Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nylig lest Stoner av John williams og Svøm med dem som drukner av Lars Mytting. Spurte om tips på biblioteket om lignende bøker, det vil så bra skrevet og gode fortellinger. Fikk noe tips, har lånt de, men synes de ikke er noe bra.

Noen som har gode tips til lignende gode bøker??

Er ikke spesielt interessert i disse "dame-bøkene" fra f.eks. Samaratin ( el hva nå hun heter)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bok i The Cosega Sequence, Cosega Shift. Serien på tre bøker (alle må leses i rekkefølge) handler om en arkelolog som finner en kule som er over 11 millioner år gammel. Den beviser da at det har vært høyt utviklede sivilisasjoner på kloden lenge før vår tidsregning. Arkeologen og en kvinnelig journalist han nettopp har møtt bestemmer seg for å flykte og snart har de CIA, FBI, NSA og Vatikanet i hælene på seg. Det handler mest om flukten, hva de finner på kulen (som er en slags datamaskin) og de gode hjelperne de får på veien, i tillegg til at vi også får se ting fra de jagende organisasjoners side. Veldig spennende totalt sett, aner virkelig ikke hvordan dette kommer til å ende. (Første bok var gratis for Kindle, de neste er på rundt 20 kr/stk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig lest Stoner av John williams og Svøm med dem som drukner av Lars Mytting. Spurte om tips på biblioteket om lignende bøker, det vil så bra skrevet og gode fortellinger. Fikk noe tips, har lånt de, men synes de ikke er noe bra.

Noen som har gode tips til lignende gode bøker??

Er ikke spesielt interessert i disse "dame-bøkene" fra f.eks. Samaratin ( el hva nå hun heter)....

Noe av Jonathan Franzen kanskje? Nå har jeg bare lest Frihet, men tror det kan være litt i samme "nisje".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av Jonathan Franzen kanskje? Nå har jeg bare lest Frihet, men tror det kan være litt i samme "nisje".

Takk for tips. Leverte bøkene i dag og lånte De usynlige av Roy Jacobsen. Men skal sjekke ut forfatteren du tipset her! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnet av Lars Saabye Christensen. Var veldig spent da kritikken har vært litt todelt. Har kommet godt over halvveis i boken og i mine øyne er dette nok et mesterverk!

Endret av Salmonella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Har snart lest ferdig Red Country av Joe Abercrombie.

Neste på listen er Terry Pratchetts siste bok - Shepherd's Crown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme inntrykk som meg. Hørte boken var så fin og trassleste den ferdig. Irriterende dårlig oversettelse en del steder og ikke den beste historien. Leste en bok av samme forfatter på engelsk og det var en helt annen opplevelse.

Godt å høre at det ikke er jeg som er "dum" når det kommer til denne boka.

Må få lest den ferdig, men "gruer" litt for å fortsette. Er ca halvveis, gir herved meg selv frist til å bli ferdig med boka innen søndag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden leser jeg Placebodefekten: Hvorfor alternativ behandling virker som den virker

av Gunnar Roland Tjomlid :) Synes temaet er veldig interessant.

Endret av Librarian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IQ84. Den ble anbefalt av en av brukerne her, og den virker veldig interessant.

Vet ikke om jeg har anbefalt den, men jeg elsker Murakami. Fiksjon og virkelighet i en herlig blanding.

Liker du denne, så må du lese "Kafka på stranden" og "Norwegian Woods" også. Synes de to bøkene er hakket bedre.

Anonymous poster hash: a388c...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...