AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:45 #21 Skrevet fredag kl. 10:45 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hvis du beholder huset og han sin arv, så kan du jo ikke si at arven hans holder utenfor. Da kommer jo du like bra ut av det som han Anonymkode: 1793f...1f5 Det er fullt mulig å avtale annet deling ved skilsmisse enn det som står i ekteskapsloven. Anonymkode: 03062...063
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:46 #22 Skrevet fredag kl. 10:46 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hvis du beholder huset og han sin arv, så kan du jo ikke si at arven hans holder utenfor. Da kommer jo du like bra ut av det som han Anonymkode: 1793f...1f5 Hvis meningen er at begge skal ha det ok, så er det vel ikke et minus at hun har det like bra som ham. Men ved skillsmisse skjer det jo mye rart med folk, så man kan jo ikke stole på at eksen vil deg vel. Anonymkode: 1191b...d4d 1
Brunello Skrevet fredag kl. 10:46 #23 Skrevet fredag kl. 10:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fullt mulig å avtale annet deling ved skilsmisse enn det som står i ekteskapsloven. Anonymkode: 03062...063 Selvsagt. Det vedkommende påpeker er at mannen i realiteten ikke holder arven utenfor en eventuelt deling.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:48 #24 Skrevet fredag kl. 10:48 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har er vanskelig dilemma som jeg trenger litt forskjellige syn på. Min kone har arvet en hytte, ligger veldig fint til og vi kommer sikkert til å bruke den endel. Men den vil jo skjevdeles og være hennes ved en skilsmisse. Vi har felles økonomi og jeg tjener mest, så blir i praksis jeg som betaler mest for utgiftene. Har lest litt her inne og mange mener at man ikke skal være med å betale på noe man ikke eier, men er jo vanskelig siden hun da ikke har penger til å beholde den Anonymkode: 1793f...1f5 Om dere har barn, vil det jo uansett komme dem til gode. Enten som arv en dag, eller ved evt skillsmisse, da vet de at moren tross alt har mulighet til å klare seg greit økonomisk. Det må da bety noe for deg. Anonymkode: 1191b...d4d 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:50 #25 Skrevet fredag kl. 10:50 Hill83 skrev (2 minutter siden): Er denne hytten verdt mange millioner ? den går jo til barna dine uansett så her bør du se litt stort på det. Hørest jo ut som du er skilt i nær fremtid om du skal være gnien på mindre beløp. skal dere derimot pusse opp for noen millioner bør du ev skrive en avtale / få x antall prosent eierskap. Har ikke fått takst på den, men tipper den ligger på cirka 10 mill. Vi har ingen planer om å skilles, men tenker jo det er litt rart at hun sitter på en verdi på 10 mill som jeg betaler mest for, mens jeg ikke har mulighet til å spare noe til meg selv Anonymkode: 1793f...1f5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:54 #26 Skrevet fredag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om dere har barn, vil det jo uansett komme dem til gode. Enten som arv en dag, eller ved evt skillsmisse, da vet de at moren tross alt har mulighet til å klare seg greit økonomisk. Det må da bety noe for deg. Anonymkode: 1191b...d4d Hun kommer helt sikkert til å klare seg greit økonomisk hvis vi skulle skilles. Barna kommer helt sikkert til få det fint økonomisk hos begge to. Tenker bare at det er litt rart og kanskje urettferdig at hun sitter med største verdiene, men jeg tjener mest, tenker kanskje det burde være likt da Anonymkode: 1793f...1f5
Hill83 Skrevet fredag kl. 10:56 #27 Skrevet fredag kl. 10:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke fått takst på den, men tipper den ligger på cirka 10 mill. Vi har ingen planer om å skilles, men tenker jo det er litt rart at hun sitter på en verdi på 10 mill som jeg betaler mest for, mens jeg ikke har mulighet til å spare noe til meg selv Anonymkode: 1793f...1f5 Har dere vurdert deltids utleie for å dekke kostnader med hytta ? Løser jo en del. Naboen leide ut hytta for å betale renovering. større ting bør jo kanskje diskuteres men felles dugnad ala male osv er jo naturlig at alle som bruker den deltar på. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:58 #28 Skrevet fredag kl. 10:58 Hill83 skrev (1 minutt siden): Har dere vurdert deltids utleie for å dekke kostnader med hytta ? Løser jo en del. Naboen leide ut hytta for å betale renovering. større ting bør jo kanskje diskuteres men felles dugnad ala male osv er jo naturlig at alle som bruker den deltar på. Ja det er jo selvsagt en mulighet med utleie, men føler at jeg ikke kan komme med forslag, men at det må komme fra henne Anonymkode: 1793f...1f5
Hill83 Skrevet fredag kl. 11:01 #29 Skrevet fredag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er jo selvsagt en mulighet med utleie, men føler at jeg ikke kan komme med forslag, men at det må komme fra henne Anonymkode: 1793f...1f5 Når det blir snakk om større kostnader er det et naturlig tema. Utover normal drift som dere begge bør bidra med da du også bruker hytta. Kos dere på hytta og tenk på det slik Du får benytte en relativt dyr hytte rimelig. 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:02 #30 Skrevet fredag kl. 11:02 TS har feil utgangspunkt. Han skriver at han tjener mest. Juridisk sett har det null betydning når dere er gift, om det er han eller hun som tjener mest. De pengene du tjener nå - hvis du blir skilt så har kona di krav på halvparten om det er brukt til hytte eller guttestæsj til deg. Hvis deres felles arbeide i ekteskapet fører til en signifikant verdistigning av hytten, så kan du ha krav på halvparten av tilført verdi, uansett om pengene kom fra din eller hennes konto. En måte er å ta vare på kvitteringer. Anonymkode: 3d6d3...68c 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:04 #31 Skrevet fredag kl. 11:04 Hill83 skrev (Akkurat nå): Når det blir snakk om større kostnader er det et naturlig tema. Utover normal drift som dere begge bør bidra med da du også bruker hytta. Kos dere på hytta og tenk på det slik Du får benytte en relativt dyr hytte rimelig. Høres fornuftig ut, skal ta en prat med henne, blir sikkert brukt en del i helgene, men ikke ferie så da er det mulighet til å leie den ut da. Eller som andre har skrevet om den også bør være felleseie. Tenker vi skal klare å bli enige uten mye diskusjon Anonymkode: 1793f...1f5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:06 #32 Skrevet fredag kl. 11:06 Gjerrige mannfolk er ekkelt... Anonymkode: 68916...b5c 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:07 #33 Skrevet fredag kl. 11:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS har feil utgangspunkt. Han skriver at han tjener mest. Juridisk sett har det null betydning når dere er gift, om det er han eller hun som tjener mest. De pengene du tjener nå - hvis du blir skilt så har kona di krav på halvparten om det er brukt til hytte eller guttestæsj til deg. Hvis deres felles arbeide i ekteskapet fører til en signifikant verdistigning av hytten, så kan du ha krav på halvparten av tilført verdi, uansett om pengene kom fra din eller hennes konto. En måte er å ta vare på kvitteringer. Anonymkode: 3d6d3...68c Hva er det jeg har skrevet som er feil? Er jeg tjener mest eller at lønn er personlig i et ekteskap. Vi har forsørger ansvar eller så er lønn personlig i ekteskap, men alle verdier skal deles likt ved en skilsmisse. Hvor har jeg skrevet noe annet ? Jeg har skrevet at jeg synes kanskje det er feil at hun vil sitte igjen med verdier til cirka en 10 mill ekstra etter vi har fordelt alt. Anonymkode: 1793f...1f5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:07 #34 Skrevet fredag kl. 11:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjerrige mannfolk er ekkelt... Anonymkode: 68916...b5c Ja, mannen bør betale for det meste. Anonymkode: 78eb6...f27
Ulven Skrevet fredag kl. 11:08 #35 Skrevet fredag kl. 11:08 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tenker bare at det er litt rart og kanskje urettferdig at hun sitter med største verdiene, men jeg tjener mest, tenker kanskje det burde være likt da Anonymkode: 1793f...1f5 Hvordan tenker du at dette skal løses da? Uansett om hun beholder hytta eller selger vil hun ha en større formue som er hennes. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:11 #36 Skrevet fredag kl. 11:11 Ulven skrev (1 minutt siden): Hvordan tenker du at dette skal løses da? Uansett om hun beholder hytta eller selger vil hun ha en større formue som er hennes. At hytten enten blir felles ved skilsmisse eller at vi sparer det samme beløpet som vi bruker på hytten på konto eller som jeg kan investere som blir mitt ved skilsmisse Anonymkode: 1793f...1f5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:18 #37 Skrevet fredag kl. 11:18 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Høres fornuftig ut, skal ta en prat med henne, blir sikkert brukt en del i helgene, men ikke ferie så da er det mulighet til å leie den ut da. Eller som andre har skrevet om den også bør være felleseie. Tenker vi skal klare å bli enige uten mye diskusjon Anonymkode: 1793f...1f5 Hytta inngår i felleseie, men kan kreves skjevdelt ved skilsmisse. Anonymkode: 03062...063 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:20 #38 Skrevet fredag kl. 11:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hytta inngår i felleseie, men kan kreves skjevdelt ved skilsmisse. Anonymkode: 03062...063 Ikke sant. Det er veldig rart det. Arv er felleseie, men kan skjevdeles ved skilsmisse, lønn er personlig men felles ved skilsmisse Anonymkode: 1793f...1f5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:21 #39 Skrevet fredag kl. 11:21 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres fornuftig ut, skal ta en prat med henne, blir sikkert brukt en del i helgene, men ikke ferie så da er det mulighet til å leie den ut da. Eller som andre har skrevet om den også bør være felleseie. Tenker vi skal klare å bli enige uten mye diskusjon Anonymkode: 1793f...1f5 Denne var ekkel, TS. Her høres det ut som du vil manipulere kona di til å si fra seg noe hun har lovmessig rett på i tilfelle dere blir skilt. Hvis jeg hadde vært kona til TS ville jeg spisset ørene her. De 10 mill hytta er verdt er hennes ved skilsmisse. TS høres ut som han vil ha millioner igjen for at han putter noen lusne tusenlapper av lønna si i hytta. Anonymkode: 3d6d3...68c 2 2
Ulven Skrevet fredag kl. 11:21 #40 Skrevet fredag kl. 11:21 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At hytten enten blir felles ved skilsmisse eller at vi sparer det samme beløpet som vi bruker på hytten på konto eller som jeg kan investere som blir mitt ved skilsmisse Anonymkode: 1793f...1f5 Det første er jo klart urimelig. Du mener vel ikke at du skal ha halvparten av hennes foreldrearv? 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå