Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Msramkins

Thor Heyerdahl, Tigris. Leser bøkene fra ekspedisjonene hans på nytt etter mange år i bokhylla. Sønnen min har fattet interesse for han, og leser de også nå. Så da måtte jeg friske opp litt så vi kan snakke om de. De er veldig intressante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

No one writes to the Colonel- Gabriel García Márques.  Liten lefse som har stått ulest på bokhllen i over ett år. Skal komme inn i leseverden igjen nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amantha holden skrev (22 timer siden):

Gjentakelsen av Vigdis Hjorth👌

Heldiggris 😃jeg står på en lang venteliste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 23.52):

Hva synes du om den? Har fått den i gave og er helt ærlig litt skeptisk. Den ser ikke ut som en bok jeg kan like. 

Anonymkode: dcef9...bbb

Jeg likte den veldig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (På 20.8.2023 den 20.46):

Heldiggris 😃jeg står på en lang venteliste. 

Gled deg😃

Anonymkode: 3d862...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (På 18.8.2023 den 22.13):

Det var heller ikke meg du spurte, men jeg likte den også veldig godt! Likte måten sørstatsdrama, oppvekstroman og krim ble kombinert på. (Såg filmen noen år etter å ha lest boka, og likte den også godt.) Synes også boka skapte en veldig god stemning (ikke god som i koselig,men som i sterkt).

Hvorfor tror du det ikke er en bok du vil like? Hva pleier du å like/mislike?

Jeg liker psykologiske thrillere. Jeg vet ikke, jeg føler bare omslaget ser ut som en typisk «kvinne-roman» typ Jojo Moyes og den gjengen. Man skal jo aldri dømme en bok etter omslaget(🤪), men den bare ser ikke ut som en bok jeg kan like. Jeg elsker bøker typ «The Silent patient» og «Gone Girl.»

Anonymkode: dcef9...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker psykologiske thrillere. Jeg vet ikke, jeg føler bare omslaget ser ut som en typisk «kvinne-roman» typ Jojo Moyes og den gjengen. Man skal jo aldri dømme en bok etter omslaget(🤪), men den bare ser ikke ut som en bok jeg kan like. Jeg elsker bøker typ «The Silent patient» og «Gone Girl.»

Anonymkode: dcef9...bbb

Men siden alle som har svart meg har likt boka, har skepsisen gått litt over til at jeg er spent til å lese den. 

Anonymkode: dcef9...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker psykologiske thrillere. Jeg vet ikke, jeg føler bare omslaget ser ut som en typisk «kvinne-roman» typ Jojo Moyes og den gjengen. Man skal jo aldri dømme en bok etter omslaget(🤪), men den bare ser ikke ut som en bok jeg kan like. Jeg elsker bøker typ «The Silent patient» og «Gone Girl.»

Anonymkode: dcef9...bbb

Jeg fikser ikke Jojo Moyes osv, men likte Where the crawdads sing. 

Anonymkode: dcacf...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg fikser ikke Jojo Moyes osv, men likte Where the crawdads sing. 

Anonymkode: dcacf...abf

Den er jo skrevet av Delia Owens.

Anonymkode: 9327e...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er jo skrevet av Delia Owens.

Anonymkode: 9327e...3e6

Ja nettopp, det er ikke som Jojo Moyes' bøker. Personen var bekymret boken skulle være som Jojo Moyes' bøker pga coveret.

Anonymkode: dcacf...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er jo skrevet av Delia Owens.

Anonymkode: 9327e...3e6

 

Just now, AnonymBruker said:

Ja nettopp, det er ikke som Jojo Moyes' bøker. Personen var bekymret boken skulle være som Jojo Moyes' bøker pga coveret.

Anonymkode: dcacf...abf

Men jeg ser nå at det kunne misforstås.

Anonymkode: dcacf...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg liker psykologiske thrillere. Jeg vet ikke, jeg føler bare omslaget ser ut som en typisk «kvinne-roman» typ Jojo Moyes og den gjengen. Man skal jo aldri dømme en bok etter omslaget(🤪), men den bare ser ikke ut som en bok jeg kan like. Jeg elsker bøker typ «The Silent patient» og «Gone Girl.»

Anonymkode: dcef9...bbb

Det er ikke en typisk "kvinne-roman" . Det er heller ikke en psykologisk thriller slik de bøkene du nevner er. Det er dels oppvekst-roman, dels krim. Synes den er velskrevet og ikke en sånn bok man har lest mange liknende av før :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lungeflyteprøven av Tore Renberg.

Anonymkode: dcacf...abf

Den står på ønskelista! Hvordan liker du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets bok nr 117: Den stille leieboeren, Clémence Michallon

Aldri lest noe av denne forfatteren før. Lenge siden jeg har lest en thriller, så deilig med noe i den gata. Liker den så langt, men sliter med å bli vandt med perspektivet.- det skrives i "du-form" (ikke jeg eller hun, men du)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...