Gå til innhold

Sunbird`s grublerier

Sunbird

Anbefalte innlegg

:vinke: Alive, koselig å se deg her inne igjen :)

I dag kom jammen meg sola igjen, har ikke vært så kjempe varmt,men det har vært oppholdsvær. Og det er helt topp. Har holdt på ute i hele dag, har fått klippt plena, ordnet litt i bedene og ellers tuslet litt rundt. Ett par dager til med fin vær nå så blir jeg kanskje færdig på runden i hagen her, før jeg må begynne på nytt...

Lille frøkena fikk seg sykkel i bursdagsgave i går, så i dag har vi vært ute og syklet. Er skikkelig stolt frøkena ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom lille pia fyllte 3 år i går hadde vi bestemt oss for at smokken skulle bort. Har snakket mye om det på forhånd da, hun har jo kun brukt den om natten det siste året. Og hun har vært veldig enig med oss med at det var tid for å kvitte seg med smokken nå. Selv om jeg mistenker at hun ikke helt har forstått hva det ville innebære.

Men i går var altså dagen, eller kvelden rettere sagt... Så da gjestene hadde dratt hjem og vi var klar for sengen startet det hele. For hun skulle jo ha smokken hun. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at nå var hun stor pie, og da bruker vi jo ikke smokke osv osv. Det var ei trist lita frøken jeg forlot i senga si da ja. Og det tok ikke lang tid før hun kom opp og spurte etter smokken. Var opp mange ganger før hun omsider roa seg. Da hadde vi sett i skapet der smokken hadde plassen sin, og der var det jo tomt. Og hun hadde fått sittet i fanget hos meg en stund også. Og natten ble litt urolig, var våken mange ganger, og har sovet det meste av natten i min seng.

Spurte etter smokken i dag da vi sto opp, men ellers i dag har det ikke vært noen spørsmål. Det gikk litt bedre i kveld. Fortsatt litt trist,men hun roet seg my tidligere i dag. Så da får vi bare håpe at natten blir litt bedre også. For da var jo ikke dette å slutte med smokken så ille som jeg hadde trodd på forhånd allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten gikk greiere enn den forrige, men fortsatt våken mange ganger. Men tror vi har kommet over det værste nå, så da kan vi vel snart skryte av å ha kvittet oss med smokken.

Endelig ser det ut til at sommeren er kommet til trøndelag. Nå har vi hatt to dager på rad med sol igjen,og det loves fortsatt fint vær. Så da får vi bare håpe at været holder seg.

Skal kose meg ute i solen i hele morgen. Men nå er det natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle ønsker om ei god helg :klem:

Og det ser virkelig ut til at det kan bli ei topp helg. Været er strålende og det ser ut til å fortsette hele helgen. I morgen er siste dag på jobb til sambo, så nå blir det endelig ferie på oss sammen. Gleder meg, skal kose oss og finne på noe gøy med barna.

Men nå skal vi til svigers på grilling. Supert, elsker grill mat :sjarmor:

God helg til alle sammen :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei! Blir så glad for de som tar seg tid til å stikke innom boka mi! God helg :klem: til deg fra meg! Håper jeg *ser deg*snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin fredagskveld!  :)

Hadde en fin fredagskveld ja :) Etter grilling hos svigers ble kvelden tilbrakt på sofaen med en god film og litt kg tid. Ingen planer, bare sløvet, og det er godt i mellom det også. Har vært veldig mye som har skjedd de siste ukene, så nå nyter jeg at det er rolig.

Sola er fortsatt hos oss, så denne dagen blir nok også veldig fin. Skal legge på plass litt klær nå før jeg finner plassen ute i sola. Skal bare kose oss i dag.

Ha en fin lørdag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

*henter meg selv opp fra side 2 *

Har vært i skikkelig ferie modus siste uke, med tur både hit og dit. Så nå skal siste uken i ferien tilbringes hjemme for å prøve å komme på plass etter ferien. Får prøve å oppdatere her inne senere en kveld.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff som tiden går, trodde jeg skulle få tid til å oppdatere litt her inne, men dagene går så fort. Vi har fortiden kjempe vær, så det meste av dagene blir tilbragt ute. Så da prøver jeg å ta unna litt husmor plikter på kvelds tid. Ellers så er det noe som skjer hele tiden ellers også.

Så til oppdateringene : forrige uke startet med tur til namskoganfamiliepark. Virkelig et sted å anbefale. Ungene stor koste seg hele dagen, så det er nok ikke umulig at vi tar turen opp dit en annen gang også. Så var det hjemmom med litt skittentøy og kontroll på sykehuset for lille frøkena. ( ble to uker til med gips, men det går bra, hun bryr seg ikke noe særlig om gipsen.) Neste dag tok vi turen til familiens ferie sted. Og der hadde vi noen hærlige dager med hærlig vær. Hadde tåke den dagen vi reiste hjem da, og det var en noe spesiell opplevelse. Vi reiser nemelig det siste stykket i båt. Men å ikke se noe særlig mer enn ett par meter framom deg midt ute i skjærgården er ikke noe gøy. Vi var nødt til å kjøre etter gps`n, men vi kjørte litt for sakte slik at den greide ikke å oppdatere seg. Så det ble mye sikksakk kjøring. Men vi kom nå oss velberget frem til tross for at vi brukte tre ganger så lang tid som til vanlig.

Nå har vi vært hjemme i ett par dager og prøvd å få orden på hus å klær, innimellom litt besøk, handleturer osv. Men nå er det tid for å finne sengen, men kommer sterkere tilbake i morgen (eller senere i dag blir det vel....)

Natti nattt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det jammen meg en ny dag, og fortsatt har vi sol i fra skyfri himmel :briller::briller::briller: Lille frøkena her vært våken i flere timer allerede, men det er jo greit så lenge været er så bra. Må jo få med oss mest mulig av go været.

I går var jeg på bytur og leverte en kjole til rens. Skal i bryllup i helgen, og da jeg dro fram kjolen forrige dagen oppdaget jeg noen flekker på den. Typisk meg å ikke sjekke opp slikt før i siste liten. Så det blir spennende å høre i dag hvordan det har gått med kjolen, de var nemelig litt usikre på om de fikk bort flekkene. Var ett eller annet rart stoff i kjolen. Hadde nå vært greit om de får det til da, for kjolen er brukt bare en gang, og jeg liker den veldig godt. Kjøpte den i london i fjor sommer da jeg var der på ferie tur.

Uansett så blir det stas med bryllup til helgen. Det er ett vennepar av oss som skal gifte seg, og det kommer flere venner av oss dit, så det tror jeg blir gøy. Jeg gleder meg i allefall masse.

Men nå er det tid for å ut i sola :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt nok en strålende dag i solen, og fortsatt er det over 20 grader ute. Men nå var det faktisk godt å komme inn litt. I går kveld var jeg flink og var ute og gikk tur med to venninner. Og i dag kjenner jeg at det var lenge siden sist at jeg var ute på tur, er stiv å støl i rompe og hofter. Må prøve å bli flinkere til å ta noen turer i løpet av uken. Er i skikkelig ferie modus ennå, så vi får vel prøve å komme inn i normalt gjenge igjen etter helgen her. For da er det slutt på ferien for denne gang. Heldigvis så skal jeg jobbe kveld første uke etter ferien, så da blir det ikke så hardt å begynne på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Hei Alial, så hilsenen din i dagboka mi og tenkte jeg måtte ta en gjenvisitt :) . Gløtta litt og ser at vi har iallfall en unge på noenlunde lik alder, eldste gutten min ble 3 i mars (og slutta brått og uproblematisk med smokk i jula, og at lillebror bruker smokk har aldri vært et problem!!! :overrasket::) ).

Ha fortsatt fine dager, jeg regner med det er like varmt og fint i nabofylket som her hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Dallandra.

Koselig at du tar en tur i dagboka mi også.

Jo da her er det varmt og varmere skal det vel også bli. Bor ikke så langt unna grensa til nord fylket jeg, så det er vel ikke så stor forskjell på været. Jeg jobber forresten i nabo kommunen og da er jeg jammen meg i ett annet fylke også.

Men nå tror jeg at jeg må ta meg en tur ut og rydde litt etter dagen aktviteter, samt få litt luft, for her er det varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

og der var jammen meg Sissi også, skal ta meg en tur i boka di igjen,er omsider begynnt å komme ajour etter ferien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, har masse lyst på potetgull å sjokolade nå, men finnes ikke noe i skapene her, æsj å æsj....

Men det er jo egentlig bra også da for jeg har jo egentlig satt meg som mål å unngå slikt midt i uka. Men nå er det jo snart helg, så litt kunne jeg jo ha spist om jeg bare hadde hatt litt.. Skulle vel heller ha gått å lagt meg nå, men det er såå varmt her så sove får jeg vel ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...