AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Og dere som ikke gjør det- er det en grunn til det? Jeg regner jo med at flesteparten gjør dette, men syns det er interessant å høre fra de som velger å avstå. Anonymkode: a1830...77d
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Jeg har alltid gjort det. Samtidig har jeg overhode ikke fulgt opp når det gjelder livmorhalsprøver. Anonymkode: 8a133...54d
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Nei, og det er to grunner til det. Den ene er at jeg ikke tror på å ta alle disse undersøkelsene før man er syk med noe. Jeg tenker at jeg venter med det til jeg faktisk ER syk. Den andre er at om jeg skulle bli diagnostisert med kreft, så ville jeg aldri valgt konvensjonell medisin. Anonymkode: c57b2...895 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Jeg er nå 62 og har deltatt helt siden jeg fikk første invitasjon. Tror bare jeg har et par til før jeg er ute av programmet og da må undersøke brystene selv. Anonymkode: 9e77b...6fc 1
Sofakona Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden 42..tatt det 1 gang i året siden jeg var 38 Kommer til å fortsette med dette. Mistet mamma og pappa til kreft 2 3
Sofakona Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, og det er to grunner til det. Den ene er at jeg ikke tror på å ta alle disse undersøkelsene før man er syk med noe. Jeg tenker at jeg venter med det til jeg faktisk ER syk. Den andre er at om jeg skulle bli diagnostisert med kreft, så ville jeg aldri valgt konvensjonell medisin. Anonymkode: c57b2...895 Tingen er jo at om du allerede er syk pga brystkreft er det for seint..og mammografi vil ikke hjelpe 8
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Tar alle tester og undersøkelser de anbefaler jeg, er ikke uten grunn de er anbefalt og jeg synes det er utrolig rart at voksne mennesker velger vekk slike ting. Anonymkode: e34f4...402 14 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Jeg kommer til å gjøre det når jeg blir 50 om et par år, på samme måte som jeg tar celleprøve jevnlig. Når man oppdager ting tidlig har man best mulig sjanse. Anonymkode: 17a05...b55 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, og det er to grunner til det. Den ene er at jeg ikke tror på å ta alle disse undersøkelsene før man er syk med noe. Jeg tenker at jeg venter med det til jeg faktisk ER syk. Den andre er at om jeg skulle bli diagnostisert med kreft, så ville jeg aldri valgt konvensjonell medisin. Anonymkode: c57b2...895 Men hvordan skal du finne ut at du er syk før det har gått veldig langt hvis du ikke tar denne type undersøkelser? Anonymkode: 9177b...0b0 10
Sofakona Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Synes dette programmet burde vært fra 30 egentlig Brystkreft har ikke noe alder 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Har aldri møtt opp til mammografi, eller celleprøver. Det går fremdeles helt fint med meg. Er midt i sekstiårene nå. Anonymkode: ad28e...072 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvordan skal du finne ut at du er syk før det har gått veldig langt hvis du ikke tar denne type undersøkelser? Anonymkode: 9177b...0b0 Hun skal jo uansett ikke ha behandling skriver hun, så da har det vel ikke så mye å si 🤷♀️ Anonymkode: 17a05...b55 5
Sofakona Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri møtt opp til mammografi, eller celleprøver. Det går fremdeles helt fint med meg. Er midt i sekstiårene nå. Anonymkode: ad28e...072 Er du ikke redd for kreft? 1
Kålrota Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri møtt opp til mammografi, eller celleprøver. Det går fremdeles helt fint med meg. Er midt i sekstiårene nå. Anonymkode: ad28e...072 Ja altså, det kan jo gå bra. Oddsen blir bare mye dårligere hvis du er av de uheldige, å oppleve kreft tidlig redder liv. 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden Grunnen til at jeg spør er nettopp fordi jeg selv er usikker. Det har liksom hengt seg veldig fast dette som Mette Kalager sier: https://www.med.uio.no/helsam/forskning/grupper/klinisk-effektforskning/aktuelle-saker/2019/mammografi-tiltak-som-skader-bor-avsluttes..html Anonymkode: a1830...77d 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dere som ikke gjør det- er det en grunn til det? Jeg regner jo med at flesteparten gjør dette, men syns det er interessant å høre fra de som velger å avstå. Anonymkode: a1830...77d Jeg er med. Min mor fikk brystkreft. Så dette er jeg nøye å følger opp. 53 år Anonymkode: 48b39...3d8
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, og det er to grunner til det. Den ene er at jeg ikke tror på å ta alle disse undersøkelsene før man er syk med noe. Jeg tenker at jeg venter med det til jeg faktisk ER syk. Den andre er at om jeg skulle bli diagnostisert med kreft, så ville jeg aldri valgt konvensjonell medisin. Anonymkode: c57b2...895 Da har du nok misforstått noe med mammografi programmet. Jeg har alltid undersøkt brystene mine selv , aldri funnet noe kul. Første mammografi fant de noe mikro forkalkning som kunne tyde på ar det kunne være noe, som de undersøkte videre. Det var brystkreft , og måtte igjennom , kirurgi , strålebehandling, cellegift og hormonbehandling. Så takk og gud for mammografi, som er til nettopp for å oppdage kreft på et tidlig stadie. Venter du til du får symptomer kan det være for sent for behandling som kan gjøre deg helt frisk igjen. min svulst var bare 1,5 mm , så helt umulig å kjenne selv. Anonymkode: f1241...e53 9 2 2
Sofakona Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Grunnen til at jeg spør er nettopp fordi jeg selv er usikker. Det har liksom hengt seg veldig fast dette som Mette Kalager sier: https://www.med.uio.no/helsam/forskning/grupper/klinisk-effektforskning/aktuelle-saker/2019/mammografi-tiltak-som-skader-bor-avsluttes..html Anonymkode: a1830...77d Ser ikke problemet? Denne er også fra 2019 Men ingen tar skade av å ta mammografi Om noe blir opptaket tar de jo ultralyd/ biopsi etc Og om de oppdager noe så er jo..før jo bedre... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå