AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er 13 år. Jeg kan nesten ikke gå pga. bekkenløsning, og må rydde opp etter henne, sette på klær, lage mat, ordne ditt og datt. Jeg gav beskjed til faren at jeg egentlig ikke orket og hadde energi til å tilbringe høstferien med en ekstra i hus, men det ble ikke respektert. Så jeg er generelt veldig sint om dagen og føler meg ikke som meg selv. Etter all klaging, så er grensen min nådd. Anonymkode: 56c1c...955 Hvorfor gjør du det? Be faren om å stille opp!!! Anonymkode: d9692...c1f 2 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Skrevet 12 timer siden Her er det du som er en ekstra og en byrde, og jammen skal det komme enda en ekstra byrde til inn i livet hennes og familien hennes. Det er du som har valgt å være hos henne og stifte familie med henne og faren, hvorfor valgte du å bo sammen med dem og bli henne til byrde? Hun har ikke valgt, barn velger ikke familien sin. Hun er jo bare hjemme hos seg selv, sammen med familien sin. Hvor skulle hun ellers bo? Det er selvsagt at tenåringer roter og soser og klager, og verre skal det bli. Legg vekk babybøkene og les Montgomerys bøker om ungdomsårene isteden. Og smør deg med tålmodighet og kjærlighet. Du har valgt henne. Anonymkode: 8d194...b72 7 10
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er 13 år. Jeg kan nesten ikke gå pga. bekkenløsning, og må rydde opp etter henne, sette på klær, lage mat, ordne ditt og datt. Jeg gav beskjed til faren at jeg egentlig ikke orket og hadde energi til å tilbringe høstferien med en ekstra i hus, men det ble ikke respektert. Så jeg er generelt veldig sint om dagen og føler meg ikke som meg selv. Etter all klaging, så er grensen min nådd. Anonymkode: 56c1c...955 Ho er jo i den aller værste alderen, hormonene raser hos dere begge og det gjør dere begge sinte og sure. Cluet her er att du er den voksne her. Husker du ikke deg selv som 13 åring? Hvor umulige voksne var? Det er hennes hjem også, og en kan ikke akkurat nekte ho å være der, men siden ho ikke er lam i hverken armer eller ben, så evner ho å rydde opp etter seg, eventuelt så får faren ta det oppgjøret og ryddejobben. Anonymkode: 7bf15...208 2 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #44 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er 13 år. Jeg kan nesten ikke gå pga. bekkenløsning, og må rydde opp etter henne, sette på klær, lage mat, ordne ditt og datt. Jeg gav beskjed til faren at jeg egentlig ikke orket og hadde energi til å tilbringe høstferien med en ekstra i hus, men det ble ikke respektert. Så jeg er generelt veldig sint om dagen og føler meg ikke som meg selv. Etter all klaging, så er grensen min nådd. Anonymkode: 56c1c...955 Wow, for en holdning du har!😳 Stakkars jente som har en stemor som ikke orker å ha henne i hus!❤️🩹 Anonymkode: b2208...f0b 9 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #45 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun er 13 år. Jeg kan nesten ikke gå pga. bekkenløsning, og må rydde opp etter henne, sette på klær, lage mat, ordne ditt og datt. Jeg gav beskjed til faren at jeg egentlig ikke orket og hadde energi til å tilbringe høstferien med en ekstra i hus, men det ble ikke respektert. Så jeg er generelt veldig sint om dagen og føler meg ikke som meg selv. Etter all klaging, så er grensen min nådd. Anonymkode: 56c1c...955 Slutt å rydde etter henne. Hun kan gjøre det selv. La det stå. Ta på deg headset. Legg deg på soverommet eller sofaen. Det er en vanskelig situasjon for dere alle. Anonymkode: cfcde...386
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #46 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er gravid og stedatteren irriterer vettet av meg! Hun klager på rommet sitt mens vi leier, vi bygger hus. Og at hun må dele rom, klager på at andre i leiligheten bråker mens hun sover og er generelt misfornøyd med bosituasjonen. Da forstår jeg ikke hvorfor hun velger å være hos faren hvis alt er så ille. Klager og syter over å skal bli storesøster også. Begynner å bli lei. Det er noe hele tiden! Hvordan ta tak? Anonymkode: 56c1c...955 Hun er et barn! Selvfølgelig klager hun. Hvorfor irriterer du deg? Du skal ikke ta tak, i noe annet enn deg selv 😅 Skjerpings Anonymkode: 4ffd3...d9c 3 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #47 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Wow, for en holdning du har!😳 Stakkars jente som har en stemor som ikke orker å ha henne i hus!❤️🩹 Anonymkode: b2208...f0b Enig. Hun har ingen rom for henne.. Verste sort 💔 Anonymkode: 4ffd3...d9c 4 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #48 Skrevet 11 timer siden Få barn med mann som ikke har barn fra før. Dette er kun din egen skyld. Anonymkode: 0e10a...cb6 1 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #49 Skrevet 11 timer siden Kommer aldri til å skjønne meg på folk som har barn fra før, blir sammen, flytter sammen med barna og på død og liv må ha et barn felles også. Og som i tillegg ikke liker stebarna sine. Møkkafolk. Anonymkode: a8d90...f24 3 5
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #50 Skrevet 11 timer siden Slutt å mase og rydde etter henne. Når far kommer hjem la han snakke med henne. Finn deg et sted å ta deg en time out. Gi deg selv fred. Hent deg inn igjen og husk at du er voksen. Du snakker om jenta som om du omtrent hater henne. Det høres ikke bra ut. Hun er del av livet ditt, barnet ditt, selv om du ikke har født henne, og søster til barnet i magen. Hun er tenåring og full av hormoner, kropp og hode i full rekonstruksjon. Hun er irasjonell og kanskje også utrygg på kjærligheten fra far nå som nytt barn er på vei. Du er også hormonell og ikke på ditt beste. Dropp hus og plikter og prøv å heller finne på noe kjekt sammen. Dere bygger en familie og jenten må inkluderes i varmen. Anonymkode: f2a3a...7d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #51 Skrevet 11 timer siden På KG må en aldri finne på å ytre noe som helt negativt om partners barn. Det er ikke lov å på noe som helst vis å ytre frustrasjon eller irritasjon overfor barnet/barna uansett oppførsel. Da må du enten flytte eller partner må kaste deg ut. Anonymkode: 076f9...4c7 1 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #52 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På KG må en aldri finne på å ytre noe som helt negativt om partners barn. Det er ikke lov å på noe som helst vis å ytre frustrasjon eller irritasjon overfor barnet/barna uansett oppførsel. Da må du enten flytte eller partner må kaste deg ut. Anonymkode: 076f9...4c7 Selvfølgelig er det lov å bli frustrert. Men å bli så irritert på en tenåring for å oppføre seg som en tenåring, og si direkte at hun ikke vil ha henne på «besøk», og at hun er «en ekstra person i huset» er over alle grenser. Ts har aktivt valgt å være en del av denne jentas liv, ikke omvendt. Anonymkode: 3aa25...63a 2 10
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #53 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun er 13 år. Jeg kan nesten ikke gå pga. bekkenløsning, og må rydde opp etter henne, sette på klær, lage mat, ordne ditt og datt. Jeg gav beskjed til faren at jeg egentlig ikke orket og hadde energi til å tilbringe høstferien med en ekstra i hus, men det ble ikke respektert. Så jeg er generelt veldig sint om dagen og føler meg ikke som meg selv. Etter all klaging, så er grensen min nådd. Anonymkode: 56c1c...955 Altså! Du har sagt i fra om at du ikke ønsker å tilbringe høstferien med en ekstra i hus???????????? Dette er hans datter! Hadde det vært ditt barn, hadde du aldri sagt noe slikt! Du har valgt ham og dermed også hans barn! Hadde du ønsket at ditt barn var uønsket? Jeg blir egentlig veldig sint på ytringen din her. Tydelig at du ikke ønsker at stedatter skal være der. Husk også at dine egne barn som 13-åring kan være/kan bli tøft å ha i hus. Det er helt normalt. Anonymkode: 11893...21a 9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #54 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man ber tenåringen om å rydde opp etter seg, det ligger kniver, tallerkner, klær overalt! Da har jeg rett til å gi beskjed om at jeg ikke orker en til i hus når jeg knapt kan gå på beina. - ts. Dette var heller ikke fars høstferie, men jeg skal ta å flytte ut ja. Det er til det beste 😊 Anonymkode: 56c1c...955 Hva gjør du når ditt eget barn gjør dette da? Kaster du barnet ut da? Og at det ikke er fars ferie, vel, når en har barn SÅ BLIR DET IKKE ALLTID SOM PLANLAGT! Hjelpes! Anonymkode: 11893...21a 3 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #55 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tar heller enkleste utvei. Jeg velger å flytte. -ts Anonymkode: 56c1c...955 Herregud for et menneske du er! Beklager, men..... Stakkars deg som ikke får alt som du vil. Tror far og stedatter får det bedre da. Litt synd at du lager et skilsmissebarn fra start av pga egen egoisme. Anonymkode: 11893...21a 6 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #56 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På KG må en aldri finne på å ytre noe som helt negativt om partners barn. Det er ikke lov å på noe som helst vis å ytre frustrasjon eller irritasjon overfor barnet/barna uansett oppførsel. Da må du enten flytte eller partner må kaste deg ut. Anonymkode: 076f9...4c7 Er du dum, eller? TS sier hun heller flytter, enn at mannens EGET barn får være der NÅR HUN IKKE VIL? Et barn har like stor tilhørighet hos far som det nye barnet TS og far skal få! En kvinne som vel vitende går inn i et forhold med en med barn fra før, har tatt et valg! Barnet er ikke en leke, som skal være der stemor synes det er best for henne at hun er! De fleste er irritert og frustrert på egne barn også i løpet av livet, men de ønsker ikke barnet bort av den grunn! Her ytrer jo stemor at hun ikke vil ha noe med stedatter å gjøre! Anonymkode: 11893...21a 3 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #57 Skrevet 10 timer siden Mange her som ikke husker (elle har vært) ekstremt hormonell og sårbar i graviditet. Man er rett og slett ikke seg selv. Her er det to voksne som ikke er i stand til å ta vare på en 13-åring som ikke bor i huset til vanlig og ikke tilpasser seg på noen måte. Ts har min fulle støtte i akkurat denne situasjonen. Anonymkode: 8ad5c...af1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #58 Skrevet 10 timer siden Én ting er jo en tenåring som klager, roter og er sur. Skjønner godt det kan bli mye for en gravid dame som er sliten og har vondt pga bekkenløsning og alt annet som hører en graviditet til. Men hvorfor kan ikke faren stille mer opp her? Det er hans tenåring først og fremst, hvorfor er det gravide ts som må løpe rundt å rydde når en tenåring ikke klarer det selv? Dette bør faren ta tak i, hans samboer er gravid og da bør han gjøre ting lettere for henne. Så må ts puste med magen og heller trekke seg tilbake når det blir for overveldende. En 13-åring klarer seg hvis ts tar seg en timeout. Dette er sikkert ikke lett for tenåringen heller. Hun merker sikkert at ts er on edge og det bidrar jo ikke akkurat til positiv stemning i hjemmet. Anonymkode: 7d588...21a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #59 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange her som ikke husker (elle har vært) ekstremt hormonell og sårbar i graviditet. Man er rett og slett ikke seg selv. Her er det to voksne som ikke er i stand til å ta vare på en 13-åring som ikke bor i huset til vanlig og ikke tilpasser seg på noen måte. Ts har min fulle støtte i akkurat denne situasjonen. Anonymkode: 8ad5c...af1 Husker absolutt hvordan det var, men jeg er voksen, så jeg klarer å skjerpe meg og ta meg sammen. Uansett hormoner, så kan man som voksen velge hvordan man skal oppføre seg. Anonymkode: f1b06...548 2 7
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #60 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tar heller enkleste utvei. Jeg velger å flytte. -ts Anonymkode: 56c1c...955 Smart. Tipper typen din hverken rydder etter barnet sitt eller gjør husarbeid eller prøver å snakke til barnet sitt, så du gjør klokt i det. Anonymkode: 5eff7...9ae 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå