Gå til innhold

Hundepassers problem.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

så mye negativt her, så ringte jeg en vetrinær nå. Hun lo å sa hundene hadde lurt meg godt, men er helt greit å gi slikt.

Hun sa at av det jeg ramset opp var det brødet som kunne være problem, gi heller leverposteien på skje sa hun.

Anonymkode: 4a413...3c9

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min hund har skjønt at hvis hun sultestreiker blir hun tilbudt noe bedre (og hun får aldri søppelmat som tørrfor fra Rema, bare så det er sagt). Jeg er ikke så interessert i en hund som forventer å bli håndmatet med pannekake, enten spiser hun det hun får eller så får hun ikke mat. Hundepassere som skjemmer henne bort kan faktisk bli et problem i lengden.

Anonymkode: 12d92...cde

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min hund har skjønt at hvis hun sultestreiker blir hun tilbudt noe bedre (og hun får aldri søppelmat som tørrfor fra Rema, bare så det er sagt). Jeg er ikke så interessert i en hund som forventer å bli håndmatet med pannekake, enten spiser hun det hun får eller så får hun ikke mat. Hundepassere som skjemmer henne bort kan faktisk bli et problem i lengden.

Der var vetrinæren jeg snakket med uenig med deg. 

Nå er det jo ikke snakk om pannekaker her men kvalitetsfór, tørket kjøtt og rent stekt kjøtt.

Skrevet

det er selvfølgelig ikke noe stort problem at du gjør dette, ettersom du har fått klarsignal fra eier, hvis ikke du selv har noe imot det. eneste som er litt dumt, er om hunden kommer hjem til eier og ikke vil ha vanlig tørrfôr, men dette går sannsynligvis over uansett.

men om du vil snu på det, er det ikke verre enn å gå tilbake til å gi hunden vanlig hundemat. den kommer til å spise, og en hund kan fint gå et par dager eller en uke uten å spise veldig mye. men du må i så fall stå støtt i avgjørelsen og ikke gå tilbake til å gi hundene biff igjen, det er bare forvirrende for hundene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er problemet med stekt biff? 

Det er direkte umoralsk å gi det til en hund. Send 3000,- kr til Redd barna i stedet. 

Anonymkode: 68ecc...4dd

AnonymBruker
Skrevet
Hundejente skrev (4 minutter siden):

det er selvfølgelig ikke noe stort problem at du gjør dette, ettersom du har fått klarsignal fra eier, hvis ikke du selv har noe imot det. eneste som er litt dumt, er om hunden kommer hjem til eier og ikke vil ha vanlig tørrfôr, men dette går sannsynligvis over uansett.

men om du vil snu på det, er det ikke verre enn å gå tilbake til å gi hunden vanlig hundemat. den kommer til å spise, og en hund kan fint gå et par dager eller en uke uten å spise veldig mye. men du må i så fall stå støtt i avgjørelsen og ikke gå tilbake til å gi hundene biff igjen, det er bare forvirrende for hundene

At de spiser lite tørrfor her vet eierene. De har ikke hatt problem med at hunden sultestreiker når de kommer hjem.

Er biffen til middag jeg skjems over, altså ikke tørr å nevne ( vet biff er bra for dyr). Men jeg har det bedre inni meg når hundene spiser de 3 måltidene de skal ha om dagen når de er hos meg. Gå rundt å være redd de er sultne npr de nekter å spise er ikke godt når man er en passer og ikke eier.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er direkte umoralsk å gi det til en hund. Send 3000,- kr til Redd barna i stedet. 

Anonymkode: 68ecc...4dd

Så ditt problem er prisen på biffen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Der var vetrinæren jeg snakket med uenig med deg. 

Nå er det jo ikke snakk om pannekaker her men kvalitetsfór, tørket kjøtt og rent stekt kjøtt.

Veterinæren var uenig i at jeg ikke vil ha bortskjemte hunder? Javel.

AnonymBruker
Skrevet

Veterinæren var uenig i at jeg ikke vil ha bortskjemte hunder? Javel.

At det ble ett problem i lengden, siden hunder vet forskjell på hjemme og borte.

AnonymBruker
Skrevet

At det ble ett problem i lengden, siden hunder vet forskjell på hjemme og borte.

Det er nok individuelt, jeg opplever jo dette når min hund har vært hos "bestemor" i helgen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At de spiser lite tørrfor her vet eierene. De har ikke hatt problem med at hunden sultestreiker når de kommer hjem.

Er biffen til middag jeg skjems over, altså ikke tørr å nevne ( vet biff er bra for dyr). Men jeg har det bedre inni meg når hundene spiser de 3 måltidene de skal ha om dagen når de er hos meg. Gå rundt å være redd de er sultne npr de nekter å spise er ikke godt når man er en passer og ikke eier.

Så ditt problem er prisen på biffen?

jeg ville fortsatt prøvd å snu på det, for hundens del. hunder er vanedyr og har ingen særlige fordeler av å plutselig spise biff en uke. de har ikke vondt av å spise mindre en uke. sett ned maten til dem ved mat-tid, ta den vekk etter en halvtime, og på nytt til neste måltid.

du kan si til eier at "hun/han har spist litt dårlig denne uka"

og så spiser de antageligvis normalt neste gang du passer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok individuelt, jeg opplever jo dette når min hund har vært hos "bestemor" i helgen.

Så da har "bestmor" sluttet å passe hunden? 

Hvis "bestmor" enda passer så må du jo synes det er greit.

Ja nei, man kan tenke at jeg er bestmor for hundene, de kommer hit og får alt de måtte peke på( litt ovedrivelse).

Skrevet (endret)

Det går nok greit å gi, men som du skriver så vil de ikke ha tørrfôret når de kommer tilbake til eier. Det er det som er problemet her.

Etterhvert vil de jo begynne å spise det igjen, men det beste er å gi det samme fôret som de får hos eier, nettopp for å unngå slikt.

Vi har katt, og innimellom har de fått våtfôr de elsker. Da er det vanskeligere å få de til å spise noe annet våtfôr igjen. 

Som en trøst kan du heller gi litt godbiter

Endret av Hanne67
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hundejente skrev (1 minutt siden):

jeg ville fortsatt prøvd å snu på det, for hundens del. hunder er vanedyr og har ingen særlige fordeler av å plutselig spise biff en uke. de har ikke vondt av å spise mindre en uke. sett ned maten til dem ved mat-tid, ta den vekk etter en halvtime, og på nytt til neste måltid.

du kan si til eier at "hun/han har spist litt dårlig denne uka"

og så spiser de antageligvis normalt neste gang du passer

Dette prøvde jeg forrige gang jeg passet 1 av hundene. Den spiste ikke på 3 dager. Da forsvinner kosen med å passe hund og gjør det til ett mareritt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hanne67 skrev (1 minutt siden):

Det går nok greit å gi, men som du skriver så vil de ikke ha tørrfôret når de kommer tilbake til eier. Det er det som er problemet her.

Etterhvert vil de jo begynne å spise det igjen, men det beste er å gi det samme fôret som de får hos eier, nettopp for å unngå slikt.

Vi har katt, og innimellom har de fått våtfôr de elsker. Da er det vanskeligere å få de til å spise noe annet våtfôr igjen. 

Det har ikke jeg skrevet. De soiser som vanlig når de kommer hjem til eiere.

Skrevet

Det har ikke jeg skrevet. De soiser som vanlig når de kommer hjem til eiere.

Åh, da misforstod jeg! De spiser ikke tørrfôr hos deg.😊

Det kommer av at de foretrekker det du lager, - er bedre smak på det enn tørrfôr. Kattene våre vil heller ha våtfôr enn tørrfôr, om de hadde fått velge. 

Du må isåfall begrense mengden kjøtt. De spiser tørrfôr når de ikke får noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så da har "bestmor" sluttet å passe hunden? 

Hvis "bestmor" enda passer så må du jo synes det er greit.

Ja nei, man kan tenke at jeg er bestmor for hundene, de kommer hit og får alt de måtte peke på( litt ovedrivelse).

"Bestemor" er fortsatt hundepasser av ulike grunner, men jeg synes jo ikke det er greit at hun lar seg manipulere på den måten. Min hund er i overkant smart, og veldig flink til å "trene" mennesker sånn at hun får viljen sin. Så jeg har gitt beskjed om at "bestemor" kun skal tilby den maten hunden er vant til. Hun sulter ikke i hjel av å hoppe over et måltid, blir hun sulten nok så spiser hun.

Det sagt, så er det ikke noe problem at det er biff på menyen hos deg hvis eieren har sagt ja til det. Det må jo bli mellom dere, det er ikke noe jeg har en formening om.

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Du gir den maten som er avtalt med hundeeier. Det kan være mange grunner til at en bruker et gitt for og med mindre du har konferert med eier så holder du deg til det du har fått med.

Å steke rent biffkjøtt for å gi til hundene er ren idioti.

Hvorfor er det idioti? Det er kjøtt hunder er skapt for å spise, ikke masseprodusert tørrfôr som inneholder mest mais eller korn. Hunder er omnivore og kan spise noe grønt, men kjøtt er deres hovedføde fra naturens side.

Min hund rørte aldri en grønnsak.

Men for å svare ts, så må jeg si at jeg vet ikke om jeg hadde likt at du ga hunden min mat som den blir vant til, og kanskje da setter i gang en matstreik hjemme og forventer å få biff hver eneste dag. Ingen med normal økonomi fôrer hunden sin med biff daglig, så sant man da ikke jakter selv og har frysere fulle av viltkjøtt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hanne67 skrev (2 minutter siden):

Åh, da misforstod jeg! De spiser ikke tørrfôr hos deg.😊

Det kommer av at de foretrekker det du lager, - er bedre smak på det enn tørrfôr. Kattene våre vil heller ha våtfôr enn tørrfôr, om de hadde fått velge. 

Du må isåfall begrense mengden kjøtt. De spiser tørrfôr når de ikke får noe annet.

Når den ene sultestreiker 3 dager i strekk ved å kun tilby tørrfor, så klarer ikke jeg lengre.

Så alternativet er da å ikke passe den hunden mer.

Den letteste er en golden retriver. Den har aldri hoppet over ett måltid. Er de to andre blandingshundene som er lurere enn lurest.

Million skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det idioti? Det er kjøtt hunder er skapt for å spise, ikke masseprodusert tørrfôr som inneholder mest mais eller korn. Hunder er omnivore og kan spise noe grønt, men kjøtt er deres hovedføde fra naturens side.

Min hund rørte aldri en grønnsak.

Men for å svare ts, så må jeg si at jeg vet ikke om jeg hadde likt at du ga hunden min mat som den blir vant til, og kanskje da setter i gang en matstreik hjemme og forventer å få biff hver eneste dag. Ingen med normal økonomi fôrer hunden sin med biff daglig, så sant man da ikke jakter selv og har frysere fulle av viltkjøtt.

Nå har jeg spurt eierene hva som skjer når de kommer hjem, de går rett tilbake til det de er vant med hjemme. Har nevnt at tørrforet går det lite av her. Men ikke nevnt biffen. 

Dette er 3dje årer jeg passer de tre hundene. De har forskjellige eiere altså. Men pga smerter hos meg, så utgår turer når gradene synker under 10c. Derfor kun sommerstid.

Da jeg selv eide hund hadde jeg blitt glad for bortskjemming av passere. Meb ser jo her at de fleste er  imot det.

Skrevet

Så hundeeier har gitt klarsignal, synes det er helt greit med nye vaner eller sultestreik når de er tilbake, du bryr deg ikke om kostnadene og en veterinær du ringte søndag morgen kl 10 sa det var greit.

Hva er da problemet?

Troll.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har problemer med å ta denne tråden seriøst 😄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...