Gå til innhold

20 åring i 203 kmt


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116066

En eller annen kom med forslaget om at de som råkjører på denne måten ikke bare skal miste førerkortet, men at også bilen skal beslaglegges. Jeg er tilbøyelig til å være enig. Hva synes du? Denne vanvittige kjøringen setter liv i fare...

Endret av Evelina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også godt at de kan miste både lappen og bilen når det er snakk om slik vannvittig kjøring som dette.

Da kan det jo hende at det blir mindre av denne typen kjøring.

Men jeg tror uansett at enkelte mennesker bare ikke skjønner hva det egentlig er de gjør, uansett hvilken straff de måtte få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fra ta dem lappen eller bilen hjelper ikke. De eneste som hadde hjulpet på slike ting er å møtte en fjell veg i meget stor fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Så lenge man har lov til å eie bil uten sertifikat her i landet, syns jeg det blir for gale å ta bilen i fra de. Miste sertifikatet og eventuelt fengselsstraff syns jeg er mer enn nok, for det blir litt vel overdrevent å ta bilen fra de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GSX-R600

Vel, min sympati ligger hos sjåføren. Jeg ville gjort det samme om en idiotpurk la seg på hjul når jeg allerede kjørte fort nok til å bli bura inne. Finnes det forresten noen øvre grense for straff for rask kjøring, eller er 200km/h= 21år? Skulle nesten tro det sånn som folk syter her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så lenge man har lov til å eie bil uten sertifikat her i landet, syns jeg det blir for gale å ta bilen i fra de. Miste sertifikatet og eventuelt fengselsstraff syns jeg er mer enn nok, for det blir litt vel overdrevent å ta bilen fra de også.

Jo da, ta bilen. Ta huset og klærne også. Staten kan gjøre hva den vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Vel, min sympati ligger hos sjåføren. Jeg ville gjort det samme om en idiotpurk la seg på hjul når jeg allerede kjørte fort nok til å bli bura inne. Finnes det forresten noen øvre grense for straff for rask kjøring, eller er 200km/h= 21år? Skulle nesten tro det sånn som folk syter her inne.

Ja, stakkars fyr, som satte amnge menneskeliv i fare. :forvirret::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du setter også menneskeliv i fare når du kjører bil. Livet er farlig. Å leve er livsfarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det samme om en idiotpurk la seg på hjul når jeg allerede kjørte fort nok til å bli bura inne

Hvorfor kjøre så fort at du kan bli fra tatt lappen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Du setter også menneskeliv i fare når du kjører bil. Livet er farlig. Å leve er livsfarlig!

Ja, ettersom jeg ikke har lappen og ikke kan kjøre bil ville jeg satt menneskeliv i fare. Jeg vet ikke om du er dum, eller om du later som, men det er farligere å kjøre i 200 km/t enn å kjøre i 60-80 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor spise sjokolade? Hvorfor røyker folk? Hvorfor kjøre i 90? Hvorfor ikke i 60? Hvorfor ikke 30 på motorveien? Tenk så få dødsulykker det hadde vært om du kjørt i 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hvorfor spise sjokolade? Hvorfor røyker folk? Hvorfor kjøre i 90? Hvorfor ikke i 60? Hvorfor ikke 30 på motorveien? Tenk så få dødsulykker det hadde vært om du kjørt i 30.

Ja, det hadde vært få dødsulykker om alle kjørte i 30 hele tiden, men da hadde det gått rasende sakte å komme seg fra a til b. ;)

Sjokolade og røyk gidder jeg ikke svare på, da det ikke har noe med temaet i tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, ettersom jeg ikke har lappen og ikke kan kjøre bil ville jeg satt menneskeliv i fare. Jeg vet ikke om du er dum, eller om du later som, men det er farligere å kjøre i 200 km/t enn å kjøre i 60-80 km/t.

Nei, det er vanskelig for middelmådige folk å vurdere intelligens, men de klarer hele tiden å trekke usakligheter inn i bildet når det gjelder trafikk.

Østerrike vurderer å sette lovlig grense opp til 160-notis i tysk onlineavis. Hvorfor er det fullt lovlig å kline til med 160 i Østerrike, mens de kapper pikken av deg om du kjører litt over 90 i Norge?

Å ja, det er fordi vi har Bellatrixer som er så "smarte" Farlig å kjøre over 80 vettu. Hvorfor ikke under 50 på alle veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Ja, ettersom jeg ikke har lappen og ikke kan kjøre bil ville jeg satt menneskeliv i fare. Jeg vet ikke om du er dum, eller om du later som, men det er farligere å kjøre i 200 km/t enn å kjøre i 60-80 km/t.

Typisk folk som ikke har lappen å bli høyrøstet når det er snakk om fartsgrenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Typisk folk som ikke har lappen å bli høyrøstet når det er snakk om fartsgrenser.

Ja, huff. Jeg er fæl. Tenk at jeg mener noe. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerrike vurderer å sette lovlig grense opp til 160-notis i tysk onlineavis. Hvorfor er det fullt lovlig å kline til med 160 i Østerrike, mens de kapper pikken av deg om du kjører litt over 90 i Norge?

Fordi vi har et Storting som har satt fartsgrensen til maks 80 på de fleste veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Ja, det hadde vært få dødsulykker om alle kjørte i 30 hele tiden, men da hadde det gått rasende sakte å komme seg fra a til b.  ;)

Sjokolade og røyk gidder jeg ikke svare på, da det ikke har noe med temaet i tråden å gjøre.

Oi, så selv du klarer å se at det er flere ting som spiller inn her? Utrolig å høre en fartsgrensefanatiker innrømme at en ville kommet seg sakte fram med 30 km/t.

Get this, når du først kan kjøre i 150 uten problemer, da føles 90 km/t som sakte også. Ganske mange strekninger i Norge hvor en kan kjøre i 150 uten problemer. Norge er et molboland uten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get this, når du først kan kjøre i 150 uten problemer, da føles 90 km/t som sakte også. Ganske mange strekninger i Norge hvor en kan kjøre i 150 uten problemer. Norge er et molboland uten like.

La meg gjett du er en av de som er kvalifisert til å kjøre en bil 150 km/t og har reaksjons evne til å takle de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...