Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nikee

Jeg er pilegrim av Terry Hayes.

 

Veldig, veldig bra bok :)

 

Er den så bra som de sier? Har sett på den lenge men har liksom holdt litt igjen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den så bra som de sier? Har sett på den lenge men har liksom holdt litt igjen :fnise:

Jeg var litt skeptisk, syntes første kapittelet var litt småtreigt. Men så løsnet det helt, og personlig så synes jeg boka er knallbra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er den så bra som de sier? Har sett på den lenge men har liksom holdt litt igjen :fnise:

Den er veldig spennende. Jeg har riktignok lest originalen, så kan ikke gå god for oversettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lest Knausgård "En tid for alt"?



Anonymous poster hash: e0acf...535
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat ferdig med "Sweetheart, sweetheart" av Bernard Taylor. En grøsser (eller snarere en spøkelsesfortelling) som kom opprinnelig ut på 70-tallet, den har ikke vært å få tak i lenge, men har endelig blitt tilgjengelig igjen på Kindle. Jeg leste den engang på 90-tallet og ble veldig glad for å få tak i den igjen :) Jeg likte den, selvom den gjorde et større inntrykk første gang jeg leste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1984 av George Orwell. 

 

Den er interessant etter 70 sider, men ikke spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den blinde guden" av Chris Tvedt og Elisabeth Gulbrandsen. Liker veldig godt alt jeg har lest av Tvedt tidligere, og denne boka virker også veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk. Anbefalt av Hecubaa :)

 

:tommel:

Og nå har jeg lest Wienerbrorskapet, en lignende krim som også var veldig bra og anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser på så mye rart jeg :sjenert: 
Sånn akkurat nå-nå driver jeg på med en krimbok skrevet av Lisa Jackson som heter Uhyggelig spill. Handlingen er lagt til i Amerika som passer meg midt i blinken :laugh: Ellers så har jeg et par serier på gang om jeg ikke innimellom lurer til meg en krimbok.

Den ene heter Mørketid og er lagt til 2. Verdenskrig. Utrolig spennende og farlig spill karakterene bedriver!
Den andre heter Krøniken om Ylva Alm og handlingen er fra tidlig på 1700-tallet. (Mye urter og litt sånn 'overnaturlige' ting, men bra for det om)
Den tredje heter Rebekka og er fra i slutten av 1800-tallet. (Hvor handlingen er lagt til Lofoten. Morsomt å lese noe fra der man bor :P )
Det finnes jo så mye bra der ute, men man kan jo ikke lese alt samtidig   :overrasket:

Endret av Lofotfrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er åndelig osv, men tar ordtak som han utgir for å være sine egne. Gamle japanske ordtak, for eksempel. Mista litt sansen for han etter at fant ut det.

Oida, skal jeg ta en titt på. 

Men sånn er det jo desverre, alt en skriver, sier og gjør, har noen gjort før. Men plagiat derimot er absolutt ingen fornøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "En sjømann går i land" av Aksel Sandemose. Jeg gruet meg litt for å begynne på den for jeg var redd den var så tørr og kjedelig. FEIL! Boka gir en ekkel, ubehagelig stemning, men hovedpersonen er tørrvittig og sarkastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...