Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #2021 Del Skrevet 8. desember 2009 Ris- og blomkålspilaff med kikertkarri. Kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 8. desember 2009 #2022 Del Skrevet 8. desember 2009 Spaghetti med quornfarse og spaghettisaus. Ferdig om et par min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 8. desember 2009 #2023 Del Skrevet 8. desember 2009 Lapskaus laget av mung dahl og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 10. desember 2009 #2024 Del Skrevet 10. desember 2009 Var på julebord i kveld. Hadde ringt hotellet på forhånd for å be om vegetarmat. Sa at sist jeg var der fikk jeg bare salat, og at jeg gjerne ville ha noe litt varmt denne gang. Særlig siden det koster 400 kr pr.person. Gjett hva de kom med? SALAT!!! Og en forbanna kjip en i tillegg. En haug med salatblader i midten, litt tynne skiver eple, fire skiver tomater med litt egg på og et par ringer paprika. Denne gang gjorde de iallefall noe med det når jeg klaga.. Ikke verst bare det Så da ble det omelett, poteter og salat. Helt ok. Det var iallefall varmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 13. desember 2009 #2025 Del Skrevet 13. desember 2009 Hva skal dere spise på julaften? Her spiser vi nøttesteik (den med cheddar og cottage cheese), poteter, hjemmelaga, brun saus, gulrøtter, rosenkål, brokkoli, blomkål og waldorfsalat. Og selvfølgelig en god Barbera d'Alba i glasset. Gleder meg allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 13. desember 2009 #2026 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) I går spiste jeg spelt-pannekaker med rismelk. NAM Aner ikke hva jeg skal spise på julaften, tror jeg kommer til å lage linseburgere med avokado, salat og kanskje blomkålpurè Endret 13. desember 2009 av Pjukset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. desember 2009 #2027 Del Skrevet 13. desember 2009 I dag hadde vi wok med røkt tofu og nudler. Julaften vet jeg ikke hva vi skal spise, men sannsynligvis blir det mange småretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 18. desember 2009 #2028 Del Skrevet 18. desember 2009 Var på julebord i kveld. Hadde ringt hotellet på forhånd for å be om vegetarmat. Sa at sist jeg var der fikk jeg bare salat, og at jeg gjerne ville ha noe litt varmt denne gang. Særlig siden det koster 400 kr pr.person. Gjett hva de kom med? SALAT!!! Og en forbanna kjip en i tillegg. En haug med salatblader i midten, litt tynne skiver eple, fire skiver tomater med litt egg på og et par ringer paprika. Denne gang gjorde de iallefall noe med det når jeg klaga.. Ikke verst bare det Så da ble det omelett, poteter og salat. Helt ok. Det var iallefall varmt Grmf. Da hadde jeg blitt sur, altså. Bra de klarte å skrape sammen noe varmt likevel, da, men uansett... I dag lager jeg kikertcurry - ris til, tenker jeg. På julaften tenker jeg å lage nøttestek, som jeg spiser med "pinnekjøtt-tilbehøret" (poteter og kålrabistappe) siden resten av familien har pinnekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simbelmynë Skrevet 18. desember 2009 #2029 Del Skrevet 18. desember 2009 I dag spiste jeg marinert, ovnsbakt tofu med cousscouss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 18. desember 2009 #2030 Del Skrevet 18. desember 2009 Stekt ris og grønnsaker i curry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 19. desember 2009 #2031 Del Skrevet 19. desember 2009 Var på julebord i kveld. Hadde ringt hotellet på forhånd for å be om vegetarmat. Sa at sist jeg var der fikk jeg bare salat, og at jeg gjerne ville ha noe litt varmt denne gang. Særlig siden det koster 400 kr pr.person. Gjett hva de kom med? SALAT!!! Og en forbanna kjip en i tillegg. En haug med salatblader i midten, litt tynne skiver eple, fire skiver tomater med litt egg på og et par ringer paprika. Denne gang gjorde de iallefall noe med det når jeg klaga.. Ikke verst bare det Så da ble det omelett, poteter og salat. Helt ok. Det var iallefall varmt Fy søren, altså. Må si at jeg har lagt merke til at "fine" norske restauranter generelt er dritdårlige på vegetarmat. Det er for dårlig! Kanskje vi skal starte en underskriftskampanje mot kokkeskoler??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 19. desember 2009 #2032 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva skal dere spise på julaften? Her spiser vi nøttesteik (den med cheddar og cottage cheese), poteter, hjemmelaga, brun saus, gulrøtter, rosenkål, brokkoli, blomkål og waldorfsalat. Og selvfølgelig en god Barbera d'Alba i glasset. Gleder meg allerede! Er blitt ganske lei av nøttestek, men aldri prøvd en med cheddar og cottage cheese. Kan du poste oppskriften??? Jeg har de siste åra spist denne : Peanøtt- og-eple stek (med sopp-løk-tranebær saus) 4 personer 300 g. usaltede peanøtter 1 stor revet gulerøtt 2 medium løk, hakkede Halv teskje tørket timian Halv teskje tørket salvie 1 stort (koke)eple, skrellet i skiver Svart pepper 2 dessertskjeer soyasaus 2 egg 1 presset hvitløksfedd 1 tykk skive helkornsbrød, smuler Vegetabilsk olje for steking Salt 1. Legg nøttene i en bakeform og rist forsiktig i en kjølig ovn. Må ikke bli for brun. Kjøl ned og hakk. 2. Varm opp olje i en stor panne, tilsett hvitløk og løk, og kok over lav varme i 5 minutter 3. Tilsett gulrot, urter og pepper og kok i 5 minutter til. 4. Tilsett eple og soyasaus, tildekk og la det koke på lav varme i 10 min. 5. Fjern pannen fra varmen, pisk egg og tilsett i pannen med hakkede nøtter og brødsmuler. 6. Bland godt og sjekk krydderet 7. Plasser blandingen i en oljet form og bak den udekket i 45 minutter på 180 grader celsius 8. La det kjøle seg litt før det tas ut av formen. Pynt med epleskiver og litt persille. Sopp-løk-og-tranebær saus 1 løk, oppskåret 1 spiseskje vegetabilsk olje 500 gram sopp 1 spiseskje mel 0,5 liter grønnsakskraft 1 dessertskje tranebærsaus Salt og pepper Brun 1 oppskåret løk i litt olje. Tilsett soppen, kok i 2 minutter. Tilsett mel og rør godt. Tilsett grønnsakskraften mens du rører godt. Kok til sausen tykner. Tilsett tranebærsausen og smak til med krydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simbelmynë Skrevet 19. desember 2009 #2033 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva skal dere spise på julaften? Her spiser vi nøttesteik (den med cheddar og cottage cheese), poteter, hjemmelaga, brun saus, gulrøtter, rosenkål, brokkoli, blomkål og waldorfsalat. Og selvfølgelig en god Barbera d'Alba i glasset. Gleder meg allerede! Jeg tror jeg skal lage meg noen slike. Også bruker jeg bare det samme tilbehøret som de andre (som regel kokte poteter og grønnsaker). I fjor var jeg så heldig at jeg var på en helt vegetarisk (vegansk) julefeiring, men i år blir jeg den eneste som spiser vegetarmat. Pleier å miste litt matlysta da, selv om det jeg spiser er digg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 20. desember 2009 #2034 Del Skrevet 20. desember 2009 Grmf. Da hadde jeg blitt sur, altså. Bra de klarte å skrape sammen noe varmt likevel, da, men uansett... Synes egentlig det er totalt elendig! Er sinnsykt lei idiotiske kokker som mener vi er en plage. Virker som de gjør det med vilje Fy søren, altså. Må si at jeg har lagt merke til at "fine" norske restauranter generelt er dritdårlige på vegetarmat. Det er for dårlig! Kanskje vi skal starte en underskriftskampanje mot kokkeskoler??? Det skulle vi!! Er blitt ganske lei av nøttestek, men aldri prøvd en med cheddar og cottage cheese. Kan du poste oppskriften??? Den er utrolig god og saftig! Anbefales! NØTTESTEIK: 1 SS SMØR/ OLJE 1 STOR FINHAKKET LØK 2 SS SETERRØMME 200 GR COTTAGE CHEESE 4 DL GROVHAKKEDE MANDLER/ NØTTER (KAN SPE MED BRØDSMULER OM DU HAR FOR LITE. JEG BRUKER EN BLANDING AV HASSELNØTT, VALNØTT OG PARANØTT.) 1 SS SITRONSAFT 150 GR REVET CHEDDAR 2-3 FINHAKKET STANGSELLERIGREINER 3 LETTPISKEDE EGG 1 SS BULJONGPULVER SALT ETTER SMAK (OBS! DET ER SALT I BULJONGPULVERET OG) PEPPER STEKES I BRØDFORM MED BAKEPAPIR I. 175*C I CA 50-60 MIN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 20. desember 2009 #2035 Del Skrevet 20. desember 2009 Peanøtt- og-eple stek (med sopp-løk-tranebær saus) 4 personer Hørtes sinnsykt godt ut! Må prøves en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 20. desember 2009 #2036 Del Skrevet 20. desember 2009 I går spiste vi vegetarlasagne, og i dag blir det sojaboller, hjemmelaga potetmos, gulrøtter og rosenkål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 21. desember 2009 #2037 Del Skrevet 21. desember 2009 Orzopastasalat med stekt paprika, chili, rødløk, feta og hvitløk servert med ovnsbakte gresskarspalter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 21. desember 2009 #2038 Del Skrevet 21. desember 2009 Orzopastasalat med stekt paprika, chili, rødløk, feta og hvitløk servert med ovnsbakte gresskarspalter. Hva er orzopasta og gresskarspalter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. desember 2009 #2039 Del Skrevet 21. desember 2009 Bulgurgryte (av spelt) i tomatsaus med grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 21. desember 2009 #2040 Del Skrevet 21. desember 2009 Hjemmelaga vårruller med chilisaus og ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå