Dina Skrevet 10. juli 2006 #121 Del Skrevet 10. juli 2006 Ååh, så herlig med ferie!!! Og så 4 uker da.... *misunnelig* Kos deg masse, og nyt det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #122 Del Skrevet 10. juli 2006 Første dag i ferien er snart over, og den har jeg tilbrakt på sykehuset med lille jenta. Hun hoppet nemelig ned i fra trampolinen(isteden for å bruke stolen som jeg har satt fram...) i går ettermiddag. Og da tok hun seg for med hånden. Hun var sutrete i hele går kveld og hadde tydelig vondt, så vi var på legevakten her i går kveld. Legen der trodde ikke at hånden var brukket, men vi fikk allikevel med oss henvisning til røntgen slik at vi kunne ta turen inn til byen og st.olavs hvis hun ikke ble noe bedre i løpet av natten. Så da var det bare å kjøre til sykehuset i dag da, for hun ville fortsatt ikke bruke hånden sin noe. Så etter veldig lang vente tid ble hånden omsider gipset, for den var jo så klart brukket. Men det var heldigvis ett lite og "fint" brudd så legen trodde det skulle holde med 3 uker i gips da. Skal tilbake neste uke på ny kontroll for å se hvordan det er grodd. Så da får vi prøve å holde henne litt i ro og unna både trampoline og basseng de nærmeste dagene. Det blir vel litt av en utfordring, for det er ei veldig aktiv liten frøken vi har (er vel en av grunnene til at hun har det med å skade seg også...) Det værste blir vel å holde henne unna bassenget. Barna har nettopp fått ett stort basseng av farmor og farfar, og å bade det er jo helt topp. Det blir vel ikke hel enkelt med en gips som ikke skal bli bløt. Men blir det godt vær så får vi vel prøve å finne en løsning slik at hun får bade litt hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 10. juli 2006 #123 Del Skrevet 10. juli 2006 Det vil ikke funke å putte en plastpose rundt gipsen da? Og sette en strikk (litt løst) i overkant? Vet ikke altså, bare tenker høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #124 Del Skrevet 10. juli 2006 Tror vi får prøve oss fram med litt plast rundt gipsen etterhvert her ja. Nå regner det ute (heldigvis, får jeg vel nesten si...), men det er meldt bedre vær til i morgen, så det blir vel fort aktuelt å finne en løsning. Uansett så får vi finne en løsning ,for hun burde jo dursje seg i løpet av de ukene hun skal gå med gips også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 12. juli 2006 #125 Del Skrevet 12. juli 2006 Min aktive lillemann har brukket armen to ganger i løpet av 6 uker!! Altså brudd, gips i 4 uker, 2 uker uten gips, nytt brudd, og gips i 4 uker til! Og dette skjedde selvfølgelig på sommeren! Vi hadde plast rundt gipsen så han fikk badet litt forsiktig, dusjet og sånn, gikk helt fint! God bedring til lillejenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #126 Del Skrevet 12. juli 2006 Her er det bare grå vær, så bading har ennå ikke vært aktuellt. Men fikk et tips i fra min mormor som mente jeg kunne prøve å ha på henne en sånn vaskehanske(disse gule stygge), med et strikk eller noe øverst. Og det tror jeg jammen meg vi skal prøve når sola endelig kommer fram igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #127 Del Skrevet 12. juli 2006 Min aktive lillemann har brukket armen to ganger i løpet av 6 uker!! Altså brudd, gips i 4 uker, 2 uker uten gips, nytt brudd, og gips i 4 uker til! Og dette skjedde selvfølgelig på sommeren! Vi hadde plast rundt gipsen så han fikk badet litt forsiktig, dusjet og sånn, gikk helt fint! God bedring til lillejenta! ← Får håpe at vi slipper med en runde meg gips, for da er hun uten gips når barnehagen starter opp igjen. Og det kan jo være greit. Ikke for det da, det virker ikke som hun gjør seg så mye av at hånden er gipset. Det er høyre hånd, men hun bruker for det meste venstre hånd til vanlig også. Ellers så begynner hun å bli flink til å gjøre tin med en hånd. Utrolig hva hun lærer på to dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #128 Del Skrevet 13. juli 2006 Trekker tilbake alt jeg har sagt om at det er fint med gråvær og regn. Nå vil jeg ha sol, og helst med engang og masse sol og varme. Her er det nemelig grå vær med vind og regn. Vi er i midten av juli og jeg sitter inne under ullpleddet. Jeg skulle jo ha sittet ute med ett lite pledd over meg, og nytt sommeren. Jeg lengter virkelig til litt varmere vær. Og dette humøret mitt blir ikke bedre av at jeg med jevne mellomrom får mail i fra min kjære bror som er på 3 ukers ferie i usa. Der har de knall vær og koser seg skikkelig. Må si jeg er litt misunnelig på dem nå. Så nå har jeg begynnt å drømme om ferie i usa til neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #129 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Fortsatt regn og grå vær her. Men det er meldt bedre vær i helgen, så da får vi virkelig håpe at det stemmer. Trenger ikke så mye bedre vær,bare det blir sånn at det går an å tilbringe litt tid ute uten å ha masse klær på og å bli bløt hele tiden. Dessuten så har jeg masse jeg skulle ha gjort i hagen her, og det hadde jeg jo planer om at jeg skulle gjøre nå som jeg har ferie. Men det er blitt lite av det så langt ja, her gror det bare igjen. *edit skrivefeil* Endret 14. juli 2006 av Alial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 15. juli 2006 #130 Del Skrevet 15. juli 2006 I fjor hadde dere fint vær der oppe mens vi hadde drittvær her nede, og da klagde dere over at det var for varmt. Nå derimot har vi fått fint vær, og vi hver eneste fine dag! Er litt skiftende, men det er jo bare bra, for da slipper man å vanne Været kan vi nok ikke gjøre noe med. (Jeg ser et stort marked for at hver får bestemme været på sin egen eiendom...) Ha en fortsatt fortreffelig helg. Håper det skinner litt opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #131 Del Skrevet 16. juli 2006 Endelig kom sola fram her også. Har hatt ei kjempe fin helg med sol og gode temperaturer. Har vært ute og kost oss i hele helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #132 Del Skrevet 16. juli 2006 I dag har vi feiret lille frøkenas 3 års dag. Og til og med ute på verandaen Hun har ikke dag før på tirsdag, men siden både sambo og jeg har så stor familie så er vi nødt til å dele opp selskapet. I dag var vi 16 stk og da var ikke sambos ene søster og ene bror med fam til stede. Kun resten av gjengen på hans side. På tirsdag blir vi vel 12 stk da også, og da er fortsatt noen som ikke kommer. Det er litt vanskelig å få det til å passe for alle sammen og ihvertfall midt i ferien. Men noen flere ganger gidder jeg i allefall ikke å lage til selskap, det er tross alt litt styr både på forhånd og etterpå. Glad jeg har bare to barn det skal arrangeres selskap for. Ikke for det, det er jo litt moro også, men akkurat nå kjenner jeg mest på at jeg er klar og sliten. Får jeg det hele litt på avstand så ser jeg vel ikke så mørkt på det lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #133 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei tikker innom! La merke til deg fordi du har så koselig avatar (Nesten sånn at jeg ville hatt den sjøl hee) Kom gjerne innom boka mi! Hyggelig å bli kjent med flere!! Beste hilsen Sissi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #134 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei Sissi Koselig med nye fjes i boka mi, blir bestandig glad når jeg ser at det har vært noen innom Skal ta meg en tur i boka di jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barkebille Skrevet 17. juli 2006 #135 Del Skrevet 17. juli 2006 Takker for koselig hilsen i boken min - ha en fortsatt strålende mandag ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #136 Del Skrevet 17. juli 2006 I dag har vært en utrolig sløv dag, var visst helt utladdet etter går dagen. Det tar virkelig på å arrangere 3 års dag. Så i dag har jeg ikke gjort veldig mye fornuftig. Har kun tuslet rundt her og små ryddet litt. Men det er jo lov med sånne dager innimellom også, ihvertfall når jeg har ferie. I morgen skal jeg og lille frøkena inn til byen på kontroll på sykehuset. Så får vi håpe at bruddet er grodd fint og at vi slipper med 3 uker i gips. Det blir nå en litt spesiell måte å starte 3 års dagen hennes på også. Men det blir feiring igjen på ettermiddagen etter at vi kommer hjem i fra byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 18. juli 2006 #137 Del Skrevet 18. juli 2006 Glad jeg har bare to barn det skal arrangeres selskap for. Ikke for det, det er jo litt moro også, men akkurat nå kjenner jeg mest på at jeg er klar og sliten. Får jeg det hele litt på avstand så ser jeg vel ikke så mørkt på det lengre. ← Åh, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver!!! Ha en god tirsdag, håper det går fint på kontrollen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #138 Del Skrevet 18. juli 2006 Gratulere med 3 åringen idag! (Idag har mammaen min også bursdag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #139 Del Skrevet 18. juli 2006 Takk for hyggelig hilsner Eleni og Sissi. Dagen har gått fint. Startet tidlig med kontroll på sykehuset, hvor alt så helt fint ut. Fikk ny gips, og denne gangen fikk lille frøkena ROSA gips. Og det var populært kan du tro. Alt som er rosa er jo topp så det var ikke noe problem å få fram smilet der i gården nei. Og gipsen var rosa, tror aldri jeg har sett noe SÅ rosa før jeg. Men det er jo litt morsomt og da, og så lenge frøkena er stor fornøyd så er vel alt i skjønneste orden. Vel hjemme igjen var det bare å hive seg rundt og få huset presentabelt for gjestene. Slapp heldigvis unna bakingen i dag, var mye igjen i fra søndag. I tillegg er min mor super på å bake kvæfjord kake, og den er bestandig med hit når det er bursdag. Og det er jo bare så godt Ble bra med feiring i dag også, med hyggelige gjester og fine gaver til lille pia. Nå er det en mnd på å "lade" batteriene til neste bursdagsfeiring her i gården Men nå skal jeg finne sengen, det har vært en lang dag kjenner jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 19. juli 2006 #140 Del Skrevet 19. juli 2006 GOdt å ha det overstått for en stund, kjenner til den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå