Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Lager grønnsaklapskaus med røde linser :)

Takk for tips i koldtbord-tråden, cilipili - vårruller er så godt, det må jeg prøve å få til. Tenker at jeg må prøve å lage mye forskjellig, sånn at alle finner noe de liker godt - spesielt siden noen av gjestene er heller... trege i matveien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg laget kikertburgere med vårløk og div krydder med inspirasjon fra denne bloggen (Takk til Frosk for å ha introdusert meg for ordentlig vegetarmat forresten ;) ) Smakte helt klart ikke som hamburgere, men syntes de ble veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget kikertburgere med vårløk og div krydder med inspirasjon fra denne bloggen (Takk til Frosk for å ha introdusert meg for ordentlig vegetarmat forresten ;) ) Smakte helt klart ikke som hamburgere, men syntes de ble veldig gode.

:fnise: De smaker ikke akkurat hamburgere nei, men kjekt de falt i smak!!

I dag ble det restemiddag her - i morgen tenker jeg å lage kikertcurry. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager grønnsaklapskaus med røde linser :)

Takk for tips i koldtbord-tråden, cilipili - vårruller er så godt, det må jeg prøve å få til. Tenker at jeg må prøve å lage mye forskjellig, sånn at alle finner noe de liker godt - spesielt siden noen av gjestene er heller... trege i matveien :ler:

Alltid noen av dem :)

I dag skal vi ha blomkål- og brokkolisuppe med grove rundstykker. Alt lagert fra bunn av med mest mulig vitaminer og minst mulig fett. Trening og sunnest mulig kosthold er nyttårsforsettet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde vi kikertburgere med hjemmelaga, grove burgerbrød. Hadde også litt couscoussalat ved siden av. Hva vi skal ha i dag vet jeg ikke enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg ovnsstekte potetbåter, wokede grønnsaker (gulrøtter, brokkoli, blomkål, rødløk, grønne bønner) i soya-lime-saus og så et par gourmetbullar. Og en urte-rømmedressing.

I dag vet jeg i grunnen ikke helt - kanskje en suppe. Har litt lyst på tomat- og paprikasuppe, kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste grønnsaksgryte med kål, paprika, tomater, kikerter og fetaost. Smaksatt med chili, kanel, rosiner og ristede mandler. Kjempegodt ble det! Og resten av gryta spiser jeg til middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det fajitas med tacokrydret bønnestuing, salat, hjemmelaget guacamole og pico de gallo :)

(Men kunne egentlig godt tenke meg å spise middag hos cilipili idag - det hørtes snadder ut!! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det fajitas med tacokrydret bønnestuing, salat, hjemmelaget guacamole og pico de gallo :)

(Men kunne egentlig godt tenke meg å spise middag hos cilipili idag - det hørtes snadder ut!! :ler:)

Hehe! I like måte :)

I dag har barna fått bestemme så da ble det pølser og potetmos. Noen ganger er helt enkel mat fantastisk godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde vi rød linsesuppe med tomat, løk, masse spisskummen og chili!

Med grovt polarbrød til. Omnom :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...