Gå til innhold

Hundepassers problem.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi passer andres hunder innimellom.

Er veldig glad i hunder, men vi har ikke helse til flere timer tur hver dag hele året. Så vi passer mye sommerstid.

Første besøk så føler vi hundene savner hjem, så da tenkte vi jo at mat kan hjelpe, så vi stekte kjøtt, tørket kjøtt, kjøpte kvalitets våtfor. Lot de få en skive med leverpostei til frokost o.l.

Dette har jo nå medført totalt nekt av tørrfor hos de 2 av 3 hunder vi passer ( den ene er matvrak, spiser alt).

Har til og med pulverisert tørrfor og hatt det i våtfor. Men nei, slikt skal de ikke ha her.

Dette er jo snakk om max 1 uke i ny å ned.

Hva tenker dere eiere om slike passere som oss?

Er såpass flau over at foringen har gått over styr, at jeg steker rent biffkjøtt til hundenes middag tør jeg ikke innrømme.

Anonymkode: 4a413...3c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert hvis du ga hunden min annen mat enn den jeg sendte med. At du kjøper inn egne godbiter er greit, min er så høflig at han tar imot og spiser godbiter fra andre, men hvis jeg kjøper samme sort liker han dem ikke... Men når det gjelder mat skal du gi det som eieren har bestemt, og i hvertfall spørre før du gir noe annet.

Anonymkode: 39f39...119

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

Du gir den maten som er avtalt med hundeeier. Det kan være mange grunner til at en bruker et gitt for og med mindre du har konferert med eier så holder du deg til det du har fått med.

Å steke rent biffkjøtt for å gi til hundene er ren idioti.

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du gjort noe sånt med min hund, hadde han blitt stor dårlig! Han går på spesialfor fra dyrlegen pga allergi! Og du hadde aldri fått passe hunden igjen om jeg fant det ut! 

Anonymkode: 1974b...b1c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, mange hunder sliter med sensitiv mage, så det å plutselig gjøre så store endringer i foret til hundene du passer, kan fort gjøre stor skade.

Anonymkode: 77c4a...aa1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette må være tull!

Jeg hadde ikke latt deg passe hunden igjen! Hundepasser må fóre med det hundeeier ønsker. Ikke alle hunder tåler annet fór, og i tillegg risikerer du at hunden ikke vil spise vanlig hundemat etterpå. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har så klart spørt eier om det er greit å gi forskjellig mat. De har sagt ja til det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde du gjort noe sånt med min hund, hadde han blitt stor dårlig! Han går på spesialfor fra dyrlegen pga allergi! Og du hadde aldri fått passe hunden igjen om jeg fant det ut! 

Anonymkode: 1974b...b1c

Og det er jo så klart noe helt annet. Har spurt eierene om de kan få andre ting, fått ja, de tåler alt.

De får rent kjøtt og kvalitetsvåtfor. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
FionaLi skrev (9 minutter siden):

Dette må være tull!

Jeg hadde ikke latt deg passe hunden igjen! Hundepasser må fóre med det hundeeier ønsker. Ikke alle hunder tåler annet fór, og i tillegg risikerer du at hunden ikke vil spise vanlig hundemat etterpå. 

Men eiere har jo så klart sagt at det er greit de spiser andre ting. Ingen av de har problemer med magen, ingen av de har fått løs mage. Rent kjøtt og mat lagd for hunder kan da ikke være problem.

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (17 minutter siden):

Du gir den maten som er avtalt med hundeeier. Det kan være mange grunner til at en bruker et gitt for og med mindre du har konferert med eier så holder du deg til det du har fått med.

Å steke rent biffkjøtt for å gi til hundene er ren idioti.

Nå har de sagt hundene er altspisere.

Dette er snakk om hunder som tåler alt av mat. Ingen spesialkost, ja en av de har tørrfor kjøpt på rema.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde blitt irritert hvis du ga hunden min annen mat enn den jeg sendte med. At du kjøper inn egne godbiter er greit, min er så høflig at han tar imot og spiser godbiter fra andre, men hvis jeg kjøper samme sort liker han dem ikke... Men når det gjelder mat skal du gi det som eieren har bestemt, og i hvertfall spørre før du gir noe annet.

Anonymkode: 39f39...119

Av en eller annen grunn, så tror jeg folk forstår at man så klart har snakket om mat. Er en selvfølge man snakker mat og dyrets helse før man passer. 

Skrevet

Jeg mistenker at du er en hundeeier som egentlig ønsker å få bekreftet at dette er galskap slik at du kan vise det til en vrang hundepasser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Neix4 skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker at du er en hundeeier som egentlig ønsker å få bekreftet at dette er galskap slik at du kan vise det til en vrang hundepasser.

Nei. Jeg er en hundepasser. Hadde hund før jeg ble syk. Den tålte også alt av mat, om den fikk rene kjøttprodukter og kvslitetsfor 1 uke hadde jeg ikke tenkt negativt om.

Gir ingenting som er skadelig for en hund. 

Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvilket behov du prøver å dekke? Rent biffkjøtt er svindyrt og det koster garantert mer å fore en hund med det i flere dager enn det du noen gang ser igjen i hva du får for å passe bikkjene.

Jeg tror du tuller.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Det jeg ikke forstår er hvilket behov du prøver å dekke? Rent biffkjøtt er svindyrt og det koster garantert mer å fore en hund med det i flere dager enn det du noen gang ser igjen i hva du får for å passe bikkjene.

Jeg tror du tuller.

At hundene får i seg mat. Derfor kvslitetsvåtfor så jeg vet de fpr i seg alle de trenger, og renstekt kjøtt siden det er bra for hunder. Null krydder. Tørket kjøtt som godbiter.

Passer de gratis. At det koster er helt greit. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare servere tørrfor/foret hunden er vant med hjemmefra fra nå av. 

Dropp biff, herregud det er jo helt sinnsyk oppførsel. 

Du er den voksne - du bestemmer. 

Anonymkode: 9442f...592

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg ble overrasket over svarene. 

Ar man gir god kvalitetsrik mat til hunder der eiere har gitt grønt lys til annet enn bare tørrforet er så negativt kan jeg ikke forstå.

Problemet ble at 2 av hundene ikke ville ha tørrfor, derfor kjøpte jeg kvalitets våtfor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må bare servere tørrfor/foret hunden er vant med hjemmefra fra nå av. 

Dropp biff, herregud det er jo helt sinnsyk oppførsel. 

Du er den voksne - du bestemmer. 

Anonymkode: 9442f...592

Hva er problemet med stekt biff? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men eiere har jo så klart sagt at det er greit de spiser andre ting. Ingen av de har problemer med magen, ingen av de har fått løs mage. Rent kjøtt og mat lagd for hunder kan da ikke være problem.

Selv om mat er for hund er det ikke sikkert alle hunder kan spise. 

Vi har en hund med protein alergi. Vi har kun klart å finne et fór den hunden kan spise uten å få masse væskene utslett 

Anonymkode: 0a507...399

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om mat er for hund er det ikke sikkert alle hunder kan spise. 

Vi har en hund med protein alergi. Vi har kun klart å finne et fór den hunden kan spise uten å få masse væskene utslett 

Anonymkode: 0a507...399

Og da sier du jo i fra om det til de som passer. 

Her er det snakk om hunder som tåler alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...