær, vaska hele bade fra topp til tå - inkludert veggene der :o var litt støv kan man si. Laget meg noen pannekaker og satt ned og broderte og bare slappet av. Sov litt også så jeg bør være ganske uthvilt nå :D

Ellers er det 10 uker igjen til termin så det blir veldig spennende nå fremover for alle involverte :D Gleder oss vanvittig.

Tusen takk for hilsen også i dagboka mi Viwi :D

Og i dag var vi kommet til 30+1 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss her går det unna! 30 uker alt!

Synes du får gjort masse til å være et murmeldyr med 30 ukers baby i magen :D

Takk for hilsen i dagboken min, lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for hilsen Klips - to dager igjen til termin - gleder meg til jeg har så kort tid igjen nå :wink:

Tenkte jeg skulle legge ut noen nye magebilder tatt nå søndag da jeg var akkuratt 30 uker på vei. Prøver å se om det er noen endringer fra uke 26, men det er jommen meg vanskelig dette :D

Magebilder Uke 30

Knerten 30+2 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

10 uker går fort det !

Var inne på magebildet ditt og så jeg og magen er helt fin den !

Synes faktisk det er vakkert med gravide damer.

Sant det er kjekt å gå på shopping ? Balsam for sjelen er det !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

67 dager igjen til termin og still counting down - som bare juling gjør jeg det. I går så hadde jeg vanvittig sting i høyre side.

Men jeg fikk nå sove veldig godt og det hjalp å gå litt rundt i stua. Våkna i morges og da kunne jeg ikke se navlen min en gang og magen var spiss :o Masse liv der inne fra klokka 0400 og frem til 0800, men nå sover nurket igjen.

Formen er kjempefin det og nå har jeg telt at det er kun 15 arbeidsdager igjen til jeg er ferdig her på jobben. Sitter mutters alene her - alle er på seminar så si utenom meg - trengte visstnok ikke det for jeg har hatt det før og så skal jeg jo snart ut i perm :roll: jaja that's life. Sola skinner og hvem kan vel klage på det da.

I dag blir det svømming på denne jenta. Har gått fra å svømme hver tirsdg til å begynne på onsdagen heller. Var litt kjibt på tirsdagen når den Internasjonale skolen hadde svømmetime i hallen på det tidspunket jeg var der. Ikke noe problem med elevene, men andre folk i hallen kan for pokker ikke ta hensyn til hverandre :kjempesinna: Det har skjedd mer en en gang jeg har sagt klart i fra til folk at dem kan vel skygge bittelitt unna - jeg kommer meg ikke nærmere veggen jeg desverre :sinna: Så nå skal jeg heller svømme hver onsdag og hver fredag. Så går jeg tur i helgene så langt jeg klarer det :D

Merker at jeg begynner å bli ganske tung i kroppen nå, men det skulle vel bare mangle det. Har en unge på nesten to kg der inne sikkert :hoho:

Tusen takk for hilsen Hilde :wink:

Og i dag var vi 30+3 :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo.

Ville bare innom og si hei, jeg da.

Du er flink som er og svømmer asså - jeg har liksom nok med å tusle en tur rundt kvartalet jeg da - hehe

Fine tall fra legetimen også.....Min HB er stigende nå, men fortsatt bare 10,8. Skal høre litt med JM på tirsdag hva jeg skal gjøre med det, da legen ville avvente litt.

Ellers er jeg fryktelig varm om dagen. Spesielt på kvelden da jeg mange ganger har lyst til å putte føttene i iskaldt vann for å kjøle meg ned litt.

Graviditet er egentlig snåle greier......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for hilsen Misty! I dag er jeg bare kjempedeppings. I går kveld etter jeg hadde kommet hjem fra svømming så ringte moren min og sa at familie hunden Jamie på 5 år var blitt påkjørt :cry: Så etter å ha kjørt rett til dyrelegen fant de ut at skadene var så store innvendig at avlivning var det beste alternativet for ham. Så nå sitter vi her uten voffen vår som var så herlig. Trøster meg med at han ble umiddelbart slått i svime og våknet heller ikke hos dyrlegen - det var ikke blod og han var veldig fredelig. :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Uke 31+1

I dag er det mandag 7. april. Du går nå i 32. svangerskapsuke og har 62 dager (9 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

Nå har babyen din blitt ca 40cm lang og veier ca 1500g. Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme. Pupillene reagerer på lys og babyen merker hvis det kommer sollys på mors mage.

Nå når livmoren din midt mellom navlen og brystbenet.

Etter en heller fæl uke sist uke er vi kommet oss alle sammen. På tide og se litt fremover. Formen er ganske bra den - er ganske trett når jeg kommer hjem fra jobben hver dag, men skulle vel bare mangle når man fremdeles jobber 100%.

Fredag slappet vi bare godt av etter jobben og laget oss noe god mat. Lørdagen var jeg gressenke mesteparten av dagen - slik går det når fotball sesongen starter opp igjen. Hadde undervisning med skriftemål for de små så dagen gikk uansett ganske fort. Fikk vasket hele huset på lørdagen sammen med mannen så nå er det skinnende rent igjen.

Vi laget oss noe god pizza her på lørdagen og leide film. Bend it like Beckham. Ganske god underholdning faktisk selv om mannen mener det er typisk jentefilm.

Sov litt urolig natt til søndag. Masse liv i magen nå for tiden, men det er jo bare positivt det da. Fikk gått en god på søndagen, men det var nå ganske slitsomt må jeg innrømme. Merker at jeg er mer tungpustet og orker mindre enn før. Men jeg kom meg gjenom. Mannen vasket vinduene og bilen og så laget vi oss en kjempegod fiskemiddag - namm namm.

Ikke de store nyhetene fra vår ende, men nå har mamma bestillt en ny valp. Det ble så innmari tomt hjemme i huset og jeg kan nå forstå henne. Den nye valpen kommer ikke til å ta over Jamie sin plass, men det blir igjen liv i huset og hun får nytt selskap. Valpene er 4 uker gamle nå og er klar for levering innen 4-6 uker. Må jo si rasen da - Cairn Terrier. Har gått ned i size på voffen betraktelig, men dette er en rase som foreldrene mine alltid har vært begeistret for. Så nå gleder vi oss til det også.

Vel nå er det 9 uker igjen til termin :wink:

31+1 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Limbo - vel overstått helg :)

Ja, det nærmer seg for hver uke jammen.... Tenker litt på at det er like normalt med fødsel to uker før som to uker etter termin, ja huff!! - da kan det være 5 korte uker til fødsel, eller 10 lange....hehe. Det er nå en gang sånn at det er flere førstegangsgravide som går over termin da, så vi får sette frem tålmodighetskremen lett tilgjengelig.

Jeg skal til JM i morgen og er litt spent på hva hun sier om kynnerne mine. Mannen blir bekymret når han ser meg krøke meg sammen i smerte flere ganger om dagen.

Så nå får vi krysse fingrene for at Klips får føde snart stakkars, så hun slipper å vente så ille lenge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

61 en dager igjen til termin og nøyaktig 2 mnd. Nå nærmer det seg med stormskritt her. Har regelmessige kynnere, men de er heldigvis ikke noe vonde. Magen bare strammer seg noe helt enormt for så å slappe av igjen etter noen sekunder. Er ganske rart å kjenne på.

Ellers så tror jeg at babyen kommer til å ha en rolig uke denne uken. Det ser fortsatt ut som det fortsetter med annenhver uke på og av her.

Nå har jeg begynt på min 8 mnd av svangerskapet og får hele tiden høre wow du ser jo ikke så stor ut. Må bare si til folk at det avhenger på øyet som ser. Noen gisper nesten når jeg sier at jeg har 2 mnd. igjen - det tyder på at jeg er stor, mens andre sier at det ser ut som du har lenger enn det. Må jo bare le. Så lenge den lille har det godt der inne spiller det ingen rolle på hvor stor magen min er.

Har merket litt rare og sure blikk fra folk når jeg går tur - særlig jenter. Jeg håper for all del at jeg ikke sendte slike blikk til gravide når vi prøvde - i såfall var det ikke meningen det.

Ellers så fant vi ut at ennå en i omkretsen vår venter småfolk :D Det er jamen rene yngle perioden her. Nå har vi kommet opp i 8 stk. inkludert meg da som jeg kommer på i farten. Men det er jo bare hyggelig det da :D

Jaja får vel gå gjennom alle tingene her på jobb - fikk ryddet masse på fredagen og har ennå en del igjen. Må bare huske å få gitt fra meg absolutt alt her nå. Neste uke er det påskeferie og så er det kun en og en halv uke igjen deretter med arbeid.

31+2 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Limbo :D

Håper du får en kjempefin påske. Tiden vil nok gå fort fremover skal du se.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for hilsen Limbo!!

Skulle ønske det var meg som hadde 2 mnd igjen!!!! :D ..........men jeg får glede meg over magen min og livet i den i en 2 mnd etter deg igjen!!!

Lykke til og God Påske!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...