Gå til innhold

Hundepassers problem.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For tror ikke jeg tør å tilby meg å passe mer etter denne tråden.

Oi dakar. Drama?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Oi dakar. Drama?

Nei. Kun refleksjon. Ikke ta alle på hvordan du selv ville reagert.

Anonymkode: 4a413...3c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så for jeg håpe de 3 jeg passer nå lever så lenge min kropp klarer timer i skogen sommertid.

For tror ikke jeg tør å tilby meg å passe mer etter denne tråden.

Men hadde ikke eieren sagt at det var greit da?

Anonymkode: 12d92...cde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og da sier du jo i fra om det til de som passer. 

Her er det snakk om hunder som tåler alt.

spiller faktisk ingen rolle om hund tåler alt, du skal selvsagt servere den maten hundeeier har med om ikke annet er avtalt, du fremstår jo mindre oppegående og bør ikke ta på deg pass av andres hunder. Du hadde ikke fått passe vår hundihvertfall. De som passer vår hund har kunnskap og respekterer hva vi ønsker vår hun skal spise

Anonymkode: 01c8d...e32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hadde ikke eieren sagt at det var greit da?

Anonymkode: 12d92...cde

Til de jeg passer nå ja.

Derfor jeg håper de lever så lenge som kroppen min holder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

spiller faktisk ingen rolle om hund tåler alt, du skal selvsagt servere den maten hundeeier har med om ikke annet er avtalt, du fremstår jo mindre oppegående og bør ikke ta på deg pass av andres hunder. Du hadde ikke fått passe vår hundihvertfall. De som passer vår hund har kunnskap og respekterer hva vi ønsker vår hun skal spise

Anonymkode: 01c8d...e32

Hva tenker dere om annen mat? Er det noe hunden ikke skal ha? 

Dette var spørsmål som ble stilt for 3 år siden, da jeg begynte å passe de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde med glede fått passet vår hund. Den spiser en blanding av rent kjøtt og tørrfor både morgen og kveld. Det er ikke kjøttet som er "problemet", men tørrforet må være det samme pga magen. Og hvor mye tørrfor hun spiser er helt opp til henne selv. 

Jeg tror vi har en ganske lik holdning til hunder, TS. Vi strekker oss litt lengre fordi det er det ❤️sier.

Anonymkode: 11cb3...dd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis det er ok for hundeeier, ok for deg og ok for hunden,hva er egentlig problemet? Hvorfor skriver du her? 

Anonymkode: d4f9b...769

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du hadde med glede fått passet vår hund. Den spiser en blanding av rent kjøtt og tørrfor både morgen og kveld. Det er ikke kjøttet som er "problemet", men tørrforet må være det samme pga magen. Og hvor mye tørrfor hun spiser er helt opp til henne selv. 

Jeg tror vi har en ganske lik holdning til hunder, TS. Vi strekker oss litt lengre fordi det er det ❤️sier.

Anonymkode: 11cb3...dd3

Så bra. Hadde jeg fått beskjed om at hunden kun kunne spise det, så er det det hunden hadde fått. Går så klart ikke i mot eiere eller gjør noe som kan skade hunden. 

Er en av de tingen jeg synes er merkelig mange som her har svart faktisk tror.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis det er ok for hundeeier, ok for deg og ok for hunden,hva er egentlig problemet? Hvorfor skriver du her? 

Anonymkode: d4f9b...769

Jeg hadde lyat å høre hva andre tenkte om dette. Så nei, skulle ikke skrevet problem.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min får alt mulig her hjemme bortsett fra tørrfôr.. Tørrfôr er djevelens ultraprossessert verk og hører ikke hjemme i hundemager. 

Ts, du kunne fint fått passe hunden min, men ikke gi den tørrfôr for det er nesten det eneste bikkja får dårlig mage av. ;)

Anonymkode: 0c02c...afe

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.26):

Vi passer andres hunder innimellom.

Er veldig glad i hunder, men vi har ikke helse til flere timer tur hver dag hele året. Så vi passer mye sommerstid.

Første besøk så føler vi hundene savner hjem, så da tenkte vi jo at mat kan hjelpe, så vi stekte kjøtt, tørket kjøtt, kjøpte kvalitets våtfor. Lot de få en skive med leverpostei til frokost o.l.

Dette har jo nå medført totalt nekt av tørrfor hos de 2 av 3 hunder vi passer ( den ene er matvrak, spiser alt).

Har til og med pulverisert tørrfor og hatt det i våtfor. Men nei, slikt skal de ikke ha her.

Dette er jo snakk om max 1 uke i ny å ned.

Hva tenker dere eiere om slike passere som oss?

Er såpass flau over at foringen har gått over styr, at jeg steker rent biffkjøtt til hundenes middag tør jeg ikke innrømme.

Dere skal ikke gi annen mat enn det som er avtalt med eier. 
Når noen lar dere passe hunden sin så gir de dere en enorm tillit som ikke hundeeiere gir hvem som helst! Den tilliten kødder man ikke med slik dere har gjort.

Det er en ting å gi hunden en ekstra godbit eller to, om det er en leversnitt eller tyggebein / dentastick. 
men slik dere holder på… hadde det vært noen jeg kjente sin hund eller vår egen, da hadde dette endt som status på Facebook, hundeforum ol.

Dere gir rett og slett f i hva eierene gir dere av informasjon om hundene sine, og det «kostholdet» hundene får hos dere kan føre til sykdom og gedigen utgift hos veterinær. Har dere økonomi til å dekke en slik utgift fra en hundeeier som finner ut via andre eller via undersøkelse hos veterinær hva det er dere har foret hunden med?

Dere bør ALDRI skaffe egne dyr, aldri! 

Ja, det er kos og ha dyr, men først og fremst er det et enormt ansvar. 

Hvorfor går dere allinn for å ødelegge helsen til hundene? Hvorfor?

Anonymkode: 09faf...549

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere skal ikke gi annen mat enn det som er avtalt med eier. 
Når noen lar dere passe hunden sin så gir de dere en enorm tillit som ikke hundeeiere gir hvem som helst! Den tilliten kødder man ikke med slik dere har gjort.

Det er en ting å gi hunden en ekstra godbit eller to, om det er en leversnitt eller tyggebein / dentastick. 
men slik dere holder på… hadde det vært noen jeg kjente sin hund eller vår egen, da hadde dette endt som status på Facebook, hundeforum ol.

Dere gir rett og slett f i hva eierene gir dere av informasjon om hundene sine, og det «kostholdet» hundene får hos dere kan føre til sykdom og gedigen utgift hos veterinær. Har dere økonomi til å dekke en slik utgift fra en hundeeier som finner ut via andre eller via undersøkelse hos veterinær hva det er dere har foret hunden med?

Dere bør ALDRI skaffe egne dyr, aldri! 

Ja, det er kos og ha dyr, men først og fremst er det et enormt ansvar. 

Hvorfor går dere allinn for å ødelegge helsen til hundene? Hvorfor?

Les litt mer du. Vi har spurt om de kan få annen mat. Svaret var ja. 

Hatt to schæfere i løpet av 35 år. Begge ble 15 år, god alder for rasen. 

Hunder som derimot nekter å spise hvis de vet en godbit er rundt hjørnet har jeg ikke møtt for 2 av de jeg passer nå. Gir ingenting som er skadelig. Dog skjemmer vi de bort. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 11.44):

Hva tenker dere om annen mat? Er det noe hunden ikke skal ha? 

Dette var spørsmål som ble stilt for 3 år siden, da jeg begynte å passe de.

Visse ting er ikke bra for hunder, og kan være giftig for dem. Men jeg antar du ikke har gitt dem det. Løk, for eks, er giftig for hunder. Samme er rosiner og sjokolade (mørk sjokolade er verst).

Anonymkode: 88bea...e16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare syntes det var bra om gullet mitt spiste biff hos deg 😄 men er ikke synd på deg heller, når hunden da "krever" det 🤣 Tørrfor fra Rema er liksom bedre for hunden i følge enkelte her inne, herrejesus...

Anonymkode: 4546d...7cf

Skrevet

Hvordan i all verden tenker du at du kan kompensere savn med mat? i tillegg mat som hunder ikke skal ha. Du hadde mista jobben som min hundepasser. Sorry, jeg skjønner at du har gjort dette for å være grei og snill, men det vitner om lavt kunnskapsnivå og liten forståelse. Hunden min hadde blitt syk om du hadde servert henne det du nevner her. 
Jeg er også redd du hadde forveksla sykdommen hennes med enda mer savn og fora på mer med feil mat. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit. Ikke snilt mot hunden, heller. Min hund var et matvrak, men svært sensitiv mage, og kunne bli veldig dårlig lenge, i tillegg til matnekt av ordinært főr, som jo er veldig problematisk. Det er kjempesnilt av dere å passe, men jeg ville ikke hatt hunden min hos deg igjen hvis det ble resultatet.

Anonymkode: b3a5b...e8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Les litt mer du. Vi har spurt om de kan få annen mat. Svaret var ja. 

Hatt to schæfere i løpet av 35 år. Begge ble 15 år, god alder for rasen. 

Hunder som derimot nekter å spise hvis de vet en godbit er rundt hjørnet har jeg ikke møtt for 2 av de jeg passer nå. Gir ingenting som er skadelig. Dog skjemmer vi de bort. 

Har lest nok du. 
Du liker å skjemme de bort, eller rettere sagt gi de feil hverdagsmat.

Du nevner også håp om barnebarn… lite råd om du skulle få det, ikke gjør det du tenker er greit. 

Ødelegg din egen helse og eget liv. Du har ingen rett å ta det valget for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...