Gå til innhold

Fitte- et sexy ord?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fitte. Alt man trenger av en kvinne komprimert til noen få kvadratcm.

Anonymkode: 30afe...4b2

Ja kroppsdelen er jo nydelig  ❤️

Anonymkode: 64160...851

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja kroppsdelen er jo nydelig  ❤️

Jepp, bakfra også.

Anonymkode: 30afe...4b2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fidje

Anonymkode: d1865...fec

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser for meg ei myk fitte, deilig å kjenne.  Sexy. 

Noen synes bare det er vulgært. 

Hva med dere?

Nedsettende og negativt! Bruker det som regel kun som et banneord til meg selv. F.eks når jeg får helt sinnsykt vondt når jeg slår en av tærne mine i dørkarmen o.l. eller ikke får til noe og er irritert på meg selv. 

Jeg finner det ikke særlig pent eller sexy å lese eller høre dette ordet når noen vil snakke/skrive "dirty" til meg heller. Bare irriterende og jeg får ofte en litt sånn "du liker å nedverdige damene du har deg med" følelse, noe jeg finner ganske ekkelt. Ønsker som regel de bare skal holde kjeft etter det😅

Endret av Fighter83
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser for meg ei myk fitte, deilig å kjenne.  Sexy. 

Noen synes bare det er vulgært. 

Hva med dere?

Styggeste ordet jeg hører, og prat. For min del totalt turnoff  

Anonymkode: 289b9...232

• Liker 1
Skrevet

Det er autentisk og vakkert grunnet betydningen og opprinnelsen (norrønt, fuktig gresskledt eng/myr). Hvorfor er feks latinsk opprinnelse på ord bedre eller mindre vulgært? Det er gøy ordet fortsatt er i bruk!

Anonymkode: 08799...57d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Styggeste ordet jeg hører, og prat. For min del totalt turnoff  

Anonymkode: 289b9...232

Hva bruker du i stedet?

Skrevet
Fighter83 skrev (12 minutter siden):

Nedsettende og negativt! Bruker det som regel kun som et banneord til meg selv. F.eks når jeg får helt sinnsykt vondt når jeg slår en av tærne mine i dørkarmen o.l. eller ikke får til noe og er irritert på meg selv. 

Jeg finner det ikke særlig pent eller sexy å lese eller høre dette ordet når noen vil snakke/skrive "dirty" til meg heller. Bare irriterende og jeg får ofte en litt sånn "du liker å nedverdige damene du har deg med" følelse, noe jeg finner ganske ekkelt. Ønsker som regel de bare skal holde kjeft etter det😅

Hvorfor? Hva bruker du i stedet, og hva gjør i så fall ordet bedre/mindre vulgært? 

Skrevet

Kan ikke huske jeg eller kona har brukt ordet «fitte» som annet en banneord de 20+ årene vi har vært sammen.

Anonymkode: 4b005...b6b

• Liker 1
Skrevet

Ingen fan. Fungerer best som skjellsord. Vi mangler et litt mildere ord som kunne blitt brukt.

Anonymkode: 5f514...b37

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.9.2026 den 23.12):

Hvorfor? Hva bruker du i stedet, og hva gjør i så fall ordet bedre/mindre vulgært? 

Vagina og mus er bedre ord for mine ører. Men å lese ting som liksom skal være tennende osv er jeg tydeligvis blitt lei av. Ingen av de som sender meg slik er noen som jeg følelsesmessig har en slik relasjon med. Så da blir det bare støy og satt på lista mi over folk som har dårlig impulskontroll. 

Endret av Fighter83
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Glufse. 

Anonymkode: b79b8...4b9

Skrevet

Fødehøl

Anonymkode: 4b005...b6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Glufse. 

Anonymkode: b79b8...4b9

Dette ordet hor meg en dårlig fornemmelse av en eller annen grunn.  

Skrevet

Skikkelig stygt og usexy ord. Det er helt uønsket i dirtytalk etc og opplever det ikke som noe kompliment om det blandes med det ordet fordi jeg misliker det såpass sterkt.

Anonymkode: 71753...003

• Liker 1
Skrevet

Er ikke veldig glad i det ordet nei 😬

• Liker 1
Skrevet

Et kraftfullt og sterkt ord, det har liksom sin egen aura, og vi burde igrunnen bruke ordet mer i seksuell sammenheng, det kunne kanskje tatt vekk litt av effekten ved bruk som bannord.

Mus, vagina og andre synonym klarer ikke å kompensere for ordet fitte.

Noen skriver at det blir brukt for å nedverdige kvinner, det tror jeg er en oppkonstruert forklaring, tror heller det har med at vi utvikler oss videre fra det stedet der vi brukte tiss og bæsj som forsterkende ord, når vi ble voksne så gikk vi over til fitte og kuk.

Og kuk blir brukt på samme måten som bannord, for eksempel kuk-skalle, jævla kuk, kuk-lest, kuk-tryne etc.

Og på samme måte som jeg har vokst fra tiss og tisshøne når det gjelder banning, så har jeg også vokst fra tiss, høne, og lignende når det gjelder i seksuell sammenheng og velger fitte og kuk. Når det gjelder dagligtale så kan vi bruke helt andre ord, ringer ikke til legen og sier at jeg trenger å få sjekka fitta, det er da vagina kommer inn som et adkvat ord.

Så min konklusjon er at det er like feil og si fitta til legen, som å bruke vagina ovenfor partner i seksuell sammenheng.

Anonymkode: fcf40...a77

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kuse

Anonymkode: fa025...aa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et kraftfullt og sterkt ord, det har liksom sin egen aura, og vi burde igrunnen bruke ordet mer i seksuell sammenheng, det kunne kanskje tatt vekk litt av effekten ved bruk som bannord.

Mus, vagina og andre synonym klarer ikke å kompensere for ordet fitte.

Noen skriver at det blir brukt for å nedverdige kvinner, det tror jeg er en oppkonstruert forklaring, tror heller det har med at vi utvikler oss videre fra det stedet der vi brukte tiss og bæsj som forsterkende ord, når vi ble voksne så gikk vi over til fitte og kuk.

Og kuk blir brukt på samme måten som bannord, for eksempel kuk-skalle, jævla kuk, kuk-lest, kuk-tryne etc.

Og på samme måte som jeg har vokst fra tiss og tisshøne når det gjelder banning, så har jeg også vokst fra tiss, høne, og lignende når det gjelder i seksuell sammenheng og velger fitte og kuk. Når det gjelder dagligtale så kan vi bruke helt andre ord, ringer ikke til legen og sier at jeg trenger å få sjekka fitta, det er da vagina kommer inn som et adkvat ord.

Så min konklusjon er at det er like feil og si fitta til legen, som å bruke vagina ovenfor partner i seksuell sammenheng.

Anonymkode: fcf40...a77

Veldig enig med det som skrives over her. 

I seksuelle sammenhenger synes jeg fitta er det beste ordet å bruke. Andre ord klarer ikke å kompensere for ordet fitte. 

Også enig i det som skrives at både fitte og kuk ofte kan bli brukt i negative sammenhenger, noe som er synd og sikkert bidrar til negative assosiasjoner rundt ordene. Men for meg er fitte og kuk de beste ordene og bruke om våre kjønnsorganer i seksuelle sammenhenger. Men jeg er ikke enig i at det kan eller bør oppfattes som nedlatende å bruke slike ord i seksuelle sammenhenger. 

Øvrige ord kan enten blir nesten for "tekniske" (vagina, penis, skjede, vulva o.l) eller nesten barnslige (høne, mus, tissen, tisshøne o.l) at det for meg tar bort litt av råskapen og det dyriske som sex skal være. 

Og jeg er veldig enig med det brukeren over her skriver om sammenhenger. De ulike ordene passer best inn i ulike sammenhenger. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...