Gå til innhold

20 åring i 203 kmt


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Signerer Afr0dites innlegg!

:klappe:

Jeg synes det blir latterlig å ta fra en person bilen, men de kunne kanskje beslaglagt den for en periode....

Finnes det noen statistikk om hvor mange ulykker som oppstår fordi noen kjører forbudt, eller fordi andre kjører supersakte?

Det er faktisk en grunn til at mange steder så økes faktisk fartsgrensene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempelurt å beslaglegge/ta bilen, tipper medeierene på bilene blir kjempeglade da! Ikke bare mister partneren din lappen, men du mister bilen også, uten å ha gjort noe galt. Også er det jo utrolig glupt med tanke på at det da vil straffe seg å ha ny og miljøvennlig bil. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil
Kjempelurt å beslaglegge/ta bilen, tipper medeierene på bilene blir kjempeglade da! Ikke bare mister partneren din lappen, men du mister bilen også, uten å ha gjort noe galt. Også er det jo utrolig glupt med tanke på at det da vil straffe seg å ha ny og miljøvennlig bil.  :ironi:

Ja, selvfølgelig er det bra at en som råkjører mister bilen. Bruker man bilen som et våpen, og ikke et fornuftig framkomstmiddel bør man selvfølgelig miste den. Akkurat på samme måte som folk som skyter vilt rundt seg med skytevåpen mister våpenet sitt. Hva i alle dager tenker mange av dere når dere nester kolliderer med en som kjører langt over fartsgrensen? At det er skikkelig bra at folk råkjører som galninger? Eller blir dere skremt og tenker at folk ikke må kjøre altfor fort?

Holy shit, jeg er mildt sagt sjokkert over hvor mange duster det finnes her på kvinneguiden og i trafikken. Dere får vel et annet syn på saken om venner eller familiemedlemmer av dere blir drept av en idiot som råkjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil

Eller er dere alle ironiske, og det bare er jeg som ikke fatter at dere er det?

Håper det er jeg som misforstår alle andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror det er heller du som overvurderer deg selv litt. Hvorfor ikke bare gi dem 300 000 i bot, så slipper vi å taue vekk bilen? Holy shit, hvorfor ikke bare henrette dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116066

En eller annen kom med forslaget om at de som råkjører på denne måten ikke bare skal miste førerkortet, men at også bilen skal beslaglegges. Jeg er tilbøyelig til å være enig. Hva synes du? Denne vanvittige kjøringen setter liv i fare...

Hva om bilen tilhører en i familien da? Nei, beslaglegge bilen blir helt feil. Fengsel bot og lappløs i langt tid er eneste fornuftige straff.

Denne kjøringen setter andre liv i fare ja, det er helt sikkert. Men jeg tenker litt tilbake da jeg selv var på den alderen, og både jeg og mine kompiser hadde null respekt for fartsgrensene, og vi fikk 10tusen vis av kroner i bøter de første åra. Heldigvis gikk det alltid godt, selv om noen av oss hadde flere stygge krasj, også i fylla. I dag, en del år senere har jeg store problemer med å bryte fartgrensene, tørr rett og slett ikke, da jeg er meget avhengig av bil.

Så man lærer så lenge man lever.

Ungdommene i dag har i tillegg tilgang til langt sprekere biler, noe som ikke gjør saken bedre.

Men kanskje gjøre som på mc, og sette HK begrensninger på biler som blir kjørt av yngre bilførere. Blir som å dele opp lappen i 2 liksom, første 4-5 åra med begrensninger, så fulleffekt biler etter det. Eller noe fartsperre som lastebiler har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hva om bilen tilhører en i familien da?

-så er man kanskje litt mer forsiktig når man kjører, da, så lenge man vet at bilen faktisk kan forsvinne dersom man ikke passer seg. Og de som låner ut bil er kanskje ikke like velvillig til å låne ut til folk som ikke kjører pent.

Jeg syns det er et gdt forslag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det å ta fra de bilen syns jeg blir for dumt på mange måter..

Har noen flaks da så har de en bil de skulle skrota i morra likevel..

Det blir for mye forskjellsbehandling syns jeg. En annen har kanskje lagt masse krefter, tid og penger i å få en bil han har ønska seg, så ved et "uhell" (man kan faktisk miste hodet i blant) kjører han for fort og mister hele bilen! Da hadde jeg i allefall sunket psykelig lavt..

Men selvfølgelig.. Blir det innført en slik lov så får man jo bare la vær å kjøre så fort.. Men da kan ikke denne loven gjelde om man bare kjører i 90-100 i 80-sona..(?)

Men til saken om han som kjørte i 203 km/t..

Jeg lurer litt på om hva han har tenkt jeg. Når han kjører så fort over en lengre periode må han vel undre litt på han som følger etter hele veien og.. For det var vel en sivilbil?

Enten må han ha trodd at det var en som ville kappkjøre litt, ellers tenkte/trodde han kanskje at det var normalt å holde denne farten..

Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vanskelig for middelmådige folk å vurdere intelligens, men de klarer hele tiden å trekke usakligheter inn i bildet når det gjelder trafikk.

Hit kom jeg men ikke lengre - hve m er du "gjest" som kan få deg til å komme på banen og forsvare en guttunges idiotiske oppførsel med å angripe mennesker med en mer sunn og normal holdning til trafikken de ferdes i??

Kan du stå opent frem eller er du så feig at du ikke tør det? I likhet med andre gjester i denne tråden så langt??

At en guttunge på 20 år oppfører seg på en slik måte i trafikken forteller meg (og jeg er høyst oppegående og rimelig inteligent) at han eller hun burde mistet retten til å bevege seg på annen måte enn bena de neste 20 årene minst - de burde fratas retten til i det hele tatt å sitter på med andre som de med sin lavpannede moral kan påvirke til å begå lignende dummheter -

atter andre "idioter i trafikken" burde vært satt i en simulator og kjørt rett i veggen i 200km/t med påfølgende smerte simulert på kroppen via hjernen - bare fordi det er så "moro" å kjøre fort... Jeg er sikker på vi med dagens teknologi har en slik simulator rett rundt neste hjørne....

Tullinger...

At dere ønsker å leke med eget liv driter jeg en lang en i men når dere leker med mitt eller mine kjæres liv betyr det at jeg reagerer med forakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Nei, det å ta fra de bilen syns jeg blir for dumt på mange måter..

Har noen flaks da så har de en bil de skulle skrota i morra likevel..

Det blir for mye forskjellsbehandling syns jeg. En annen har kanskje lagt masse krefter, tid og penger i å få en bil han har ønska seg, så ved et "uhell" (man kan faktisk miste hodet i blant) kjører han for fort og mister hele bilen! Da hadde jeg i allefall sunket psykelig lavt..

Men selvfølgelig.. Blir det innført en slik lov så får man jo bare la vær å kjøre så fort.. Men da kan ikke denne loven gjelde om man bare kjører i 90-100 i 80-sona..(?)

Kjører man for fort så kjører man for fort. Kan man ikke lese av speedometeret bør man heller ikke kjøre bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører man for fort så kjører man for fort. Kan man ikke lese av speedometeret bør man heller ikke kjøre bil

Tror vel ikke akkurat det er DET som er skylden i at folk kjører for fort.. at de har problemer med å lese av speedometeret..

Sier ikke at noen er unnskyldt for å kjøre for fort, men å ta fra de bilen blir feil mener jeg! Kommer til å bli MYE leven av det om det blir innført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel ikke akkurat det er DET som er skylden i at folk kjører for fort.. at de har problemer med å lese av speedometeret..

Sier ikke at noen er unnskyldt for å kjøre for fort, men å ta fra de bilen blir feil mener jeg! Kommer til å bli MYE leven av det om det blir innført.

Hvorfor blir de feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av det jeg sa i stad.. Syns heller det er andre ting man kan gjøre..

Å ligge i 203 km/t er å kjøre litt mer en over fartsgrensen. Jeg synes at de bør bli fratatt bilen når de bryter fartsgrensen så mye at de blir fratatt lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ligge i 203 km/t er å kjøre litt mer en over fartsgrensen. Jeg synes at de bør bli fratatt bilen når de bryter fartsgrensen så mye at de blir fratatt lappen.

Ja, skal det være sånn at man mister bilen når man ligger på.. hm.. 100 km/t over fartsgrensa da? Da kan jeg være enig..

Syns det er lurt at man skal ha en straff som svir skikkelig, men syns bare dette er en litt merkelig straff.. Er så stor forskjell på hvilket "forhold" folk har til bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Ja, skal det være sånn at man mister bilen når man ligger på.. hm.. 100 km/t over fartsgrensa da? Da kan jeg være enig..

Syns det er lurt at man skal ha en straff som svir skikkelig, men syns bare dette er en litt merkelig straff.. Er så stor forskjell på hvilket "forhold" folk har til bilene.

Hallo?? Er ikke 203km langt over 100 for mye da??Og hva svir mest da tror du? Sure blikk og rasende familiemedlemmer uten bil elelr en bot og noen dager "på hotellet" vi kaller fengsel?? Vel frarøves du muligheten til å gjøre som du selv vil i 21 dager men det er ikke noe til straff spør du meg..

Og snakk om forhold til bilen? Hvilket forhold da? Og burde du i så fall ikke tenkt på det før du la murstein på foten som styrte gassen??

Kom ikke i ettertid å si det var ikke meningen altså - det holder for et barn ikke for en sjåfør med ansvar ikke bare for eget men også for medtraffikanters liv og velbefinnende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?? Er ikke 203km langt over 100 for mye da??Og hva svir mest da tror du? Sure blikk og rasende familiemedlemmer uten bil elelr en bot og noen dager "på hotellet" vi kaller fengsel?? Vel frarøves du muligheten til å gjøre som du selv vil i 21 dager men det er ikke noe til straff spør du meg..

Og snakk om forhold til bilen? Hvilket forhold da? Og burde du i så fall ikke tenkt på det før du la murstein på foten som styrte gassen??

Kom ikke i ettertid å si det var ikke meningen altså - det holder for et barn ikke for en sjåfør med ansvar ikke bare for eget men også for medtraffikanters liv og velbefinnende..

Hallo?? Har jeg noen gang gitt utrykk for at JEG kjører så fort?

Og jeg sier ikke at man ikke skal få noe straff, men at man kan finne på noe annet enn å ta fra dem bilen. Det må da finnes noen annen straff?

Er 203 langt over 100 for mye? hva var fartsgrensa der han kjørte da? ikke under 90 km/t i allefall! Mener den er 100 km/t for det meste der.. så 3 km/t er vel ikke så veldig mye eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hallo?? Har jeg noen gang gitt utrykk for at JEG kjører så fort?

Og jeg sier ikke at man ikke skal få noe straff, men at man kan finne på noe annet enn å ta fra dem bilen. Det må da finnes noen annen straff?

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bilen er privat eiendom. Om fartssynderen ikke får lov til å kjøre mer, skal vedkommende få lov til å kvitte seg med bilen. At en mister bilen til staten innebærer en voldsom bot, som varierer avhengig av hva slags bil en har. Det vil si, straffen blir større, jo finere bil du har. Er det riktig?

Om dere vil gi noen 200 000 i bot, hvorfor ikke 1 million? 10 millioner? La oss gjøre alle fartssyndere til gjeldsslaver for livet? Eller som gjest over sa, la oss bare henrette dem? Imponert over tankemåten til enkelte her, virkelig bra saker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...