AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:52 #81 Skrevet fredag kl. 12:52 Det er vulgært og nedsettende. Ord kan godt være nedsettende/degraderende uten å være vulgære, og vice versa. Men dette er begge deler. Bruker man denne termen i hytt og pine om det kvinnelige kjønnsorgan, vitner det om dårlige holdninger, og iallfall om dårlig smak. Anonymkode: a08bc...79f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:47 #82 Skrevet fredag kl. 18:47 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og hvilket ord liker du bedre? Interessant. Anonymkode: 08799...57d Jeg anerkjenner min egen særhet, og sier at enkeltord avtenner meg uansett. Avhengig av hva vi snakker om hår "leppene" fint for meg, og ellers snakke om den fysiske opplevelsen der for både meg og partner. Til hverdags syns nok mange jeg havner i kategorien "harry" når jeg sier "dåsa" 😂 Anonymkode: 07264...161
Miss91 Skrevet fredag kl. 20:54 #83 Skrevet fredag kl. 20:54 Min ff bruker ordet, men han bruker det alltid i settinger som gjør at det blir et koseord 😇 deilig når han sier det, noe helt annet hvis andre sier det. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:01 #84 Skrevet fredag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (På 30.9.2026 den 22.35): Naboen er ei fittekjerring på 85. Sur, gretten og meggete førkje som elsker å gjøre livet surt for folk Anonymkode: 66900...12f Førkje passer ikke på en 85 åring men på ei yngre kvinne/ jente Anonymkode: c9d16...98e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:04 #85 Skrevet fredag kl. 21:04 Overhodet ikke sexy. Anonymkode: af1f6...991
AnonymBruker Skrevet i går, 02:14 #86 Skrevet i går, 02:14 Hedonborealis skrev (På 1.10.2026 den 0.21): Jeg synes ordet matcher dårlig. Hardt og ufint (vulgært) og respektløst ord for noe som er deilig, mykt, "hellig" og fortjener all verdens respekt. Men det er jo du selv som gjør det til et hardt og ufint ord. Og visst du mener at selve ordlyden er hard, så kan jo det sammenlignes med sitte, kikke, titte, klikke osv, men du har ingen negative assosiasjoner til det, akkurat av den grunn at det er mann selv som lager sine hjernebindinger. Selv har jeg bare deilige assosiasjoner til ordet, forbinder det med en kroppsdel som er særs opphissende og deilig. Og akkurat dette fortjener sitt eget kraftfulle ord. Men når du skriver at ordet ikke kan brukes om noe som er så deilig, mykt og hellig og fortjener all verden respekt, da tenker jeg vi har lest litt for mye jordbærmus. Anonymkode: fcf40...a77
AnonymBruker Skrevet i går, 02:55 #87 Skrevet i går, 02:55 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er du mann? Jeg er kvinne og fitte er bare harry og vulgært. Vagina er det rette ord Anonymkode: adf2d...22d Synes ikke vagina er rett ordet å bruke i seksuell sammenheng, om et par bruker dette seg imellom i seksuell sammenheng, da ser jeg for meg et rart opplegg, hvor akademiske betegnelser er blitt standarden på soverommet. Så når freddan kommer, så skal Preben og Sofie ha litt kjønnslig omgang, Sofie ber om litt forspill og spør: "Preben kan du utføre litt cunnilingus på min vagina", hvorpå Preben retter på Sofie og sier "det riktige her vil nok bli på vulvaen, med mindre du vil jeg skal være så frekk og stikke tungen inn i Vaginaen din. Frekke Sofie ber Preben føre penisen inn i hennes vagina, like før Preben kommer så sier Sofie, "ser helst at du ejakulerer på min abdomen". Preben kommer inni hennes vulva, Sofie blir sint og spør hva han driver med, Preben svarer "du sa jo at jeg kunne komme i abdomen, og jeg tolket det som buken", hadde du vært mer presis og sagt abdimonalveggen så hadde jeg skjønt det bedre kjære. Sofie himler med øynene og sier, du Preben du Preben du er no søt da, og jeg ser jo at her burde jeg vært mer presis. Sofie og Preben legger seg til å dormire med et smil om munnen. Anonymkode: fcf40...a77 1
AnonymBruker Skrevet i går, 03:08 #88 Skrevet i går, 03:08 Er fitte et genuint Norsk ord? Ja, fitte er et genuint og svært gammelt norsk ord. Det er ikke et moderne lånord eller et nylig påfunn, men tilhører den opprinnelige, folkelige delen av den norske ordskatten I gamle dager (før Victoriatiden og puritanismen for alvor preget språket vårt på 1800-tallet) var de folkelige ordene for anatomi – som fitte og kuk – langt mer nøytrale beskrivelser som ble brukt i dagligtale. Først da det medisinske fagspråket innførte latinske ord som vagina og vulva, ble de gamle norske ordene presset ut av det gode selskap, stemplet som vulgære og gjort om til kraftige banneord. Var det den øvre klassen som distanserte seg først fra ordet? Ja, historisk sett var det nettopp overklassen og samfunnseliten som distanserte seg først. Dette var en del av en større sosial og kulturell endring. Gjennom historien har utviklingen fulgt et tydelig mønster: 1. Vikingtiden og middelalderen: Folkelig og nøytralt 2. Reformasjonen og Victoriatiden: Eliten innfører tabuer Utover på 1700- og 1800-tallet skjedde det et markant skifte i Europa, ofte drevet frem av kirken, borgerskapet og overklassen: Språklig dannelse som klasseskille: Overklassen begynte å definere hva som var "dannet" og "udannet" språk. Å snakke direkte om kroppsvæsker, anatomi og seksualitet ble ansett som dyrisk og vulgært. Innføring av eufemismene: Det var overklassen og akademikere som lærte seg latin, fransk og tysk. De begynte å erstatte de gamle, urnorske ordene med importord som vagina, vulva eller mer bluferdige omskrivninger. Arbeiderklassen beholdt ordene: Mens eliten distanserte seg og skapte et språklig tabu, levde de gamle folkelige ordene videre i hverdagen blant bønder, fiskere og den voksende arbeiderklassen. Eliten brukte dermed fraværet av disse ordene i sitt eget vokabular til å signalisere moralsk og sosial overlegenhet. Kanskje det er på tide å ta tilbake ordskattene våres, og ikke la puritanismen fortsatt ha et klamt grep på oss. Anonymkode: fcf40...a77 1
Bamseklemmer Skrevet i går, 05:36 #89 Skrevet i går, 05:36 (endret) Fitte er jo et pent ord, jeg klarer ikke å se noe galt i å bruke det😉 Vulva synes jeg høres ut som en vulkan.. Men men.. det føles jo varmt ut😆 Mus og Høne er jo søte dyr.. Men men.. Fitta er jo ikke etisk vakker, den ser jo innbydende og fristende ut🥰 Det nærmeste som ligner ei fitte er jo et afrikansk tulipantre: Endret i går, 05:36 av Bamseklemmer
Einus Skrevet i går, 05:59 #90 Skrevet i går, 05:59 Fikk meg til å tenke på da Honda skulle lansere en bil med nytt navn for noen år siden. Husker ikke helt eksakt hvordan det var, men det var en skandinav tilstede i Japan der lanseringen skulle skje og vedkommende spurte om å få snakke med sjefen selv for dette. Han kunne fortelle at navnet efter Honda var det somme som engelske cunt i Skandinavia. Det fikk litt følger kan man si. Honda Fitta ble aldri noe av tror jeg. Den ble i allefall ikke levert i Europa det jeg vet. Senere har jeg sett Honda Fit, her hos oss heter den som tidligere Jazz. Men det kunne jo tenkes at noen hadde kjøpt den også. Eks: nå er jeg lei, nå tar jeg fitta mi å kjører hjem!!!! https://no.wikipedia.org/wiki/Honda_Jazz 1
Gammelsmurfen Skrevet i går, 08:47 #91 Skrevet i går, 08:47 AnonymBruker skrev (På 30.9.2026 den 21.27): Jeg ser for meg ei myk fitte, deilig å kjenne. Sexy. Noen synes bare det er vulgært. Hva med dere? Anonymkode: 64160...851 Et av de styggeste ordene jeg kjenner til på norsk. Gremmes når det brukes av både menn og kvinner.
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #92 Skrevet i går, 14:10 Gammelsmurfen skrev (5 timer siden): Et av de styggeste ordene jeg kjenner til på norsk. Gremmes når det brukes av både menn og kvinner. Ja om det brukes av random folk i hverdagslige sammenhenger så kan det kanskje bli litt for mye, men hva om det brukes av en partner i seksuell sammenheng? Anonymkode: fcf40...a77 1
Hedonborealis Skrevet 9 timer siden #93 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.10.2026 den 4.14): Men det er jo du selv som gjør det til et hardt og ufint ord. Og visst du mener at selve ordlyden er hard, så kan jo det sammenlignes med sitte, kikke, titte, klikke osv, men du har ingen negative assosiasjoner til det, akkurat av den grunn at det er mann selv som lager sine hjernebindinger. Selv har jeg bare deilige assosiasjoner til ordet, forbinder det med en kroppsdel som er særs opphissende og deilig. Og akkurat dette fortjener sitt eget kraftfulle ord. Men når du skriver at ordet ikke kan brukes om noe som er så deilig, mykt og hellig og fortjener all verden respekt, da tenker jeg vi har lest litt for mye jordbærmus. Anonymkode: fcf40...a77 Så fint for deg at du bare har deilige assosiasjoner til ordet "fitte". Trådstarteren spurte om hva vi synes om ordet "fitte". Du liker det, jeg ikke. Du skriver at jeg selv gjør "fitte" til et hardt og ufint ord. Jeg ser du har ikke fått med deg at mange bruker "fitte" på et nedsettende måte overfor andre mennesker og at det blir brukt som skjellsord i mange situasjoner. Slik var det allerede før jeg ble født. Så du tar dessverre feil. Det er ikke jeg som gjør "fitte" til et ufint ord, men samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #94 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.9.2026 den 22.39): Harry, ofte brukt som skjellsord. Anonymkode: 1c11f...ebc Anonymkode: d707f...95b
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #95 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.10.2026 den 14.52): Det er vulgært og nedsettende. Ord kan godt være nedsettende/degraderende uten å være vulgære, og vice versa. Men dette er begge deler. Bruker man denne termen i hytt og pine om det kvinnelige kjønnsorgan, vitner det om dårlige holdninger, og iallfall om dårlig smak. Anonymkode: a08bc...79f Da kjenner du ikke ordets etymologiske opprinnelse, rett og slett. Anonymkode: 135df...b53 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #96 Skrevet 5 timer siden Hater det ordet. Anonymkode: 53356...d44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå