Gå til innhold

20 åring i 203 kmt


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

La meg gjett du er en av de som er kvalifisert til å kjøre en bil 150 km/t og har reaksjons evne til å takle de?

Vel, når en gjennomsnittlig Østerriker har det, hvorfor skulle ikke en gjennomsnittlig Nordmann kunne ha det? Refleksene mine er forresten veldig gode ja, selv om det er langt mer enn reflekser som spiller inn når du kjører. Dessuten: hvem snakket om bil? Jeg har løst problemet allerede, jeg bare liker ikke at jeg må være kriminell for å kunne transportere ræva mi på en adekvat måte her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Ikke ødelegg tråden min. Jeg syns det er på sin plass å hindre folk som denne fyren i å kjøre bil. Hvordan skal vi få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Nei, det er vanskelig for middelmådige folk å vurdere intelligens, men de klarer hele tiden å trekke usakligheter inn i bildet når det gjelder trafikk.

Østerrike vurderer å sette lovlig grense opp til 160-notis i tysk onlineavis. Hvorfor er det fullt lovlig å kline til med 160 i Østerrike, mens de kapper pikken av deg om du kjører litt over 90 i Norge?

Å ja, det er fordi vi har Bellatrixer som er så "smarte" Farlig å kjøre over 80 vettu. Hvorfor ikke under 50 på alle veier?

Om du hadde vært så smart som du prøver å gi uttrykk for, ville du kanskje forstått at Østerrike og Tyskland har finere veier enn det Norge har. Hadde vi hatt de fine veien de har, ville vi kanskje kunne kjørt fortere vi også. Men beklageligvis har vi ikke det, og må derfor ha den fartsgrensen som passer til våre veier. Hvorfor skal vi utsette folk for fare, når vi vet det vil gå gale?

Når vi snakker om bilkjøring, er det ikek bare ens eget liv en risikerer men alle de andre en møter på veien også. Så velger jeg å spise masse sjokolade, er det meg det går ut over. Forstår du forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når en gjennomsnittlig Østerriker har det, hvorfor skulle ikke en gjennomsnittlig Nordmann kunne ha det? Refleksene mine er forresten veldig gode ja, selv om det er langt mer enn reflekser som spiller inn når du kjører. Dessuten: hvem snakket om bil? Jeg har løst problemet allerede, jeg bare liker ikke at jeg må være kriminell for å kunne transportere ræva mi på en adekvat måte her i landet.

Så de er bare du som er ute og kjører på veiene i landet? Husk på at de er mange personer som er ute i traffiken som ikke har dine evner og reflekser til å kunne kjøre i traffiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om du hadde vært så smart som du prøver å gi uttrykk for, ville du kanskje forstått at Østerrike og Tyskland har finere veier enn det Norge har. Hadde vi hatt de fine veien de har, ville vi kanskje kunne kjørt fortere vi også. Men beklageligvis har vi ikke det, og må derfor ha den fartsgrensen som passer til våre veier. Hvorfor skal vi utsette folk for fare, når vi vet det vil gå gale?

Når vi snakker om bilkjøring, er det ikek bare ens eget liv en risikerer men alle de andre en møter på veien også. Så velger jeg å spise masse sjokolade, er det meg det går ut over. Forstår du forskjellen?

For det vet du seff ALT om? Jeg innbiller meg at jeg har tilbakelagt flere km på tyske og østerrikske veier enn det du har, og standarden på østerrikske veier er sinnsykt lav også i nærheten av hovedstaden. De har kjører over 130 på veier med enkel midtrabatt, hvor det ville vært 80 i Norge. Det er ikke belysning på store deler av veien. Jeg snakker ikke om å kjøre 160 et eller annet sted i indre hardanger, bildet i VG var fra en motorvei på østlandet med HØY standard, og jeg synes faktisk ikke 140 er så ille på sånne veier.

Kanskje fordel å ha litt kunnskap før du kommer med bastante meninger. Det er alltid et kompromisse mellom sikkerhet og transporthastighet. Dette kompromisset er LAVT i Norge, for i Norge skal ikke sjåfører kunne vurdere selv. Jeg er tilbøyelig til å si at det skyldes bøter, og fine ekstrainntekter til staten og politikerne som hele tiden leter etter muligheter for å øke skattetrykket, uten at en forstår det.

Sjokoladespising går ikke bare utover deg, fordi vi har et OFFENTLIG helsesystem i Norge, og jeg må betale for dine små synder, fordi du er en usunn slask. Røyk skader alle rundt også, men er ikke forbudt fordi det er så mange politikerslasker som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syns ikke at de skal frata bilen, hvorfor det liksom, man har betalt for bilen, og skal altså da miste den, få bot, og fengsel? litt drøyt sier nå jeg.

Men egentlig får bare staten gjøre det de vil, for jeg kommer til å fortsette å holde fartsgrensene jeg.

Og det er en grunn til at fartsgrensene er som de er, for det er ikke alle som klarer å kjøre så fort som 120, må tenke på at det er folk som tviholder på sertifikatet sitt, altså folk på 75 år, og trur dere de har den oppfatelsesevnen til noen på 30 år? Tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så de er bare du som er ute og kjører på veiene i landet? Husk på at de er mange personer som er ute i traffiken som ikke har dine evner og reflekser til å kunne kjøre i traffiken.

Det er jeg faktisk veldig klar over, for de fleste MC ulykker skyldes ikke at MC folk kjører som svin, men faktisk at dere bilførere er IDIOTER i hue og ikke klarer å se ordentlig. Det gjelder spesielt JENTER, som ikke klarer å parkere småbiler ordentlig, uten å få anfall.

Det som irriterer meg er vel ikke at dere ikke har peiling på trafikk, for en kan ikke være sure på folk for at de er født tilbakestående. Men dere burde kanskje skjønne hvor skadet dere er i toppen, og at dere kan lukke igjen brødsaksa når det dreier seg om ting dere åpenbart ikke har peil på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei syns ikke at de skal frata bilen, hvorfor det liksom, man har betalt for bilen, og skal altså da miste den, få bot, og fengsel? litt drøyt sier nå jeg.

Men egentlig får bare staten gjøre det de vil, for jeg kommer til å fortsette å holde fartsgrensene jeg.

Og det er en grunn til at fartsgrensene er som de er, for det er ikke alle som klarer å kjøre så fort som 120, må tenke på at det er folk som tviholder på sertifikatet sitt, altså folk på 75 år, og trur dere de har den oppfatelsesevnen til noen på 30 år? Tviler jeg sterkt på.

Hallo, det er ikke tvang å kjøre i 120 selv om fartsgrensene tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis fartsgrensen hadde vært 120 så skulle noen da ha kjørt i 80 og skape irritasjon og kanskje også farlige trafikksituasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er vel ikke at dere ikke har peiling på trafikk, for en kan ikke være sure på folk for at de er født tilbakestående. Men dere burde kanskje skjønne hvor skadet dere er i toppen, og at dere kan lukke igjen brødsaksa når det dreier seg om ting dere åpenbart ikke har peil på.

:ler: Vi bøyer oss i støvet for gjesten som vet alt så mye bedre enn oss vanlige dødlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det vet du seff ALT om? Jeg innbiller meg at jeg har tilbakelagt flere km på tyske og østerrikske veier enn det du har, og standarden på østerrikske veier er sinnsykt lav også i nærheten av hovedstaden. De har kjører over 130 på veier med enkel midtrabatt, hvor det ville vært 80 i Norge. Det er ikke belysning på store deler av veien.  Jeg snakker ikke om å kjøre 160 et eller annet sted i indre hardanger, bildet i VG var fra en motorvei på østlandet med HØY standard, og jeg synes faktisk ikke 140 er så ille på sånne veier.

Hadde vært interessant om noen kunne funnet en statistikk over hvor mange som blir skadet eller drept i trafikken i Østerrike, for det der høres lite trafikksikkert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært interessant om noen kunne funnet en statistikk over hvor mange som blir skadet eller drept i trafikken i Østerrike, for det der høres lite trafikksikkert ut.

I følge denne mistet 70 personer per million innbyggere livet i Norge i trafikken i gj.snitt fra 1991 til 2001. Tilsvarende tall for Østerrike er 147. Og det er en ganske stor forskjell.

Her er statistikk for Norge og her for de nordiske land.

Forøvrig synes jeg ikke de bør miste bilen sin, men streng straff, DET fortjener det. Og det er helt sant at slik kjøring ofte går ut over uskyldige tredjeparter, ville du klart å leve med at du hadde drept en person pga uvettig kjøring?

Det hadde ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jo da, ta bilen. Ta huset og klærne også. Staten kan gjøre hva den vil.

Jepp, ta alle pengene også.

Nei, det er vanskelig for middelmådige folk å vurdere intelligens, men de klarer hele tiden å trekke usakligheter inn i bildet når det gjelder trafikk.

Østerrike vurderer å sette lovlig grense opp til 160-notis i tysk onlineavis. Hvorfor er det fullt lovlig å kline til med 160 i Østerrike, mens de kapper pikken av deg om du kjører litt over 90 i Norge?

Å ja, det er fordi vi har Bellatrixer som er så "smarte" Farlig å kjøre over 80 vettu. Hvorfor ikke under 50 på alle veier?

Fordi vi har et Storting som har satt fartsgrensen til maks 80 på de fleste veier.

Jeg kjører aldri i mer enn 80 km..

Det synes jeg er styggfort :Nikke:

Blir rett og slett uvel av å kjøre fortere enn 80 km.

Synes absolutt maksgrensen på motorveien ikke burde overstige 80 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, det er ikke tvang å kjøre i 120 selv om fartsgrensene tillater det.

Jo, det er faktisk det. Det er ofte sinkene som er de mest trafikkfarlige, og dersom folk skulle kjørt i 80-90 på en vei med 120, ville det fort blitt mange stygge forbikjøringer og flere dødsulykker.

Endret av *melis*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, det er faktisk det. Det er ofte sinkene som er de mest trafikkfarlige, og dersom folk skulle kjørt i 80-90 på en vei med 120, ville det fort blitt mange stygge forbikjøringer og flere dødsulykker.

Fartsgrensen forteller oss bare i hvilken høyst tillatte hastighet man kan kjøre i. Tenkt deg selv hvor fantastisk farlig det ville vært om folk kjørt i 120 på glattisen, fordi fartsgrensen krever det! Fartsgrensen må vurderes ut ifra forholdene.

Med det sagt, er jeg for en gangs skyld tilbøyelig til å være enig i den sinte gjesten her. Alle tre sakene som artikkelen refererer til skjedde på motorveier, en fredagskveld. Da er det ikke særlig mange biler på veien. Ja, det er ulovlig, ja, det er dumt, men når veien er rensket for biler, er det sabla deilig å kjøre fort. På de veiene som tåler den hastigheten, for det er det faktisk mange veier i Norge som gjør!

Jeg tror mye av grunnen til at vi surmuler over fartsgrensene er fordi Norge har en irriterende evne til å tre lover ned i halsen på oss. Som feks røykeloven (noe jeg personlig er takknemlig for, men jeg synes det er en dårlig måte å gå frem på).

I Danmark står det på skiltene at dersom man holder en gjennomsnittsfart på ca. 50 km/t (feks) får man grønt lys ved neste lyskryss. Kjempesmart! Mener -jeg-. Fryktelig irriterende med rød bølge. Det Danmark har forstått som ikke Norge har forstått, enda, er å sette inn direktiver med en gulrot.

Men å frata bilen? Nei, det synes jeg er HELT bak mål! Hva i all verden vil de bevise med det? Staten er ikke Norges befolknings foreldre. Å frata bilen, synes jeg er på linje med å gi husarrest og ikke la ungen få is fordi h*n har vært slem.

Gi rom for utvikling, til at folket selv oppnår en forståelse for fartsgrenser og andre direktiver. Ikke trykk de ned i halsen på folk! Det skaper kun motstand!

(Og for all del, få opp fartsgrensen en smule på de veiene som tåler det! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja, jeg er gjest
I følge denne mistet 70 personer per million innbyggere livet i Norge i trafikken i gj.snitt fra 1991 til 2001. Tilsvarende tall for Østerrike er 147. Og det er en ganske stor forskjell.

Her er statistikk for Norge og her for de nordiske land.

Forøvrig synes jeg ikke de bør miste bilen sin, men streng straff, DET fortjener det. Og det er helt sant at slik kjøring ofte går ut over uskyldige tredjeparter, ville du klart å leve med at du hadde drept en person pga uvettig kjøring?

Det hadde ikke jeg.

Det var en god link, og isolert sett ser det ut som gode argumenter MOT høyere fartsgrenser. Men nå har det seg slik at GB har både HØYERE fartsgrenser, LAVERE bøter og FÆRRE drepte i trafikken enn hva Norge har !! (Østerrikerne har ikke trafikkultur, på den annen side har de mange organdonorer)

Her er en god link til en annen artikkel på samme side, som forteller oss at bøtene kun er der for å få mer cash inn til statskassa. Frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her er en god link til en annen artikkel på samme side, som forteller oss at bøtene kun er der for å få mer cash inn til statskassa. Frekt.

Hvis du holder deg til reglene så slipper du å betale bøter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...