Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leser som regel flere ting samtidig, og det kan ta sin tid. Nå er det Simon Strangers Leksikon om lys og mørke, Marie Auberts Voksne mennesker og så kjøpte jeg to nye bøker i dag som jeg gleder meg til å starte på i helgen: Afrika. Fra de første mennesker til i dag av Tore Linné Eriksen og London av Nazneen Khan-Østrem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.10.2019 den 21.10, Kågebruker skrev:

Skal starte på denne. Har aldri lest en roman som handler om Balkan så det blir spennende.

3128044E-4458-4321-A398-76F827700400.jpeg

Litt sent ute, men denne boken har jeg hatt i bokhyllen min i nesten et tiår uten å ha åpnet den. Ble du ferdig? Likte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kvikksand9 skrev:

Litt sent ute, men denne boken har jeg hatt i bokhyllen min i nesten et tiår uten å ha åpnet den. Ble du ferdig? Likte du den?

Den er ganske tung å lese. Det er veldig mange historier som flettes sammen. Fascinerende bok, men krevde tålmodighet. Det var en del ting som jeg ikke helt fikk taket på. Det er uansett en fin bok å ha lest. Et fint referansepunkt når det gjelder Balkan. Fra det Osmanske riket til Østerrike-Ungarn. Om ulike kulturer og religioner. Om det å leve sammen tross kulturforskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kågebruker skrev:

Den er ganske tung å lese. Det er veldig mange historier som flettes sammen. Fascinerende bok, men krevde tålmodighet. Det var en del ting som jeg ikke helt fikk taket på. Det er uansett en fin bok å ha lest. Et fint referansepunkt når det gjelder Balkan. Fra det Osmanske riket til Østerrike-Ungarn. Om ulike kulturer og religioner. Om det å leve sammen tross kulturforskjeller. 

Takk for svar! Grunnen til at jeg kjøpte den var nettopp fordi jeg ønsket en referansepunkt til Balkan, så det passer utmerket. Skal prøve å ta fram boken i romjulen! Takk igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 23.56, sofie777 skrev:

Leser nå Poison in Paddington, en gratis bok jeg har fått fra OHFB til Kindle

Har ikke kindle ganske små skjermer, som en mobil? Hvordan er det å lese på den? 

Anonymkode: ca93b...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke kindle ganske små skjermer, som en mobil? Hvordan er det å lese på den? 

Anonymkode: ca93b...f62

Litt større, mye bedre å lese på den for det er et helt annet lys :jepp: Pluss at du kan slå opp direkte de fleste ord på engelsk om du leser engelsk, kun ved å peke på ordet, kjempepluss! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke kindle ganske små skjermer, som en mobil? Hvordan er det å lese på den? 

Anonymkode: ca93b...f62

Som Rumle sier, er skjermen veldig bra, man kan også stille fontstørrelse og lysstyrke og få den perfekt til seg selv. Jeg leser omtrent bare på sengen og da er vekten helt grei også og skjermen ganske mørk, jeg kan ikke lese noe på den skjermen når det er vanlig dagslys. Men de få gangene jeg leser ute om sommeren, eller på toget, endrer jeg raskt lysstyrken. Det er også greit at det finnes mange gratis, eller nesten gratis bøker å få. Det er selvfølgelig ikke forfattere man kjenner til, men jeg har kjøpt flere bøker fra de forfatterne jeg har funnet som har skrevet mer. På OHFB og bookbub kan man få bøker i de sjangrene man liker best og så får man daglig mail om dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke kindle ganske små skjermer, som en mobil? Hvordan er det å lese på den? 

Anonymkode: ca93b...f62

En kindle har samme størrelse som en vanlig bokside. Å lese på et lesebrett kan ikke sammenlignes med hverken en mobil eller et nettbrett. 

Anonymkode: 14b90...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trøtt og lott nedfor for tiden så er derfor inne i en «lettlest»/«feel good»-preget leseperiode. Leser nÅ Liane Moriarty sin bok The Hypnotists Love Story. Storkoser meg med denne. Perfekt feel good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kindle har samme størrelse som en vanlig bokside. Å lese på et lesebrett kan ikke sammenlignes med hverken en mobil eller et nettbrett. 

Anonymkode: 14b90...4d4

Ok, for når jeg søkte opp stod det at den var 6", og mobilen min (iPhone -ikke Max er 7") 

Anonymkode: ca93b...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydboken har gått fra Brent Weeks til Brandon Sanderson. Nå er det Starsight som ruller og går når jeg skal sovne. Etter det blir det den siste boken i Lightbringer-serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...